Prémium

Suttogó luxus (x)

Portfolio
Ahhoz, hogy megértsük a Lexus szellemiségét, tökéletességre törekvését, talán elég egyetlen tényt megemlíteni: a GS fejlesztési programjának főmérnöke már tíz éves korában eldöntötte, hogy ha felnő, futómű-mérnökként fog dolgozni a Toyotánál. Csakis a Japánban képzelhető el ilyen fokú elhivatottság, személyes indíttatás - és ez a Lexus GS minden porcikáján érződik.

' title='
A GS limuzin fontos modellnek számít, hiszen ezzel az autóval váltott arculatot a Lexus: immár ez a végletekig letisztult stílus jellemzi az évről évre újabb vevőelégedettségi felméréseken diadalmaskodó márka termékeit. A megszokottnál mélyebbre, a fényszórók vonala alá helyezett hűtőmaszk, vagy az oldalablak hosszú íve már az új korszakot hirdeti, amelyben a felesleges formai játszadozások helyett organikus elemek és funkcionális megoldások teremtenek esztétikumot.
Egyéb tradícióival szerencsére nem szakított a Lexus.

' title='
Az összeszerelési és anyagminőség első osztályú, bár a panelek precíz illesztései, az egyetlen lemezből megformált krómívek, a tökéletes minőségű fényezés ennél a márkánál magától értetődik, és az ergonómián is legfeljebb a gyár mindig elégedetlen mérnökei találnának javítani valót. A kijelzők - köztük az egyszerűségükben zseniális, csiszolt fém műszerlapok - elhelyezése, az ülés állíthatósága, és minden további kezelőszerv a vezetés örömét szolgálja, akár kényelmes suhanásról, akár feszített tempóról van szó. A hangszigetelés szokás szerint tökéletes: 120 km/órás tempónál teljes a csend az utastérben, ám elég rálépni a gázra, és a motor életre kel.

' title='
Tolakodó üvöltést persze ekkor sem várhatunk tőle, ahhoz túl jó munkát végeztek a hangtechnikusok, akik nem pusztán szigetelték, hanem hangolták a karosszériát. Miközben padlógáznál a vezetőhöz pont annyi morgás jut el, amitől széles mosolyra húzza száját, utasai szinte semmit nem hallanak a motorból - csak annyi tűnik fel nekik, hogy a tágas, kényelmes limuzin hirtelen meglódul, és lenyűgöző stabilitással tör előre, akár egyenesben, akár kanyar előtt kapta a parancsot. A luxusautóktól megszoktuk már, hogy motorjuk igényes és nagy teljesítményű, izgalmasnak azonban ritkán nevezhető. A GS esetében egészen más a helyzet: mind a háromliteres V6-os, mind pedig a 4,3 literes V8-as kifejezetten izgalmas és élvezetes darab, ám az igazi kuriózum a kategóriában elsőként kínált hibrid hajtáslánc. A hathengeres benzines erőforrás és a nagy teljesítményű villanymotor kombinációja nemcsak azért érdekes, mert a mai technológia csúcsának számít, hanem mert olyan erőt produkál, mint a magabiztos V8-as blokk - csak éppen egy kétliteres családi autó fogyasztása és károsanyag-kibocsátása mellett, ami a mind inkább környezettudatos világban egyáltalán nem mellékes szempont, még egy luxusautó esetében sem. Mindhárom motort tökéletesen egészíti ki a GS elképesztően igényes futóműve, amely a változó áttételű kormányművel és az adaptív, állítható lengéscsillapítókkal együtt félelmetesen magabiztos sportkocsivá alakítja át a komfortos luxuslimuzint, a lenyűgöző menetteljesítményekhez méltó fékerővel.

' title='

A biztonságot sem hanyagolta el a gyár; erről tanúskodik a nemzetközi szinten elismert EuroNCAP törésteszt, amelyen kategóriája legjobb saját és gyalogosvédelmi eredményét könyvelhette el a GS, négycsillagos gyermekbiztonság mellett. Ugyanakkor ez csak a történet egyik fele, hiszen a törésteszten nem értékelik a megelőző rendszereket: a Lexus menetstabilizáló elektronikája akár a kormányzásba is képes beleavatkozni, ha az autó letérni készül a kijelölt ívről, az adaptív sebességtartó automatika önállóan tartja a követési távolságot, a Pre-Crash balesetmegelőző rendszer pedig az elkerülhetetlen ütközések hatását hivatott enyhíteni. Széria a két térdlégzsák, a kanyarkövető fényszóró és a keréknyomás-mérő, az első ajtók pedig vízlepergető ablaküveget kaptak.


' title='
Ami az eladásokat illeti, Európában a mennyiség helyett a minőségre helyezi a hangsúlyt a Lexus: kifejezetten kevés értékesítési ponton (a 2010-es tervekben mindössze 350 európai kereskedő szerepel), ám minden elképzelhetőnél tökéletesebb kiszolgálással árulják a GS-t és márkatársait. A siker ebben a szegmensben kevésbé függ az ártól, ám mindenképpen jó jel, hogy a japán limuzin ára tökéletesen versenyképes az európai konkurensekével, felszereltsége pedig hiánytalan.
(X)
Kasza Elliott-tal

Macy's Inc - kereskedés

Tavaly októberben vásároltam, nem is keveset, mert akkor azt hittem, hogy a korrekciónak vége, és már egy felfelé tartó impulzusba ülök bele pár hétre. Hát nem, az a korrekció idén április

RSM Blog

HR trendek 2025-2026

A magyar munkaerőpiac 2025-ben fordulóponthoz érkezett. A gazdasági bizonytalanság, a technológiai fejlődés és a társadalmi elvárások együtt formálják át a vállalatok működését. Az elk

Sikerklub hazai kkv-nak

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet