Meghozta a kampány az Auchan kedvét: belép a magyar lakásbiztosítási piacra

Meghozta a kampány az Auchan kedvét: belép a magyar lakásbiztosítási piacra

Tavaly ősszel indult el az „Auchan Pénzügyi Szolgáltatások”, amely eddig áruhitelt és műszaki termékeknél a garancia kiterjesztését fedte le. Az ajánlatok köre most lakásbiztosítással bővül, amelyben az Auchan biztosító partnere az Alfa Biztosító - közölte a kiskereskedelmi áruházlánc.

A lakásbiztosítások 8 százaléka mozdulhat meg a kampányban, jól állnak a nagy biztosítók

A lakásbiztosítások 8 százaléka mozdulhat meg a kampányban, jól állnak a nagy biztosítók

250-300 ezer váltást és szerződés-átdolgozást, a szerződések 8%-át érintő aktivitást, változatlan piaci koncentrációt és 1 százalékpontos penetrációnövekedést vár jelen állás szerint a lakásbiztosítási kampánytól az Insura.hu biztosításközvetítő, amelynek adatai szerint az Alfa, a KÖBE, a Generali és a Groupama biztosítók szerezték meg eddig a szerződések 65%-át, tehát jól állnak a nagy biztosítók.

Rejtélyes plakátok lepték el az országot - mire készül Keszthelyi Erik?

Rejtélyes plakátok lepték el az országot - mire készül Keszthelyi Erik?

Egy ezer mérföldes út első lépéseit tette meg az ország legnagyobb alkuszcége, a Hungarikum Biztosítási Alkusz a biztositasipiac.hu elindításával, amellyel nem a magyar biztosítási piac kannibalizációját, hanem annak fejlesztését ígérik. Minden kezdet nehéz, ennek megfelelően lassabban indult el a lakásbiztosítási kampány is – mondja Keszthelyi Erik elnök-vezérigazgató, akivel az online biztosításközvetítésről, a lakásbiztosítási kampányról, az érdekeltségükbe tartozó CIG Pannónia növekedéséről és a Posta Biztosítók mára biztosan meghiúsult megvásárlásáról is beszélgettünk.

Hivatalos: tömegeket mozgatott meg a lakásbiztosítási kampány, itt vannak az MNB friss számai

Hivatalos: tömegeket mozgatott meg a lakásbiztosítási kampány, itt vannak az MNB friss számai

A március 17-ei adatok szerint 100 ezer szerződéskötést hozott az idén először meghirdetett márciusi lakásbiztosítási kampány, ebből 36 ezer a nettó növekmény. További 61 ezren átdolgozták meglévő lakásbiztosításukat, a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) aránya pedig az új szerzésben 22%-ra nőtt – derült ki az MNB mai sajtótájékoztatóján, amelyen bejelentették: új MNB-indexet indítanak a lakásbiztosítási díjak alakulásáról.

MBH Bank: 300 ezer lakásbiztosítást újíthatnak meg a kampányban

MBH Bank: 300 ezer lakásbiztosítást újíthatnak meg a kampányban

A lakásbiztosítás a legnépszerűbb biztosítási forma Magyarországon, ennek ellenére a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente a biztosítását – többek között ez derült ki az MBH Bank által készített reprezentatív felmérésből. Noha a piaci adatok alapján a hazai ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, még így is 1-1,2 millió olyan otthon van, ami nincs biztosítva.

Keszthelyi Erik: A csapból is mi folyunk, hogy jó legyen a lakásbiztosításod

Keszthelyi Erik: A csapból is mi folyunk, hogy jó legyen a lakásbiztosításod

Az alkuszoknak hatalmas felelősségük van abban, hogy megfelelő biztosítással rendelkezzenek az ügyfelek. A márciusi lakásbiztosítási kampány különösen is ráirányítja a figyelmet a fedezetek felmérésének és ismeretének a fontosságára, az alkusz ezt példákon keresztül tudja bemutatni – hívta fel a figyelmet videóinterjúnkban Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz elnök-vezérigazgatója, aki a közelmúltban megrendezett Biztosítás 2024 konferencia szünetében nyilatkozott a Portfolio kameráinak.

Húsz-harminc százalékot spórolhat, aki most vált lakásbiztosítást, de nem ez a lényeg

Húsz-harminc százalékot spórolhat, aki most vált lakásbiztosítást, de nem ez a lényeg

Fokozatosan aktivizálódó ügyfelekre, a kampány végére mintegy 100 ezer biztosítást váltóra számít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) – közölték a szövetség mai sajtótájékoztatóján. Láthatóan felértékelődött az alkuszi összehasonlító csatornák szerepe, és jelentősen megnőtt a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) értékesítése.

