Megvásárolta a Keszthelytől és Hévíztől alig néhány kilométerre fekvő, hányatott sorsú sármelléki repteret az állam a pandémia alatt - írja a Népszava. A Hévíz-Balaton Airport üzemeltetési jogait birtokló cég 90 százalékát még novemberben vette meg az állam a fideszes vezetésű hévízi önkormányzattól. Idén áprilistól pedig a repülőtéri ingatlanok kerültek a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vagyonkezelésébe Széles Gábor nagyvállalkozótól.
Újra állami tulajdonban van a Hévíz-Balaton Airport, miután területen lévő ingatlanok is a Magyar Turisztikai Ügynökség vagyonkezelésébe kerültek. A repülőtér a felújítás után európai színvonalú légikikötőként működhet – áll az MTÜ közleményében.
Állami tulajdonba került a sármelléki repülőtér az augusztusban kezdődött tárgyalásokat követően – írja a Magyar Nemzet a nemzeti vagyonkezelő közlésére hivatkozva.
A hévízi önkormányzat tulajdonában lévő, a sármelléki repülőteret üzemeltető társaságban vásárol üzletrészt az állam.
Várhatóan egy-két hónapon belül aláírhatja a sármelléki repülőtér fejlesztésére vonatkozó támogatási szerződést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, így rövidesen elindulhat a mintegy 6,6 milliárd forintos fejlesztés a Hévíz önkormányzata által üzemeltetett leszállóhelyen - közölte a város polgármestere egy pénteki sajtótájékoztatón.
A tavalyi 33 ezerrel szemben az idén várhatóan harmadával kevesebb, mintegy 22 ezer utas veszi igénybe a sármelléki repülőteret, mert az orosz beutazók elmaradását csak részben kompenzálta, hogy más országokból többen érkeztek, mint a korábbi években.
Akár új légitársaság megalapításával vagy letelepítésével, illetve 140-150 millió eurós beruházással tervezi fejleszteni a sármelléki repülőteret Széles Gábor, aki pénteken írta alá a szerződést a reptér eszközeinek megvásárlásáról.
Eldőlt a Sármelléki reptér sorsa, a Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozó SGH Aviation megkötötte a szerződést a felszámolóval - tudta meg a Magyar Hírlap.
Nyolcszázmillió forintért kelhetnek el a sármelléki repülőtér eszközei - írja a Napi.hu. Egy brit befektetőé lehet, a másik pályázó Széles Gábor üzletember volt, aki azonban az ártárgyalások során nem emelt a korábbi ajánlatán.
Balesettel ért véget a látványos bemutató.
Sikeresek voltak az első próbák.
De mi lesz az, ami kimozdítja a holtpontról?
Meghosszabbíthatnak egy korábbi megállapodást.
Az amerikai kötvényhozamok meredeken emelkednek.
Körvonalazódik, mihez kezdtek a magyarok a felszabaduló megtakarításaikkal.
Eltűnik az egyik legfontosabb bevétel?
Az energiaügyi miniszter értékelte Magyarország energiaszuverenitási törekvéseit