
A koronavírusnak egy pozitív hozadéka biztosan volt: felgyorsította a digitalizációt. A korlátozások bevezetésekor ugyanis sokan szembesültek azzal, hogy az addig alapvető, napi személyes ügyintézési módok nem, vagy csak korlátozottan érhetők el. Noha az online ügyintézés korántsem új lehetőség, mégis, sokan vannak, akik a karantén alatt kezdtek élni vele.
Ezt alátámasztja a Deloitte májusban készült, 1000 fős magyarországi reprezentatív kutatása is, amely a lakosság koronavírus utáni fogyasztási preferenciáinak változását vizsgálta. Ebből kiderült, hogy a járvány során a digitális komfortérzet az ügyfelek 24 százalékánál nőtt, 26 százalékánál pedig jelentősen nőtt. A kutatásból az is kirajzolódik, hogy azok, akik korábban ritkábban, vagy soha nem vásároltak online, az elmúlt időszakban a számlabefizetéseket, az egészségügyi és ruházati termékek vásárlását próbálták ki először online.
A feladat most az új felhasználói réteg megtartása
Március közepén megjelent egy teljesen új felhasználói réteg, akik digitálisan még nem, vagy kevésbé tapasztaltak. Ők azok, akik most léptek be az online világba, vagy eddig maximum tartalomfogyasztók voltak, azaz Facebookozás, szórakozás miatt szívesen neteztek, de az ügyeiket, vásárlásaikat nem itt intézték
– mondta a Portfolio-nak Varga-Hering Zsuzsanna, a Telenor digitális csatornákért és értékesítésért felelős vezetője. Szembetűnő különbség ezek között az ügyfelek, és az online csatornákat már korábban is rendszeresen használók között – és ez utal az eltérő digitális jártasságukra is –, hogy az újonnan megjelentek átlagosan jóval kisebb adatforgalmat bonyolítanak, kevesebb alkalommal lépnek be az online felületekre és általában inkább egyszerűbb, alapvető műveletet végeznek, például ellenőrzik az egyenlegüket vagy befizetik a számlájukat.