Nagy Márton: akár a 200 ezret is elérheti a lakásbiztosítást váltók száma március végéig

Nagy Márton: akár a 200 ezret is elérheti a lakásbiztosítást váltók száma március végéig

A lakásbiztosítási kampány jelentős lakossági érdeklődés mellett zajlik, amelyet a piaci szereplők intenzív médiaaktivitása is támogat – értékelte a kampány első harmadának tapasztalatait Nagy Márton minisztériuma. Az eredményeket az NGM és az MNB folyamatosan vizsgálja, szükség esetén pedig további finomhangolással támogatja a kampány céljainak teljesülését – közölték. Tegnap írtunk arról, hogy a kampány első harmadában több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés történt.

Tömegbaleset az M1-en: elárulták a biztosítók, hol tart az ügy

Tömegbaleset az M1-en: elárulták a biztosítók, hol tart az ügy

Az egy évvel ezelőtti, az M1-es autópályán bekövetkezett tömeges baleset hatósági vizsgálata még nem zárult le, de a magyarországi biztosítótársaságok már több mint 140 millió forint jogcím nélküli előleget fizettek ki a károsultaknak, és ennél is nagyobb összeget tartalékolnak a további kifizetésekre. Emellett a törvényes jogalap szerint kártalanítják a vétlen károsultakat - közöle a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Magyarok százezrei mozdultak meg egyszerre, megérkeztek a lakásbiztosítási kampány első számai

Magyarok százezrei mozdultak meg egyszerre, megérkeztek a lakásbiztosítási kampány első számai

Kissé ellentmondásos kommentárok jelentek meg az elmúlt órákban és napokban arról, mennyire aktívak az ügyfelek a hivatalosan március 31-ig, valójában április 2-áig futó lakásbiztosítási kampányban. Ami biztos: több mint félmillió online díjszámítás és összesen 40 ezer biztosításkötés már megtörtént – itt tart a kampány az első harmad letelte után. Időarányosan nézve meglehet tehát a sokak által várt legalább 100 ezer szerződéskötés, de mivel a kampánytapasztalatok szerint az utolsó hét lesz várhatóan a legerősebb, ezt a számot akár jelentősen túl is szárnyalhatja a piac.

Most kell figyelni: márciusban mindenkinek érdemes átnéznie lakásbiztosítását

Most kell figyelni: márciusban mindenkinek érdemes átnéznie lakásbiztosítását

A magyar lakosság több mint fele nem foglalkozik rendszeresen a lakásbiztosítása felülvizsgálatával, pedig szakértők szerint érdemes lenne legalább két-három évente ellenőrizni azt. Amikor az ingatlanon változás történik, vagy nagyobb értékű ingóságot vásárolunk, mindenképpen fontos ezt lekövetni a biztosítással is. Március 1-jén indult az egy hónapon át tartó országos kampány, amelyben az évfordulón kívül is felmondhatják lakásbiztosításukat az emberek és újat köthetnek. A biztosítók a lakosság tudatosságának növekedését, illetve a piaci verseny élénkülését várják ettől, amely összességében jobban biztosított ingatlanokat eredményezhet. Az elemzők 100 ezer körül várják a biztosításváltásokat a kampányidőszak során. A szakértők várakozásairól Csabai Boglárkát, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatóját és Szobonya Lászlót, a lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetőjét kérdeztük.

Dübörög a lakáskampány: kiderült, mennyit kérnek és mennyit fizetnek a biztosítók

Dübörög a lakáskampány: kiderült, mennyit kérnek és mennyit fizetnek a biztosítók

Lassan túl vagyunk az idén először meghirdetett, március 1-től március 31-éig tartó lakásbiztosítási kampány első hetén. A kezdeti tapasztalatok alapján a biztosítók jelentős díjkedvezményekkel kezdtek neki a kampánynak, és úgy tűnik, csökkenhet a piaci koncentráció is a kisebb szereplők örömére. Eközben az MNB friss statisztikákat tett közzé a lakásbiztosítási piacról, ezeket mutatjuk be az alábbiakban nyolc ábrán.

Ide vezetett a csapások sorozata: fekete év a magyar biztosítási piacon

Ide vezetett a csapások sorozata: fekete év a magyar biztosítási piacon

Mindössze 21 milliárd forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a túladóztatott magyar biztosítási szektor, ami 11 éves mélypontot jelent. A díjbevételek csak 5,7%-kal növekedtek, reálértéken a korrigált díjbevételek 4,5%-kal visszaestek. A vagyon- és felelősségbiztosítási károk 27 milliárd forinttal nagyobb mértékben rontották az eredményt (főleg a gépjárműkárok miatt), mint az aszályokkal sújtott előző évben. Az MNB szerdán közzétett friss éves adatait elemezzük.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.