
Az új McDonald’s-ok nyitása azért is érdekes, mert Magyarországon kevés helyen találunk autópályák mellett gyorséttermeket. Miért van ez így? Nehéz éttermeket nyitni a sztrádák mellett, nem támogatja a szabályozás, nincs elég nagy kereslet?
Nincs két egyforma szituáció, de általánosságban elmondható, hogy meglehetősen összetett feladat autópálya mellett éttermet nyitni. Általában komplex a tulajdonosi és bérlői háttér, ami megnehezíti az egyeztetést, az előkésztést. Az ilyen komplexitás jelenleg komoly gátja annak, hogy az autópálya mellett kulturált körülmények között lehessen étkezni.
Miért pont az M1-es autópálya osztrák határhoz közeli pihenőhelyét választották és miért pont most nyitottak ezek az éttermek?
A két új étterem létesítése lassan másfél éves múltra tekint vissza, akkor sikerült tárgyalásokat kezdeményezni a területet bérlő Mollal. Ez Európa egyik legforgalmasabb benzinkútja, legalábbis a Magyarországról kifelé vezető oldalon, kedvelt pihenőhelye a magyaroknak. Ez az utolsó állomás, amikor még meg lehet állni tankolni, hazafelé pedig az első – ez utóbbi miatt emocionális szerepe is van. De üzleti szempontból még fontosabb, hogy egy kiemelt európai, fő közlekedési út mellett helyezkednek el az éttermek.
Milyen kihívást jelent két ilyen étterem működtetése? Mennyire nehéz munkaerőt találni ezekbe az éttermekbe?
Általában a speciális elhelyezkedésű éttermekbe nem könnyű a toborzás, itt azonban segítséget jelentett az, hogy Mosonmagyaróváron már van éttermünk, amelyre tudtunk támaszkodni. De úgy gondolom, mellettünk szólt az is, hogy a munkaerő a járványveszély idején tapasztalt törődést meghálálja, a dolgozók örülnek annak, hogy meg tudták tartani a munkájukat és számíthatnak ránk.

Munkáltatóként fontos volt a számunkra, hogy ebben a kritikus időszakban is megtartottuk az állandó munkatársakat, akkor is, ha otthon ültek. Sőt, ezekben a vérzivataros időkben bért emeltünk, és a továbbiakban is az egyik fő feladatunknak tekintjük, hogy a munkavállalóink bérét versenyképesen, szisztematikusan folyamatosan igazítsuk az országosan alkalmazott bérszintekhez, a piaci állapotokhoz.
Mást jelent 2020 őszén éttermet nyitni, mint egy évvel korábban? Mennyire nehezíti meg ezt a folyamatot a koronavírus és a kialakult gazdasági helyzet?
Hosszú távú tervekkel futottunk neki az évnek, nagy ütemben modernizáljuk, építjük át az éttermeket, mindenhol kioszkokat telepítünk, átalakítjuk a konyhát, a belsőépítészetet, frissítjük a dizájnt. Hároméves időtávon minden éttermet megújítunk. Ez a folyamat tovább zajlott a koronavírus járvány alatt is, az országos veszélyhelyzet mélypontján egy időre megálltunk, és most folytatjuk.

A házhozszállítás országos bevezetése már tavaly elkezdődött, a koronavírus helyzet csak felgyorsította ezt a folyamatot, amit végül a partnereink segítségével sikerült maximálisan megvalósítani. Mindenki nagyon gyorsan alkalmazkodott hozzá, mára a hétköznapok részévé vált. Megvannak a céljaink, hogy a jövőben hogyan tudjuk fejleszteni, bővíteni a szolgáltatást, a házhozszállításban kínált termékportfóliót.
A koronavírus okozott fennakadásokat és egy kicsit összekuszálta a szálakat, de ki tudtuk szolgálni a vendégeket. A házhozszállítás mellett a drive ablakon keresztül történő kiszolgálás is kedvező lehetőséget biztosított erre.
Hogyan vette fel a verseny a cég az átalakuló piacon, például a házhozszállítás terén? Mennyire tudott rugalmasan alkalmazkodni?
Ebben az időszakban mindenki próbált átállni házhozszállításra, de az a koncepciózus, hosszú idő óta követett stratégia, hogy a McDonald’s jó minőséget kínál optimális és elfogadható áron, most az előnyünkre érvényesült.
Az üzleti élet hosszútávfutás, nem sprint. Ez most egy rosszabb időszak, de akinek értelmes koncepciója van, azt ez az év sem tartotta vissza attól, hogy megvalósítsa az üzleti elképzeléseit. Nyilván számunkra sem volt könnyű a koronavírus alatt építkezni, Európa számos országából begyűjteni a belsőépítészeti anyagokat, egyéb berendezéseket, de ez nem tántorított el minket a terveinktől.
Terveznek még hasonló éttermeket? Mely térségek, autópálya-szakaszok jöhetnek számításba?
Expanzióban vagyunk, az említett két M1-es étterem mellett idén év elején már nyitottunk egy harmadikat Gödöllőn, és most építünk egy negyediket Békéscsabán, az optimista forgatókönyv szerint decemberben meg is tudjuk nyitni. Konkrét tervekről, helyszínekről egyelőre nem beszélhetek, de a Progress 33 elnevezésű programunk keretében feltérképeztük az országot, a stratégiának megfelelően kiválasztottuk azokat a helyszíneket, ahol új éttermet szeretnénk építeni.

