Egyre nagyobb bajban a Maserati, akár el is adhatják

2025. június 20. 13:41 | Portfolio

Egyre nagyobb bajban a Maserati, akár el is adhatják

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis mérlegeli, hogy eladja az évek óta csökkenő eladásokat produkáló prémium márkáját, a Maseratit, írja a Reuters.

Drasztikus adópolitikával támasztja fel Merz a német gazdaságot

2025. június 04. 08:43 | Portfolio

Drasztikus adópolitikával támasztja fel Merz a német gazdaságot

A német kormány egy több mint 18,5 ezer milliárd forintnak megfelelő költséget tervezett be az elkövetkező négy évre, amiből masszívan megtámogatnák a helyi ipar fejlesztéseit. Az adókedvezményekből elsősorban az eszköz- és járműparkok felfejlesztése valósulhat meg, de a vállalati adót is csökkenésnek indítanák és további támogatásokat is terveznek a kutatás-fejlesztés területére, amelyekre szükség is lesz, ha nem akarnak még jobban lemaradni a globális versenytársaiktól.

Ellenszélben küzd a Rába: éppen, hogy sikerült nyereséget termelni

2025. május 28. 18:10 | Portfolio

Ellenszélben küzd a Rába: éppen, hogy sikerült nyereséget termelni

A Rába 2025 első negyedévében nehéz piaci környezetben működött: a haszongépjármű-, mezőgazdasági- és személyautópiacokon tapasztalt forgalomcsökkenés miatt a vállalat árbevétele 14,5 milliárd forintra esett vissza. Bár a cég költséghatékonysági intézkedéseket vezetett be, a profitabilitás jelentősen romlott, az operatív eredmény mindössze 10 millió forint lett.

Vissza a jövőbe: a kibontakozó vámháború a feje tetejére állítja a járműipart

2025. május 28. 18:00 | Balázsi Boglárka, Párducz Árpád

Vissza a jövőbe: a kibontakozó vámháború a feje tetejére állítja a járműipart

A járműipar a nearshoring egyik tradicionális ágazatának tekinthető. A globalizáció eredményeképpen ugyanis számos nagyvállalat épített ki regionális termelési kapacitásokat olyan földrajzi vagy gazdasági szempontból kulcsfontosságúnak számító országokban, mint Mexikó, illetve Argentína. Az amerikai adminisztráció által bevezetett vámok azonban most komoly kihívások elé állítják ezeket a cégeket. Az Energiastratégia Intézet nearshoring-sorozatának 8., befejező része.

A BYD újabb üzemegységet hozhat Magyarországra, Komáromban már a kormány is lépett

2025. május 23. 09:39 | Szabó Dániel

A BYD újabb üzemegységet hozhat Magyarországra, Komáromban már a kormány is lépett

A kormány már a kínai BYD elnök-vezérigazgatójának látogatása előtt kiemelt beruházássá nyilvánított egy komáromi telket, közvetlenül a vállalat meglévő buszgyára mellett. A lépés arra utalhat, hogy a kabinet előre készül egy esetleges gyárbővítésre, de a Telexnek adott válaszában a cég azt írta, hivatalosan még nem döntöttek. A kiemelés jelentősen megkönnyítené a beruházás engedélyeztetését.

Mennyire jó Magyarországnak a BYD európai központjának létrehozása?

2025. május 16. 15:00 | Braun Erik

Mennyire jó Magyarországnak a BYD európai központjának létrehozása?

A tegnapi nap fontos bejelentése volt, hogy a BYD kínai autógyártó a szegedi épülő gyár mellett újabb beruházást tervez Magyarországon, méghozzá a vállalat európai központját hozná létre hazánkban. Ez a bejelentés pozitív fejleményként értékelhető, azonban a magyar gazdasággal és a külföldi tőkebefektetésekkel kapcsolatban megfogalmazott problémák egy része továbbra is fennmarad.

Magyarországon lesz a BYD európai központja

2025. május 15. 17:22 | Szabó Dániel

Magyarországon lesz a BYD európai központja

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött egymással Magyarország és a BYD kínai járműipari vállalat, amely Magyarországra hozza európai központját. Mintegy kétezer új munkahelyet telepítenek Magyarországra, amely fejlesztéssel és szolgáltatásokkal foglalkozik a jövőben.

