Dinamikusan növekszik a kereslet a tulajdonmentes megoldások iránt a magánrepülésben, mivel egyre több ügyfél fordul el a repülőgéptulajdonlástól, a VistaJet pedig valódi alternatívát kínál a magántulajdonhoz képest, innovatív üzleti modellt, prémium szolgáltatást és egyedi értékajánlatot nyújtva a világ vezető vállalatai és magánszemélyei számára - derült ki a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján.
A cég kiemelte, hogy magyarországi ügyfeleik a repülőtérre érkezéstől számítva mindössze 15 perc alatt felszállhatnak a magánrepülőgépekkel, amelyek fedélzetén konferenciatermek, étkezőhelyek és ágyak biztosítják a maximális kényelmet és pihenést.

A VistaJet-et 2004-ben alapította a svájci vállalkozó, Thomas Flohr. A vállalat kiemelt hangsúlyt fektet a kifogástalan fedélzeti kiszolgálásra és a személyre szabott utazási élményekre, globális ügyféltámogató csapatuk pedig a nap 24 órájában, minden időzónában dolgozik, hogy világszerte zökkenőmentes utazást biztosítson ügyfelei számára.
A VistaJet szolgáltatásának lényege, hogy a hagyományos magángép tulajdonlással szemben előfizetéses modellben működik: az ügyfelek nyilatkoznak arról, hogy évente hány órát és milyen távon szeretnének repülni. Cserébe a vállalat garantálja, hogy 24 órán belül rendelkezésre áll egy repülőgép, fix óradíjon, függetlenül a megtenni kívánt út hosszától.
A modell legnagyobb előnye, hogy jóval alacsonyabb kezdeti beruházási költséggel jár, és kisebb mértékű elköteleződést kíván, mint egy magángép birtoklása, viszont kényelmesebb és rugalmasabb egy ad hoc charter lefoglalásánál - emelte ki Mats Leander, a VistaJet észak - és kelet-európai régiós elnöke.
Az ügyfeleknek nem kell foglalkozniuk a karbantartással, a személyzettel, a biztosítással vagy az értékcsökkenéssel, mert mi mindezt átvállaljuk. Ők csupán használják a szolgáltatást, amikor szükségük van rá.”
Tavaly a Vista Programtagjainak száma közel 20%-kalnövekedett,miközben a flottál belül 211 000 repült órát teljesítettek. A 2019-től 2024-ig tartó időszakban megháromszorozódott a vállalat mérete, több mint háromszorosára nőtt a bevétel és közel ennyivel gyarapodott a cég repülő flottája is.
Tavaly, miközben a magán légitársaságok repült óráinak száma egy százalékkal csökkent, a Vistaöt százalékos növekedést ért el: a cég ezt az üzleti modell rugalmasságával és a kereslet bővülésével magyarázza. A VistaJet repülőgépei évente átlagosan 890 órát repülnek – ez több mint háromszorosa az iparági átlagnak – így csökkentve az üresjáratokat és növelve az erőforrás-hatékonyságot.
A diszkréció a legnagyobb érték
A közép-kelet-európai piac adatai is alátámasztják a VistaJet optimizmusát: 2024 első félévéhez képest 2025 első félévére a régióban a tagok száma 16 százalékkal nőtt, az eladott repülési órák száma pedig 39 százalékkal emelkedett, amellyel Magyarország, Lengyelország és Csehország a leggyorsabban növekvő piacok közé tartoznak.
,,Ez különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy a globális magánrepülési szektor tavaly visszaesést mutatott” - összegezte Michelle Rosa-Wolfe, a VistaJet kelet-európai ügyvezető alelnöke.
„Amikor az iparág zsugorodik, de mi eközben növekedést tudunk elérni, az egyértelmű bizonyítéka a modellünk skálázhatóságának és a régióban kiépített erős jelenlétünknek” – hangsúlyozta.
A VistaJet szerint a magángépes repülés többről szól, mint a luxus: időt nyerhetnek vele ügyfeleik. A társaság akár 10 óránál kevesebb menetidőt is biztosítani tud a Budapest-New York útvonalon, órákat verve a leggyorsabb kereskedelmi légitársaságokra.
„A vállalatvezetők számára a legszűkösebb erőforrás az idő. Mi lehetővé tesszük, hogy valaki egy nap alatt több városban is üzletet kössön, amit kereskedelmi járatokkal egyszerűen nem tudna megoldani” – fűzte hozzá Rosa-Wolfe.
A VistaJet garantálja a járatokat akár 24 órán belül, a világ bármely pontjára. A flottának nincs állandóbázisrepülőtere; a repülőgépeket az ügyfelek igényei szerint helyezik át.

