Fenntartható és költséghatékony út a dolgozóbarát munkakörnyezethez (x)
Prémium

Fenntartható és költséghatékony út a dolgozóbarát munkakörnyezethez (x)

PR cikk

Kevesen gondolnák, mennyire meghatározó a munkakörnyezet a dolgozók hatékonyságában. Egy jól felszerelt, komfortos munkahely nemcsak a munkavállalói elégedettséget növeli, de közvetve a vállalat üzleti sikerességéhez is érdemben hozzájárul. Nagy Erzsébetet, a Lyreco magyar leányvállalatának vezetőjét arról kérdeztük, hogyan tud ebben segíteni Európa meghatározó irodaellátó cége.

Léteznek trendek az irodafelszerelés területén?

Igen, méghozzá nagyon is konkrét trendek: hogy mást ne mondjak, még évekkel a koronavírus-járvány után is sokan küzdenek azzal, hogyan motiválhatnák a munkavállalóikat, hogy ne csak otthonról akarjanak dolgozni. Az utóbbi évek társadalmi és gazdasági változásainak köszönhetően átalakultak a munkavállalók és a munkaadók elvárásai. A vállalatok egyre tudatosabbak a munkavállalói élmény megteremtésében és az olyan kellemes munkakörnyezet kialakításában, ahová a dolgozók szívesen bejárnak. A régi motivációs eszközökön, vagyis a stabil alapbéren, a jó csapaton vagy a jó főnökön felül a dolgozók már mást is elvárnak, amit a szakmában úgy hívunk: office wellbeeing. Ez nemcsak a jobb minőségű irodai berendezésekre és felszerelésekre igaz, hanem az irodai fogyasztási cikkekre, a legmodernebb higiéniai eszközökre vagy épp a prémium kávékra is, amik nem feltétlen jelentenek nagy kiadást, mégis sokat javítanak a dolgozók komfortérzetén és hangulatán.

Ezek miért ennyire fontosak?

Sokak számára kiderült már, hogy egy jó hangulatú, kötetlen kávészünet javítja a kapcsolatépítést, az összetartozást; nem véletlen, hogy ez lett az egyik leggyorsabban növekvő kategóriánk. De ugyanígy említhetném a dolgozók egészségmegőrzését szolgáló higiéniai cikkeket is, amelyek ma már elengedhetetlenek egy jól felszerelt és ellátott irodában.

Viszont egy irodai megrendelésben biztosan nem ez a legkomolyabb tétel…

Természetesen nem, de az irodabútorok, az irodatechnika és a munkavédelmi felszerelések terén is nagyok a változások. Azt figyeltük meg, hogy az ügyfeleink számára egyre fontosabb a megvásárolt termékek karbonlábnyoma, és ez összecseng a mi törekvésünkkel is, hiszen azt akarjuk, hogy 2026-ra a termékeink 90 százaléka fenntartható minősítésű beszerzési forrásból származzon, amihez a beszállítóink többlépcsős akkreditáción kell, hogy átessenek. Bár a környezettudatos beszerzés trendje Magyarországon még csak most kezdődött, már megfigyelhető, hogy ezt maguk a dolgozók is komolyan veszik, és értékelik, ha a munkahelyük is odafigyel erre.

Böbe-Edit_k
Nagy Erzsébet, a Lyreco magyar leányvállalatának vezetője

Ez nem jelent plusz kiadást az irodáknak?

Nem okvetlenül ettől lesz valami drágább, ráadásul az a trend is látható, ahogy a cégek a jobb minőségű termékek felé mozdulnak. Ahogy mondani szokás, nem engedhetik meg maguknak, hogy olcsón vásároljanak. Az irodák manapság többet fordítanak a már említett frissítőkre, jobb papírra, igényesebb felszerelésre. Hosszú távon egyáltalán nem gazdaságos, ha olcsó, rövid idő alatt elromló eszközöket vásárolnak a sok éven át használható bútorok helyett. Tulajdonképpen ez is a környezettudatosság egyik alapvetése.

Milyen hibákat érdemes elkerülnie egy irodának a beszerzés során?

