Lőrincz László

KRTK, BCE

Az ELTE Közgazdasági- és Regionális Tudományi Kutatóközpont (KRTK) Közgazdaságtudományi Intézetének tudományos főmunkatársa és a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) tanszékvezető, egyetemi docense.
Cikkeinek a száma: 2
Hogyan alakítják a vállalatok termékportfóliójukat válság idején?

2023. március 29. 14:58 | Kiss Károly Miklós, Lőrincz László, Lengyel Balázs, Csáfordi Zsolt

Hogyan alakítják a vállalatok termékportfóliójukat válság idején?

Gazdasági válságok korát éljük. Ezek az időszakok költségmegtakarításra és a termékportfólió szűkítésére kényszerítik a vállalatokat, de van példa arra is, hogy új termékre térnek át krízis idején. A 2008-as pénzügyi válság hazai vállalatok termékportfóliójára gyakorolt hatását a termékek hasonlóságának függvényében vizsgáljuk. Bemutatjuk, hogy a magyar vállalatok a 2008-as válság során a fő tevékenységükhöz kevésbé hasonló termékekről mondtak le vagy ahhoz hasonló új terméket vezettek be. A vállalati és gazdaságpolitikai döntések számára a korábbi válság elemzése mai helyzetünkben is tanulsággal szolgál.

Kutatás bizonyítja, hogy a kapcsolataink befolyásolják, hova költözünk

2022. november 06. 18:30 | Lőrincz László, Németh Brigitta

Kutatás bizonyítja, hogy a kapcsolataink befolyásolják, hova költözünk

A magyarországi belföldi vándorlás és az iWiW közösségi oldal kapcsolathálózatának vizsgálata arra enged következtetni, hogy két kistérség között, a közösségi oldalon fenntartott kapcsolatok száma összefügg a költözködéssel kapcsolatos döntésekkel. Az összekötő, azaz bridging típusú kapcsolatok szignifikáns összefüggést mutatnak a vándorlás mértékével, vagyis döntéseinket az is befolyásolja, hogy hol élnek az ismerőseink.

Részletes keresés
RSM Blog

Fókuszban a KKV-k

A mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) gazdasági szerepe kiemelten fontos, ezért nem véletlen, hogy a társasági adó rendszerében is számos adóalap- és adókedvezmény érhető el kimon