Vállalati folyamatok mobilizálása (x)

V. A.: Becsapós a dolog. Mi, akik az üzleti világban okos eszközöket használunk, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy mindenki ilyen eszközökkel éli a mindennapjait. Egy éve, amikor elkezdtünk a mobil fejlesztéseken gondolkozni, végeztünk egy 35 000 válaszadó bevonásával készült kutatást. Ennek a tapasztalata, hogy idehaza még alacsony az ún. "smart device-ok" penetrációja, de sokak terveznek vele a jövőben. A tendencia javul és óriási növekedési potenciál van benne, amit hiba lenne figyelmen kívül hagyni. Hogy mást ne mondjak, nemrég az édesanyám is okostelefonra váltott, aminek oka, hogy a mobilszolgáltatók egyre kedvezőbb feltételekkel kínálják okos telefonjaikat és a tarifákat. Optimizmusunkat a fejlesztések megkezdése előtt a nemzetközi piac is táplálta: az okostelefonok elterjedtsége a fejlett országokban ugyanis átlépi az összes telefonok számának 50 százalékát, erre pedig már lehet építeni.
AFF Group 12 év mobil fejlesztési tapasztalat Több mint 200 mobil alkalmazás és mobil weboldal számos iparág számára: pénzintézetek, biztosítók, gyógyszergyárak, media vállalatok Microsoft, Samsung, Nokia stratégiai partnere Kiemelt partnerek: Aegon, OTP, Erste Broker, Portfolio.hu, Index.hu, Roche, Janssen-Cilag www.aff-group.com
- Ha vállalati folyamatok mobilizálásáról van szó, melyek a legtipikusabb megoldások?V. A.: Tipikus megoldás a weben elérhető ügyfélszolgálat, a termékbemutatás, a szerződéskötés, a kalkuláció, a friss vállalati hírek mobiltelefonra optimalizált módon történő disztribúciója. Minden olyan cég esetén hasznos lehet a vállalati folyamatok mobilizálása, ahol a kollégák ügyfelekkel tárgyalnak, terepen dolgoznak és fontos, hogy valós időben tudjanak adatokhoz jutni, illetve információt szolgáltatni. Mobileszközök bevonásával kevesebb idő megy el az adminisztrációval és több a hatékony munkával, valamint a hibalehetőség is kisebb.
- Felismerve az előnyöket, mely területeken mobilizálták a vállalati folyamatokat?
V. A.: Fejlesztéseink két főcsapásirány mentén történtek: ügyfeleink (B2C) illetve partnereink részére (B2B). Lakossági ügyfeleink részére az Online Ügyfélszolgálatunk mobilra optimalizált megoldásával jelentünk meg. B2B relációban az értékesítési partnereink számára az eladást segítő, támogató alkalmazásokkal (igényfelmérő, -felkeltő, kalkuláló, ajánlatkészítő). Kárrendező partnereink részére pedig kárfelvételt támogató alkalmazással jöttünk ki.
- Hogyan könnyítik meg ezek a mindennapokat?
V. A.: A kárszakértők életének megkönnyítésére az AFF Group-ot bíztuk meg egy kárrendezést támogató program fejlesztésével. Kárszakértőink a mobil technológia segítségével cserélnek adatot a központi rendszereinkkel és a Kárrendezési Központban dolgozó ügyintézőkkel. Használják a gép GPS-ét, kameráját, hangrögzítő és adatátviteli lehetőségeit. A papíralapú adminisztráció így szinte a nullára zsugorodik, egy-egy kárrendezés pedig mindössze 5-6 percet vesz igénybe. A káraink több mint 60 százalékát ezen eszközök támogatásával intézik a kárszakértők, ami nagy könnyebbség, hiszen évente százezres nagyságrendű káreseményt szemléznek. A kárrendezők maximálisan elégedettek, mert a mobilizációval az otthoni papírmunkát illetve utómunkát spórolják meg.
- A biztosítási ajánlatkészítő alkalmazás pontosan kiknek készült?
V. A.: Egyik kiemelt alkuszi partnerünk igénye volt, hogy iOS platformon keresztül szeretnének biztosításokat értékesíteni. A technológia választást az határozta meg, hogy partnereink már korábban is Apple eszközparkkal rendelkeztek.
- Az ügyfelek közvetlenül hogyan találkozhatnak a fejlesztésekkel?
V. A.: Az Aegon Ügyfélszolgálati applikációja iOS és Android platformon elérhető, ennek segítségével ügyfeleink tájékozódhatnak termékeinkről, szolgáltatásainkról. Regisztrációval rendelkező ügyfeleink többek között megtekinthetik saját biztosítási portfóliójukat, díjat fizethetnek, időpontot is foglalhatnak ügyfélszolgálati irodánkban.
- Ennyi fejlesztés kapcsán felmerül a kérdés, hogy végeztek-e számításokat a megtérülés kapcsán?
V. A.: Klasszikus megtérülés-számítás csupán megérzés alapú lehet ilyen úttörő fejlesztéseknél, ez utóbbi dominált a döntésnél is. Hiszünk a technológiában, s abban, hogy csak innovatív lépésekkel lehet megőrizni vezető pozíciónkat a piacon.
- Az világos, hogy előzetes számítások nem történtek, de kimutatható már direkt hatékonyság növekedés a termékek értékesítése, illetve az ügyfelek kezelése tekintetében?
V. A.: Ahol egyértelműen kimutatható a hatékonyság növekedés, az a kárszakértői vonal. Nem kényszerítettük a kárszakértőinket a tablet használatára. Az oktatásokat követően 1-2 hónap alatt 60 százalék fölé nőtt a mobil technológiával rendezett károk aránya. A kárszakértőink egyértelműen felismerték, hogy az eszköz nemcsak divatos, hanem hatékony is, és az ügyfelek felé hitelességet közvetít.
- Milyen nehézségekkel kell számolni, ha mobil eszközzel látja el egy cég a kollégáit?
V. A.: Számolni kell néhány órás oktatással, mert noha látszólag egyszerű ezeket a tableteket és alkalmazásokat használni, de az oktatás nem mellőzhető. Fontos ugyanakkor a mobileszköz management. A munkatárs elhagyhatja vagy ellophatják tőle az eszközt, a biztosítási titok márpedig kényes dolog. Meg kellett oldani, hogy ilyen esetekben se érje kár az ügyfeleket. Ezért az eszközön belül titkosítottak az információk, a gépen lévő adatokat távolról törölni tudjuk, amennyiben szükséges.
- Volt-e példa hasonló fejlesztésekre a vállalatcsoporton belül más országokban?
V. A.: Az Aegon csoport stratégiájában kiemelt szerepe van az online fejlesztéseknek. Ezzel együtt a mi széles kört lefedő alkalmazáscsomagunkat komoly megbecsülés és érdeklődés övezi, és az innovátorok táborába tartozunk a vállalatcsoporton belül is.
Biztosítói folyamatok mobilizálása esettanulmány (letöltés)
AFF Group - enterprise mobility
www.aff-group.com
+36 1 481 4682
(x)
Hármas csapás leselkedik a magyarokra: egyszerre több kórokozó is fenyeget az iskolakezdéssel
A covidos betegek száma várhatóan nőni fog.
Elmondta Zelenszkij, mi a leghatásosabb szankció a Kreml ellen: a válasz sokakat meglephet
Segítséget is ajánlott a NATO-nak.
Több tízezren vonultak a NATO-hatalom utcáira: politikai puccsot, koholt vádakat emlegetnek
Egy év alatt 500 embert tartóztattak le "korrupció" miatt.
Videókon a Magyarországot elöntő felhőszakadás: volt, ahol villámárvíz miatt az utcán állt a víz
Az autósok alig láttak ki a kocsikból.
Videó: mélységi támadást kapott a nyakába Oroszország, a határtól 1600 kilométerre csapott le az ukrán hírszerzés
Felvették a becsapódás okozta rombolást.
Drónbetörés Magyarország szomszédjában: megszólalt a külügy, ezért nem lőtték le az oroszok gépét
Pedig megtehették volna.
Ismételt orosz drónbetörés a NATO területére: Brüsszel nem volt rest az asztalra csapni
Ennyit az állami szuverenitásról?
Telekomosok, figyelem! A héten országszerte leállások jönnek a szolgáltatásban
Itt a lista, hol és mikor.
Pénzgyáros AI
Az AI az új vasút - írtuk nemrég egy posztunkban. Beruházási oldalról tényleg lehet így tekinteni, de vagyongyarapítási oldalról inkább a kriptóra hasonlít: egyetlen szektor ilyen... Th

