Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra
Gazdaság

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Portfolio
Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.

Még idén bemutatkozhat Magyarországon a Chery Tiggo 7 modellje, amely a gyártó egyik zászlóshajó modelljének tekinthető – tájékoztatta a gyártó a Portfolio-t. Méretében és tudásában a Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan X-Trail trió, vagy például a Volkswagen Tiguan versenytársának szánhatják. A kategória népszerűségét jól mutatja, hogy a tavalyi évben világszinten a legtöbb eladott autómodell rangsorában a harmadik a Toyota RAV4 volt, amelyből 1,02 milliót, az ötödik Honda CR-V-ből 750 ezret, míg a tizedik VW Tiguanból valamivel több mint félmilliót adtak el.

Idén, a 10. MAGE-val közös szervezésű konferencián Győrben találkoznak a legjelentősebb hazai OEM-ek, vevők és beszállítók. A szakmai programot közös vacsora, esti program, és networking követi. Előadóinkkal együttműködve idén első alkalommal egyedülálló lehetőséget biztosítunk résztvevőinknek a célzott üzleti kapcsolatépítésre, előre megszervezett, exkluzív B2B találkozók keretében.

A Tiggo 7 több motorváltozatban lesz elérhető: 1.5 turbó benzinmotorral, kétkerékhajtással, duplakuplungos automataváltóval, illetve 1.6 turbó benzinmotorral, négykerékhajtással, szintén duplakuplungos váltóval. A felszereltség részét képezi az ADAS intelligens vezetési rendszer, a 24,6 hüvelykes kettős kijelző, nyolc Sony hangszóró, 360 fokos kamerarendszer, kétzónás klíma, 50W-os vezetéknélküli telefontöltő és elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülések. A modell 5 csillagos NCAP töréstesztet produkált. Az autóból Plug-In Hybrid hajtásláncú változat is létezik, amely 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és

60 literes üzemanyagtartállyal több mint 1000 km-es hatótávolságot ígér.

Chery Tiggo 7

A Chery az Ebro nevű spanyol, főként haszongépjárművekre specializálódott gyártóval összefogva kezdte meg a termelést Barcelonában, és idén már 20-30 ezer autót gyártanának le, de 2029-től az üzem kapacitását akár évi 150 ezer autóra bővíthetik – írta a Reuters. A tervek szerint folyamatosan bővítik a modellpalettát, például az Omoda 5 elektromos verziója is itt készülhet. A Tiggo 7 apróbb módosításokon átesett (iker)testvérmodelljének, az Ebro S700 gyártását már meg is kezdték,

Spanyolországban már meg is vásárolható kevesebb mint 28 ezer eurós indulóáron, ami éppen, hogy több mint 11 millió forintot jelent.

A gyártó két márkával már tavaly óta jelen van Magyarországon: az Omoda 5-t a Portfolio is tesztelte, és csupán 3 hónap alatt közel 200 autó talált gazdára a hazai piacon, a Jaecoo 7 pedig márciusban érkezhet meg a szalonokba.  A hazai importőrük a Genius Automotive Europe, akit meg is kérdeztünk a Chery Tiggo 7 érkezésével kapcsolatban, azonban arról tájékoztatták a Portfolio-t, hogy

a Chery néven érkező modellek értékesítésével kapcsolatban még folynak a tárgyalások.

Kiemelték, hogy továbbra is elkötelezettek a Chery márka sikeres fejlődése mellett, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy mind a márkakereskedők, mind a vásárlók számára a Chery márkanév is a legmagasabb szintű szolgáltatásokat és élményeket jelentse.

Egy biztos: nem könnyű kiigazodni a kínai márkák piacra lépésével kapcsolatban, a pontos időpontot, a felszereltségi szinteket, az importőr kilétét, és természetesen az induló árakat is egyelőre homály fedi. Minden esetre a Tiggo7 megjelenésével újabb erős konkurenciát kaphatnak a japán és európai gyártók. Azt, hogy hogyan tudják ezt kezelni, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.

Címlapkép és fotó forrása: Chery

Holdblog

Végső soron a NATO is csak üzlet

Indul az emelt NATO-kiadások rendszere, 5 százalék lesz az előirányzott szint. De a hadiiparban Európa versenyképtelen, az amerikai gyártók már el is kezdték körbeudvarolni a... The post Végs

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megjelent a kormány új ingyenhitele, élelmes magyarok tízezrei mozdultak rá azonnal
Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Díjmentes online előadás

Számolj háromig és start!

Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Portfolio Sustainable World 2025
2025. szeptember 4.
REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum
2025. szeptember 17.
Portfolio Future of Finance 2025
2025. szeptember 18.
Portfolio Private Health Forum 2025
2025. szeptember 30.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet