Merrill J
Prémium

A prémium márkára mindig lesz vevő – ez lehet a világ egyik vezető teacégének titka (x)

PR cikk
A Dilmah a mai napig az egyetlen olyan nemzetközi teamárka, amelynek tulajdonosai maguk a termelők. A cég sikere pedig nagyrészt annak köszönhető, hogy a prémium szegmenst célozták meg, és nem csak a teafeldolgozásra és kereskedelemre támaszkodnak, hanem új üzletágat építettek a tea köré.

Rengeteg pénzt költenek a magyarok kávéra és teára. A Nielsen piackutató cég 2017-es adatai alapján a kávék és a teák forgalma elérte a 70 milliárd forintot. Ráadásul a magyar vásárlók kifejezetten keresik a prémium termékeket is: leginkább magasabb minőségű kávéért és teáért fizetnek többet.

Ez a trend pedig nem csak a magyarokra igaz. Dilhan C. Fernando, a Dilmah teacég vezérigazgatója a CNBC-nek beszélt arról, hogy a fogyasztók egy része kifejezetten a minőségi termékeket keresi, épp ezért amiatt sem aggódott, hogy 2017 első két hónapjában20 százalékkal csökkent a teatermés Srí Lankán 2016 azonos időszakához képest. A cég persze érezte ennek hatását, hiszen a Dilmah fekete teák kizárólag ceyloni, nagyrészt a családi vállalkozás saját ültetvényéről származó teákat tartalmaznak, amelyet a frissen, csakis kézzel szüretelt tealevelekből csomagolnak Srí Lankán.

Vannak vásárlók, akiknek fontos a származási hely, akiknek fontos a hitelesség, a frissesség, mindaz, amire apám elkötelezte magát

– mondta Dilhan C. Fernando, Merrill J. Fernando, a Dilmah alapítójának fia.

A Dilmah Tea, amely mára Srí Lanka, gyarmati nevén Ceylon leghíresebb teamárkája lett, tavaly ünnepelte harmincadik születésnapját. Merrill J. Fernando elhatározta, hogy felveszi a harcot a teapiacot uraló óriásokkal, méghozzá úgy, hogy a versenytársaknál drágább, ám jobb minőségű terméket kínál.

A többi márka, kivétel nélkül úgy árulja a fehér teát, hogy annak 99 százaléka fekete vagy zöld tea, némi fehér teával. Mi ezzel küzdünk. A vásárlók is ezzel küzdenek. De ez a kereskedelem része, már kezdem elfogadni

nyilatkozta Merrill J. Fernando a The New York Times-nak. A cég eleinte a teatermést továbbadta a nagyobb cégeknek - azoknak, akik most a versenytársai -, de a ’70-es években csökkent a kereslet a Srí Lanka-i tea iránt. Ennek oka az volt, hogy a minőségi alapanyagot olcsóbb teafüvekkel keverték és így adták el. Ennek következtében a teacégek profitja nőtt, viszont a Srí Lanka-i termelők és kereskedők nehéz helyzetbe kerültek.

Ha nem változtatok, nem kezdek el a márkával és a marketinggel foglalkozni, 2-3 éven belül kiestem volna az üzletből

– mondta a lapnak. Fernando a márkát két fiáról, Dilhanról és Malikról nevezte el, az utóbbi időben már ők vezetik a céget. A Dilmah a mai napig az egyetlen olyan nemzetközi teamárka, amelynek tulajdonosai maguk a termelők. A cég sikere pedig nagyrészt annak köszönhető, hogy a prémium szegmenst célozták meg.

Merrill J
Merrill J. Fernando a márkát két fiáról, Dilhanról és Malikról nevezte el.

Teagasztronómia és teaturizmus

A cég korántsem csak a teafeldolgozásra és kereskedelemre támaszkodik, hanem új üzletágat építettek a tea köré. A Dilmah nyitotta meg Srí Lanka első teabárjait, és az elmúlt években a Közel-Keleten és Európában is létesítettek T-Lounge egységeket.

