Egyszerre három vizsgálatot is indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a hazai online ruha- és cipőkereskedelem jelentős szereplőivel szemben. Vélhetően mindhárom cég – a CCC, az Answear és az About You – a vásárlók számára megtévesztő módokon tünteti fel az akciós áraikat.
Váratlan bejelentést tett az OTP: még nyáron elindul a bank webshopja, a fizz.hu, amelyet keddtől már tesztelhetnek is a pénzintézet munkatársai – írja a Forbes.hu.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forint bírságot szabott ki egy vállalkozásra, amiért a fogyasztókat számos szempontból megtévesztve reklámozta keleti szőnyegeit. A Szőnyeg galéria Kft. többek között 21 hónapig – szinte teljes fennállása során – folyamatosan végkiárusítással hitegette a vevőket.
Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, ún. „sötét mintázatú” módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – amely részt vett az európai gyorsvizsgálatban – itthon már felvette a harcot a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen – olvasható a GVH közleményében.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a gymbeam.hu fitnesz-webáruházat üzemeltető szlovák vállalkozással és annak magyarországi leányvállalatával szemben. A cégek ugyanis valószínűleg megalapozatlan egészségre vonatkozó állításokkal, esetenként gyógyhatás-ígéretekkel, megtévesztő árfeltüntetéssel, továbbá a forgalmazáshoz szükséges bejelentési kötelezettség teljesítése nélkül árusítják egyes termékeiket - áll a GVH közleményében.
A kihagyhatatlannak hirdetett akciók hatására bárkiben beindulhat a veszteségelkerülő és versengő magatartás, aminek a tudatosság és az önfegyelem az ellenszere Németh Erzsébet szociológus szerint - írja az infostart.hu
A Boxy Zrt. új lehetőséget nyújt a magyar webáruházaknak a kiszervezett raktárlogisztikában (fulfillment szolgáltatások) és olyan technológiát tesz elérhetővé a hazai kiskereskedelem számára, amely eddig csak a globális szereplők kiváltsága volt.
Tavaly megtorpant a webáruházak száguldása, a korábbi évek 30-40%-os növekedési üteme 17%-ra esett, idén is már csak 10 százalék körüli növekedéssel számol a webáruházi piac - írja a Blokkk.com, amely szerint kevesebb és más a webes akció is, mivel nincs rá annyi pénz, mint régebben.
Nagy kiszerelésű vízlágyító só és öblítő, illetve havi pelenkacsomag vásárlásához váltották be a legtöbben az eMAG bruttó 3 ezer forint értékű vásárlási utalványait, de sokan használták fel a kupont vezeték nélküli fülhallgató és fitneszpánt beszerzésére is. Az utalványokat a vállalat a Gazdasági Versenyhivatallal 2021 májusában kötött megállapodás keretében küldte ki azoknak az ügyfeleknek, akik az ezt megelőző 12 hónapban bármilyen értékben az eMAG-nál vásároltak. A kuponokat tavaly június eleje és december közepe között váltott be az eMAG mintegy 350 ezer ügyfele.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Alza.hu a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette felhasználóit mihamarabbi vásárlásra. A versenyhatóság 40 milliós bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőjére, egyúttal legalább 450 millió forint értékű fogyasztói jóvátételi programra kötelezte a céget.
Az elmúlt évben 2020-hoz képest 3 százalékkal nőtt a kereskedelmi forgalom, ami azt jelenti, hogy meghaladta a 2019-es, vagyis a járvány előtti szintet is - jelentette ki az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az M1 aktuális csatorna vasárnapi műsorában.
Bár még csak október második hetét írjuk, de már egyre több üzlet kínálatában jelennek meg a jellegzetes karácsonyi termékek. A nagyobb ünnepi rohamnak egyelőre még nincs itt az ideje, azonban a vásárlások mennyisége már szeptemberben is szépet nőtt, a boltos világ már a járvány előtti szint felett táncikál - legalábbis a folyó áras bevétel alapján. Az árak abszolút nekünk estek, így mintegy 600 milliárd forint ment el az első három negyedévben arra, hogy vaskosabb árakat mutattak az árcédulák - derül ki a Blokkk.com tájékoztatásából.
Egy kiszivárgott fejlesztési dokumentáció szerint az Amazon egy POS-terminállal készül beszállni a fizetésfeldolgozási szolgáltatások versenyébe. A kikerült anyagok szerint a techóriás pénzügyi innovációs munkacsoportja, a Santos egy olyan terminált tervezett, amellyel elsősorban kereskedő ügyfeleit igyekszik visszacsábítani a Shopify-tól - írta a Business Insider. A projekt egyelőre még korai tervezési fázisban van és nem tudni, mikor dobják majd piacra a terméket.
Komoly terjeszkedési tervei vannak a DIEGO-nak. A franchise-rendszerben működő, elsősorban padlóburkoló anyagokra, szőnyegekre, függönyökre, tapétákra szakosodott üzletlánc ügyvezetője, Varga Balázs a Portfolio-nak elmondta, hogy Magyarországon még a csatolt eladásokban és leginkább az online térben látnak potenciált, a szomszédos országokban és a Balkánon viszont érdemi expanzió jöhet. Ez elsősorban annak is köszönhető, hogy az elmúlt hónapokban sok családnál előtérbe került a lakásfelújítás, így a forgalom is jelentősen megélénkült.
Az online értékesítési csatorna előretörésével az ellenőrző hatóságok is egyre több olyan honlapot találnak Magyarországon, amelyek hamisított, tiltott módon előállított vagy forgalomba hozott terméket kínálnak eladásra; a csalók ellen a hatóságok közti összefogással lehet a legeredményesebben fellépni, így az összehangolt munka érdekében együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).
A háztartási nagygépek, fényforrások és elektronikus kijelzők beszállítóinak már tavaly november óta A-tól G-ig terjedő energiaskálán kell besorolniuk a termékeiket, mert a jobb átláthatóság érdekében megszűntek az A+, A++ és A+++ besorolások, és most márciustól az új energiahatékonysági címkéket az üzletekben és a webshopokban is kötelező kihelyezni, amelyet ellenőrizni is fog a fogyasztóvédelmi hatóság – hívja fel a figyelmet a változásra az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye. A címkéken ráadásul bővebb adattartalmat is fel kell tűntetnie a gyártók és a boltoknak is, ami így mind segíti a fenntartható és környezettudatos vásárlói döntéseket.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.