A koronavírusnak egy pozitív hozadéka biztosan volt: felgyorsította a digitalizációt. A korlátozások bevezetésekor ugyanis sokan szembesültek azzal, hogy az addig alapvető, napi személyes ügyintézési módok nem, vagy csak korlátozottan érhetők el. Noha az online ügyintézés korántsem új lehetőség, mégis, sokan vannak, akik a karantén alatt kezdtek élni vele.
Ezt alátámasztja a Deloitte májusban készült, 1000 fős magyarországi reprezentatív kutatása is, amely a lakosság koronavírus utáni fogyasztási preferenciáinak változását vizsgálta. Ebből kiderült, hogy a járvány során a digitális komfortérzet az ügyfelek 24 százalékánál nőtt, 26 százalékánál pedig jelentősen nőtt. A kutatásból az is kirajzolódik, hogy azok, akik korábban ritkábban, vagy soha nem vásároltak online, az elmúlt időszakban a számlabefizetéseket, az egészségügyi és ruházati termékek vásárlását próbálták ki először online.
A feladat most az új felhasználói réteg megtartása
Március közepén megjelent egy teljesen új felhasználói réteg, akik digitálisan még nem, vagy kevésbé tapasztaltak. Ők azok, akik most léptek be az online világba, vagy eddig maximum tartalomfogyasztók voltak, azaz Facebookozás, szórakozás miatt szívesen neteztek, de az ügyeiket, vásárlásaikat nem itt intézték
– mondta a Portfolio-nak Varga-Hering Zsuzsanna, a Telenor digitális csatornákért és értékesítésért felelős vezetője. Szembetűnő különbség ezek között az ügyfelek, és az online csatornákat már korábban is rendszeresen használók között – és ez utal az eltérő digitális jártasságukra is –, hogy az újonnan megjelentek átlagosan jóval kisebb adatforgalmat bonyolítanak, kevesebb alkalommal lépnek be az online felületekre és általában inkább egyszerűbb, alapvető műveletet végeznek, például ellenőrzik az egyenlegüket vagy befizetik a számlájukat.
"Bizonyos szempontból ez a kör a legértékesebb új felhasználó, hiszen az ő elérésük békeidőben nagyon komoly erőfeszítésekbe került volna bármelyik online szakembernek. Ez a réteg nem csak a Telenornál, hanem minden online kereskedelemben működő cégnél megjelenhetett, és a támogatásukra, és megtartásukra nagy hangsúlyt kell fektetni" – jegyezte meg a szakember.
Épp ezért a telekommunikációs cég például különféle kedvezményekkel és promóciós ajánlatokkal állt elő, melyek kizárólag online érhetőek el, így próbálják az online ügyintézés választását ösztönözni. Cél ugyanis, hogy azon tranzakciók esetében, amelyek egyszerűen és könnyen lebonyolíthatóak bárhonnan, az ügyfelek számára is egyértelmű váljon a digitális ügyintézés előnye.
Az online önkiszolgáló rendszereknek köszönhetően a személyes csatornákon erőforrás-megtakarítást tudunk elérni, amelyet komplexebb ügyek megoldására tudnak fordítani kollégáink, így felgyorsul a kiszolgálás
– tette hozzá Varga-Hering Zsuzsanna. Az ügyfelek pedig időt takaríthatnak meg azáltal, hogy ki se kell mozdulniuk, gyakorlatilag bármikor, bárhonnan, kényelmesen haladhatnak az elintéznivalóikkal.
Hogy mekkora lendületet is kapott a digitalizáció, jól mutatja, hogy
a Telenor netshopjában a március közepétől kezdődő két hónapban megháromszorozódott az értékesítés, ami hatalmas kiugrás az eddigi, éves 30-40%-os növekedéshez képest.
Ugyanakkor a szakember hangsúlyozta, a vírushelyzet utáni időkben teljesen más közegben, más ügyféligények szerint kell majd helytállniuk.
