Még idén bemutatkozhat Magyarországon a Chery Tiggo 7 modellje, amely a gyártó egyik zászlóshajó modelljének tekinthető – tájékoztatta a gyártó a Portfolio-t. Méretében és tudásában a Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan X-Trail trió, vagy például a Volkswagen Tiguan versenytársának szánhatják. A kategória népszerűségét jól mutatja, hogy a tavalyi évben világszinten a legtöbb eladott autómodell rangsorában a harmadik a Toyota RAV4 volt, amelyből 1,02 milliót, az ötödik Honda CR-V-ből 750 ezret, míg a tizedik VW Tiguanból valamivel több mint félmilliót adtak el.
A Tiggo 7 több motorváltozatban lesz elérhető: 1.5 turbó benzinmotorral, kétkerékhajtással, duplakuplungos automataváltóval, illetve 1.6 turbó benzinmotorral, négykerékhajtással, szintén duplakuplungos váltóval. A felszereltség részét képezi az ADAS intelligens vezetési rendszer, a 24,6 hüvelykes kettős kijelző, nyolc Sony hangszóró, 360 fokos kamerarendszer, kétzónás klíma, 50W-os vezetéknélküli telefontöltő és elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülések. A modell 5 csillagos NCAP töréstesztet produkált. Az autóból Plug-In Hybrid hajtásláncú változat is létezik, amely 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és
60 literes üzemanyagtartállyal több mint 1000 km-es hatótávolságot ígér.

A Chery az Ebro nevű spanyol, főként haszongépjárművekre specializálódott gyártóval összefogva kezdte meg a termelést Barcelonában, és idén már 20-30 ezer autót gyártanának le, de 2029-től az üzem kapacitását akár évi 150 ezer autóra bővíthetik – írta a Reuters. A tervek szerint folyamatosan bővítik a modellpalettát, például az Omoda 5 elektromos verziója is itt készülhet. A Tiggo 7 apróbb módosításokon átesett (iker)testvérmodelljének, az Ebro S700 gyártását már meg is kezdték,
Spanyolországban már meg is vásárolható kevesebb mint 28 ezer eurós indulóáron, ami éppen, hogy több mint 11 millió forintot jelent.
A gyártó két márkával már tavaly óta jelen van Magyarországon: az Omoda 5-t a Portfolio is tesztelte, és csupán 3 hónap alatt közel 200 autó talált gazdára a hazai piacon, a Jaecoo 7 pedig márciusban érkezhet meg a szalonokba. A hazai importőrük a Genius Automotive Europe, akit meg is kérdeztünk a Chery Tiggo 7 érkezésével kapcsolatban, azonban arról tájékoztatták a Portfolio-t, hogy
a Chery néven érkező modellek értékesítésével kapcsolatban még folynak a tárgyalások.
Kiemelték, hogy továbbra is elkötelezettek a Chery márka sikeres fejlődése mellett, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy mind a márkakereskedők, mind a vásárlók számára a Chery márkanév is a legmagasabb szintű szolgáltatásokat és élményeket jelentse.
Egy biztos: nem könnyű kiigazodni a kínai márkák piacra lépésével kapcsolatban, a pontos időpontot, a felszereltségi szinteket, az importőr kilétét, és természetesen az induló árakat is egyelőre homály fedi. Minden esetre a Tiggo7 megjelenésével újabb erős konkurenciát kaphatnak a japán és európai gyártók. Azt, hogy hogyan tudják ezt kezelni, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.
Címlapkép és fotó forrása: Chery
Jön az év vége, megkezdődött az állami pénzszórás
Plusz pénz jut gyógyszerekre és az MKIF koncessziójára.
Megtörte a csendet Zelenszkij: elkészült a béketerv legújabb verziója
Trump élesen kritizálta az ukrán elnököt a lassú válaszadás miatt.
Von der Leyen: Európának magának kell biztosítania a védelmét
Bejött volna Trump fenyegetőzése?
Kiderült, hogyan sikerült megúsznia a puccsot az elnöknek - Külföldről siettek a segítségére
Sok kormánydöntési kísérletet láthattunk a régióban, de biztos, hogy ez volt a legfurcsább.
Trump megdöbbentő bejelenése: enyhítenek a környezetvédelmi előírásokon
Így akar segíteni a traktorgyártóknak.
Újabb szög a nemzetközi szervezet koporsójában - Megrohanták a rendőrök az ENSZ komplexumát
Adótartozás ürügyén léptek a hatóságok.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Vasárnap
Ma hangzik el Krasznahorkai Nobel-beszéde. Kertész stockholmi beszédét 2002-ben közvetítette a köztévé. A beszéddel egy időben az egyik kereskedelmi adón egy reality show ment, Lacit kiszavazt
Az el nem költött pénz (és annak elköltése) - könyvajánló
"...nem létezik elköltetlen pénz. Minden egyes centet elköltesz, amit valaha megkerestél. Minden dollárt elköltesz a bankszámládról, akár tudsz róla, akár nem. Az el nem költött... The post
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Új transzferár-szabályozás: könnyítés vagy kockázat?
Megérkezett a transzferár rendelet tervezete, amely 2026-tól váltja ki a NGM 32/2017-es transzferár szabályozását. A jogalkotó deklarált célja az adminisztratív terhek csökkentése és az adó
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
A legrosszabbkor drágul az útdíj: vajon ki fogja ezt a végén megfizetni?
Sikerül majd átterelni a nehézgépjárműveket?
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.


