Élesedik az ellátási láncok háborúja: langyos víz versenyképességet mos
Üzlet

Élesedik az ellátási láncok háborúja: langyos víz versenyképességet mos

Portfolio
A magyar e-kereskedelmi szereplők megszokták a langyos vizet, a nagyok pedig elképesztő rugalmasságot kínálnak, ami vonzó a fogyasztók számára. A webshop logisztika ezért folyamatos fejlődési kényszerben van, de ugyanez igaz a hagyományos kiskereskedelemre is, ahol tovább nő a szállítások optimalizációs nyomása. A Portfolio Retail Day 2025 kerekasztal-beszélgetése ezt a témát boncolgotta.

Ne kerüljön semmibe és legyen rugalmas – ez az általános fogyasztói elvárás a logisztikával szemben Barna Zsolt, a Waberer’s Csoport elnök-vezérigazgatója szerint, ami alaposan feladja a leckét. Éppen ezért a szállítási módok közötti váltás képessége felértékelődött, hívta fel a figyelmet a szakember a Portfolio Retail Day 2025 konferencián.

Tovább kell növelnünk a kapacitáskihasználást, amiben élen jár a Waberer’s, hiszen működésünket már korábban is optimalizációs motorok segítették

– mutatott rá Barna Zsolt. A veszteségidőt az ellátási lánc bármely pontján lehet már mérni, a raktérkihasználtságtól a járművezető munkaidejének minél teljesebb kimaxolásáig. Utóbbi az állandó monitoring miatt azonban pszichikai nyomással is jár, amit valahogy kompenzálni kell.

Fogy a torta, reagálni kell

Kovács Gábor, a FoxPost Commercial Directora a rugalmasság fontosságát hangsúlyozta.

Alapvető most már, hogy akár a kiszállítás megkezdését követően is át lehessen irányítani a kiszállítási pontot, vagy akár méretproblémák esetén reagálni lehessen

– mondta a szakember.

Az e-kereskedelemben uralkodó állapotok kapcsán megjegyezte, hogy a hazai szereplők 2019-ig hozzászoktak a langyos vízhez, majd a covid alatt hirtelen fellendült a piac, utána viszont bejöttek a nagyok.

Fogy a torta, a nagyhalak kinézték maguknak Magyarországot, és ha rákapcsolnak, a hazai webáruháznak még nagyobb bajban lesznek. Fogyasztói élmény, garancia, igényesebb fotók, gyors kiszállítás, utánvét nélküli szállítás – ezekbe lehet kapaszkodni a túlélésért.

4S6A5761
Nagy-Józsa Dorka, a Y2Y Ltd. CEO-ja, Barna Zsolt, a Waberer’s Csoport elnök-vezérigazgatója, Kovács Gábor, a FoxPost Commercial Directora, Perényi András, a Webshippy Fulfillments CEO-ja (jobbról balra)

„Elkényelmesedtek a vásárlók, a nagyok pedig mindent megtesznek, hogy kényelmessé tegyék a vásárlás élményét” – fűzte tovább a fenti gondolatmenetet Perényi András, a Webshippy Fulfillments CEO-ja. Minden fogyasztónak más szempont a fontos, és a nagyok elképesztő rugalmasságot képesek nyújtani.

"Aki úgy dönt, hogy webáruházat indít, nehéz dolga lesz: a környező országok nagyon feljöttek" – vélekedett Perényi András.

A szomszédos országok szereplői ügyesebbek, előttünk vannak, nagyobb tapasztalatuk van, hogyan kell piactereken eladni. Eleve határon túl akarnak értékesíteni, míg a magyar szereplők rugalmatlanok, úgy kell őket győzködni a rendelkezésre álló technológia ellenére.

Nem látom, hogy mitől változna meg ez a folyamat. A tudásbővítésnek ezért óriási szerepe van

– tette hozzá a szakember.

A külföldi webshopok terjedésének azonban nyertesek is vannak. A Bud Cargo ugyanis a Temu európai kereskedelmének 60%-át rajtuk keresztül bonyolítja.

Címlapkép forrása: Portfolio

Holdblog

Az S&P-huszárok hanyatlása

Új jelenség ütötte fel fejét falamon. Az S&P 500 ETF-ező kommentelőket lecserélték a Commerzbankozók.  "Aki három éve Commerzbankot vett, annak annálismégsokkaljobb a hozama!" De hadd.

Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet