Tripláztak a legnagyobb hazai beszállítók a McDonald’s-ban
Gazdaság

Tripláztak a legnagyobb hazai beszállítók a McDonald’s-ban

Portfolio
A Magyarországon 31 éve jelen lévő McDonald’s étteremlánc 2018-ban összesen 39,5 ezer tonna mezőgazdasági és feldolgozott alapanyagot szerzett be hazai és külföldi beszállítóktól. A vállalat az itthoni éttermekben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát magyar beszállítóktól vásárolja, számukra pedig arra is lehetőséget teremt, hogy McDonald’s regionális hálózatába bekapcsolódva külföldön terjeszkedjenek.

A hazai McDonald’s éttermekben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát, elsősorban a csirkehúst, tojást, mézet, hagymát, salátát, paradicsomot, ketchupot, továbbá a marhahús és a csomagolóanyagok egy részét a vállalat hazai beszállítóktól vásárolja – mondta el Szabó István, a KPMG Hungária Kft. szenior menedzsere a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián tartott előadásában.

KPMG_McDonalds_01

Elmondta azt is, hogy a 11 legnagyobb hazai beszállító öt év alatt közel megháromszorozta a McDonald’s számára értékesített termékek értékét, ami 2018-ban már 12,2 milliárd forintot tett ki. A magyar beszállítóktól beszerzett áruk értéke pedig 2018-ban meghaladta a 22,6 milliárd forintot.

Szabó kiemelte, hogy a hazai vállalkozások számára a magyarországi McDonald’scal való üzleti kapcsolat állandó jelentős volumenű megrendelést, valamint kiszámíthatóságot jelent. A vállalkozások emellett lehetőséget kaphatnak a külföldi terjeszkedésre, a McDonald’s regionális beszállítói hálózatába való bekapcsolódásra is.

A szakember előadásából kiderült az is, hogy a 2014 és 2018 közötti időszakban a magyar beszállítók összesen 113,6 milliárd forint értékben értékesítettek termékeket a külföldi McDonald’s vállalatok számára, aminek köszönhetően magyar alapanyagok érkeztek elsősorban Ausztriába, Németországba, Lengyelországba, valamint Romániába és Horvátországba.

KPMG_McDonalds_02

Szabó a Savencia Fromage and Dairy Magyarország Zrt. (2018-ig Pannontej Zrt.) példáján keresztül bemutatta, hogy egy-egy beszállító időszakos promócióban használt terméke hogyan állandósulhat, és válhat hosszú távú együttműködés alapjává.

2004-ben egy időszakos promóció keretében a Happy Meal menükbe mini panírozott trappista kockákat szállított a vállalat. A sikeres promóciót újabbak követték, mára pedig a termék a kínálat állandó elemévé vált

– mondta, hozzátéve, hogy a cég 2004-ben 12 tonna, 2018-ban pedig már 917 tonna sajtterméket értékesített a McDonald’s-nak, aminek 13 százaléka a magyar piacon fogy el, a 87 százaléka pedig külföldön kerül a vendégek tálcájára.

A cikk megjelenését a Progress Promotion Kft. támogatta.

Kiszámoló

Üveggolyók a vázában

Ez a cikk hat éve jelent meg, egy jó trükk arra, hogy segítsen kitartani a hitelektől való megszabadulásban. Olvastam egy jó trükköt. Valakinek volt egy komoly lakáshitele, autóhitele és minde

Kasza Elliott-tal

Edison International - elemzés

A Top10-es listámat nézegetve találtam rá, nem volt benne az első 10-ben, de jók a számai. Aztán megnéztem pár negyedéves prezentációját, és eldöntöttem, hogy követni fogom.Cégismertető

Holdblog

Zsidayval vágjuk a rendet a káoszba

Zsiday Viktorral próbáltunk meg rendet teremteni Trump fejében. De sikerült? Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, A

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a váratlan bejelentés: jön az új állampapír!
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet