
Még idén bemutatkozhat Magyarországon a Chery Tiggo 7 modellje, amely a gyártó egyik zászlóshajó modelljének tekinthető – tájékoztatta a gyártó a Portfolio-t. Méretében és tudásában a Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan X-Trail trió, vagy például a Volkswagen Tiguan versenytársának szánhatják. A kategória népszerűségét jól mutatja, hogy a tavalyi évben világszinten a legtöbb eladott autómodell rangsorában a harmadik a Toyota RAV4 volt, amelyből 1,02 milliót, az ötödik Honda CR-V-ből 750 ezret, míg a tizedik VW Tiguanból valamivel több mint félmilliót adtak el.
A Tiggo 7 több motorváltozatban lesz elérhető: 1.5 turbó benzinmotorral, kétkerékhajtással, duplakuplungos automataváltóval, illetve 1.6 turbó benzinmotorral, négykerékhajtással, szintén duplakuplungos váltóval. A felszereltség részét képezi az ADAS intelligens vezetési rendszer, a 24,6 hüvelykes kettős kijelző, nyolc Sony hangszóró, 360 fokos kamerarendszer, kétzónás klíma, 50W-os vezetéknélküli telefontöltő és elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülések. A modell 5 csillagos NCAP töréstesztet produkált. Az autóból Plug-In Hybrid hajtásláncú változat is létezik, amely 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és
60 literes üzemanyagtartállyal több mint 1000 km-es hatótávolságot ígér.

A Chery az Ebro nevű spanyol, főként haszongépjárművekre specializálódott gyártóval összefogva kezdte meg a termelést Barcelonában, és idén már 20-30 ezer autót gyártanának le, de 2029-től az üzem kapacitását akár évi 150 ezer autóra bővíthetik – írta a Reuters. A tervek szerint folyamatosan bővítik a modellpalettát, például az Omoda 5 elektromos verziója is itt készülhet. A Tiggo 7 apróbb módosításokon átesett (iker)testvérmodelljének, az Ebro S700 gyártását már meg is kezdték,
Spanyolországban már meg is vásárolható kevesebb mint 28 ezer eurós indulóáron, ami éppen, hogy több mint 11 millió forintot jelent.
A gyártó két márkával már tavaly óta jelen van Magyarországon: az Omoda 5-t a Portfolio is tesztelte, és csupán 3 hónap alatt közel 200 autó talált gazdára a hazai piacon, a Jaecoo 7 pedig márciusban érkezhet meg a szalonokba. A hazai importőrük a Genius Automotive Europe, akit meg is kérdeztünk a Chery Tiggo 7 érkezésével kapcsolatban, azonban arról tájékoztatták a Portfolio-t, hogy
a Chery néven érkező modellek értékesítésével kapcsolatban még folynak a tárgyalások.
Kiemelték, hogy továbbra is elkötelezettek a Chery márka sikeres fejlődése mellett, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy mind a márkakereskedők, mind a vásárlók számára a Chery márkanév is a legmagasabb szintű szolgáltatásokat és élményeket jelentse.
Egy biztos: nem könnyű kiigazodni a kínai márkák piacra lépésével kapcsolatban, a pontos időpontot, a felszereltségi szinteket, az importőr kilétét, és természetesen az induló árakat is egyelőre homály fedi. Minden esetre a Tiggo7 megjelenésével újabb erős konkurenciát kaphatnak a japán és európai gyártók. Azt, hogy hogyan tudják ezt kezelni, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.
Címlapkép és fotó forrása: Chery
A munkaszüneti napok elvétele tabu Franciaországban is
Sebastien Lecornu visszavonta elődje javaslatát.
Rogoff: A megszorításellenes közgazdaságtan mindig is egy veszélyes illúzió volt
A Harvard professzorának cikke.
Top 10 osztalék részvény - 2025. szeptember
Szeptember másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőz
Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i
Otthon Start kamatok, kedvezmények: meglepő különbségek a bankok között!
Az Otthon Start program elrajtolt, a bankok pedig - szinte versenyt futva - igyekeznek rálicitálni egymásra nem csak kamatokban, de kedvezményekben és extra jóváírásokban is. Mutatjuk, mit kínál
Elérhetőek-e az EU-s zöldítési célok?
Az IRENA 2025 júniusi jelentése átfogó képet ad az EU energiaátállási kilátásairól, szektoronkénti bontásban, valamint ismerteti a dekarbonizáció várható társadalmi és gazdasági hatása

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