A folyamatokat az ügyfelek számára a lehető legegyszerűbbé, felhasználóbarátabbá kell tenni, akár a saját üzleti érdekeinket is felülvizsgálva, és az erős tartalomstratégiának még nagyobb szerepe lesz
– mondta, hozzátéve, hogy bár a Telenor-üzletek forgalmának 90%-a néhány hét alatt visszaállt a korlátozások előtti időszakéra, az elkövetkező hónapok során válik majd el, hogy a digitális-személyes ügyintézés frontján pontosan mennyire rendeződik vissza a piac a korábbi preferenciák alapján.
A cikk megjelenését a Telenor támogatta.
Címlapkép: Getty Images
Jóváhagyta a lengyel parlament a volt miniszter letartóztatását, aki éppen Budapesten tartózkodik
Zbigniew Ziobrót 26 bűncselekmény elkövetésével vádolják.
Hírszerzési jelentés: Oroszország kicsit visszavett a dróntámadásokból, de Ukrajna korántsem nyugodhat le
Az időjárás akadályozta az oroszokat.
Pénzzel és AI-jal fegyverkeznek a bankok az ellenségeik ellen - Egy szavazás eredményei
Banking Technology konferenciánk közönsége szavazott.
Meddig erősödhet még a forint? - Válaszolnak a profi befektetők
Novemberi alapkezelői felmérésünk eredményei.
Balásy Zsolt: Több tiszteletet a vállalkozóknak, Károly!
"Ha nagy vagyont látsz, nézd meg alaposan, és fizetetlen munkát, verejtéket és vért fogsz találni" - ha a pontos szavak nem is, de e szellemiség... The post Balásy Zsolt: Több tiszteletet a v
A bizalom kultúrája - miért stratégiai eszköz ma a bejelentővédelmi rendszer?
A 2023. évi XXV. törvény, közismertebb nevén a panasztörvény, a visszaélés-bejelentési rendszert a vállalati megfelelés kötelező elemévé tette. A tudatos vállalatok számára azonban
Federal Agricultural Mortgage Corporation (AGM) - elemzés
Még az októberi Top10-es listámon szerepelt, de akkor nem néztem meg, azóta viszont rápillantottam a grafikonjára, és megtetszett. Egy gyors elemzést megér.CégismertetőA Wikipediáról másolom
Jövőre a bankunk megmondja, hogy melyik számlával tudnánk spórolni. De mennyi lehet ez a megtakarítás?
Az MNB elvárásai alapján a bankok jövő év elején (az éves díjkimutatással együtt) tájékoztatni fogják ügyfeleiket arról, hogy van-e számukra kedvezőbb számlacsomag az adott pénzintézet
Indul a Demján Sándor 1+1 Program 2. üteme
A hazai kkv-k beruházásait célzó Demján Sándor 1+1 Program új szakasza elindult. A 2. ütem kifejezetten vidéki vállalkozások eszközfejlesztéseit támogatja vissza nem térítendő forrással,
Brazília ellentmondásos zöldátmenete
Brazília zöldátmenetét számos paradoxon jellemzi. Villamosenergia-termelésének 90%-a megújuló erőforrásokból származik, ez pedig jelentős előnyt biztosít számára a jelenlegi dekarbonizác
Túlhalászat: veszélyben az óceánok
Sokáig élt az a mítosz, hogy a tengerek kimeríthetetlen forrást jelentenek, de ma már tudjuk, hogy a túlhalászattal óriási kárt okozunk ennek a sérülékeny ökoszisztém
Hárommillióért 19-et visszafizetni?
A pénzügyekhez nem értő embereket nagyon könnyű hergelni, pici csúsztatásokkal nagy érzelmeket kiváltani. Nemrég írtam egy hasonló esetről, ahol ráadásul elméletileg pénzügyileg képzett
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!
Mikor érdemes betárazni a magyar csúcsrészvényekből? Jelentett az OTP és a Mol
Sok mindent elárulnak a negyedéves adatok.
Préda: Ellopták tőlem, ami nem is az enyém
Egy adathalász támadás áldozata meséli el élete egyik legrosszabb döntését.
Újabb autóipari válság közelít: visszatérhet a rettegett chiphiány?
Sötét felhők gyülekeznek Németország fölött.


