
"Európa egyik vezető logisztikai vállalataként hatalmas környezeti lábnyomot hagyunk magunk után, a 320 ezer tonnát is meghaladja a cégcsoport karbonlábnyoma. Az elmúlt évek fejlesztései nélkül viszont 400 ezer tonna fölött lennénk." - mondta el Tóth Szabolcs.
Hogyan hozzuk létre a zöld ellátási láncot?
- alternatív hajtásláncú flottával, az euro 6-os flottánk a piaci átlagnál 20 százalékkal alacsonyabb kibocsátású
- vasúttal kombinált fuvarozási szolgáltatásokkal,
- hidrogén üzemanyagú, üzemanyagcellás logisztikai operációkat tervezünk indítani, ami 2026-ban már elérhető lesz
- környezetbarát raktártechnológiákkal, például okos LED világítási rendszerek alkalmazásával az épületeinken

Üzenetek az elmúlt évek tapasztalataiból
-
A fenntarthatóság nem marketingérték, hanem vállalatunk versenyképességének záloga, aki nem lép időben, veszélyezteti a cége fennmaradását.
- Fontos, hogy fókuszáljunk azokra a területekre, ahol a legnagyobb hatást tudjuk elérni a környezeti lábnyomunk csökkentésében. Egy jó CO2 térkép a tevékenységeinkről iránytűként szolgálhat.
- Ne felejtsünk el invesztálni az új technológiákba, ezek implementálása, a folyamatok kialakítása időigényes feladat, soha nincs elég korán elkezdeni.
- Az új technológiák alkalmazása mellett fejlesszük a hagyományos technológiáinkat is, sokszor az átmeneti CO2 lábnyom csökkentési potenciál itt a nagyobb.
- Ne csak egy technológiára alapozzunk – ki tudja, melyik lesz a hosszútávon sikeres irány, és minden régi/új technológiának meg lehet találni a szerepét a portfóliónkban.
- Egyedül nem megy – az ellátási lánc szereplőinek, vevőktől, infrastruktúrafejlesztőkön és logisztikai vállalatokon keresztül a technológiai gyártókig, tudományos műhelyektől a jogszabályalkotókig a szoros együttműködése elengedhetetlen a sikerhez.
Elektromos közlekedés a jövő városában
A Jövő Mobilitása Szövetséget 20 vállalat alapította 3 évvel ezelőtt, a cél, hogy a különböző vállalatok jó gyakorlatait becsatornázza oktatási, pályázati irányokba - mondta el Pukler Gábor.
A teljes hazai gépkocsiállomány 19 százalékkal bővült 5,5 év alatt, elérve a 4,73 millió egységet, aminek legnagyobb része fosszilis üzemanyaggal működik.
Bár az elektromos járművek száma is ugrásszerűen növekszik, a javuló trend mostanában megtörni látszik, főként a megemelkedett árak miatt.
A zöld rendszámos járművek 40 százaléka Budapesten fut, 60 százaléka vidéken. Egy elektromos autó akkujából 7 db plug in autót fel lehet építeni és ma már ezeknek is egyre nagyobb a hatótávja, különösen városokban versenyképes, a közlekedők 90 százaléka napi 70 km-nél többet nem megy, vagyis a hatótáv nagy átlagban nem jelent problémát. A töltők száma is növekszik, ma már ez sem okoz gondot.
Zöld-e az elektromos autó?
Zöldebb, mint a hagyományos autó, az akkumulátor több mint 98 százaléka újrahasznosítható és az otthoni töltéssel az üzemeltetési költség még ma is 1,5 literes átlagfogyasztásnak felel meg.
A közösségi közlekedés jövője
- környezettudatos
- gyorsabb és olcsóbb, mint az egyéni közlekedés
- felhasználóbarát
- széleskörű