Elsősorban olyan városokba szeretnénk eljutni, ahol még nincs éttermünk, de a nagyvárosokban is, ahol már jelen vagyunk, folyamatosan figyeljük a vendégek visszajelzéseit, és ahol úgy ítéljük meg, hogy már nem tudjuk körültekintően kiszolgálni Őket, ott újabb éttermet nyitunk. Célunk, hogy a vendégeink számára legkényelmesebben elérhető helyeken, hosszú távon, magas színvonalú szolgáltatásokkal és kiemelkedő vendégélményt nyújtó kiszolgálással üzemeltessünk éttermeket.
A cikk megjelenését a Progress Étteremhálózat Kft. támogatta.
Címlapkép: Képszerkesztőség
Újabb területen nyomta le a BYD a Teslát
A vállalat a vámháborúval szemben is ellenállónak bizonyulhat.
Ötpontos válságcsomaggal segíti a kormány a magyar állattartókat
A Nemzetgazdasági Minisztérium célzott intézkedésekkel segíti a gazdákat.
600 milliárd forintnyi vállalati hitelt helyezhetnek ki: hol tart most a Garantiqa InvestEU Garanciaprogram?
A Garantiqa elnök-vezérigazgatóját és az OTP Bank ügyvezető igazgatóját kérdeztük.
Tűzoltás, extraprofitadó, cipőkanál: megszólal a biztosítói szövetség új elnöke
Holló Bence nyilatkozott a Portfolio-nak.
Trump felszólította Putyint, nem mennek brit katonák Ukrajnába – Háborús híreink pénteken
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Lassan, de zöldül a globális villamosenergia-termelés
Kedvező folyamatok látszanak a villamos energia terén is, hiszen a tavalyi termelésnövekedés nyolcvan százalékát már a megújuló energiaforrások és a nukleáris energ
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.
Elszigetelt bunkerek versengése - Mind autarkisták leszünk
Greg Jensen a Wall Street Journal hasábjain megjelent \"Mind merkantilisták vagyunk\" írása Milton Friedman 1965-ös \"Mind Keynesiánusok vagyunk\" kijelentését próbálta átformálni a modern kor
Sokszínűség és befogadás: ESG fókuszban a vállalati kultúra
A fenntarthatósági szempontok (ESG - Environmental, Social, Governance) ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A \"Social\" (társadalmi) pillér ugya
A nearshoring jelenség átrendezi a világkereskedelmet - Délkelet-Ázsia lehet az egyik nyertes
A nearshoring trendje révén Vietnám, Malajzia, Indonézia, Thaiföld és India kulcsszereplővé válnak a globális ellátási láncokban, miközben erősödnek a regionális gazdasági és ipari együ
Jobban drágult a hütte, mint a kisbolt
A síelés mindig is a jómódúak sportja volt, de ha az európai síparadicsomok áremelkedése folytatódik, akkor lassan igazi luxuscikk lesz belőle. A végéhez közeledő idei...
The post Jobban dr
Az amerikai finomítóipar válsága
Egy mondat a gyűjtőoldalra: Az amerikai finomítóiparnak a keresletcsökkenés és a szigorúbb szabályozások miatt szerkezetátalakításon kellene átesnie a fentarthatóbb működés érdekében.


- Mérgező borokkal árasztották el Európát, Magyarországon is súlyos a helyzet
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
- Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
- Elhunyt Ferenc pápa - Egy korszak ért véget a katolikus egyházban
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Miért járt kétszer Magyarországon Ferenc pápa? És mi lesz az egyházfő öröksége?
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Sokakat megrémisztett a Fed-elnök beszéde – Hova mehet most a pénz?
Estek a piacok a beszéd hatására.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.