Coca-Cola: Kevesebb cukor, remek íz (x)
Prémium

Coca-Cola: Kevesebb cukor, remek íz (x)

PR cikk
Ezt teszik a kiegyensúlyozottabb táplálkozás érdekében.

A The Coca-Cola Company azon dolgozik, hogy nem csak finom, de alacsonyabb cukortartalmú és a kiegyensúlyozottabb táplálkozást támogató üdítőket kínáljon. A cukortartalom csökkentése és a felelős marketing terén ezért egyaránt kötelezettségvállalásokat tettek.

Aktívan támogatnak különböző uniós népegészségügyi törekvéseket. Ilyen például az olyan problémák kezelése, mint az elhízás vagy a más krónikus betegségek.

Coca-Cola: Európai vállalások és eredmények- Az Üdítőitalgyártók Európai Szövetségének (UNESDA) tagvállalataival együtt 2000 óta üdítőitalaikban átlagosan 28,6%-kal csökkentették a hozzáadott cukor mennyiségét.- Az UNESDA tagjaként azt is vállalták, hogy 2025-ig további 10%-kal csökkentik az üdítőitalaik cukortartalmát, ami 2000-hez képest összesen 33%-os csökkentést jelent majd.- Ma Európában az alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes termékek a Coca-Cola által gyártott üdítőitalok mennyiségének 42%-át* teszik ki. A cél az, hogy ezt az arányt 2025-re 50%-ra növeljék.- Európában például marketingtevékenységük 90%-ában a Coca-Cola Zéró termék szerepel.- A Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ) adatai szerint 2010 és 2021 között az üdítőitalok átlagos cukor és kalóriatartalma átlagosan 45%-kal csökkent Magyarországon.

Portfolio_Coca-Cola_H&N_1500x1200-HU-22nov-v1

A lépések között van a receptúrák fejlesztése, a cukortartalom folyamatos csökkentése, az új, alacsony cukortartalmú vagy cukormentes italok kifejlesztése és a termékek méretének kontrollja, ami a kisebb kiszereléseket jelenti. Mindemellett népszerűsitik a felelős üdítőital fogyasztást és támogatják a WHO ajánlását is, miszerint a napi kalóriabevitel legfeljebb 10%-a származzon hozzáadott cukorból.

A The Coca-Cola Company tehát folyamatosan keresi a módját azoknak az apró változtatásoknak, melyekkel egyes termékek kevésbé édesek lehetnek, miközben a fogyasztók által kedvelt íz nem változik. Az összetételről és tápanyag tartalomról pedig a lehető leginkább közérthető, értelmező tápértékjelölés segítségével egyértelmű és részletes információt ad.

Vezető szerepet vállalnak azokban az iparági törekvésekben is, melyek célja az alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes üdítőital választék arányának növelése a piacon. Támogatják az Európai Unió azon törekvéseit is, melyek többek között a termékek összetételének módosítására, az adagok kontrolljára és felelős marketingre buzdítják az iparágat.

Marketing aktivitásaikat is felhasználják arra, hogy a lehető legtöbb fogyasztót az alacsony cukortartalmú vagy cukormentes Coca-Cola termékek választására buzdítsanak. Számos kampányt ennek megfelelően alakítottak át.

* A 2021-es pénzügyi év globális értékesítési adatai alapján (a Multon, Global Ventures adatait nem tartalmazza).

(x)

Holdblog

Pénzgyáros AI

Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

REA SUMMIT 2025 – Powered by Pénzcentrum

2025. szeptember 17.

Portfolio Future of Finance 2025

2025. szeptember 18.

SZÉKESFEHÉRVÁR - Finanszírozás a gyakorlatban

2025. szeptember 19.

Network on Wheels - Portfolio Sunday Business Ride

2025. szeptember 21.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet