Az elektronikus fizetések és a készpénz közötti vetélkedésről, az erős ügyfélhitelesítés bevezetésének hatásáról, az azonnali fizetési rendszerben rejlő lehetőségekről, kriptopénzekről és a digitális jegybankpénzről volt szó a Portfolio pénzügy podcastjában Eölyüs Endrével, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetőjével, és Turzó Ádámmal, a Portfolio elemzőjével.
Az MNB nemrégiben egy átfogó banki digitális transzformációs ajánlást adott ki, amely a bankok számára egy digitális stratégia megalkotását, és ennek következetes betartását írja elő. A szervezetek egészét érintő ajánlást Szigeti Ákos, a 4iG pénzügyi szektor digitalizációs szakértője értékelte alábbi gondolatébresztő írásában.
Magyarország jól áll az elektronikus fizetésforgalmi infrastruktúra fejlettségét tekintve, ugyanakkor a felhasználók még sokat fejlődhetnek az elektronikus fizetésekkel kapcsolatos tájékozottságot és a használatot tekintve - derül ki a Mastercard napokban bemutatott Digitális Fizetési Index tanulmányából. Az index célja, hogy iránytűként szolgáljon az elektronikus fizetési piacon és holisztikus képet adjon a digitalizáció mértékéről, illetve fejlődéséről Magyarországon.
Ennyire kontrasztos és vegyes, színes, sokféle megközelítést és minden momentumot egyidejűleg tartalmazó gazdaságot még nem tapasztaltunk korábban. Régen gyakran mondtuk, hogy ami nem hajlik, az törik. Ezt ma már ki kell egészíteni azzal, hogy ha túlélted, akkor figyelj oda arra, hogy ami nem hajlik, az törik - mondja Kovach Anton, a ShiwaForce vezérigazgatója, június 3-ai Financial and Corporate IT konferenciánk előadója. A hazai bankszektor digitális transzformációjáról, a banki IT-rendszerek üzleti jelentőségéről, az agilis módszertan helyes használatáról, és arról is beszélgettünk, a bigtechek és a fintech sztárok is képesek hibázni.
Vékonyabb és rugalmasabb banki IT-platformok kiépítésében, a felhő és a mesterséges intelligencia kiterjedt alkalmazásában látja a bankolás és a banki működés jövőjét Kozma Zoltán, a Takarékinfo vezérigazgatója, csütörtöki Financial & Corporate IT konferenciánk előadója. A különböző legacy rendszerek kezelése mellett szerinte a legtöbb teendő Magyarországon jelenleg a fizetésforgalmi alkalmazások fejlesztésében van, ahol a kisebb-nagyobb piaci fejlesztők országos összefogásával lehetne felgyorsítani a korszerű alkalmazások elterjedését.
A digitális transzformáció komoly üzleti faktor lett, a banki üzleti stratégiának is az egyik központi eleme. A mesterséges intelligencia, a csalásmegelőzés, biztonsági szolgáltatások bevetése megkeresi a helyét a hazai bankrendszerben, és a jövőben ez biztosítja a sikeres versenyt - véli Strén Gábor, a Microsoft Magyarország pénzügyi szektor ügyféligazgatója, június 3-ai Financial & Corporate IT konferenciánk előadója. A kialakult járványhelyzet miatt minden szektorban érezhető a digitális csatornák előretörése, ez egy visszafordíthatatlan folyamat, a legnagyobb kérdés, hogy a bankok hogyan tudják kihasználni ezt a helyzetet.
Az MNB második alkalommal tette közzé a globális és a magyar fintech ökoszisztémáról, valamint a hazai bankrendszer digitalizációs szintjéről szóló jelentését, melyből kiderül: nagyot léptek előre a bankok a frontend területeken, de még így is csak közepes a hazai bankrendszer digitalizáltsági szintje, és a belső hatékonyságnövelésre nagyobb hangsúlyt kell fektetniük. A fintech szektor a világjárvány alatt is fejlődött: már 130 aktív társaság összesen 6000-nél több munkavállalót foglalkoztatott.
