25 éve egy pár fős cég volt, most a magyar tőzsdét célozza a Delta-Truck (x)
Stefkó Péter: 1991-ben néhány magyar magánszemély összeállt, és megalapítottuk a céget. 20 teherautót adtunk el az első évben, megközelítőleg 100 milliós lehetett az árbevétel, bérelt telephelyen, bérelt szervizzel. Akkor még csak használt teherautókat hoztunk be külföldről és szervizeltük őket. Jelenleg évente 6-700 haszongépjárművet adunk el, van egy csaknem 800 darabos bérautóflottánk, képviselünk olyan márkákat, mint a Kögel, Isuzu, Benalu, Iveco, Lamberet, márkaszervizként Mercedes-Benz és most év végétől a Ford Trucksot vezérképviseletként is. Fontos, hogy az Isuzu kivételével kizárólagos márkaképviselők vagyunk, illetve hogy 2013 óta már külföldön is jelen vagyunk, Szlovákiában, Pozsonyban.
Hogyan néz ki az üzleti modell?
Egyre meghatározóbb a bérautó üzletág, ahova új autóként tesszük be az eszközöket, és itt futtatjuk 3-6 évig, majd ezeket használtautóként értékesítjük. Közben szervizeljük őket, teljes körű szolgáltatást nyújtunk a szerződés teljes időszakában. Így mikor a járművek értékesítésre kerülnek, még mindig megbízható, rendszeresen karbantartott eszközként kerülnek a vevőink birtokába, számos külföldi partnerünk bizalmát is elnyertük használt eszközeinkkel, sokszor fordul elő, hogy szemrevételezés nélkül utalnak foglalót használt járműveinkre. A bérbe adott járművek és pótkocsik mögött sokszor lízingcéggel kötött szerződés áll, így adjuk bérbe őket egy naptól akár 3-4 évig. A szolgáltatáscsomagban szerepel a karbantartás, javítás, casco, kötelező biztosítás, súlyadó, gumikopás, közúti mentés stb.
Az értékesített járműveink körülbelül egyharmada származik a bérautós flottából, a többit szerte Európában, illetve Magyarországon vásároljuk fel, és adjuk el Magyarországon. Szlovákiában most már évente 60-80 teherautót adunk el, és már 40 darabos flottánk fut bérbe. Nagy terveink vannak itt is, a piac nagyon hasonló a magyarhoz, nagyon sok olyan ügyfelünk van, aki mindkét országban ügyfél, kihasználjuk a szinergiákat. Hosszú távú terveink közé tartozik, hogy további környező országok piacán is megjelenjünk.
Miből finanszírozták az elmúlt 25 év hatalmas növekedését?
Először is minden nyereséget visszaforgattunk. A bérautók mögött természetesen van banki finanszírozás, de az a modellünk, hogy saját erőből bővülünk. Mérlegeltük a kockázati befektetőkön keresztüli tőkebevonást is, de az nem járható út nekünk, inkább a tőzsde érdekelne minket. Komoly terveink vannak, különösen a bérautó üzletág számít beruházásigényes "sportágnak". Egyébként cégcsoport szinten tavaly közel 10 milliárdos árbevételt értünk el, a profit pedig éves szinten 250-300 millió forint között alakul.
Milyen kihívásokkal szembesülnek most a piacon?
A piaci helyzet alapvetően jó értékesítésre és bérautózásra is. A bérautózásban a személyautóknál is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a flottakezelők, a teherautóknál ez ugyanúgy igaz, mivel a bérleti idő hossza sokkal rugalmasabban kezelhető mint egy lízing szerződés esetében, hiszen itt egy naptól, egy héttől az egy hónapon át akár az egy - öt évig tartó futamidőt is lehet választani és mivel az ügyfeleink részére nagyon fontos a rugalmasság, így sok esetben mi lettünk a kapocs az ügyfelek és a bank között.
Említette a bankokat, a CIB-bel mióta dolgoznak együtt?
A CIB Lízinggel régóta kapcsolatban vagyunk, de igazán dinamikusan a válság után kezdtünk el dolgozni. Az értékesítésünk harmadára esett vissza, az akkori 9-ről 3 milliárdra, az emberek nem vettek eszközöket, de a termékeket el kellett szállítani A-ból B-be, ezért főleg a bérautó üzletág ment tovább. 2009-ben majdnem minden lízingcég becsukta a kapukat, de a CIB nem így tett. Azóta 2014-ben visszatértünk a válság előtti bevételi szintekre.
A válság a piacot, a versenytársakat is megtizedelte?
Sok bérautózással foglalkozó cég a válság előtt még nem volt a magyar piacon, inkább a fuvarozó és jármű kereskedő cégek piacát tisztította meg a válság.
Reméljük, hogy sokáig tart a jó széria, mert sok elképzelésünk van. Elsősorban a kisteherautóban vannak nagy terveink, a 3,5-18 tonnás szegmensben látunk egy nagy fejlődési lehetőséget. A cégeknek egyszerűbb bérbe venni a járműveket, mint megvásárolni, mert mi mentesítjük őket minden egyéb probléma alól is a szolgáltatásainkkal. Neki csak be kell ülni az autóba, és minden hónapban ugyanakkora számlát kap. A külföldi cégek is szeretik ezt, mert tudnak tervezni. Ez egy win-win szituáció, mert mi nagy volumenben olcsóbban vesszük a teherautót, az olajat, a finanszírozást, a biztosítást. A haszongépjármű-piac törvényszerűen elmegy ebbe az irányba. Ez nem azt jelenti, hogy 100 százalékban ki fogja szorítani a hagyományos értékesítést, de egyre nagyobb arányban lesz jelen.
Hogyan képzeli el, három év múlva hol fognak tartani?
Szlovákia mellett még egy országban szeretnénk jelen lenni, és mindenképpen 1000 feletti flottát képzelek el, az árbevételünk pedig felmehetne 14-15 milliárdra. Körülbelül ezen az időtávon gondolkozunk a magyar tőzsdére lépésen is. A tőzsde sajátossága a cégek átláthatósága, és ez nekünk abszolút nem okoz gondot, 8-9 lízingcéggel dolgozunk együtt, és havonta kell küldenünk a jelentéseket, tehát nem okozna túl nagy pluszterhet a jelentési kötelezettség teljesítése sem. A kockázati tőke nagyon drága mulatság, és mi nem egy startup vagyunk, hogy 30 százalékos hozamot várjanak el. Nem tudnánk ezt produkálni, de nincs is bennünk olyan kockázat. Összességében viszont meggyőződésem, hogy a magyar befektetőknek jó befektetési célpontot jelenthetünk.
(x)
A Wizz Air visszafordította vagy átirányította járatait
A mai Budapestről Dubajba tartó járat Rijádban szállt le.
Megindult az iráni hadművelet, rakéták záporoznak az amerikai bázisokra – Híreink az Irán-Izrael háborúról hétfőn
Cikkünk folyamatosan frissül.
Kiderült: mindvégig tudott az Egyesült Államok az iráni támadásról, nem is akárhonnan
Pontosan érkezett a füles.
Felháborodott Katar a támadáson - Újabb ország szállhat be az irán-izraeli háborúba
Ezt már ők sem hagyják annyiban.
Amerika megtámadta Iránt - Így reagál az olaj, a tőzsdék és a forint
Máris lépnek a befektetők.
Friss felvételek Katarból: bevetették az amerikai légvédelmet a főváros felett
Irán ballisztikus rakétákkal támadott.
VIDEÓ! Rekord részvény-visszavásárlások: mit üzennek a befektetőknek?
2025 áprilisában az amerikai részvény-visszavásárlások összege elérte a 233,8 milliárd dollárt, ami 1984 óta a második legmagasabb havi érték. Az elmúlt három hónapban pedig több mint 5
Expressz befektetés négy nemzetközi nagybank részvényeivel - akár 46,5% hozam 3 év alatt
A bankszektor hagyományosan a magas kamatkörnyezet egyik legnagyobb nyertese. Bár a kamatszintek tetőzése már mögöttünk lehet, a jelenlegi szintek továbbra is meghaladják a történelmi átlago
Otthonfelújítás: Ezek a támogatások elérhetőek most - gyermektől függetlenül is
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthonfelújítás: Ezek a támogatások elérhetőek most - gyermektől függetlenül is Ha valaki otthonfelújításban gondolkozik számos állami támogat
Ember: küzdj....vagy lépj le!
\"Fight or flight\" - ez lett a jelenkor egyik legnagyobb dilemmája. Küzdjünk tovább (magyarul: éljünk tovább), vagy meneküljünk ki ebből a világból (ne éljünk tovább)?...
The post Ember: k
Módosított kiberbiztonsági határidők!
A 2024. évi LXIX. törvény 2025. május 31-én hatályba lépett módosításai fontos változásokat hoztak, NIS2 irányelv szerinti megfelelési kötelezettségek terén. A módosítás célj
Atomenergiával a klímaváltozás ellen: lehetőség vagy zsákutca?
Miközben a világ egyre égetőbb kihívásokkal néz szembe a klímaváltozás terén, egy jól ismert, de erősen megosztó energiaforrás is újra reflektorfénybe kerül: a nukle
Változások a költözési jogban: Mit jelent ez a gyakorlatban?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Változások a költözési jogban: Mit jelent ez a gyakorlatban? Mi történik 2025. július 1-jétől? Az Országgyűlés elfogadta azt a törvénymódosít
8 működő stratégia a saját ingatlanhoz
Mivel nagyon sokaknak célja, álma, hogy saját ingatlanban lakhassanak, összeszedtem pár tipikus módszert, amivel próbálkozni lehet. Arról már sokat írtam, hogy minden egyéb híreszteléssel ell


- Amerika megtámadta Iránt - Így reagál az olaj, a tőzsdék és a forint
- Megtörtént a nagy állampapír-mutatvány, erős üzenetet küldtek a lakossági befektetők
- Kilőtte Irán a Fatah-1-es rakétát – Ez lehet a legsúlyosabb csapás Izrael ellen?
- Irán jelzést adott – máris eldőlt a háború?
- Olyan történhet a forinttal, amire ebben az évtizedben még nem volt példa
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Egyre csúnyább a háború – Nőhet a világban a terrorfenyegetettség
Lezárás vagy eszkalálódás jön?
Izrael megsemmisítette Irán legpusztítóbb fegyverét - Elhúzódik a háború?
Mit várhatunk ebben a konfliktusban?
Iráni-izraeli konfliktus – 200 forintos drágulás is jöhet a benzinkutakon
A brent ára a 100 dollárt is elérheti.
Kiadó raktárak és logisztikai központok
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen