Az új McDonald’s-ok nyitása azért is érdekes, mert Magyarországon kevés helyen találunk autópályák mellett gyorséttermeket. Miért van ez így? Nehéz éttermeket nyitni a sztrádák mellett, nem támogatja a szabályozás, nincs elég nagy kereslet?
Nincs két egyforma szituáció, de általánosságban elmondható, hogy meglehetősen összetett feladat autópálya mellett éttermet nyitni. Általában komplex a tulajdonosi és bérlői háttér, ami megnehezíti az egyeztetést, az előkésztést. Az ilyen komplexitás jelenleg komoly gátja annak, hogy az autópálya mellett kulturált körülmények között lehessen étkezni.
Miért pont az M1-es autópálya osztrák határhoz közeli pihenőhelyét választották és miért pont most nyitottak ezek az éttermek?
A két új étterem létesítése lassan másfél éves múltra tekint vissza, akkor sikerült tárgyalásokat kezdeményezni a területet bérlő Mollal. Ez Európa egyik legforgalmasabb benzinkútja, legalábbis a Magyarországról kifelé vezető oldalon, kedvelt pihenőhelye a magyaroknak. Ez az utolsó állomás, amikor még meg lehet állni tankolni, hazafelé pedig az első – ez utóbbi miatt emocionális szerepe is van. De üzleti szempontból még fontosabb, hogy egy kiemelt európai, fő közlekedési út mellett helyezkednek el az éttermek.
Milyen kihívást jelent két ilyen étterem működtetése? Mennyire nehéz munkaerőt találni ezekbe az éttermekbe?
Általában a speciális elhelyezkedésű éttermekbe nem könnyű a toborzás, itt azonban segítséget jelentett az, hogy Mosonmagyaróváron már van éttermünk, amelyre tudtunk támaszkodni. De úgy gondolom, mellettünk szólt az is, hogy a munkaerő a járványveszély idején tapasztalt törődést meghálálja, a dolgozók örülnek annak, hogy meg tudták tartani a munkájukat és számíthatnak ránk.
Munkáltatóként fontos volt a számunkra, hogy ebben a kritikus időszakban is megtartottuk az állandó munkatársakat, akkor is, ha otthon ültek. Sőt, ezekben a vérzivataros időkben bért emeltünk, és a továbbiakban is az egyik fő feladatunknak tekintjük, hogy a munkavállalóink bérét versenyképesen, szisztematikusan folyamatosan igazítsuk az országosan alkalmazott bérszintekhez, a piaci állapotokhoz.
Mást jelent 2020 őszén éttermet nyitni, mint egy évvel korábban? Mennyire nehezíti meg ezt a folyamatot a koronavírus és a kialakult gazdasági helyzet?
Hosszú távú tervekkel futottunk neki az évnek, nagy ütemben modernizáljuk, építjük át az éttermeket, mindenhol kioszkokat telepítünk, átalakítjuk a konyhát, a belsőépítészetet, frissítjük a dizájnt. Hároméves időtávon minden éttermet megújítunk. Ez a folyamat tovább zajlott a koronavírus járvány alatt is, az országos veszélyhelyzet mélypontján egy időre megálltunk, és most folytatjuk.
A házhozszállítás országos bevezetése már tavaly elkezdődött, a koronavírus helyzet csak felgyorsította ezt a folyamatot, amit végül a partnereink segítségével sikerült maximálisan megvalósítani. Mindenki nagyon gyorsan alkalmazkodott hozzá, mára a hétköznapok részévé vált. Megvannak a céljaink, hogy a jövőben hogyan tudjuk fejleszteni, bővíteni a szolgáltatást, a házhozszállításban kínált termékportfóliót.
A koronavírus okozott fennakadásokat és egy kicsit összekuszálta a szálakat, de ki tudtuk szolgálni a vendégeket. A házhozszállítás mellett a drive ablakon keresztül történő kiszolgálás is kedvező lehetőséget biztosított erre.
Hogyan vette fel a verseny a cég az átalakuló piacon, például a házhozszállítás terén? Mennyire tudott rugalmasan alkalmazkodni?
Ebben az időszakban mindenki próbált átállni házhozszállításra, de az a koncepciózus, hosszú idő óta követett stratégia, hogy a McDonald’s jó minőséget kínál optimális és elfogadható áron, most az előnyünkre érvényesült.
