
A Reálszisztéma Csoport története 1989-ben indult. A vállalkozás zászlóshajója a 30 éves múltra visszatekintő autókereskedelmi üzletág, amely Magyarország legnagyobb Toyota és Lexus márkakereskedése. A Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft. két kiemelkedő adottságú és méretű telephelyen, rendkívül koncentráltan működik és kizárólag a fenti márkákat forgalmazza.

A Reálszisztéma miért a Toyota és a Lexus mellett döntött?
Amint egy család életében fontos a biztos anyagi háttér, egy vállalkozás esetében is alapvető a tőkeerő. A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, a két márka pedig évtizedek óta a megbízhatóság egyik szinonimája, az autóipar innovációjának meghatározója. Autós üzletágunk kezdeti éveiben mi is több, összesen 8 márkát forgalmaztunk, azonban közel két évtizede kizárólag a Toyota és Lexus brendeket képviseljük, melynek köszönhetően idehaza a két márkanév szinte összeforrott a Reálszisztéma névvel.

Hosszú évek óta piacvezetők a márka hazai kereskedői között, minek köszönhető ez a dominancia?
Az egyik legfontosabb ok talán az, hogy teljes egészében ezen márkákra koncentrálunk. Hatalmas választékban csak olyan autókat kínálunk az ügyfeleknek, amelyekről szilárd meggyőződésünk, hogy a legjobb, legracionálisabb alternatívák mind a volumen, mind a luxus szegmensben. A tavalyi évben csak új Toyotából kereken 3000 darabot adtunk át két nagyméretű telephelyünkön. Ehhez jön még az új Lexus és a használtautók szintén ezres darabszáma, amely volumenhez pedig komoly szervezőmunka és háttér szükséges a mindennapokban.
Mit gondol az autóipar átalakulásáról, a villanyautók jövőjéről?
Az elektromos autózásnak nyilvánvalóan ígéretes jövője van, ugyanakkor az átmenet véleményem szerint sokkal hosszabb és más lesz, mint azt jósolták. A tisztán elektromos autók árszintje a csökkentések ellenére változatlanul magas és a vásárlók jelentős értékvesztést fognak várhatóan elszenvedni a tovább értékesítéseknél. Az akkumulátorok nehezek, lassan tölthetők, a töltőhálózat fejletlen és drága. Az új generációs akkumulátorok (pl. szilárdtest akkumulátor) reális áron csak középtávon jelenhetnek meg a volumen autókban. Az elektromos autók állami támogatása tartósan nem járható, nem finanszírozható és legtöbbször igazságtalan (a második, harmadik autókat nem kell preferálni).

A Toyotát több kritika érte korábban az EV modellek irányába történő lassú elmozdulás miatt. Mennyire érzi ezeket a kritikus hangokat jogosnak?
A Toyota a hibrid autók 5. generációjánál tart, amelyek egyesítik a benzines és az elektromos autók előnyeit.
Az értékesítési és pénzügyi eredmények a Toyotát igazolják, a Toyota átlagosnál óvatosabb nyitása az elektromos autók felé jó stratégiának bizonyult. A Toyota 2023-ban 3,4 millió darab hibrid autót adott el a világban, amely 2025-re várhatóan 5 millió darabra nő.
Most már a Toyotához hasonlóan kezd gondolkodni az autógyártók jelentős része, amely szerint a tisztán elektromos autók részaránya 2030-ig egészen bizonyosan nem lépi át a 30 %-ot. A Toyotát óriási elismerés és nem kritika illeti.


(x)
Hatalmas EU-támogatási sorozat indul – Brüsszel közölte a részleteket
Új uniós projekt indul a versenyképesség növelésére.
Megszavazták: minden településen jönnek az ATM-ek Magyarországon
Az MNB és az NGM dolgozza ki a részleteket.
Még Grönland is megérezte a spanyol krízist: akadoznak a szolgáltatások
Egyelőre még folyik a vizsgálat.
Vészjelzés a tőzsdén: három dolog kell, ha a befektetők nem akarnak újabb pofont kapni
Új világrend, új lehetőségek.
Ilyen könnyen juthatnak ingyen saját honlaphoz a magyar vállalkozások
A Yettel szakértőjét kérdeztük a Demján Sándor Programról.
Lépett a parlament, változnak az energiahatékonysági szabályok
A hosszú távú energiamegtakarítást eredményező beruházásokra lőtt a kormány.
Hatalmas segélycsomagtól eshet el Ukrajna, pótolhatatlan vadászgépet vesztett Kijev – Ukrajnai háborús híreink kedden
Cikkünk folyamatosan frissül.
Nyaralás: készpénz vagy kártya?
Jön a nyaralási szezon, sokan mennek külföldre és ott idegen devizában kell fizetniük. Két lehetőségük van, vagy a bankkártyájukat használják vagy készpénzt használnak. A legtöbb emberne
Kína is tud ám, ha akar...
Kedves Olvasó, nem untatlak az elmúlt néhány hétben lezajlott tőzsdei mozgásokkal egy sokadig cikkben, sőt még napi rekordokkal és \"milyen világot élünk\" szlogennel sem fárasztalak....
The
Zöld energiával meleg otthonokat: új lehetőség a távhőtermelőknek
A 2025/MA/TÁVHŐ/02 kódszámú, társadalmi egyeztetésre bocsátott pályázati felhívás új lendületet adhat a hazai távhőrendszerek megújításának.
Kína AI-ban is leversenyez mindenkit
Peking legutóbbi karácsonyi ajándéka a Nyugatnak a DeepSeek nevű AI-bomba volt, amely komoly felfordulást okozott a Wall Streeten, legalábbis annak techorientált részén. A nyugati féltekén...
T
Egy despota harca a piaccal
Egy fékeket vesztett rezsim épp visszaél egy fékevesztett helyzettel. Amióta Erdoğan az elnök, a török líra folyamatosan gyengül. Ez a folyamat az elmúlt négy évben...
The post Egy despota ha
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Új ERP rendszer bevezetése: adózási és számviteli buktatók, amikre figyelni kell
Egy új ERP rendszer bevezetése nemcsak informatikai projekt, hanem a vállalat szinte minden működési területét érintő, komplex átalakulás. Különösen igaz ez akkor, ha az ERP rendszer külfö
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.


- Elképesztő fordulat az autóiparban, az EU a saját fegyverével lő vissza Kínára
- Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
- Mérgező borokkal árasztották el Európát, Magyarországon is súlyos a helyzet
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
Oszkó: jobb idők jöhetnek az európai tőzsdéken, csökken az USA elszívó hatása
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.
Évtizedek óta nem látott változás az OTP-nél – Mi jöhet most?
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Kiadó raktárak és logisztikai központok
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.