Összegyűltek a viharfelhők a benzinkutak felett

2025. március 28. 13:00 | Mohos Kristóf

Összegyűltek a viharfelhők a benzinkutak felett

Nemrég egy fontos lélektani határt lépett át a benzin ára a hazai kutakon, hiszen sok helyen már 5-össel kezdődik a számláló a benzin literenkénti jegyzésénél. Az elmúlt napokban azonban látványosan megtorpant a meredek áresés, és úgy tűnik, hogy 600 forint körül ragadhat a benzin ára. Ez persze nem véletlen, sőt, akár ismét elindulhat felfelé a jegyzés, a korábbi áresést elősegítő piaci hatások ugyanis fordulni látszanak, ráaádásul ma egy olyan amerikai szankció is hatályba lépett, amit az egész régió üzemanyagpiaca megérezhet.

Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?

2025. március 26. 20:30 | Portfolio

Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?

Az európai autógyártóknak és beszállítóiknak nagy kihívás jelent a termelékenység, a költséghatékony termelés. Digitalizálni, robotizálni, automatizálni nem egyszerű, viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az új létesítményekkel, ahol már a teljes gyártás nagyon magas szinten automatizált. Ki hol tart a technológiai fejlesztésekben és milyen lehetőségeket tartogat még az előremenekülésben? Erre keresték a választ a Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia III/B szekciójának előadói.

Elektromobilitás és automatizáció: Kihívások és lehetőségek a magyar autóipar számára

2025. március 26. 18:30 | Portfolio

Elektromobilitás és automatizáció: Kihívások és lehetőségek a magyar autóipar számára

Az autóipar jövője egyre bizonytalanabb: a globális szereplők óvatosabbak, az európai elektromos járműpiac stagnál, és az automatizáció gyors fejlődése hatalmas kockázatokat hordoz magában. A KPMG legfrissebb tanulmánya szerint a nyereséges növekedés kilátásai világszerte romlanak, miközben az állami támogatások és a technológiai innováció szerepe felértékelődik. A konferencián a szakértők egyetértettek abban, hogy a magyar beszállítóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó követelményekhez és az ázsiai versenytársak nyomásához. Vajon milyen stratégiák segíthetik a magyar vállalatokat a túlélésben és a versenyelőny megszerzésében az elektromobilitás új korszakában? A Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián ezekre keresték a résztvevők a válaszokat.

Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek

2025. március 26. 15:30 | Portfolio

Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek

A rohamosan terjedő megújulókapacitások a villamosenergia-árak helyenként szédítő ingadozását vonják maguk után, azonban a megfelelő műszaki és jogi konstrukciók kihasználásával a fogyasztók saját előnyükre fordíthatják a körülményeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia előadói erről is beszéltek a rendezvény fenntarthatóságra fókuszáló szekciójában.

Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek

2025. március 26. 14:30 | Portfolio

Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek

Bár a hazai autó- és motorgyártók szerint 2024 eseménydús év volt, a termelés stabilitása javult, és a versenyképesség fenntartása továbbra is kulcskérdés. Miközben az európai piac stagnál, a magyar üzemek folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek alkalmazkodni a globális trendekhez. Az elektrifikáció, a digitalizáció és a munkaerőpiaci kihívások jelentős változásokat hoznak, miközben a kínai verseny fokozódik. Milyen stratégiákkal próbálják megőrizni helyüket a magyar gyártók és beszállítók az egyre élesedő piaci versenyben? A hazai autóipar legfontosabb szereplői panelbeszélgetésekben vitatták meg a legégetőbb kihívásokat a Portfolio-MAGE Jűrműipar 2025 konferencián.

Tömeges elbocsátásba kezd a Siemens

2025. március 18. 17:44 | MTI

Tömeges elbocsátásba kezd a Siemens

A német Siemens ipari konszern mintegy 6000 fős leépítést tervez, ebből 2850-et Németországban - jelentette be a vállalat kedden.

Háttal a falnak, késsel a fogak között: hogyan tovább, járműipar?

2025. március 18. 08:30 | Portfolio

Háttal a falnak, késsel a fogak között: hogyan tovább, járműipar?

Igyekszik magasabb sebességre kapcsolni az európai járműipar, ám a vámfenyegetettség, a kínai konkurencia és az erőltetett ütemű elektrifikáció árnyékában ez nem könnyű feladat. A hazai szereplők ennek megfelelően nincsenek irigylésre méltó helyzetben, ezért is kulcsfontosságú számbavenni a fellendüléshez vezető lehetőségeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 pontosan ehhez biztosít fórumot az ágazat egyik fellegvárában, Győrben magas rangú döntéshozók részvétele mellett.

Részletes keresés