2009-ben a Paul Bocuse Akadémiával együttműködve tartották meg Franciaországban az első International School of Tea programot.  Azóta a világ számos pontján nyújtanak szakmai továbbképzést a vendéglátóipar szakembereinek. Az idei, európai teakurzusnak Budapest adott otthont ősszel. A Dilmah nemzetközileg elismert séfekkel működik együtt, akiknek köszönhetően számos kísérletezés zajlik a teák ízvilágának, párosíthatóságának feltérképezésében, alapanyagként való felhasználásában.

A cég alapítójának célja, hogy a tea megtalálja méltó helyét a csúcsgasztronómiában is.

"Mi a származás fontosságát, a terroir nyújtotta élvezeti értéket hangsúlyozzuk, miközben új alapokra helyezzük a hagyománytiszteletet. A Dilmah-nál mindannyian a tiszta származású, nem kevert teában hiszünk, de közben nem hagyhatjuk figyelmen kívül az italkultúra és a gasztronómia trendjeit sem. Mivel a különböző termőhelyekről származó teák eltérő ízvilágot hordoznak, nagyszerűen alkalmasak arra, hogy ételekhez párosítsuk őket, akárcsak a borokat, illetve koktélok, sőt ételek alapanyagaiként is felhasználhatjuk" - mesélte gasztronómiai törekvéseiket az itthoni eseményen. Forgalmazó partnerük, a G.I.F.T. Kft. az anyacég filozófiáját követve aktív szerepet vállal a teaoktatások, szakmai továbbképzések szervezésében, és egyre több hazai top bárban kerülnek teakoktélok, illetve házi jeges teák az itallapra.  

Noha a Dilmah teaültetvények nem látogathatóak, épít a cég a Srí Lankára érkező turistákra is.  A Bogawantalawa régióban található egyik magashegyi ültetvényükön felújítottak öt régi, brit ültetvényes házat, és luxus resortokat alakítottak ki bennük. Ez a Ceylon Tea Trails, a sziget első Relais & Chateaux tagja, ahová a vendégek kisrepülővel érkezhetnek meg. Ma már három luxusszínvonalú egységet üzemeltetnek, egyet a Galle melletti óceánparton, egy másikat pedig a Yala Nemzeti Parkban, ahol luxussátrakban szállhatnak meg a vendégek.

Etikus tea

A minőségcentrikus üzleti modell mellett a társadalmi felelősségvállalásra is nagy hangsúlyt fektet a vállalat. A nyereség jelentős részét fordítják a térségben történő fejlesztésekre, családok segítésére, ahogy ők fogalmaznak, a teát az emberek szolgálatába állítják. Elkötelezettek a környezetvédelemben, a fenntartható fejlődésben, termőhelyeiken az ökoszisztéma egyensúlyának megőrzésében. Számos felzárkóztató programmal segítik a teatermelő családokat, és az elmaradottabb régiókban élőket.

Törődünk a vásárlókkal, törődünk a dolgozóinkkal és a profitot megosztjuk a szegényekkel, ezt csináljuk mi

nyilatkozta a cégalapító. Merrill J. Fernando 2015-ben vehette át az oslói Business for Peace Alapítvány életműdíját, amelyre a gazdaságtudományi- és béke Nobel-díjasok állították össze a jelöltek listáját. Az alapítvány azokat az üzletembereket tünteti ki, akik az adott évben figyelemre méltó tevékenységükkel és odaadásukkal sokat tettek a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának és erkölcsös üzleti magatartásának nagyobb térhódításáért, amellyel példát mutatnak a világnak.

(x)

dán leopard 2 tank harckocsi stock
Budapesti Értéktőzsde
GettyImages-502361474
Agrárszektor 2022 konferencia
olvadás jéghegy
elektromos autó

Kiszámoló Peru, a másik út

Néhány napja írtam Argentínáról, az országról, ami iskolapéldája, hogyan tud egy populista vezetés tönkretenni...

2022. november 30.
Agrárszektor Konferencia 2022
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Könyvelő munkatárs

Könyvelő munkatárs
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Könyvajánló
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
asus_portfolio_pr_cover