Kulcsszavak
A kötött pálya előnyben, földalatti közlekedés fontossága, elővárosi és városi közlekedés összekötése, az utolsó kilométer fontossága, a mikromobilitás a közösségi közlekedés szerves részévé válik. Az autótulajdonlás háttérbe szorulása, a sharing alapú megoldások gyors terjedése a mikromobilitásban is:
- hagyományos és elektromos kerékpár, elektromos roller, 10-15 km-ig,
- elektromos motorok, robogók 50-60 km-ig
- autómegosztás akár 30 napra
Az eszköztár rendelkezésre áll, a használati szokásoknak kell még kialakulnia, például a mikromobilitási eszközök elterjedésének támogatása edukáció által, (KRESZ oktatás már általános iskolában is). Fontos tehát a szabályozás és a támogatás, de legalább ilyen fontos kérdés a finanszírozás és az energia.
Fotók és címlapkép forrása: Bácsi Róbert László / Portfolio
Iráni rakéták csapódtak be Izrael központjába, lángokban a Kudsz erők központja - Hétfői híreink az Irán-Izrael háborúról percről percre
Cikkünk folyamatosan frissül a háború eseményeivel.
Kegyetlen dróneső hullott Ukrajnára, nagy bajban Kijev - Híreink az ukrajnai háborúról hétfőn
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Ötszörös hatékonyság és világszínvonalú növekedés: így látják most Bécsből a biztosítási piacot
A Cherissk-modell átültetéséről és az extraprofitadóról is szó volt az Uniqa eseményén.
Az iráni háború megütötte a forintot, de a héten még az amerikai jegybank is belerúghat egyet
Háború, kereskedelem, kamatpálya - erre figyel most a világ.
Magyar magánegészségügy: üzlet, de másképp
Friss számok alapján elemezzük részleteiben a magánszolgáltatók piacát.
Régen minden hosszabb volt
\"Ne untass, irány a refrén!\" - szól a Roxette Greatest Hits albumának címe. Hiszen az a rész üt igazán, amit együtt tudunk, összeborulva óbégatni. A...
The post Régen minden hosszabb volt ap
Követett részvények - 2025. június
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
Tudom, hogy nem pihensz idén nyáron!
A foci globális erejének és jelenlétének összekötöttsége mindenféle őrültségekre képes késztetni a döntéshozókat. Ez a történet 25, de még inkább 65 esztendővel ezelőttről indul: l
Biodiverzitás-barát vállalkozások: nemcsak felelősség, üzleti lehetőség
A biodiverzitás megőrzése nem csupán környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább gazdasági érdek is. A vállalatok számára ma már nem elég a környezeti hatásukat mi
Indulnak a revízió háborúi
700 ezer kontra 7 milliárd. Az egyik nagyságrendekkel kisebb szám, mint a másik. A számok elvont világából a reális világba tolva a dolgot: hétmilliárd eurónak...
The post Indulnak a revízió
Azok a drága előfizetések!
Az előfizetések kérdése a pénzügyi tudatosságban mindig zavart, talán soha nem tudtam eléggé kapcsolódni hozzá, mert nekem nincs sok, legalábbis mindig így éreztem. Pedig az előfizetések,
Külföldi tőkejövedelme van?
Megkezdte a NAV a támogató eljárások megindításáról szóló tájékoztató levelek kiküldését azon magánszemélyek részére, akik 2020-2021-ben külföldi pénzintézetnél vezettek számlát,
Hőre hangolva - most indul a milliárdos fejlesztési hullám!
2025 tavaszán még csak ízelítőt kaptunk a lehetőségekből, most viszont hivatalosan is elindult a távhő-infrastruktúra fejlesztési pályázat, amely az egyik legnagyobb volumenű hazai energetik


- Furcsaság az izraeli támadás kapcsán: mégis hova tűntek az iráni vadászgépek?
- Özönlenek a külföldiek Magyarországra, kiderült, honnan jönnek
- Egyetlen dolgon áll vagy bukik Irán túlélése, éppen emiatt bombázza őket Izrael
- Napokon belül kirobbanhat a háború, amitől mindenki tartott – Egyre több az aggasztó jel
- Forint helyett itt az euró - Ezt kevesen várták a kormánytól
Tőzsdei fordulat zajlik a szemünk előtt – Mit érdemes most venni?
Eljött a kicsik ideje.
Véget ért a mezőgazdaság aranykora? Ami most történik, arra senki nincs felkészülve
Évről évre újabb meglepetések érik a gazdákat a földeken, egyre kisebb a mozgástér.
Lehet még egyszer a Teslából Volkswagen?
Fontos következtetéseket vonhatunk le Trump és Musk csörtéjéből.
Kiadó raktárak és logisztikai központok
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Számolj háromig és start!
Ne maradj le számlanyitási akciónkról! Webináriumunkon megmutatjuk, hogyan indítsd el első befektetésed, milyen új funkciók érhetők el kereskedési platformjainkon, milyen bónuszokat érdemes kihasználni, és hogyan vághatsz bele magabiztosan a tőzsdei kereskedésbe – akár már holnap.