Prémium

Gyorsabb, egyszerűbb kárügyintézés és időmegtakarítás (x)

Portfolio
Reprezentatív kutatásban mérte fel a mobil alkalmazások elterjedtségét az UNIQA Biztosító. A digitális térben innovatív fejlesztéseket megvalósító biztosító, új kényelmi szolgáltatással bővítette online repertoárját: a hazai piacon elsőként mobil eszközről intézhető lakásbiztosítási kárszemlét tett elérhetővé ügyfeleinek.
A digitalizáció a biztosítási iparágat is elérte: gyors és egyszerű online megoldásokat keresünk, és profi kiszolgálást. Nincs ez másként az UNIQA Biztosítónál sem. A technológiai lehetőségeket kihasználva fejlesztéseikkel és termékeikkel a dinamikusan digitalizálódó ügyféligényeket szolgálják ki.

Az Uniqa a GFK Piackutató Intézettel közösen végzett reprezentatív felmérésük arról számol be, hogy az ügyfeleik az okostelefonok elterjedésével nyitottak lettek a különböző pénzügyi alkalmazások mindennapi használata iránt, ami új lehetőségeket rejt a biztosítók számára. A kutatásból kiderült, hogy az érintőképernyős okostelefonok igencsak elterjedtek a biztosító ügyfelei között; a közel 1600 válaszadó 90 százaléka rendelkezik érintőképernyős mobilkészülékkel és használja is azt naponta többször internetezésre. A legnépszerűbb alkalmazások az összes korcsoportban a térkép és navigációs (70 százalék), valamint időjárást jelentő applikációk (71 százalék), illetve a levelező alkalmazások (68 százalék), megelőzve a közösségi média használatát (58 százalék). A banki és biztosítói mobilalkalmazások iránt is igen fogékonyak a válaszadók. A mobilbanki alkalmazások használói túlnyomórészt férfiak (62 százalék). A hölgyek óvatossága mobiltelefonjuk eltulajdonítása és így banki adataikkal való visszaélés fölötti félelmüknek tudható be, illetve sokuk egyszerűen túl bonyolultnak találja a mobiltelefonos alkalmazások használatát.

Gyorsabb, egyszerűbb kárügyintézés és időmegtakarítás
A kutatás megállapította, hogy az UNIQA Biztosító honlapján elérhető online kárbejelentést a megkérdezettek többsége ismeri (51 százalék), 10 százalékuk pedig már igénybe is vette. Arra a kérdésre viszont, hogy hányan használnák ezt a szolgáltatást egy esetleges jövőbeli káresemény bejelentéséhez, már jóval többen adtak pozitív visszajelzést (válaszadók 87 százaléka).

A megkérdezettek 40 százaléka válaszolta azt, hogy ha lenne rá lehetősége, nem ragaszkodna a személyes szakértői szemléhez és igénybe venné a mobiltelefonos-videós szakértői szemle szolgáltatást vagyonkár bejelentésekor. Könnyen belátható, hogy egy ilyen eszköz mind az ügyfél, mind a biztosító dolgát megkönnyíti és felgyorsítja a kárkifizetési folyamatokat. Éppen ezért az UNIQA a DEKRA-Expert Kft-vel közösen 2017-ben új eszközt - az i2i applikációt - vezetett be a vagyonbiztosítás kárrendezés területén. "Az alkalmazás rendkívül egyszerű használata és a folyamatok gyorsasága miatt rögtön népszerű lett, mind a kárfelvevők mind az ügyfelek körében" - mondta el Vereczki András, az UNIQA Biztosító Zrt. lakossági biztosítások és kárrendezési vezetője. Az applikáció révén a kárszemle az ügyfelek idejének szűkösségét és igényeit figyelembe véve történhet meg a lehető leggyorsabban. A kárfelvétel az i2i applikáció segítségével történik egy előre megbeszélt időpontban.

Az i2i az ügyfelek szempontjából kényelmes és biztonságos megoldást nyújt, hiszen nem kell beengedni egy idegent a lakásba. A kárszemle során a kárrendező a megadott adatok és az okos készüléken keresztül látott károk alapján rögtön kalkulálni tud és az ügyfél számára azonnal felajánlja a kártérítési összeget. A megállapodott összeget pedig az ügyfél akár néhány napon belül megkaphatja.

"A tavaly elindított "Higgy abban, hogy lehet egyszerűbben" (Simplicity) programunk egyik pillére volt a kárrendezésünk egyszerűsítése és szolgáltatásunk javítása, amelyre az i2i bevezetése volt az egyik válaszunk. A jövőben várhatóan további területeken alkalmazzuk a videószemlét, hiszen más termékek esetében is van létjogosultsága az alkalmazásnak."- fejtette ki Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója a bevezetés körülményeit.

Az UNIQA Biztosító fontosnak tartja, hogy a professzionális ügyfélkiszolgálás érdekében innovatív digitális technológiákat alkalmazzon. Az i2i applikáció az ügyfelek körében pozitív fogadtatásra talált, ami a fogyasztói környezet digitalizálódására, a szinte állandóan "kapcsolatban lévő" (connected) digitális fogyasztói magatartásra is visszavezethető.

Az i2i applikációt bemutató film megtekinthető erre a linkre kattintva.

Forrás: UNIQA-GfK felmérés az UNIQA lakossági ügyfelei körében az érintőképernyős okostelefonok elterjedéséről és a mobilalkalmazások használatáról.

(x)
Holdblog

"Ez az igazi csoda. Az új japán csoda."

Zentuccio Japánba látogatott, és eléggé megdöbbent azon, amin látott. Nagyon magas minőség, egyedülálló ár-érték arány, és az ország távolról sem drága. Mindezt úgy, hogy a... The pos

Holdblog

Hidegháború indul a sportban?

Korábban írtam arról egy igen hosszú anyagot arról, hogy kik azok a szereplők különböző kontinenseken, akik irányítják mindannyiunk kedvenc játékát. Az a napnál világosabb volt,... The po

Property Warm Up 2026

Property Warm Up 2026

2026. február 19.

Portfolio Investment Day 2026

2026. február 24.

Digital Compliance 2026

2026. március 3.

Retail Day 2026

2026. március 4.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet