Élesedik az ellátási láncok háborúja: langyos víz versenyképességet mos
Üzlet

Élesedik az ellátási láncok háborúja: langyos víz versenyképességet mos

Portfolio
A magyar e-kereskedelmi szereplők megszokták a langyos vizet, a nagyok pedig elképesztő rugalmasságot kínálnak, ami vonzó a fogyasztók számára. A webshop logisztika ezért folyamatos fejlődési kényszerben van, de ugyanez igaz a hagyományos kiskereskedelemre is, ahol tovább nő a szállítások optimalizációs nyomása. A Portfolio Retail Day 2025 kerekasztal-beszélgetése ezt a témát boncolgotta.

Ne kerüljön semmibe és legyen rugalmas – ez az általános fogyasztói elvárás a logisztikával szemben Barna Zsolt, a Waberer’s Csoport elnök-vezérigazgatója szerint, ami alaposan feladja a leckét. Éppen ezért a szállítási módok közötti váltás képessége felértékelődött, hívta fel a figyelmet a szakember a Portfolio Retail Day 2025 konferencián.

Tovább kell növelnünk a kapacitáskihasználást, amiben élen jár a Waberer’s, hiszen működésünket már korábban is optimalizációs motorok segítették

– mutatott rá Barna Zsolt. A veszteségidőt az ellátási lánc bármely pontján lehet már mérni, a raktérkihasználtságtól a járművezető munkaidejének minél teljesebb kimaxolásáig. Utóbbi az állandó monitoring miatt azonban pszichikai nyomással is jár, amit valahogy kompenzálni kell.

Fogy a torta, reagálni kell

Kovács Gábor, a FoxPost Commercial Directora a rugalmasság fontosságát hangsúlyozta.

Alapvető most már, hogy akár a kiszállítás megkezdését követően is át lehessen irányítani a kiszállítási pontot, vagy akár méretproblémák esetén reagálni lehessen

– mondta a szakember.

Az e-kereskedelemben uralkodó állapotok kapcsán megjegyezte, hogy a hazai szereplők 2019-ig hozzászoktak a langyos vízhez, majd a covid alatt hirtelen fellendült a piac, utána viszont bejöttek a nagyok.

Fogy a torta, a nagyhalak kinézték maguknak Magyarországot, és ha rákapcsolnak, a hazai webáruháznak még nagyobb bajban lesznek. Fogyasztói élmény, garancia, igényesebb fotók, gyors kiszállítás, utánvét nélküli szállítás – ezekbe lehet kapaszkodni a túlélésért.

4S6A5761
Nagy-Józsa Dorka, a Y2Y Ltd. CEO-ja, Barna Zsolt, a Waberer’s Csoport elnök-vezérigazgatója, Kovács Gábor, a FoxPost Commercial Directora, Perényi András, a Webshippy Fulfillments CEO-ja (jobbról balra)

„Elkényelmesedtek a vásárlók, a nagyok pedig mindent megtesznek, hogy kényelmessé tegyék a vásárlás élményét” – fűzte tovább a fenti gondolatmenetet Perényi András, a Webshippy Fulfillments CEO-ja. Minden fogyasztónak más szempont a fontos, és a nagyok elképesztő rugalmasságot képesek nyújtani.

"Aki úgy dönt, hogy webáruházat indít, nehéz dolga lesz: a környező országok nagyon feljöttek" – vélekedett Perényi András.

A szomszédos országok szereplői ügyesebbek, előttünk vannak, nagyobb tapasztalatuk van, hogyan kell piactereken eladni. Eleve határon túl akarnak értékesíteni, míg a magyar szereplők rugalmatlanok, úgy kell őket győzködni a rendelkezésre álló technológia ellenére.

Nem látom, hogy mitől változna meg ez a folyamat. A tudásbővítésnek ezért óriási szerepe van

– tette hozzá a szakember.

A külföldi webshopok terjedésének azonban nyertesek is vannak. A Bud Cargo ugyanis a Temu európai kereskedelmének 60%-át rajtuk keresztül bonyolítja.

Címlapkép forrása: Portfolio

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Portfolio Banking Technology 2025

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Portfolio Professional Investment Day 2025

2025. november 5.

Portfolio Future of Construction 2025

2025. november 11.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet