Tavaly ősszel indult el az „Auchan Pénzügyi Szolgáltatások”, amely eddig áruhitelt és műszaki termékeknél a garancia kiterjesztését fedte le. Az ajánlatok köre most lakásbiztosítással bővül, amelyben az Auchan biztosító partnere az Alfa Biztosító - közölte a kiskereskedelmi áruházlánc.
250-300 ezer váltást és szerződés-átdolgozást, a szerződések 8%-át érintő aktivitást, változatlan piaci koncentrációt és 1 százalékpontos penetrációnövekedést vár jelen állás szerint a lakásbiztosítási kampánytól az Insura.hu biztosításközvetítő, amelynek adatai szerint az Alfa, a KÖBE, a Generali és a Groupama biztosítók szerezték meg eddig a szerződések 65%-át, tehát jól állnak a nagy biztosítók.
Kizárólagos együttműködési keretmegállapodást kötött egymással 2042-éig a CIG Pannónia és az MBH Duna Bank, amelynek anyabankja 2022 óta működik együtt szorosan a biztosítóval, és 2023-ban már a CIG értékesítésének a 37%-át hozta.
Egy ezer mérföldes út első lépéseit tette meg az ország legnagyobb alkuszcége, a Hungarikum Biztosítási Alkusz a biztositasipiac.hu elindításával, amellyel nem a magyar biztosítási piac kannibalizációját, hanem annak fejlesztését ígérik. Minden kezdet nehéz, ennek megfelelően lassabban indult el a lakásbiztosítási kampány is – mondja Keszthelyi Erik elnök-vezérigazgató, akivel az online biztosításközvetítésről, a lakásbiztosítási kampányról, az érdekeltségükbe tartozó CIG Pannónia növekedéséről és a Posta Biztosítók mára biztosan meghiúsult megvásárlásáról is beszélgettünk.
A március 17-ei adatok szerint 100 ezer szerződéskötést hozott az idén először meghirdetett márciusi lakásbiztosítási kampány, ebből 36 ezer a nettó növekmény. További 61 ezren átdolgozták meglévő lakásbiztosításukat, a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) aránya pedig az új szerzésben 22%-ra nőtt – derült ki az MNB mai sajtótájékoztatóján, amelyen bejelentették: új MNB-indexet indítanak a lakásbiztosítási díjak alakulásáról.
A CIG Pannónia Életbiztosító bejelentette, hogy 2024. április 18-án 14 órai kezdettel hívja össze éves rendes közgyűlését.
A lakásbiztosítás a legnépszerűbb biztosítási forma Magyarországon, ennek ellenére a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente a biztosítását – többek között ez derült ki az MBH Bank által készített reprezentatív felmérésből. Noha a piaci adatok alapján a hazai ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, még így is 1-1,2 millió olyan otthon van, ami nincs biztosítva.
Az alkuszoknak hatalmas felelősségük van abban, hogy megfelelő biztosítással rendelkezzenek az ügyfelek. A márciusi lakásbiztosítási kampány különösen is ráirányítja a figyelmet a fedezetek felmérésének és ismeretének a fontosságára, az alkusz ezt példákon keresztül tudja bemutatni – hívta fel a figyelmet videóinterjúnkban Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz elnök-vezérigazgatója, aki a közelmúltban megrendezett Biztosítás 2024 konferencia szünetében nyilatkozott a Portfolio kameráinak.
Olaszország vezető biztosítója, a Generali rekordprofittal zárta a tavalyi évet.
Fokozatosan aktivizálódó ügyfelekre, a kampány végére mintegy 100 ezer biztosítást váltóra számít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) – közölték a szövetség mai sajtótájékoztatóján. Láthatóan felértékelődött az alkuszi összehasonlító csatornák szerepe, és jelentősen megnőtt a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) értékesítése.
A lakásbiztosítási kampány jelentős lakossági érdeklődés mellett zajlik, amelyet a piaci szereplők intenzív médiaaktivitása is támogat – értékelte a kampány első harmadának tapasztalatait Nagy Márton minisztériuma. Az eredményeket az NGM és az MNB folyamatosan vizsgálja, szükség esetén pedig további finomhangolással támogatja a kampány céljainak teljesülését – közölték. Tegnap írtunk arról, hogy a kampány első harmadában több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés történt.
Az egy évvel ezelőtti, az M1-es autópályán bekövetkezett tömeges baleset hatósági vizsgálata még nem zárult le, de a magyarországi biztosítótársaságok már több mint 140 millió forint jogcím nélküli előleget fizettek ki a károsultaknak, és ennél is nagyobb összeget tartalékolnak a további kifizetésekre. Emellett a törvényes jogalap szerint kártalanítják a vétlen károsultakat - közöle a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Kissé ellentmondásos kommentárok jelentek meg az elmúlt órákban és napokban arról, mennyire aktívak az ügyfelek a hivatalosan március 31-ig, valójában április 2-áig futó lakásbiztosítási kampányban. Ami biztos: több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés már megtörtént – itt tart a kampány az első harmad letelte után. Időarányosan nézve meglehet tehát a sokak által várt legalább 100 ezer szerződéskötés, de mivel a kampánytapasztalatok szerint az utolsó hét lesz várhatóan a legerősebb, ezt a számot akár jelentősen túl is szárnyalhatja a piac.
A magyar lakosság több mint fele nem foglalkozik rendszeresen a lakásbiztosítása felülvizsgálatával, pedig szakértők szerint érdemes lenne legalább két-három évente ellenőrizni azt. Amikor az ingatlanon változás történik, vagy nagyobb értékű ingóságot vásárolunk, mindenképpen fontos ezt lekövetni a biztosítással is. Március 1-jén indult az egy hónapon át tartó országos kampány, amelyben az évfordulón kívül is felmondhatják lakásbiztosításukat az emberek és újat köthetnek. A biztosítók a lakosság tudatosságának növekedését, illetve a piaci verseny élénkülését várják ettől, amely összességében jobban biztosított ingatlanokat eredményezhet. Az elemzők 100 ezer körül várják a biztosításváltásokat a kampányidőszak során. A szakértők várakozásairól Csabai Boglárkát, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatóját és Szobonya Lászlót, a lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetőjét kérdeztük.
Lassan túl vagyunk az idén először meghirdetett, március 1-től március 31-éig tartó lakásbiztosítási kampány első hetén. A kezdeti tapasztalatok alapján a biztosítók jelentős díjkedvezményekkel kezdtek neki a kampánynak, és úgy tűnik, csökkenhet a piaci koncentráció is a kisebb szereplők örömére. Eközben az MNB friss statisztikákat tett közzé a lakásbiztosítási piacról, ezeket mutatjuk be az alábbiakban nyolc ábrán.
Mindössze 21 milliárd forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a túladóztatott magyar biztosítási szektor, ami 11 éves mélypontot jelent. A díjbevételek csak 5,7%-kal növekedtek, reálértéken a korrigált díjbevételek 4,5%-kal visszaestek. A vagyon- és felelősségbiztosítási károk 27 milliárd forinttal nagyobb mértékben rontották az eredményt (főleg a gépjárműkárok miatt), mint az aszályokkal sújtott előző évben. Az MNB szerdán közzétett friss éves adatait elemezzük.
Még mindig tart az októberben indult kötelezettségszegési eljárás.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Johnson hónapok óta halogatja a döntést.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.