Jön az újabb lakáskampány, mit tervez az egyik biztosítóóriás?
Ingatlan

Jön az újabb lakáskampány, mit tervez az egyik biztosítóóriás?

Portfolio
2024-hez hasonlóan idén márciusban is lehetőséget kap 3,3 millió lakásbiztosítással rendelkező ügyfél, hogy átkösse szerződését, függetlenül attól, hogy mikor lenne a biztosítás évfordulója. A Portfolio Checklist szerdai adásában Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítási termékmenedzsment vezetője osztotta meg a biztosító tapasztalatait a tavalyi kampánnyal kapcsolatban, ezen kívül beszélt az idei tervekről is. A biztosító rugalmas nyitvatartással, proaktív ügyfélmegkeresésekkel a hűségidő kivezetésével készül a kampányra.

A Portfolio Checklist szerdai adásában Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője beszélt a tavaly márciusi lakásbiztosítási kampány tapasztalatairól és a cég idei terveiről.

A tavalyi kampány sikeresen növelte az ügyfelek tudatosságát és aktivitását a lakásbiztosítások terén. Szobonya László elmondta: becsléseik szerint ez nagyjából azt jelenti, hogy a korábbi évekhez képest kétszer annyi felülvizsgálat történt 2024-ben.

A személyes tanácsadás továbbra is domináns maradt, a szerződéskötések 75-80%-ában ezt a módszert választották az ügyfelek.

Ezzel párhuzamosan ugyanakkor az alkuszok, különösen az online alkuszok, jelentős növekedést értek el, bár viszonylag alacsony bázisról indultak.

A Groupama által végzett ezerfős kutatás szerint az ügyfelek többsége nem elsősorban spórolni akart, hanem jobb ár-érték arányú szolgáltatást keresett. Ezzel együtt sokan tudták javítani biztosításuk tartalmát anélkül, hogy a díj jelentősen változott volna.

Szobonya László a Portfolio jövő keddi Biztosítás 2025 konferenciáján is beszélni fog, érdemes eljönni!

A biztosító új stratégiájának része, hogy rugalmasabb nyitvatartással igyekeznek alkalmazkodni az ügyfelek igényeihez, továbbá megszüntetik a lakásbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos hűségidőt.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a válaszadók csak fele gondolja úgy, hogy biztosítási összege fedezné ingatlana helyreállítási költségeit egy nagyobb kár esetén. A biztosító fokozott kommunikációval és edukációval igyekszik javítani ezen a helyzeten.

Szobonya László
Groupama Biztosító, lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezető
Szobonya László Péter a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát 2009-ben, mellyel párhuzamosan csatlakozott a Groupama Biztosítóhoz is. Itt elemzői szerepkörökben
Tovább
Szobonya László Péter a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát 2009-ben, mellyel párhuzamosan csatlakozott a Groupama Biztosítóhoz is. Itt elemzői szerepkörökben Tovább

A minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítások (MFO) aránya 6%-ról 9%-ra nőtt az új szerződések között. Ezek a termékek versenyképesek, mivel magasabb ár-érték arányt képviselnek: míg egy átlagos lakásbiztosításnál 100 forint befizetett díjból 30-35 forintot kap vissza az ügyfél, addig az MFO-knál ez az összeg 50 forint körül van.

Az MFO termékek további előnyei közé tartozik, hogy nem tartalmazhatnak önrészt, nincs hűségidő, és a kárügyintézésnek is gyorsabbnak, egyszerűbbnek kell lennie.

A teljes interjút meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adásában a Spotify-on, az Apple Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban is a harmadik könyvjelzőtől (14:52-től):

KÖVESS MINKET

Az interjú és a cikk megjelenését a Groupama Biztosító támogatta.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hozzányúl a kormány a szocho-szabályokhoz

Ingatlanpiaci elemző

Ingatlanpiaci elemző
Portfolio Financial IT 2025
2025. május 27.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Portfolio Property X 2025
2025. május 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Megtanulhatod, hogyan találj rá a legjobb befektetési lehetőségekre, és azonnal alkalmazható, gyakorlati stratégiákat sajátíthatsz el – mindezt egy interaktív, élő online eseményen.

Ez is érdekelhet
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!