Immár tizedik éve zajlik a program formájában meghirdetett és elindított haderőfejlesztés, a Magyar Honvédség átfogó modernizációja, amellyel párhuzamosan a kormányzat a magyar hadiipar újjáépítését is célul tűzte ki. Egy évtized elteltével már joggal várhatók el ezen a területen is kézzel fogható eredmények, illetve vonhatók le alapvető következtetések, tehetőek általános érvényű megállapítások. Különösen fontos lenne látni a kkv-k érintettségét és sikerességét ebben a folyamatban, hiszen ahogy általánosságban a gazdaság, úgy az újjáépülő hazai hadiipar gerincét is magyar tulajdonú cégeknek kellene adniuk.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek le a kormány asztalára az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére. Az OKSZ az objektív helyzetértékelés érdekében a javaslatok kidolgozásával külső gazdasági tanácsadó társaságot bízott meg - közölte a szervezet.
A Mercedes-Benz új megállapodást kötött a Luminar Technologies-zal a legújabb lidar technológia fejlesztésére és integrálására, felváltva a korábbi beszállítói szerződést.
Az Airbus megállapodást kötött a Spirit AeroSystems egyes eszközeinek átvételéről, ami fontos lépés a beszállító felosztásában, miközben a Boeing visszavásárolja a cég többi részét.
Az élelmiszer-infláció visszaszorítására bevezetett árrésstop újabb feszültséget okoz a kereskedelmi láncok és beszállítóik között – számolt be a Telex. Miközben a Spar havi 1,5 milliárd forintos veszteségre hivatkozva 5 százalékos árengedményt kér partnereitől, a beszállítók egy része aránytalanságot és egységes nyomásgyakorlást emleget. A kormányzati beavatkozás hatásai messze túlmutatnak az árcsökkentésen: nőhet az infláció, sérülhetnek a beszállítói kapcsolatok, és akár munkahelyek is veszélybe kerülhetnek.
Az árrésstop miatt hosszabb távon sérülhetnek a kiskereskedelmi láncok beszállítókkal fennálló kapcsolatai, miközben a forgalom növeléséhez az idősebb korosztály bizalmának elnyerése is kelleni fog. Együttgondolkodásra van ugyanakkor szükség az FMCG-szektor szereplői számára a jövő közös formálásához – hangzott el a Portfolio RETAIL DAY 2025 konferencián.
A Portfolio Retail Day 2025 konferencia nyitó szekciójában az iparági szakértők, vállalatvezetők a kiskereskedelmi szektor legfontosabb tendenciáiról, az idei évre vonatkozó várakozasaikról, valamint a legnagyobb kihívások leküzdési lehetőségeiről beszélgettek. Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnöke - ügyvezető igazgatója az árrésstopról elmondta, hogy májusig még kitartanak, de ezt követően drasztikus lépésekre kényszerülnek. Németh Kornél, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy a beszállítók áremelését is sokszor a kereskedőkön kérik számon. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapítója, a Vatera és a Jófogás ügyvezető igazgatója bizalmi válságról számolt be, míg Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős országigazgatója az áremelés helyett a hatékonyságnövelésben hisz.
Magyarország az akkumulátorgyártás egyik európai központjává válik, miközben a globális piac kihívásokkal néz szembe. A CATL és a SEMCORP vezetői a panelbeszélgetés során a beruházásaik állapotáról, a munkaerőpiaci kihívásokról, a piaci trendekről és a beszállítói kapcsolatok buktatóiról is beszéltek. Milyen szerepet játszik hazánk az elektromobilitás jövőjében? Hogyan látják a magyar beszállítók esélyeit a kínai vállalatok piacán? És mi kell ahhoz, hogy a magyar akkumulátorgyártás versenyképes maradjon? A védelmi ipart ugyanakkor szintén kitörési pontként tartják számon járműipari berkekben, és az ezekben rejlő lehetőségekről is szó esett a Portfolio Járműipar 2025 konferencián.