Az üzleti élet hosszútávfutás, nem sprint. Ez most egy rosszabb időszak, de akinek értelmes koncepciója van, azt ez az év sem tartotta vissza attól, hogy megvalósítsa az üzleti elképzeléseit. Nyilván számunkra sem volt könnyű a koronavírus alatt építkezni, Európa számos országából begyűjteni a belsőépítészeti anyagokat, egyéb berendezéseket, de ez nem tántorított el minket a terveinktől.
Terveznek még hasonló éttermeket? Mely térségek, autópálya-szakaszok jöhetnek számításba?
Expanzióban vagyunk, az említett két M1-es étterem mellett idén év elején már nyitottunk egy harmadikat Gödöllőn, és most építünk egy negyediket Békéscsabán, az optimista forgatókönyv szerint decemberben meg is tudjuk nyitni. Konkrét tervekről, helyszínekről egyelőre nem beszélhetek, de a Progress 33 elnevezésű programunk keretében feltérképeztük az országot, a stratégiának megfelelően kiválasztottuk azokat a helyszíneket, ahol új éttermet szeretnénk építeni.
Elsősorban olyan városokba szeretnénk eljutni, ahol még nincs éttermünk, de a nagyvárosokban is, ahol már jelen vagyunk, folyamatosan figyeljük a vendégek visszajelzéseit, és ahol úgy ítéljük meg, hogy már nem tudjuk körültekintően kiszolgálni Őket, ott újabb éttermet nyitunk. Célunk, hogy a vendégeink számára legkényelmesebben elérhető helyeken, hosszú távon, magas színvonalú szolgáltatásokkal és kiemelkedő vendégélményt nyújtó kiszolgálással üzemeltessünk éttermeket.
A cikk megjelenését a Progress Étteremhálózat Kft. támogatta.
Címlapkép: Képszerkesztőség
Ennyi sikerült: két hétnyi szenvedés után elfogadtak egy közös nyilatkozatot a COP30-on, csak a lényeget nem írták bele
Tegnap estére várták az eredményt, ami igazából most sincs meg.
Itt van az ukránok bosszúja a kedvezőtlen békefeltételek miatt? - Rommá bombázzák a szeparatista régiót
Néhány órán belül négy településről is robbanásokat jelentettek.
Elvitte a hó: a nyugati országrész nagy részében nem tudnak közlekedni a buszok
Négy megye huszonegy települése vált elérhetetlenné, de Zalaegerszegen is akadnak bajok.
Teljes kudarc a COP30 klímakonferencia - Hazamennek a delegáltak, pedig még meg se született a döntés
Valószínűleg nem erre számítottak Brazíliában.
Meghökkentő, ami az afrikai hatalomban történik: több száz gyereket raboltak el egy szempillantás alatt
Pedig a hatóságok még szóltak is, hogy zárják be az iskolát.
Az első hó magával hozta a baleseteket is - Figyelmeztetést adott ki a katasztrófavédelem
Az ország nyugati felén nagyjából minden második főúton történt baleset.
A villamosenergia-forradalom terén még egy fontos láncszem hiányzik
A hálózatok interoperabilitása sürgető prioritássá vált.
Összeül a válságstáb: minden borít Trump béketerve
Az ötletnek örülnek az európai vezetők, a gond a részletekkel van.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Franklin Resources Inc. - kereskedés
Júniusban néztem rá legutóbb, akkor 18%-os pluszban voltam, ez mostanra 7%-ra olvadt. De szerintem nincsen semmi baj, ez csak egy korrekció, és nemsokára megint emelkedni fog.Hetes:Pont ugyanúgy l
Megjelent a tervezet: meghosszabbítják a kamatstopot a diákhiteleknél
A tervezet alapján a szabad felhasználású Diákhitel1 esetében a kormány meghosszabbítja félévvel a kamatstopot, az érintett kölcsönök kamata 2026. január 1-től 2026. június 30-ig érvényb
Az EU Bíróság ítélete a minimálbér irányelvről: korrekció vagy megerősítés?
Az Európai Unió Bírósága 2025. november 11-én hozott ítéletével pont került a Dán Királyság által megtámadott, a megfelelő minimálbérek biztosításáról szóló (EU) 2022/2041 irányelv
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


