Fenntartható és költséghatékony út a dolgozóbarát munkakörnyezethez (x)
Prémium

Fenntartható és költséghatékony út a dolgozóbarát munkakörnyezethez (x)

PR cikk

Kevesen gondolnák, mennyire meghatározó a munkakörnyezet a dolgozók hatékonyságában. Egy jól felszerelt, komfortos munkahely nemcsak a munkavállalói elégedettséget növeli, de közvetve a vállalat üzleti sikerességéhez is érdemben hozzájárul. Nagy Erzsébetet, a Lyreco magyar leányvállalatának vezetőjét arról kérdeztük, hogyan tud ebben segíteni Európa meghatározó irodaellátó cége.

Léteznek trendek az irodafelszerelés területén?

Igen, méghozzá nagyon is konkrét trendek: hogy mást ne mondjak, még évekkel a koronavírus-járvány után is sokan küzdenek azzal, hogyan motiválhatnák a munkavállalóikat, hogy ne csak otthonról akarjanak dolgozni. Az utóbbi évek társadalmi és gazdasági változásainak köszönhetően átalakultak a munkavállalók és a munkaadók elvárásai. A vállalatok egyre tudatosabbak a munkavállalói élmény megteremtésében és az olyan kellemes munkakörnyezet kialakításában, ahová a dolgozók szívesen bejárnak. A régi motivációs eszközökön, vagyis a stabil alapbéren, a jó csapaton vagy a jó főnökön felül a dolgozók már mást is elvárnak, amit a szakmában úgy hívunk: office wellbeeing. Ez nemcsak a jobb minőségű irodai berendezésekre és felszerelésekre igaz, hanem az irodai fogyasztási cikkekre, a legmodernebb higiéniai eszközökre vagy épp a prémium kávékra is, amik nem feltétlen jelentenek nagy kiadást, mégis sokat javítanak a dolgozók komfortérzetén és hangulatán.

Ezek miért ennyire fontosak?

Sokak számára kiderült már, hogy egy jó hangulatú, kötetlen kávészünet javítja a kapcsolatépítést, az összetartozást; nem véletlen, hogy ez lett az egyik leggyorsabban növekvő kategóriánk. De ugyanígy említhetném a dolgozók egészségmegőrzését szolgáló higiéniai cikkeket is, amelyek ma már elengedhetetlenek egy jól felszerelt és ellátott irodában.

Viszont egy irodai megrendelésben biztosan nem ez a legkomolyabb tétel…

Természetesen nem, de az irodabútorok, az irodatechnika és a munkavédelmi felszerelések terén is nagyok a változások. Azt figyeltük meg, hogy az ügyfeleink számára egyre fontosabb a megvásárolt termékek karbonlábnyoma, és ez összecseng a mi törekvésünkkel is, hiszen azt akarjuk, hogy 2026-ra a termékeink 90 százaléka fenntartható minősítésű beszerzési forrásból származzon, amihez a beszállítóink többlépcsős akkreditáción kell, hogy átessenek. Bár a környezettudatos beszerzés trendje Magyarországon még csak most kezdődött, már megfigyelhető, hogy ezt maguk a dolgozók is komolyan veszik, és értékelik, ha a munkahelyük is odafigyel erre.

Böbe-Edit_k
Nagy Erzsébet, a Lyreco magyar leányvállalatának vezetője

Ez nem jelent plusz kiadást az irodáknak?

Nem okvetlenül ettől lesz valami drágább, ráadásul az a trend is látható, ahogy a cégek a jobb minőségű termékek felé mozdulnak. Ahogy mondani szokás, nem engedhetik meg maguknak, hogy olcsón vásároljanak. Az irodák manapság többet fordítanak a már említett frissítőkre, jobb papírra, igényesebb felszerelésre. Hosszú távon egyáltalán nem gazdaságos, ha olcsó, rövid idő alatt elromló eszközöket vásárolnak a sok éven át használható bútorok helyett. Tulajdonképpen ez is a környezettudatosság egyik alapvetése.

Milyen hibákat érdemes elkerülnie egy irodának a beszerzés során?

A termékek kiválasztásakor nem lehet az ár az egyetlen szempont. Ezzel persze gyakran találkozunk, főleg pályázatoknál, pedig a beszállító kiválasztásakor fontos ügyelni a megbízhatóságára, a referenciáira, a minőségére, a gyorsaságára, és a további hozzáadott értékekre is.

A Lyreco milyen hozzáadott értéket tud kínálni?

Az egyik legfontosabb érték, hogy szigorúan szűrjük a beszállítóinkat, és a kínálatunkban csak olyan termék kaphat helyet, ami megbízható, megfelelő minőségben szállító partnertől származik. A másik, hogy következetesen ragaszkodunk a hagyományos kereskedelmi szemlélethez, ezért a személyes kapcsolattartásra törekszünk, hogy gördülékennyé és zökkenőmentessé váljon a megrendelés, és gyorsan tudjunk reagálni az egyedi ügyféligényekre.

Ez a gyakorlatban hogy történik?

Nálunk az ügyféllel tárgyaló kapcsolattartó mögött mindig ott állnak a szakértőink is, akik magas szaktudással bírnak az egyes területeken, és ez értéknövelő szaktanácsadást jelent a vásárlók számára. Emellett az egyablakos megrendelési és logisztikai megoldásaink  költséghatékonyabbá teszik a beszerzést, megbízhatóbb az ellátás, kevesebb az adminisztráció. Egy jó iroda- és munkahelyellátónál fontos, hogy elébe tudjon menni az ügyfél igényeinek.

Például a beszerzési folyamat optimalizálásával?

Pontosan. A szolgáltatásunk fontos része, hogy minden szervezési probléma alól mentesítsük a cégeket, így ők arra tudnak koncentrálni, ami igazán fontos számukra: a saját munkájukra. Ilyenkor derül ki, hogy ez az üzletág jóval többről szól, mint termékekről.

Miért érdemes többet költeni ezen a területen?

Csak nézzük meg, mennyi ideig tart manapság a megfelelő munkavállalók megtalálása. A cégek fizetési lehetőségei persze különbözőek, de a munkavállalók távozásának oka gyakran a nem megfelelő munkakultúra és környezet. Amikor a vállalati értékekről beszélünk, arról sem lenne szabad elfeledkezni, hogy a munkakörnyezet igencsak befolyásolja, szeretnek-e az emberek a munkahelyükön dolgozni, és mennyire érzik, hogy a munkáltató figyel rájuk. Ebbe tényleg érdemes beruházni, hiszen segít bevonzani és megtartani a munkaerőt.

(x) 

Holdblog

Alapismeretek gazdaságpolitikusoknak

Zsiday Viktor ad tanácsokat a hazai politikának, mi is lehetne kezdeni valamit a magyar lakáspiaccal, ahol európai mércével kiugróan alacsony az új építések aránya A... The post Alapismeretek g

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

Ez is érdekelhet