Az autóipar jövője egyre bizonytalanabb: a globális szereplők óvatosabbak, az európai elektromos járműpiac stagnál, és az automatizáció gyors fejlődése hatalmas kockázatokat hordoz magában. A KPMG legfrissebb tanulmánya szerint a nyereséges növekedés kilátásai világszerte romlanak, miközben az állami támogatások és a technológiai innováció szerepe felértékelődik. A konferencián a szakértők egyetértettek abban, hogy a magyar beszállítóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó követelményekhez és az ázsiai versenytársak nyomásához. Vajon milyen stratégiák segíthetik a magyar vállalatokat a túlélésben és a versenyelőny megszerzésében az elektromobilitás új korszakában? A Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián ezekre keresték a résztvevők a válaszokat.
Bár a hazai autó- és motorgyártók szerint 2024 eseménydús év volt, a termelés stabilitása javult, és a versenyképesség fenntartása továbbra is kulcskérdés. Miközben az európai piac stagnál, a magyar üzemek folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek alkalmazkodni a globális trendekhez. Az elektrifikáció, a digitalizáció és a munkaerőpiaci kihívások jelentős változásokat hoznak, miközben a kínai verseny fokozódik. Milyen stratégiákkal próbálják megőrizni helyüket a magyar gyártók és beszállítók az egyre élesedő piaci versenyben? A hazai autóipar legfontosabb szereplői panelbeszélgetésekben vitatták meg a legégetőbb kihívásokat a Portfolio-MAGE Jűrműipar 2025 konferencián.
Az árrésstop bevezetése miatt nyilvánossá váltak a korábban titkos beszállítói árak az élelmiszeriparban, ami komoly aggodalmakat kelt a hazai gyártók körében. A helyzet kedvezőtlen hatással lehet a magyar élelmiszeripari szereplőkre, és erősítheti az importtermékek térnyerését - írja az Agrárszektor.
Igyekszik magasabb sebességre kapcsolni az európai járműipar, ám a vámfenyegetettség, a kínai konkurencia és az erőltetett ütemű elektrifikáció árnyékában ez nem könnyű feladat. A hazai szereplők ennek megfelelően nincsenek irigylésre méltó helyzetben, ezért is kulcsfontosságú számbavenni a fellendüléshez vezető lehetőségeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 pontosan ehhez biztosít fórumot az ágazat egyik fellegvárában, Győrben magas rangú döntéshozók részvétele mellett.
Ha az összes élelmiszerre árrésstop vonatkozik majd, a rendszerváltás utáni modern kiskereskedelem végét jelentheti: nem lesz választék, nem lesz verseny, nem lesznek akciók - hívja fel az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ).
A Morrisons szupermarketlánc új beszállítóra vált saját márkás kókusztej termékeinél, miután kiderült, hogy a thaiföldi kókusziparban "kényszer-majommunkát" alkalmaznak - számolt be a Grocery Gazette.
A lengyel Biedronka kiskereskedelmi lánc megnyitotta első szlovákiai üzletét Pozsony közelében, Annamajor településen. A Jerónimo Martins leányvállalata jelentős terjeszkedést tervez az országban, és szorosan együtt kíván működni a helyi beszállítókkal - közölte az ESM kiskereskedelmi szakportál.
Egyre másra kedvezőtlen híreket hallani az európai autóiparról, csökkenő eladásokról, a globális pozíciók gyengüléséről és akár eddig elképzelhetetlen gyárbezárásokról szólnak a hírek. Az egyik legfontosabb kérdés, hogy az autóipari vérkeringésbe mélyen beágyazott hazai szereplők nyertesen tudnak-e kikerülni a kedvezőtlen folyamatokból. A partnerkapcsolatok erősítésének vagy új üzleti lehetőségek felderítésének érdekében a Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián előadóinkkal együttműködve idén első alkalommal egyedülálló lehetőséget biztosítunk résztvevőinknek a célzott üzleti kapcsolatépítésre, networkingre! Az érvényes konferencia regisztrációval rendelkezők jelentkezhetnek a konferencia meghatározott előadóihoz egy-egy 15 perces személyes beszélgetésre privát tárgyalóhelyiségben, meghatározott időpontokban. Jelentkezés feltételei a rendezvény honlapján!
Most nyújtották be a törvényjavaslatot.
Az euróval szemben a forint nem tud kitörni a 402-404-es sávból.
Korábban nagynak tűnt az összhang.
Két friss rendelettervezet rendelkezne az EU-s források felhasználhatóságáról.
A működés nemcsak költséghatékony, de ellenállóbbá tesz a jelentős áringadozásokkal szemben is.