A termékek kiválasztásakor nem lehet az ár az egyetlen szempont. Ezzel persze gyakran találkozunk, főleg pályázatoknál, pedig a beszállító kiválasztásakor fontos ügyelni a megbízhatóságára, a referenciáira, a minőségére, a gyorsaságára, és a további hozzáadott értékekre is.

A Lyreco milyen hozzáadott értéket tud kínálni?

Az egyik legfontosabb érték, hogy szigorúan szűrjük a beszállítóinkat, és a kínálatunkban csak olyan termék kaphat helyet, ami megbízható, megfelelő minőségben szállító partnertől származik. A másik, hogy következetesen ragaszkodunk a hagyományos kereskedelmi szemlélethez, ezért a személyes kapcsolattartásra törekszünk, hogy gördülékennyé és zökkenőmentessé váljon a megrendelés, és gyorsan tudjunk reagálni az egyedi ügyféligényekre.

Ez a gyakorlatban hogy történik?

Nálunk az ügyféllel tárgyaló kapcsolattartó mögött mindig ott állnak a szakértőink is, akik magas szaktudással bírnak az egyes területeken, és ez értéknövelő szaktanácsadást jelent a vásárlók számára. Emellett az egyablakos megrendelési és logisztikai megoldásaink  költséghatékonyabbá teszik a beszerzést, megbízhatóbb az ellátás, kevesebb az adminisztráció. Egy jó iroda- és munkahelyellátónál fontos, hogy elébe tudjon menni az ügyfél igényeinek.

Például a beszerzési folyamat optimalizálásával?

Pontosan. A szolgáltatásunk fontos része, hogy minden szervezési probléma alól mentesítsük a cégeket, így ők arra tudnak koncentrálni, ami igazán fontos számukra: a saját munkájukra. Ilyenkor derül ki, hogy ez az üzletág jóval többről szól, mint termékekről.

Miért érdemes többet költeni ezen a területen?

Csak nézzük meg, mennyi ideig tart manapság a megfelelő munkavállalók megtalálása. A cégek fizetési lehetőségei persze különbözőek, de a munkavállalók távozásának oka gyakran a nem megfelelő munkakultúra és környezet. Amikor a vállalati értékekről beszélünk, arról sem lenne szabad elfeledkezni, hogy a munkakörnyezet igencsak befolyásolja, szeretnek-e az emberek a munkahelyükön dolgozni, és mennyire érzik, hogy a munkáltató figyel rájuk. Ebbe tényleg érdemes beruházni, hiszen segít bevonzani és megtartani a munkaerőt.

(x) 

Kasza Elliott-tal

AT&T - elemzés

Három hónapja írtam róla, akkor abban reménykedtem, hogy menni fog fölfelé 28 dollárig. Ment is, na nem addig, és nem túl meredeken, de ma csinált egy +4%-os napot. Ránéztem a honlapjukra, ma

Kiszámoló

Így ne menj csődbe karácsonykor sem

Ezt a cikket 11 éve irtam, Levente kérte, hogy jelenjen meg újra, mert neki úgymond nagyon betalált a mondanivalója. Ezen ne múljon semmi. Nyakunkon a karácsony, az emberek mérgezett egerek módj

Holdblog

Zsiday Viktor: Mekkora kamat kell??

A gazdasági csúcsminiszter szereti hangoztatni, hogy alacsonyabb kamatszint kell Magyarországon, mert akkor nagyobb lesz a növekedés. Eközben azt is el szokták mondani a kormány tisztvise

Holdblog

Mi várhat 1700 milliárdnyi PMÁP-pénzre?

Nagyjából 1700 milliárd forint szabadul fel a PMÁP-ból jövőre, a teljes pénzügyi szektor erre az összegre utazik. De mit kezdenek a kisbefektetők a pénzzel, kiveszik... The post Mi várhat 1700

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Három nap alatt elesett egy kétmilliós nagyváros – Itt mégis mi történik?

Vezető modellező – Piaci kockázat

Vezető modellező – Piaci kockázat
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
masszazs_1_16_9_1500