A BYD újabb üzemegységet hozhat Magyarországra, Komáromban már a kormány is lépett

A BYD újabb üzemegységet hozhat Magyarországra, Komáromban már a kormány is lépett

A kormány már a kínai BYD elnök-vezérigazgatójának látogatása előtt kiemelt beruházássá nyilvánított egy komáromi telket, közvetlenül a vállalat meglévő buszgyára mellett. A lépés arra utalhat, hogy a kabinet előre készül egy esetleges gyárbővítésre, de a Telexnek adott válaszában a cég azt írta, hivatalosan még nem döntöttek. A kiemelés jelentősen megkönnyítené a beruházás engedélyeztetését.

Mennyire jó Magyarországnak a BYD európai központjának létrehozása?

Mennyire jó Magyarországnak a BYD európai központjának létrehozása?

A tegnapi nap fontos bejelentése volt, hogy a BYD kínai autógyártó a szegedi épülő gyár mellett újabb beruházást tervez Magyarországon, méghozzá a vállalat európai központját hozná létre hazánkban. Ez a bejelentés pozitív fejleményként értékelhető, azonban a magyar gazdasággal és a külföldi tőkebefektetésekkel kapcsolatban megfogalmazott problémák egy része továbbra is fennmarad.

Magyarországon lesz a BYD európai központja

Magyarországon lesz a BYD európai központja

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött egymással Magyarország és a BYD kínai járműipari vállalat, amely Magyarországra hozza európai központját. Mintegy kétezer új munkahelyet telepítenek Magyarországra, amely fejlesztéssel és szolgáltatásokkal foglalkozik a jövőben.

Összegyűltek a viharfelhők a benzinkutak felett

Összegyűltek a viharfelhők a benzinkutak felett

Nemrég egy fontos lélektani határt lépett át a benzin ára a hazai kutakon, hiszen sok helyen már 5-össel kezdődik a számláló a benzin literenkénti jegyzésénél. Az elmúlt napokban azonban látványosan megtorpant a meredek áresés, és úgy tűnik, hogy 600 forint körül ragadhat a benzin ára. Ez persze nem véletlen, sőt, akár ismét elindulhat felfelé a jegyzés, a korábbi áresést elősegítő piaci hatások ugyanis fordulni látszanak, ráaádásul ma egy olyan amerikai szankció is hatályba lépett, amit az egész régió üzemanyagpiaca megérezhet.

Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?

Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?

Az európai autógyártóknak és beszállítóiknak nagy kihívás jelent a termelékenység, a költséghatékony termelés. Digitalizálni, robotizálni, automatizálni nem egyszerű, viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az új létesítményekkel, ahol már a teljes gyártás nagyon magas szinten automatizált. Ki hol tart a technológiai fejlesztésekben és milyen lehetőségeket tartogat még az előremenekülésben? Erre keresték a választ a Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia III/B szekciójának előadói.

Elektromobilitás és automatizáció: Kihívások és lehetőségek a magyar autóipar számára

Elektromobilitás és automatizáció: Kihívások és lehetőségek a magyar autóipar számára

Az autóipar jövője egyre bizonytalanabb: a globális szereplők óvatosabbak, az európai elektromos járműpiac stagnál, és az automatizáció gyors fejlődése hatalmas kockázatokat hordoz magában. A KPMG legfrissebb tanulmánya szerint a nyereséges növekedés kilátásai világszerte romlanak, miközben az állami támogatások és a technológiai innováció szerepe felértékelődik. A konferencián a szakértők egyetértettek abban, hogy a magyar beszállítóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó követelményekhez és az ázsiai versenytársak nyomásához. Vajon milyen stratégiák segíthetik a magyar vállalatokat a túlélésben és a versenyelőny megszerzésében az elektromobilitás új korszakában? A Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián ezekre keresték a résztvevők a válaszokat.

Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek

Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek

A rohamosan terjedő megújulókapacitások a villamosenergia-árak helyenként szédítő ingadozását vonják maguk után, azonban a megfelelő műszaki és jogi konstrukciók kihasználásával a fogyasztók saját előnyükre fordíthatják a körülményeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia előadói erről is beszéltek a rendezvény fenntarthatóságra fókuszáló szekciójában.

Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek

Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek

Bár a hazai autó- és motorgyártók szerint 2024 eseménydús év volt, a termelés stabilitása javult, és a versenyképesség fenntartása továbbra is kulcskérdés. Miközben az európai piac stagnál, a magyar üzemek folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek alkalmazkodni a globális trendekhez. Az elektrifikáció, a digitalizáció és a munkaerőpiaci kihívások jelentős változásokat hoznak, miközben a kínai verseny fokozódik. Milyen stratégiákkal próbálják megőrizni helyüket a magyar gyártók és beszállítók az egyre élesedő piaci versenyben? A hazai autóipar legfontosabb szereplői panelbeszélgetésekben vitatták meg a legégetőbb kihívásokat a Portfolio-MAGE Jűrműipar 2025 konferencián.

Tömeges elbocsátásba kezd a Siemens

Tömeges elbocsátásba kezd a Siemens

A német Siemens ipari konszern mintegy 6000 fős leépítést tervez, ebből 2850-et Németországban - jelentette be a vállalat kedden.

Háttal a falnak, késsel a fogak között: hogyan tovább, járműipar?

Háttal a falnak, késsel a fogak között: hogyan tovább, járműipar?

Igyekszik magasabb sebességre kapcsolni az európai járműipar, ám a vámfenyegetettség, a kínai konkurencia és az erőltetett ütemű elektrifikáció árnyékában ez nem könnyű feladat. A hazai szereplők ennek megfelelően nincsenek irigylésre méltó helyzetben, ezért is kulcsfontosságú számbavenni a fellendüléshez vezető lehetőségeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 pontosan ehhez biztosít fórumot az ágazat egyik fellegvárában, Győrben magas rangú döntéshozók részvétele mellett.

A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?

A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?

Az orosz-ukrán háború lezárása körüli ellentmondások, Donald Trump színrelépése és a NATO-ban várható GDP arányos hadikiadások kötelező növelése egyaránt arra ösztökélik az európai országokat, hogy soha nem látott összegeket fordítsanak a védelmi képességeik megerősítésére. Még olyan országok is felülvizsgálják korábbi haderőt érintő döntéseiket, mint Németország, amely a tervek szerint 500 milliárd eurónyi államkötvényt bocsátana ki, amelyből a haderőfejlesztést finanszírozná. De mit jelenthet ez a magyar ipar számára, hogyan profitálhatnak belőle akár a hazai KKV-k? A hadiipar léphet a gyengélkedő autóipar helyébe? Többek között erről is szó lesz március 26-27-én a Portfolio – MAGE Járműipar 2025 konferencia hadiipari szekciójában.

Céget vezet?  Töltsön el 15 percet négyszemközt az ország legfontosabb autóipari szereplőivel!

Céget vezet? Töltsön el 15 percet négyszemközt az ország legfontosabb autóipari szereplőivel!

Egyre másra kedvezőtlen híreket hallani az európai autóiparról, csökkenő eladásokról, a globális pozíciók gyengüléséről és akár eddig elképzelhetetlen gyárbezárásokról szólnak a hírek. Az egyik legfontosabb kérdés, hogy az autóipari vérkeringésbe mélyen beágyazott hazai szereplők nyertesen tudnak-e kikerülni a kedvezőtlen folyamatokból. A partnerkapcsolatok erősítésének vagy új üzleti lehetőségek felderítésének érdekében a Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián előadóinkkal együttműködve idén első alkalommal egyedülálló lehetőséget biztosítunk résztvevőinknek a célzott üzleti kapcsolatépítésre, networkingre! Az érvényes konferencia regisztrációval rendelkezők jelentkezhetnek a konferencia meghatározott előadóihoz egy-egy 15 perces személyes beszélgetésre privát tárgyalóhelyiségben, meghatározott időpontokban. Jelentkezés feltételei a rendezvény honlapján!

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Irán jelzést adott – máris eldőlt a háború?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.