"Bizonyos szempontból ez a kör a legértékesebb új felhasználó, hiszen az ő elérésük békeidőben nagyon komoly erőfeszítésekbe került volna bármelyik online szakembernek. Ez a réteg nem csak a Telenornál, hanem minden online kereskedelemben működő cégnél megjelenhetett, és a támogatásukra, és megtartásukra nagy hangsúlyt kell fektetni" – jegyezte meg a szakember.
Épp ezért a telekommunikációs cég például különféle kedvezményekkel és promóciós ajánlatokkal állt elő, melyek kizárólag online érhetőek el, így próbálják az online ügyintézés választását ösztönözni. Cél ugyanis, hogy azon tranzakciók esetében, amelyek egyszerűen és könnyen lebonyolíthatóak bárhonnan, az ügyfelek számára is egyértelmű váljon a digitális ügyintézés előnye.
Az online önkiszolgáló rendszereknek köszönhetően a személyes csatornákon erőforrás-megtakarítást tudunk elérni, amelyet komplexebb ügyek megoldására tudnak fordítani kollégáink, így felgyorsul a kiszolgálás
– tette hozzá Varga-Hering Zsuzsanna. Az ügyfelek pedig időt takaríthatnak meg azáltal, hogy ki se kell mozdulniuk, gyakorlatilag bármikor, bárhonnan, kényelmesen haladhatnak az elintéznivalóikkal.
Hogy mekkora lendületet is kapott a digitalizáció, jól mutatja, hogy
a Telenor netshopjában a március közepétől kezdődő két hónapban megháromszorozódott az értékesítés, ami hatalmas kiugrás az eddigi, éves 30-40%-os növekedéshez képest.
Ugyanakkor a szakember hangsúlyozta, a vírushelyzet utáni időkben teljesen más közegben, más ügyféligények szerint kell majd helytállniuk.
A folyamatokat az ügyfelek számára a lehető legegyszerűbbé, felhasználóbarátabbá kell tenni, akár a saját üzleti érdekeinket is felülvizsgálva, és az erős tartalomstratégiának még nagyobb szerepe lesz
– mondta, hozzátéve, hogy bár a Telenor-üzletek forgalmának 90%-a néhány hét alatt visszaállt a korlátozások előtti időszakéra, az elkövetkező hónapok során válik majd el, hogy a digitális-személyes ügyintézés frontján pontosan mennyire rendeződik vissza a piac a korábbi preferenciák alapján.
A cikk megjelenését a Telenor támogatta.
Címlapkép: Getty Images
Moszkva felvette a kapcsolatot Kijevvel, megnevezték a következő tárgyalás tervezett időpontját – Háborús híreink csütörtökön
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Videó: lecsaptak Magyar Madarai – Darabokra robbant az orosz BM-21-es
Semmi nem maradt belőle.
Béketárgyalás: összerakták az orosz delegációt, de így lehet, hogy minden borul
Ukrajna még mindig nem reagált, mi lesz hétfőn.
Trump nem adja fel a vámháborút: ezekkel az eszközökkel vághat vissza
Csak átmenetileg akaszthatták meg a terveit.
Hatalmas fordulat az amerikai vámokkal kapcsolatban – Mi lesz így a forinttal?
Azonnal reagált a devizapiac is.
Szupererős szél tombol a Balatonnál - Van, aki nagyon jól jár a szokatlan jelenséggel
Rendkívüli erejű szél tombol.
Ilyen sem volt még ebben a ciklusban: találkozott Donald Trump és Jerome Powell
A gazdaság állapotáról egyeztettek.
A vételár kalkuláció véglegesítése a cégértékesítések során - tranzakció zárási mechanizmusok
A cégértékesítés egyik legkritikusabb pontja, amely az eladók és vevők döntéseit leginkább befolyásolja, a tranzakciós Vételár meghatározása és annak véglegesítési mechanizmusa. Fontos
Energia esőcseppekből
A triboelektromos nanogenerátorok új távlatokat nyitnak a fenntartható, decentralizált energiatermelésben.
Dr. Robot rendel - az AI új szerepe az egészségügyben
A diagnosztikától az adminisztrációig, a személyre szabott terápiáktól a betegutak optimalizálásáig egyre több területen kap szerepet az AI. De vajon mennyire bízhatjuk rá magunkat egy...
Th
Innováció határok nélkül: új korszak a magyar-koreai kutatás-fejlesztésben
2025-ben új lendületet kap a magyar és dél-koreai kutatók, fejlesztők és vállalatok közötti együttműködés: megjelent a 2025-1.2.3-TÉT-IPARI-KR kódszámú pályázati felhívás, amely a ké
Milyen MI-stratégiára lenne szüksége az USA-nak?
Eric Schmidt a mesterséges intelligencia gyors fejlődésének biztonsági és energiaellátási kockázatairól beszélt az amerikai Képviselőházban.
Halra magyar! 400 milliós pályázat nyílik halfeldolgozók fejlesztésére
Kiemelt lehetőség mikro-, kis- és középvállalkozások, őstermelők, családi gazdálkodók és halfeldolgozással foglalkozó induló cégek számára.
Az áremelkedés szorításában - A délkelet-európai kiskereskedelmi bojkott tanulságai
2025 elején több országban civil bojkottok indultak az elszabaduló élelmiszerárak miatt.
A piacok bosszúja: késik de nem múlik
Más országok hasonló teljesítménnyel egy gyenge B-besorolásra lennének csak jók, valahol a feltörekvő gazdaságok szintjén - erős kijelentés az USA adósságáról, de igaz lehet. A...
The pos

5 perc alatt kiderül, hol bukhat el a céged - Mindent az akadálymentesítésről (x)

- Az egész világ egyetlen vadászgépről beszél: azt mondják, a legmodernebb európai gépeket győzte le a J-10C
- Drámai időjárás-előrejelzés érkezett: ekkor robbanhat be a pokolian forró nyár Magyarországon
- Devizahiteles ügy: az Európai Bíróság ítélete önmagáért beszél
- Brutális vámot zúdít az EU-ra Donald Trump!
- Közeleg az újabb pusztító háború? – Kiadta a figyelmeztetést a hírszerzés
Aggasztó az ázsiai lódarázs gyors terjedése, bárhol felbukkanhat a veszélyes rovar
Az invazív faj agresszív fészekvédő viselkedése az emberre is veszélyes lehet.
Katasztrófa Parajdon: fogad még valaha látogatókat a sóbánya?
Kritikus a helyzet Székelyföld egyik legnépszerűbb turistalátványosságánál.
Új világ az állampapíroknál – Hova áramlik a magyarok pénze?
A fix kamatra vagy a változóra esküsznek a befektetők?
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!