vodafone digitális oktatás
Üzlet

Digitális tanteremmel erősítenek a magyar iskolák: Monoron már működik a rendszer

Portfolio
A koronavírus megjelenése felborította az addig megszokott hétköznapokat. 2020. márciusában egyik napról a másikra kellett átállni digitális oktatásra, ami jelentős kihívást jelentett a pedagógusok és a diákok számára egyaránt. A Vodafone Magyarország erre a helyzetre reagálva hívta életre a Digitális Tantermet, amely egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik. Segítségével egyaránt lehetővé válik a virtuális és valós tantermi oktatás. A szolgáltatás Monor hat oktatási intézményében elérhető, országszerte így már összesen 28 000 diák és 1200 pedagógus használja.

 A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.

A Covid-19 megjelenése 2020-ban felforgatta a mindennapokat, egyik napról a másikra kellett átállni digitális oktatásra, ami jelentős kihívás volt mind a pedagógusok, mind a diákok számára. A Vodafone Magyarország, reagálva a helyzetre, előállt egy okostantermi megoldással. A Digitális Tanterem egyaránt lehetővé teszi a virtuális és valós tantermi felhasználást: egy interaktív táblából, a tanórán résztvevő diákok által használt eszközökből (jellemzően tabletek) és a tanári laptopból áll, ezek mindegyike saját alkalmazásfelülettel rendelkezik.

A tanóra során az eszközök összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, ezáltal biztosítva a tanár számára, hogy irányítani tudja a diákok figyelmét. A tanár oktatási anyagokat tud kiküldeni mind a táblára, mind a diákoknál lévő tabletekre. Emellett arra is van lehetőség, hogy a tanár szintfelmérő tesztkérdéssort vagy házi feladatot küldjön ki a diákoknak, akik az eszközeiken megválaszolva a kérdéseket azonnali kiértékelést is kapnak. Azt, hogy a diákok eszközein és a táblán pontosan mi jelenjen meg, minden esetben a tanár tudja irányítani függetlenül attól, hogy a tényleges tanteremben tartózkodnak-e a diákok vagy fizikailag máshol vannak. Így a megoldásnak hála, a rendszert használó iskolák nagy részének egyáltalán nem okozott fennakadást a digitális oktatásra való átállás.

Monor összes iskolájában használják a rendszert február óta, több mint 2900 tanár és diák részesül így jól működő digitális oktatásban – legyen szó tantermi, virtuális vagy hibrid tanításról. A szolgáltató által végzett beruházás mértéke összesen közel 100 millió forint, amely a Belügyminisztérium támogatásával valósult meg. A beruházás a kormány okosváros stratégiájának részét képezi, melynek egyik legfontosabb pillére a digitális oktatás támogatása, és fő célja, hogy olyan fiatalok kerüljenek ki a helyi iskolákból, akik magabiztosan tudják használni a digitális technológiákat.

 „Újabb intézményekben építettük ki Digitális Tanterem szolgáltatásunkat: ezzel amellett, hogy több ezer diák és tanár részesülhet minőségi digitális oktatásban, Monor okosvárossá alakulásához is hozzájárulhatunk. Az eddigi visszajelzések pozitívak, február óta a pedagógusok napi szinten használják a szolgáltatást – legyen szó offline, online vagy hibrid oktatási formáról. A SEOS keretszoftver legújabb fejlesztéseinek köszönhetően a rendszert asztali számítógépről, laptopról, okostelefonról vagy akár tabletről is lehet használni az összes népszerű operációs rendszeren.” – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese a beruházás kapcsán.

Pogácsás Tibor, a Belügyminisztérium Önkormányzati Államtitkára hangsúlyozta, az elmúlt években több helyen valósultak meg okos városok létrejöttét megcélzó fejlesztések, ezek azonban elszigeteltek, egyediek voltak, nem feltétlenül kezelték komplexen a problémákat. Monoron épp ezért az Okos város projekt keretén belül kiemelt szerepet kap a digitális oktatás, és ezen belül a Digitális Tantermek kiépítése.

„A projekt megvalósításáért Monor város önkormányzata a felelős, a kivitelezőket, szolgáltatókat versenyeztetve kereste. A Vodafone és jogelődjei régóta jelen vannak a térségben, így helyismerete és a szolgáltatásai miatti jó megítélése is segítette ahhoz, hogy partner legyen ebben a projektben” – mondta el Pogácsás Tibor.

Élményszerűbb tanulás, fontos kompetenciák fejlesztésével

Dr. Hrutkáné Molnár Monika, a Monori Tankerületi Központ igazgatója elmondta, a 21. század követelményeihez már nélkülözhetetlen a digitális kompetencia, amelyet a COVID helyzet miatt bevezetett tantermen kívüli digitális munkarend tapasztalatai is megerősítettek.

„Hiszem, hogy a fejlesztéssel a tudásmegszerzési folyamat élményszerűbbé válik tanulóink számára, ami által motiváltabbak és aktívabbak lesznek az órákon” – jegyezte meg. A rendszer erőssége, hogy a tantermi oktatásra való visszaállás után a betegség vagy egyéb okok miatt otthon maradó diákok számára is lehetőséget nyújt, hogy aktívan részt vegyenek az órán, ne maradjanak le, és ne maradjanak ki a tanteremben történtekről.

 A cikk megjelenését a Vodafone Magyarország támogatta.

GettyImages-1211246429 (10)
afganisztán
hitel
Matolcsy György
trader
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021-09-07
Sustainable World 2021
2021-09-08
Business and Finance Summit 2021 - CFO of the year
2021-09-21
Hiventures - Portfolio Vállalati Tőkefinanszírozás 2021
2021-09-30
Energy Investment Forum 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Trade Surveillance Analyst

Trade Surveillance Analyst

Treasury Associate

Treasury Associate

Client Asset Analyst

Client Asset Analyst
Online előadás
Hasznos tippek, trükkök, használati gyorstalpaló
Online előadás
Hol fordul az árfolyam, vételi, eladási zónák, piaci aktualitások.
GettyImages-1206552689 (2)