Kelet-Közép-Európa - hogyan tudjuk kontrollálni a saját sorsunkat?
Kelet-Közép Európa jövőjét a rendelkezésre álló erőforrások és képességek, röviden a potenciál határozza meg. A kérdés, hogy a potenciált mennyiben tudjuk felhasználni a régió polgá
Top 10 osztalék részvény - 2025. szeptember
Szeptember másodikán kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőz
Az energetikai dekarbonizációban is szerepet kaphat a hidrogén
Miközben a hidrogénmeghajtás fontos eszköze lehet a közlekedés kizöldítésének, arról lényegesen kevesebb szó esik, hogy a hidrogén az ipar dekarbonizációjában is sz
Ezek a befektetések aranybányák - szó szerint!
Közel két évvel ezelőtt, az árfolyam kitörése előtt pár hónappal azt írtam elemzésemben, hogy az aranyárfolyam radikális emelkedése szinte garantált, akár háromszorozhat is a sárga... Th

Két éves a bejelentővédelmi törvény
2023 nyarán lépett hatályba a 2023. évi XXV. törvény, - a panasztörvény - amely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentéséről szól. A bejelentővéd

Amikor a rosszabb befektetés is megéri
Korábban már írtam arról, hogy mennyire nem szeretem a béren kívüli juttatásokat. Teljesen feleslegesek, elvesznek egy csomó időt, és végeredményben csak azért léteznek, mert adókedvezmény
Milton Friedman és az MMT
Milton Friedman: From Modern Monetary Theory to Monetarism címmel ma cikkem olvasható a Naked Capitalism oldalon. Innen is köszönöm Yves Smith szerkesztőnek a közlést, aki egy rövid felvezetést i


Mi lesz a kormány ötezermilliárdos tervével? Szaporodnak a kérdőjelek
Portfolio Checklist: mikor lesz Paks II-es áram a konnektorunkban?
Erre kevesen számítottak: ő most a világ leggazdagabb embere
Újra hasít az AI-sztori.
Mi lesz veled, magyar búza? Drasztikus váltás kell
Aduász lehet a búza itthon, a fajtaválasztáson és a technológián azonban nagyon sok múlik.
Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez
Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod