"Európa egyik vezető logisztikai vállalataként hatalmas környezeti lábnyomot hagyunk magunk után, a 320 ezer tonnát is meghaladja a cégcsoport karbonlábnyoma. Az elmúlt évek fejlesztései nélkül viszont 400 ezer tonna fölött lennénk." - mondta el Tóth Szabolcs.
Hogyan hozzuk létre a zöld ellátási láncot?
- alternatív hajtásláncú flottával, az euro 6-os flottánk a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabb kibocsátású
- vasúttal kombinált fuvarozási szolgáltatásokkal,
- hidrogén üzemanyagú, üzemanyagcellás logisztikai operációkat tervezünk indítani, ami 2026-ban már elérhető lesz
- környezetbarát raktártechnológiákkal, például okos LED világítási rendszerek alkalmazásával az épületeinken

Üzenetek az elmúlt évek tapasztalataiból
-
A fenntarthatóság nem marketingérték, hanem vállalatunk versenyképességének záloga, aki nem lép időben, veszélyezteti a cége fennmaradását.
- Fontos, hogy fókuszáljunk azokra a területekre, ahol a legnagyobb hatást tudjuk elérni a környezeti lábnyomunk csökkentésében. Egy jó CO2 térkép a tevékenységeinkről iránytűként szolgálhat.
- Ne felejtsünk el invesztálni az új technológiákba, ezek implementálása, a folyamatok kialakítása időigényes feladat, soha nincs elég korán elkezdeni.
- Az új technológiák alkalmazása mellett fejlesszük a hagyományos technológiáinkat is, sokszor az átmeneti CO2 lábnyom csökkentési potenciál itt a nagyobb.
- Ne csak egy technológiára alapozzunk – ki tudja, melyik lesz a hosszútávon sikeres irány, és minden régi/új technológiának meg lehet találni a szerepét a portfóliónkban.
- Egyedül nem megy – az ellátási lánc szereplőinek, vevőktől, infrastruktúrafejlesztőkön és logisztikai vállalatokon keresztül a technológiai gyártókig, tudományos műhelyektől a jogszabályalkotókig a szoros együttműködése elengedhetetlen a sikerhez.
Elektromos közlekedés a jövő városában
A Jövő Mobilitása Szövetséget 20 vállalat alapította 3 évvel ezelőtt, a cél, hogy a különböző vállalatok jó gyakorlatait becsatornázza oktatási, pályázati irányokba - mondta el Pukler Gábor.
A teljes hazai gépkocsiállomány 19 százalékkal bővült 5,5 év alatt, elérve a 4,73 millió egységet, aminek legnagyobb része fosszilis üzemanyaggal működik.
Bár az elektromos járművek száma is ugrásszerűen növekszik, a javuló trend mostanában megtörni látszik, főként a megemelkedett árak miatt.
A zöld rendszámos járművek 40 százaléka Budapesten fut, 60 százaléka vidéken. Egy elektromos autó akkujából 7 db plug in autót fel lehet építeni és ma már ezeknek is egyre nagyobb a hatótávja, különösen városokban versenyképes, a közlekedők 90 százaléka napi 70 km-nél többet nem megy, vagyis a hatótáv nagy átlagban nem jelent problémát. A töltők száma is növekszik, ma már ez sem okoz gondot.
Zöld-e az elektromos autó?
Zöldebb, mint a hagyományos autó, az akkumulátor több mint 98 százaléka újrahasznosítható és az otthoni töltéssel az üzemeltetési költség még ma is 1,5 literes átlagfogyasztásnak felel meg.
A közösségi közlekedés jövője
- környezettudatos
- gyorsabb és olcsóbb, mint az egyéni közlekedés
- felhasználóbarát
- széleskörű

Kulcsszavak
A kötött pálya előnyben, földalatti közlekedés fontossága, elővárosi és városi közlekedés összekötése, az utolsó kilométer fontossága, a mikromobilitás a közösségi közlekedés szerves részévé válik. Az autótulajdonlás háttérbe szorulása, a sharing alapú megoldások gyors terjedése a mikromobilitásban is:
- hagyományos és elektromos kerékpár, elektromos roller, 10-15 km-ig,
- elektromos motorok, robogók 50-60 km-ig
- autómegosztás akár 30 napra
Az eszköztár rendelkezésre áll, a használati szokásoknak kell még kialakulnia, például a mikromobilitási eszközök elterjedésének támogatása edukáció által, (KRESZ oktatás már általános iskolában is). Fontos tehát a szabályozás és a támogatás, de legalább ilyen fontos kérdés a finanszírozás és az energia.
Fotók és címlapkép forrása: Bácsi Róbert László / Portfolio
Haladékot kapott Amerikától a szerb olajcég, amelyre a Mol is szemet vetett
Három hónapot kapott a NIS.
Covid, influenza vagy sima nátha? - Íme a tünetek és az árulkodó jelek
A téli időszakban ezeket a tüneteket érdemes figyelni.
Ítéletet mondtak az amerikai elemzők a kormány új terveiről, és azt is látják már, mi jön a parlamenti választás után
A legutóbbi hiányemelés nem meglepő, de lehetnek meg elcsúszások a költségvetésben.
Orosz siker a fronton: újabb települést foglaltak el Ukrajnában
Zaporizzsja régióban nyomulnak előre az orosz csapatok.
Donald Trump 5 milliárd dollárra perel egy elhibázott videó miatt
A BBC évtizedek óta nem látott válságba került.
Vége a YouTube és a Walt Disney háborújának
Több millió előfizetőt érintő vita ért véget.
Sok hasznos tipp pénzügyi szakemberektől
Kun-Welsz Edit, a HOLD portfóliókezelője és Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu alapítója volt a Friderikusz podcast vendége. A szakemberek most nem a közgazdaságtan mélyére ástak, hanem... The
A kamatos kamat végtelen ereje - könyvajánló
A kamatos kamat az Univerzum legnagyobb ereje - szól az Albert Einsteinnek tulajdonított és sokféle verzióban keringő mondás. Igazából nem tudjuk, ő mondta-e, de a... The post A kamatos kamat vé
Az általunk ismert állam gyökeresen át fog alakulni - Mi születik abból, hogy az elvásárok és bizalmatlanság egyszerre nőnek?
A 21. század új világrendjében az állam szerepe felértékelődik. Védőpajzs és problémamegoldó szerepet várunk tőle, habár sokszor az állami túlszabályozás köti gúzsba a fejlődést. Mi
Miért emelik a bankok a személyi hiteleknél a maximálisan igényelhető összeget?
Az UniCredit Bank is lépett, november 15-től ott is már 15 millió forint lesz a maximálisan igényelhető kölcsönösszeg az ingatlanfedezet nélküli személyi kölcsönnél. De miért tolják egyre
Késve küldte be az áfabevallást? Most a NAV is kíváncsi, hogy miért?
A NAV november 13-ai közleménye szerint, november 14-én pénteken levelet küld azoknak az adózóknak, akik 2025-ben késve nyújtották be havi vagy negyedéves áfabevallásukat. A hatóság célja n
Igazságos zöldátmenet: India útja a nettó zéró kibocsátás felé
Zöldátállása során India összetett feladatokkal néz szembe: gyorsan fejlődő gazdasága energiaigényét össze kell hangolnia a kibocsátáscsökkentési céljaival, miközben az országra jellemz
A napenergia következő szintje: termelés az űrben
A tengeri szélerőművek sikere után új horizont nyílhat a megújuló energiában: a kutatók szerint az űrből gyűjtött napenergia akár 80 százalékkal is csökkentheti Eur
Az űrprogram, az komoly dolog (feat. Zsiday)
E heti vendégünk Szabó Dávid és Zsiday Viktor. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Pod
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Préda: Ami már nem játék
Az online játékiparban akkora pénz van, hogy az már a bűnözői csoportok figyelmét is felkeltette.
Csökkent a Telekom bevétele - Mit várhatunk a papírtól?
Jelentett a cég.
Temessük a magyar kukoricát? Már ott tartunk, hogy importra szorul az ország
Elgondolkodtak a gazdák.