A VistaJet ügyfeleinek többsége vállalati, bár a repülőgépek mind üzleti, mind magánutazásra használhatók. A vállalat mindenekelőtt a diszkréciót hangsúlyozza: sem az árak, sem az ügyfelek száma vagy személyazonossága nem nyilvános. . A szerződéseik teljes mértékben testreszabottak, a nagyobb repült óraszám esetén pedig kedvezőbb feltételeket kínálnak.
Leander megjegyezte, hogy a magánrepülés biztonságos lehetőség lehet üzleti vezetők és közszereplők számára is, mivel a VistaJet járatai – ellentétben a vállalati vagy személyesen tulajdonolt repülőgépekkel – nem árulják el, ki tartózkodik a fedélzeten.
„Ma már bárki megnézheti a FlightRadart, és láthatja, merre repül egy vállalati gép, ami komoly kockázatot jelenthet üzleti tárgyalások során. A mi gépeink teljesen semlegesek, és az utasok nem azonosíthatóak” – hangsúlyozta Rosa-Wolfe.
Konferenciatermes lakosztály, dedikált személyzet és anti-jetlag technológia a transzatlanti járatokon
A gyakori európai útvonalakat, mint például Budapest–Frankfurt, Budapest–Zürich vagy Budapest–Isztambul, jellemzően a Vista Bombardier Challenger 350 típusú gépei szolgálják ki, míg a transzatlanti útvonalakat a vállat zászlóshajója, a Bombardier Global 7500 repüli.
A repülőgép 7700 mérföldes hatótávval (ami több, mint 17 órás repülési időnek felel meg) képes Európából Ázsiába vagy az Egyesült Államok nyugati partjára is leszállás nélkül eljutni.
Az utastér négy zónára tagolódik: dolgozószoba, étkező, konferenciahívások bonyolítására szolgáló médiaterem és fürdőszobával ellátott külön hálószoba is rendelkezésre áll. Az applikációval vezérelhető világítás, a különleges zajszigetelés és a kereskedelmi járatoknál alacsonyabb kabinnyomás mind a kényelmet és a jetlag minimalizálását szolgálják. Emellett a gépen háziállatok is szállíthatók, a kiszolgálás pedig az utas egyedi kívánságaihoz igazodik, a cateringtől a különböző szolgáltatásokig.

„Ez a gép úgy lett megtervezve, hogy az utas másnap teljesen kipihenten ülhessen tárgyalóasztalhoz, akár egy 15 órás út után is” – emelte ki Leander.
Bár elismerte, hogy a magángépes repülést sokan ma is a luxussal, pezsgővel és kaviárral azonosítják, a VistaJet képviselője fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy ez a trend már jó ideje változóban van.
„Okos döntéshozók ma már nem presztízsből repülnek magángéppel, hanem azért, mert ez az egyetlen eszköz, amivel valóban időt nyerhetnek. Ez nem luxus, hanem üzleti racionalitás. A közép-kelet-európai régióban a járatok többsége üzleti célú, a privát utak inkább másodlagosak.” – fogalmazott Leander.
A cikk megjelenését a VistaJet támogatta.
Címlapkép forrása: VistaJet
A háború egyik legnagyobb légicsapását hajtotta végre Oroszország, ebből nehéz lesz felállni
Hetekig is eltarthat a javítás.
Veszélyes katonai incidensbe keveredett két nagyhatalom, figyelmeztet az egyik védelmi miniszter
Nemzetközi vizek felett történt a két eset.
Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren
A közvetlen EU-források megszerzéséért küzdő európai fővárosok szövetségének is tagja.
Egy határ, két valóság: Kassa megerősödése új kihívások elé állítja Észak-Magyarországot
Miért törik meg a kohézió a keleti határrégióban?
Fordulat a Trump-kormány tervében? A Boeing vezetője elárulta, kik maradhatnak érintetlenek
Szerinte a tervek nem érintik a nagy fegyvergyártókat.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Az el nem költött pénz (és annak elköltése) - könyvajánló
"...nem létezik elköltetlen pénz. Minden egyes centet elköltesz, amit valaha megkerestél. Minden dollárt elköltesz a bankszámládról, akár tudsz róla, akár nem. Az el nem költött... The post
Célkeresztben a külföldi tőkejövedelem: szigorít a NAV!
Látványosan szigorít a NAV a külföldi tőkejövedelmek ellenőrzésén: úgy tűnik, a korábban jellemzően szankciómentes támogató eljárások helyét átveszi a jogkövetési vizsgálat, amely m
Nincs is magyar piac, szóval bizalmi válság sem lehet
Répatermesztőknél talán értelmezhető, hogy magyar piac, de startupok esetében nincs semmi hasonló. Sőt, őszintén: Magyarország elég szar hely, ha startupot akarsz alapítani. Még csak ma
Zsiday Viktor: Nem kizárt a komolyabb kamatcsökkentés
Az elmúlt évben nagyon sok jegybank csökkentette az irányadó kamatszinteket, köztük az amerikai is, ám valójában a monetáris kondíciók nem feltétlenül javultak, sőt valószínűleg sok... T
40 milliárdos biogáz-kassza: vége az első körnek, itt a második
2025. november 27-én lezárult a "Biogáz és biometán termeléshez kapcsolódó beruházások támogatása" című pályázat első szakasza.
Hol nem érdemlik meg az emberek a pozíciójukat?
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment minőségéből fakadnak - mindkettőben markáns országok közötti eltérésekkel. The pos
Munkáshitel - a fiatalok köszönik, nem kérnek belőle!
A 2025 januári indulásakor nagy várakozás övezte a kamatmentes Munkáshitelt, ám hamar kiderült: a kezdeti lelkesedés után a kereslet meredeken zuhant, a bankok pedig mostanra kiszálltak a fiatal
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
Növekedési válság van, mégis 11 százalékkal nő a minimálbér - Mi lesz ebből?
Hogy fogják kigazdálkodni a cégek?
Ez most a gazdagok kedvenc csokija, horror árat fizetnek érte
Csokikülönlegességek hódítanak a tehetőseknél.
Ezért nem tudnak labdába rúgni a magyar élelmiszeripari cégek a nemzetközi piacokon
Az Agrárszektor 2025 konferenciáról jelentkezik a Checklist .


