
A Reálszisztéma Csoport története 1989-ben indult. A vállalkozás zászlóshajója a 30 éves múltra visszatekintő autókereskedelmi üzletág, amely Magyarország legnagyobb Toyota és Lexus márkakereskedése. A Reálszisztéma Autókereskedelmi Kft. két kiemelkedő adottságú és méretű telephelyen, rendkívül koncentráltan működik és kizárólag a fenti márkákat forgalmazza.

A Reálszisztéma miért a Toyota és a Lexus mellett döntött?
Amint egy család életében fontos a biztos anyagi háttér, egy vállalkozás esetében is alapvető a tőkeerő. A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, a két márka pedig évtizedek óta a megbízhatóság egyik szinonimája, az autóipar innovációjának meghatározója. Autós üzletágunk kezdeti éveiben mi is több, összesen 8 márkát forgalmaztunk, azonban közel két évtizede kizárólag a Toyota és Lexus brendeket képviseljük, melynek köszönhetően idehaza a két márkanév szinte összeforrott a Reálszisztéma névvel.

Hosszú évek óta piacvezetők a márka hazai kereskedői között, minek köszönhető ez a dominancia?
Az egyik legfontosabb ok talán az, hogy teljes egészében ezen márkákra koncentrálunk. Hatalmas választékban csak olyan autókat kínálunk az ügyfeleknek, amelyekről szilárd meggyőződésünk, hogy a legjobb, legracionálisabb alternatívák mind a volumen, mind a luxus szegmensben. A tavalyi évben csak új Toyotából kereken 3000 darabot adtunk át két nagyméretű telephelyünkön. Ehhez jön még az új Lexus és a használtautók szintén ezres darabszáma, amely volumenhez pedig komoly szervezőmunka és háttér szükséges a mindennapokban.
Mit gondol az autóipar átalakulásáról, a villanyautók jövőjéről?
Az elektromos autózásnak nyilvánvalóan ígéretes jövője van, ugyanakkor az átmenet véleményem szerint sokkal hosszabb és más lesz, mint azt jósolták. A tisztán elektromos autók árszintje a csökkentések ellenére változatlanul magas és a vásárlók jelentős értékvesztést fognak várhatóan elszenvedni a tovább értékesítéseknél. Az akkumulátorok nehezek, lassan tölthetők, a töltőhálózat fejletlen és drága. Az új generációs akkumulátorok (pl. szilárdtest akkumulátor) reális áron csak középtávon jelenhetnek meg a volumen autókban. Az elektromos autók állami támogatása tartósan nem járható, nem finanszírozható és legtöbbször igazságtalan (a második, harmadik autókat nem kell preferálni).

A Toyotát több kritika érte korábban az EV modellek irányába történő lassú elmozdulás miatt. Mennyire érzi ezeket a kritikus hangokat jogosnak?
A Toyota a hibrid autók 5. generációjánál tart, amelyek egyesítik a benzines és az elektromos autók előnyeit.
Az értékesítési és pénzügyi eredmények a Toyotát igazolják, a Toyota átlagosnál óvatosabb nyitása az elektromos autók felé jó stratégiának bizonyult. A Toyota 2023-ban 3,4 millió darab hibrid autót adott el a világban, amely 2025-re várhatóan 5 millió darabra nő.
Most már a Toyotához hasonlóan kezd gondolkodni az autógyártók jelentős része, amely szerint a tisztán elektromos autók részaránya 2030-ig egészen bizonyosan nem lépi át a 30 %-ot. A Toyotát óriási elismerés és nem kritika illeti.


(x)
Bulgária meghibásodás miatt lekapcsolja atomerőművének egyik reaktorát
Elővigyázatossági lépés.
Magyarázatot vár Oroszország: egyszerűen nem értik Donald Trump lépését
Meglepetést okozott az Egyesült Államok elnöke.
Megkongatták a vészharangot: teljesen kivéreztetnék Magyarország kulcságazatát
Az Európai Bizottság terve nagy gondot okozhat a NAK szerint.
Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé! – online előadás kezdő kereskedőknek
Amit a tőzsdéről mindekinek tudnia kell.
Meglepetésre távozott a Renault vezére, már itt is van az utódja
Ideglenes megoldás született.
Végre kimondták: nem kell tovább fenntartani a projekteket
Miközben sok pályázó már túl van a projektje fenntartásán, a Hatóság csak most tisztázta a legfontosabb kérdést.
Miért nem emelkedik mindig az infláció, ha vámot emelnek?
Súlyos inflációt jósoltak az elemzők, amikor Donald Trump áprilisban bedurrantotta a vámháborút, és jogosan: a vámok növelik az importált termékek árát, ami végső soron a... The post Mié
Szegény, de szexi...
Kicsit kapitalista, kicsit szocialista; kicsit nyugati, kicsit keleti; kicsit drága, kicsit olcsó: ez Berlin Zentuccio szemüvegén át. A HOLDBLOG állandó világutazó szerzője a német fővárosról
Top 10 osztalék részvény - 2025. július
Július elsején kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző hón
Mi a baj a statisztikáról szóló törvény új, anonimizálásra vonatkozó definíciójával?
A Magyarország versenyképességének javítása érdekében egyes törvények módosításáról szóló 2025. évi LXVII. törvény* több ponton is módosította a hivatalos statisztikáról szóló
Hulladékhő újragondolva: így fűtik Finnországban az otthonokat
Az adatközpontok működése hatalmas mennyiségű hőt termel, amely a legtöbb helyen kárba vész. A pazarlást felismerve Finnország a számítógépes feldolgozólétesítmé
A TB kiskönyv múltja, jelene és digitális jövője
A magyar társadalombiztosítási rendszer egyik ikonikus, papíralapú dokumentuma, a köznyelvben csak TB kiskönyvként ismert igazolvány hamarosan digitális formában él tovább. Bár sok munkáltat
Balásy Zsolt (és a HOLD) új kollégát keres
Az After Hoursben is elhangzott, a LinkedIn-en is fent van: junior elemző kollégákat keres a HOLD. Ritkán hirdetünk meg elemzői állást nyilvánosan, szóval kérünk minden... The post Balásy Zsol

Limit, Stop, vagy Piaci? Megbízások, amikkel nem lősz mellé!
Ismerd meg a tőzsdei megbízások világát, és tanulj meg profin navigálni a piacokon!
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Vége a pénzesőnek? Fájni fog a kiszivárgott EU-s agrárreform
Teljesen más világ jöhet, ha megvalósulnak a brüsszeli tervek.
Pokoli hónapok után vérszegény időket várnak az elemzők
Érkeznek a második negyedév amerikai vállalati beszámolói.
Csúnya képet mutathat egy fontos mutató Magyarországon
A trendek alapján baljósak a kilátások.
