FONTOS Valójában emiatt néz farkasszemet egymással a két atomhatalom: a modern kor legfontosabb erőforrásáért megy a háború
Beindult a spórolás, mobilon vadásszák a kedvezményeket a magyarok
Üzlet

Beindult a spórolás, mobilon vadásszák a kedvezményeket a magyarok

Portfolio
Az internetes vásárlások nagy részét ma már mobilról indítják, de sokan a nagybevásárlást is azzal fizetik, sőt, az olcsóbb bevásárlás reményében az ár összehasonlítást, kedvezményeket is azon böngészik. Ennek megfelelően az áruházláncok közti kiélezett verseny a mobilalkalmazásokban elérhető szolgáltatásokra is kiterjedt, amelyen keresztül minél nagyobb akciókkal igyekeznek megszólítani a vásárlókat.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

A játék, szórakozás, az üzleti ügyintézés és az étel-házhozszállítás a legnépszerűbb mobilon végzett tevékenységek, de mára a mobil megkerülhetetlenné vált a vásárlásoknál is. A magyar fogyasztók 62 százaléka előszeretettel használja okostelefonját az internetes vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23 százalékuk) pedig a boltokban is azzal fizet – derül ki a Visa Mobilfizetési szokások 2022 című felméréséből. A fogyasztók 74 százaléka termékeket és szolgáltatásokat keres, 69 százalékuk pedig kedvezményeket és akciókat böngészik, 59 százalékuk árakat hasonlít össze, 62 százalékuk pedig fizet is a mobiljával.

A kérdés most már nem az, hogy a vevők mobilon vásárolnak-e, hanem hogy milyen gyakran teszik ezt, mennyit költenek ezen a csatornán, illetve, hogy ez mennyiben váltja ki, vagy egészíti ki a bolti vásárlásait.

Egyre több felhasználó igényli ugyanis a különböző értékesítési csatornák összekapcsolását, a személyre szabott hűségprogramokat, az extra kedvezményeket.

A fogyasztói szokásokat a nem éppen rózsás gazdasági kilátások is befolyásolják, az NN Biztosító megbízásából készült felmérés szerint a hazai háztartások anyagi helyzete jelentősen romlott az egy évvel korábbihoz képest: a 18-65 év közötti internetezők 29%-a sokkal, 38%-a pedig kicsit rosszabbnak értékeli pénzügyi helyzetének változását az elmúlt fél évben. A megkérdezettek többsége a válság hatására elsősorban az étkezésen próbál spórolni: 65% olcsóbb élelmiszert vásárol, 55% egyszerűbb és olcsóbb ételeket készít, de sokan (42%) – főként a 30-39 éves korosztály tagjai – inkább otthon főznek az étterem vagy a házhoz rendelés helyett.

A fogyasztói igények megváltozására a Lidl-nél például az applikációk további fejlesztésével és további akciók bevezetésével reagálnak.

A Lidl Magyarország már régóta erősíti online jelenlétét, így a vásárlókat évek óta arra ösztönzi, hogy iratkozzanak fel az áruházlánc elektronikus hírlevelére, hogy értesülhessenek az akciókról, figyeljék az akciós újságok digitális változatait a weboldalon, vagy használják az áruházlánc okostelefonos applikációit, ahol szintén megtalálhatóak online az akciós szórólapok

– mondták a Portfolio kérdésére az áruházláncnál.

A Lidl Plus alkalmazással a vásárlók a szórólapon meghirdetett kedvezményeken túl, heti 10-12 extra kedvezményt is érvényesíthetnek az áruházakban. A regisztrációt követően elérhetővé válik a digitális hűségkártya és ezzel együtt számos szolgáltatás – például speciális kuponok -, amely megkönnyíti és leegyszerűsíti a bevásárlást.

Lidl

További fejlesztés a Kupon Plus kampány is, ami bizonyos összeghatárok elérését követően ajándék terméket vagy extra számla végi kedvezményt biztosít a vásárlóknak. Emellett időről-időre pontgyűjtő nyereményjátékot is szerveznek, mellyel további kedvezményeket lehet kapni. Ezen felül a kedvenc áruház megjelölésével a felhasználó külön értesítést kap az egyedi bolti akciókról, amelyet csak az érintett áruházban hirdetnek meg. A Lidl app előnye, hogy bevásárlólista funkcióval is rendelkezik, így a vásárlók egyszerűen rögzíthetik, hogy mely terméket szeretnék megvásárolni.

Akár 3500 tonnával kevesebb papír

Az áruházlánc a trendeknek megfelelően – és annak ösztönzése érdekében, hogy az akciós szórólapok esetében egyre több vásárló részesítse előnyben a digitális változatot – ezentúl a postaládák helyett az applikációkban és a weboldalon teszi elérhetővé az akciós újságot, de a nyomtatott szórólap az áruházakban továbbra is elérhető azok számára, akik ragaszkodnak a hagyományos papír alapú újsághoz. A lépésnek köszönhetően idén, így akár 3500 tonnával mérsékelhetik papírfelhasználásukat.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

Összkép

10 éves az Összkép Magazin

Rengeteg cikk, sok alapos elemzés, és jó pár szép és erős gondolat a 10 év eredménye. Talán valami többet is létrehoztunk: egy szellemi és lelki megközelítést, ami segít jobban megérteni

Kiszámoló

Furcsa csalások az MHB-nél

Furcsa banki csalásos esetekről számolt be a 24.hu ma. Ebben a cikkben arról irnak, hogy nem szokásos banki csalások történnek az MHB banknál, olyanokat lopnak meg mobilapplikáción keresztül, a

KonyhaKontrolling

Görgető FIRE

Azok, akik már elérték a FIRE-t (vagy legalábbis az FI részét) sokszor gondolkoznak el azon, hogy mennyit költhetnek el az út közben érkező esetleges jövedelmükből. Aki nem tudná: a FIRE a p

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
Portfolio Hitelezés 2025
2025. május 22.
Kelet - magyarországi Gazdasági Fórum 2025
2025. június 4.
Portfolio Financial IT 2025
2025. május 27.
Portfolio Property X 2025
2025. május 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes online előadás

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!

Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet