Üzlet

A magyar cégek legalább tudják, mi lehet a nagy dobásuk

Portfolio
A magyar kkv-k digitális fejlettségének még sokat lehetne javítani, de legalább az látszik, hogy egyrészt hajlandóak a digitalizáció útjára lépni, és az alapvető informatikai készségük, képességük is megvan ehhez. Ezen lehetne és kellene is segíteni.
A magyar kkv-k alapvetően nem éppen arról híresek, hogy mindenütt high-tech eszközök sorakoznak, hiperaktívak lennének a Facebookon és minden cégnél egy profi csapat tartaná karban az IT-rendszert. Ugyanakkor legalább az alapvető és olcsó, a működéshez szükséges informatikai tudással és gyakorlattal rendelkeznek, és hajlandóak fejlődni. Legalább is erről tanúskodnak a Magyar Telekom és a BellResearch friss kutatásának eredményei.

A megkérdezett közel 1000 cég nagy része (77%-a) nyereséges, és minden második vállalkozás bejáratott, stabil cégnek mondja magát, de az informatika területén még volna hova fejlődni. Igaz, az alapvető infrastruktúra nagyjából megvan a cégeknél,
  • a vállalkozások 73 százaléka használ okostelefont,
  • 84 százalék használ a vállalat ügyeivel, ügymenetével kapcsolatban asztali számítógépet vagy laptopot, és ezen belül 91 százalék rendelkezik általános irodai szoftverrel,
  • a vállalkozásnál használt számítógépek pedig a cégek 40 százalékánál vannak hálózatba kötve,
  • 90 százalék használ valamilyen e-mail rendszert,
  • és 23 százalék használ szerverszámítógépet.


Ugyanakkor az ezeknél valamivel szofisztikáltabb digitális megoldások már sokkal kevésbé érik el a cégek ingerküszöbét, és a karbantartásba, üzemeltetésbe is sokszor haverok és ismerősök segítenek be profi informatikusok helyett:
  • a cégek közel felének nincs és nem is tervezi, hogy lesz honlapja,
  • csak a kkv-k 30 százaléka rendelkezik Facebook oldallal, pedig ezt ingyenesen és egyszerűen létre lehet hozni,
  • a cégek negyedénél családtag vagy ismerős végzi az IT-eszközök karbantartását, üzemeltetését,
  • és a számítástechnikai rendszerek felügyeletéért a cégek közel 60 százalékában egyedül a cégvezető felel egy személyben.

De akkor miért lehetünk mégis optimisták?

Mert például a kkv-k 15 százaléka nem csak hallott, hanem használ is online elérhető, vagyis alapvetően felhő alapú szoftvereket, és a felhő-szolgáltatásokra költött összeg folyamatosan és dinamikusan nő körükben. Tudják azt is, hogy az informatika sokat segíthet a versenyképességük növelésében, lépést tartani a digitalizációban, sőt, a változó jogszabályi környezethez való alkalmazkodásban.

Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese szerint láthatóan elindult egyfajta fejlődés a hazai kkv-szektorban, de fontos lenne ezt gyorsítani a szektor termelékenységének növelése érdekében. Ez azért is szükséges, mert

minden hatodik cégnél merül fel problémaként, hogy nem talál szakképzett munkaerőt. Az adminisztrációt segítő, illetve a különféle vállalatirányítási szoftverek és egyéb informatikai megoldások segítenék a meglévő erőforrások jobb kihasználását.

A cikk megjelenését a Magyar Telekom, a kis- és közepes vállalkozások szakértő partnere támogatta.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet