Beindult a spórolás, mobilon vadásszák a kedvezményeket a magyarok
Üzlet

Beindult a spórolás, mobilon vadásszák a kedvezményeket a magyarok

Portfolio
Az internetes vásárlások nagy részét ma már mobilról indítják, de sokan a nagybevásárlást is azzal fizetik, sőt, az olcsóbb bevásárlás reményében az ár összehasonlítást, kedvezményeket is azon böngészik. Ennek megfelelően az áruházláncok közti kiélezett verseny a mobilalkalmazásokban elérhető szolgáltatásokra is kiterjedt, amelyen keresztül minél nagyobb akciókkal igyekeznek megszólítani a vásárlókat.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

A játék, szórakozás, az üzleti ügyintézés és az étel-házhozszállítás a legnépszerűbb mobilon végzett tevékenységek, de mára a mobil megkerülhetetlenné vált a vásárlásoknál is. A magyar fogyasztók 62 százaléka előszeretettel használja okostelefonját az internetes vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23 százalékuk) pedig a boltokban is azzal fizet – derül ki a Visa Mobilfizetési szokások 2022 című felméréséből. A fogyasztók 74 százaléka termékeket és szolgáltatásokat keres, 69 százalékuk pedig kedvezményeket és akciókat böngészik, 59 százalékuk árakat hasonlít össze, 62 százalékuk pedig fizet is a mobiljával.

A kérdés most már nem az, hogy a vevők mobilon vásárolnak-e, hanem hogy milyen gyakran teszik ezt, mennyit költenek ezen a csatornán, illetve, hogy ez mennyiben váltja ki, vagy egészíti ki a bolti vásárlásait.

Egyre több felhasználó igényli ugyanis a különböző értékesítési csatornák összekapcsolását, a személyre szabott hűségprogramokat, az extra kedvezményeket.

A fogyasztói szokásokat a nem éppen rózsás gazdasági kilátások is befolyásolják, az NN Biztosító megbízásából készült felmérés szerint a hazai háztartások anyagi helyzete jelentősen romlott az egy évvel korábbihoz képest: a 18-65 év közötti internetezők 29%-a sokkal, 38%-a pedig kicsit rosszabbnak értékeli pénzügyi helyzetének változását az elmúlt fél évben. A megkérdezettek többsége a válság hatására elsősorban az étkezésen próbál spórolni: 65% olcsóbb élelmiszert vásárol, 55% egyszerűbb és olcsóbb ételeket készít, de sokan (42%) – főként a 30-39 éves korosztály tagjai – inkább otthon főznek az étterem vagy a házhoz rendelés helyett.

A fogyasztói igények megváltozására a Lidl-nél például az applikációk további fejlesztésével és további akciók bevezetésével reagálnak.

A Lidl Magyarország már régóta erősíti online jelenlétét, így a vásárlókat évek óta arra ösztönzi, hogy iratkozzanak fel az áruházlánc elektronikus hírlevelére, hogy értesülhessenek az akciókról, figyeljék az akciós újságok digitális változatait a weboldalon, vagy használják az áruházlánc okostelefonos applikációit, ahol szintén megtalálhatóak online az akciós szórólapok

– mondták a Portfolio kérdésére az áruházláncnál.

A Lidl Plus alkalmazással a vásárlók a szórólapon meghirdetett kedvezményeken túl, heti 10-12 extra kedvezményt is érvényesíthetnek az áruházakban. A regisztrációt követően elérhetővé válik a digitális hűségkártya és ezzel együtt számos szolgáltatás – például speciális kuponok -, amely megkönnyíti és leegyszerűsíti a bevásárlást.

Lidl

További fejlesztés a Kupon Plus kampány is, ami bizonyos összeghatárok elérését követően ajándék terméket vagy extra számla végi kedvezményt biztosít a vásárlóknak. Emellett időről-időre pontgyűjtő nyereményjátékot is szerveznek, mellyel további kedvezményeket lehet kapni. Ezen felül a kedvenc áruház megjelölésével a felhasználó külön értesítést kap az egyedi bolti akciókról, amelyet csak az érintett áruházban hirdetnek meg. A Lidl app előnye, hogy bevásárlólista funkcióval is rendelkezik, így a vásárlók egyszerűen rögzíthetik, hogy mely terméket szeretnék megvásárolni.

Akár 3500 tonnával kevesebb papír

Az áruházlánc a trendeknek megfelelően – és annak ösztönzése érdekében, hogy az akciós szórólapok esetében egyre több vásárló részesítse előnyben a digitális változatot – ezentúl a postaládák helyett az applikációkban és a weboldalon teszi elérhetővé az akciós újságot, de a nyomtatott szórólap az áruházakban továbbra is elérhető azok számára, akik ragaszkodnak a hagyományos papír alapú újsághoz. A lépésnek köszönhetően idén, így akár 3500 tonnával mérsékelhetik papírfelhasználásukat.

A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.

Holdblog

Ha az ételpazarlás ország lenne...

Rengeteg erőforrást használunk fel olyan ételek előállítására, szállítására, feldolgozására és csomagolására, amelyekre végül nincs szükségünk. Az el sem fogyasztott ételhulladékok

Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet