
A Reálszisztéma Csoport története 1989-ben indult. A vállalkozás zászlóshajója a 30 éves múltra visszatekintő autókereskedelmi üzletág, amely Magyarország legnagyobb Toyota és Lexus márkakereskedése. A Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft. két kiemelkedő adottságú és méretű telephelyen, rendkívül koncentráltan működik és kizárólag a fenti márkákat forgalmazza.

A Reálszisztéma miért a Toyota és a Lexus mellett döntött?
Amint egy család életében fontos a biztos anyagi háttér, egy vállalkozás esetében is alapvető a tőkeerő. A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, a két márka pedig évtizedek óta a megbízhatóság egyik szinonimája, az autóipar innovációjának meghatározója. Autós üzletágunk kezdeti éveiben mi is több, összesen 8 márkát forgalmaztunk, azonban közel két évtizede kizárólag a Toyota és Lexus brendeket képviseljük, melynek köszönhetően idehaza a két márkanév szinte összeforrott a Reálszisztéma névvel.

Hosszú évek óta piacvezetők a márka hazai kereskedői között, minek köszönhető ez a dominancia?
Az egyik legfontosabb ok talán az, hogy teljes egészében ezen márkákra koncentrálunk. Hatalmas választékban csak olyan autókat kínálunk az ügyfeleknek, amelyekről szilárd meggyőződésünk, hogy a legjobb, legracionálisabb alternatívák mind a volumen, mind a luxus szegmensben. A tavalyi évben csak új Toyotából kereken 3000 darabot adtunk át két nagyméretű telephelyünkön. Ehhez jön még az új Lexus és a használtautók szintén ezres darabszáma, amely volumenhez pedig komoly szervezőmunka és háttér szükséges a mindennapokban.
Mit gondol az autóipar átalakulásáról, a villanyautók jövőjéről?
Az elektromos autózásnak nyilvánvalóan ígéretes jövője van, ugyanakkor az átmenet véleményem szerint sokkal hosszabb és más lesz, mint azt jósolták. A tisztán elektromos autók árszintje a csökkentések ellenére változatlanul magas és a vásárlók jelentős értékvesztést fognak várhatóan elszenvedni a tovább értékesítéseknél. Az akkumulátorok nehezek, lassan tölthetők, a töltőhálózat fejletlen és drága. Az új generációs akkumulátorok (pl. szilárdtest akkumulátor) reális áron csak középtávon jelenhetnek meg a volumen autókban. Az elektromos autók állami támogatása tartósan nem járható, nem finanszírozható és legtöbbször igazságtalan (a második, harmadik autókat nem kell preferálni).

A Toyotát több kritika érte korábban az EV modellek irányába történő lassú elmozdulás miatt. Mennyire érzi ezeket a kritikus hangokat jogosnak?
A Toyota a hibrid autók 5. generációjánál tart, amelyek egyesítik a benzines és az elektromos autók előnyeit.
Az értékesítési és pénzügyi eredmények a Toyotát igazolják, a Toyota átlagosnál óvatosabb nyitása az elektromos autók felé jó stratégiának bizonyult. A Toyota 2023-ban 3,4 millió darab hibrid autót adott el a világban, amely 2025-re várhatóan 5 millió darabra nő.
Most már a Toyotához hasonlóan kezd gondolkodni az autógyártók jelentős része, amely szerint a tisztán elektromos autók részaránya 2030-ig egészen bizonyosan nem lépi át a 30 %-ot. A Toyotát óriási elismerés és nem kritika illeti.


(x)
Alakul a feszültség: vitába keveredett Putyin és a Sberbank vezetője
Nem értenek egyet a gazdaságról.
18 évnyi szenvedés után végre elindult az elátkozott harckocsi sorozatgyártása
Ankara pezsgőt bonthat - megvalósult a régi álom.
A német acélóriás dolgozóinak több mint kéthermada mondott igent a drasztikus változtatásokra
Most a vállalat vezetésén a sor.
BMW-vezér: nagy hibát követ el az Európai Unió
Szerinte olyan kibocsátási mérőszámokra lenne szükség, amelyek a járművek teljes ellátási láncát figyelembe veszik.
Elmondták az oroszok, miért hívták Moszkvába Zelenszkijt - A Kreml szerint nem arról van szó, amit mindenki gondol
Az ukránok semleges helyszínt szeretnének a tárgyalásokhoz.
Így torzítja egy kisebb gazdaság az egész EU növekedési mutatóit
A multinacionális vállalatok írországi jelenléte és könyvelési gyakorlata statisztikai torzításokat okoz.
HR trendek 2025-2026
A magyar munkaerőpiac 2025-ben fordulóponthoz érkezett. A gazdasági bizonytalanság, a technológiai fejlődés és a társadalmi elvárások együtt formálják át a vállalatok működését. Az elk

Deák Ferenc eladná a lelkét egy lakásért? (feat. Szabó László)
Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podcast, Google Podcasts és Soundcloud

Sosem látott pénzt költött el a leggazdagabb liga, de megfizetik az árát
Több, mint 1.360 milliárd forint - ennyit költöttek el az angol első osztály, a Premier League focicsapatai játékosokra a nyáron. Bődületes rekord, amit egy másik... The post Sosem látott pén

Jóléti társadalom megoldja a problémáidat?
Talán senki számára nem kérdés, hogy a világ gazdagodásával nem szabadultunk meg a gondjainktól. Sőt, sokszor a "gazdagabb" országokban "rosszabbul" élnek az emberek, mint a "szegényebbek
Kik vehetnek fel 10% önerő mellett Otthon Startot és kikre nem érvényes a könnyítés?
Szeptember másodikától módosította az MNB az adósságfék szabályokat. Így szélesebb réteg vehet fel minimális 10% önerő mellett lakáshitelt. Mindenképpen érdemes leszögezni, hogy a válto
5,871 milliárd euróból újítanák meg Görögország vízrendszerét
A görög kormány új stratégiát hirdetett a vízügyi problémák kezelésére, válaszul a klímaváltozás súlyos kihívásaira.
A pályázati támogatás ára: fenntartási kötelezettségek
Siker! Lezártad a projektedet, átmentél a záró elszámoláson, és úgy érzed most végre hátradőlhetsz. De vigyázz! A történet itt még nem ért véget. A fenntartási időszak a pályázatok f

Új malac a karámban? - Francia kockázatok Európában
Franciaországban ismét nő a politikai kockázat: a kormányfő bizalmi szavazást kért maga ellen, miközben 43,8 milliárd eurós megszorító csomag készül. A francia-német kötvényhozam-spread 8


A Labubu babák a tőzsdén is tarolnak
Amikor az eredetit gyártja Kína, a másolatot a világ.
Pickup tuning a határban: ezek az extrák most a gazdák és vadászok kedvencei
A pickupok ütőképességét az extrák adják.
Összefognak az új világrend erős emberei − Mi lesz ebből, ki állitja meg őket?
Erősödőben Kína bűvköre.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.