A magyar bankszektor első számú digitális és üzleti vezetői, az IT-beszállítói piac kulcsszereplői, a legfontosabb szabályozók, a top tanácsadók és a speciláis szakmai területek szakértői immáron kilencedik alkalommal gyűlnek össze Financial and Corporate IT 2021 konferenciánkon, hogy a bankok digitális transzformációjáról és a legfontosabb fintech trendekről vitázzanak. A rendezvényen sztárelőadót is köszönthetünk: a Magyarországra nemrégiben megérkezett új fintech szereplő, a ZEN illetve a G2A világhírű gamer e-kereskedő alapítóját, Dawid Rozeket egy színpadi interjúban faggatjuk arról, miért éppen a bankok pályájára lépett át új startupjával az e-kereskedelemből. Június 3-ai hibrid konferenciánkra érdemes eljönni, a regisztrációt megnyitottuk.
Egy iOS fejlesztő szúrta ki, hogy a Square fizetési rendszereket üzemeltető fintech társaság hamarosan belép a bankpiacra: számlát vezetnek, betétet gyűjtenek, hiteleznek.
Már okostelefon-alkalmazáson keresztül is lehet lakossági folyószámlát nyitni a CIB Banknál. A szelfis számlanyitás bevezetésétől a pénzintézet az online csatornán számlát nyitó ügyfelek arányának további emelkedését várja – tavaly az új számlát nyitó lakossági ügyfelek 27 százaléka digitálisan igényelt számlát a bank weboldalán keresztül, ahol 2018 óta van erre lehetőség.
Az OTP Bank által kihelyezett POS-terminálok mennyisége tavaly 15 százalékkal növekedett – ezzel együtt az elektronikus fizetések száma is nőtt. Idén az első negyedévben ugyan enyhébb ütemben emelkedett a terminált használó kereskedők száma, de az újranyitás hatására újabb lendületet kaphat az elektronikus fizetési megoldások iránti igény. Az OTP Bank szakértői valamivel kevesebb internetes-, és több személyes vásárlásra számítanak a korlátozások lazításával.
A Magyar Fintech Szövetség pozitívnak és előremutatónak tartja a kormányzat által tett lépéseket két fontos területen is, amely a hazai fintech ökoszisztéma és a lakosság számára is jelentős javulást hozhat - olvasható a Magyar Fintech Szövetség közleményében.
A gyárakban rendelkezésre álló munkaerő feszített tempóban, csúcsteljesítményen pörögve dolgozik, a hagyományos HR és folyamatszervezési eszközökkel a hatékonyságukon már nem lehet tovább javítani. Azonban a digitalizáció és az új technológiák segítségével az emberi munkavégzés hatékonysága tovább javítható, ebben segíthet a kiterjesztett valóság, a kollaboratív robotok, az emberi erőt megsokszorozó manipulátorok.
Az elmúlt időszakban bevezetett online szolgáltatásaival az OTP Bank elnyerte a c kiemelkedő digitális hitelintézet védjegyét. A „kiemelkedő” kategória elnyerésében komoly szerepe volt a bank innovációs törekvéseinek, online szolgáltatási minőségének, valamint a fogyasztók pénzügyi tudatosságának növelésére irányuló társadalmi szerepvállalásának is. A tavaly novemberben indított Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy program célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a korszerű és kimagasló minőségű digitális szolgáltatásokra.
Tavaly a boltokban már a fizetések értékét tekintve 40, darabszámát tekintve 22 százaléka zajlott kártyával, az online pénztárgépek bevezetése óta a legnagyobb mértékben nőtt tavaly az elektronikus fizetések aránya - derül ki az MNB friss elemzéséből. A koronavírus-járvány és az azonnali fizetési rendszer elindulása következtében a készpénzes tranzakciók egy része tartósan elektronikus csatornára terelődhetett át. 2020. márciusában, a koronavírus-járvány első hulláma alatt 8 munkanapon keresztül az MNB-ből kiugróan nagymértékű készpénzkiáramlás volt tapasztalható, mely elérte a 250 milliárd forintot, ez 5-7 hónap normál növekményének felelt meg. A járványhelyzet kezdeti intenzív időszakát azonban jelentős korrekció követte.
Februárban e-mailt küldött arról a Revolut a magyar ügyfeleinek, hogy csökkentik a díjmentes készpénzfelvétel limitjét, minimumdíjat vezetnek be és korlátozzák a díjmentes tranzakciók számát is. Rövidesen a bejelentés után az MNB közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy a lépés sérti a magyar jogszabályokat, ma pedig a Revolut bejelentette: mégsem drágítják az ATM-használatot.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Hiperszonikus rakéták kilövésére is képesek.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Akcióba lépett az ukrán légi képesség.
Nagyobb az átfertőzöttség, mint gondolták.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?