Horn Dániel

KRTK

Cikkeinek a száma: 3
Oktatási reform: mit tanulhatnak a magyarok a lengyel oktatási reformból?

Oktatási reform: mit tanulhatnak a magyarok a lengyel oktatási reformból?

Az 1997-ben megválasztott lengyel kormány több reformot is végrehajtott, ezeknek egyike volt az 1999-es oktatási reform. A reformnak három célja volt: növelni az iskolázottságot a lakosság körében, mindenkinek egyforma esélyeket biztosítani az oktatásban, és javítani az oktatás minőségét. Az új lengyel oktatási rendszer legfőbb sajátossága az volt, hogy a korábbi nyolc évfolyamos általános iskolát felváltotta egy hatéves általános iskola és egy hároméves – alsó középfokú szintnek megfelelő – alsó gimnázium. Korábban több kutatás is megmutatta már, hogy a reform pozitív hatással volt a lengyel diákok PISA-eredményeire, illetve csökkentette az iskolák közötti tesztpontszámbeli különbségeket. Most, hogy elég idő eltelt már a refom óta, meg lehetett vizsgálni a reform hosszú távú hatásait is. Nemrégiben publikált eredményeink azt mutatják, hogy az elhelyezkedési esélyekre és a bérekre is jó hatással volt az új iskolarendszer, különösen a fiatalabbak, pályakezdők körében.

Tényleg versenyeznek egymással a magyarok, vagy képesek vagyunk együttműködni? Itt a válasz

Tényleg versenyeznek egymással a magyarok, vagy képesek vagyunk együttműködni? Itt a válasz

Sokan úgy gondolják, hogy a versengés és az együttműködés ellentétes cselekvések, így aki együttműködő, az nem lehet versengő (és fordítva). Reprezentatív kérdőíves felmérés segítségével azt vizsgáljuk egyéni szinten, hogy igaz-e az előbbi feltevés. A várakozással ellentétben azt találjuk, hogy nagyobb fokú együttműködés erősebb versengéssel jár együtt, azaz minél versengőbbnek tartja magát valaki, annál együttműködőbbnek is. Kutatásunk további eredménye az, hogy a magasan végzettek gyakrabban tartják magukat közepesen versengőnek és közepesen együttműködőnek.

Önkéntes online mentorálás optimális összekötéssel

Önkéntes online mentorálás optimális összekötéssel

A járvány kezdetekor március közepén minden hazai iskola digitális oktatásra állt át, és jelenleg a második hullám ismét egyre több iskolát kényszerít bezárásra, a középiskolákban 14 év felett már mindenki távoktatásban tanul. A diákok az online környezetben sokkal könnyebben elveszhetnek, lemaradhatnak, amennyiben nincs otthoni segítségük. Ennek megakadályozására jött létre az onkentesmentoralas.hu webes alkalmazás, ahol az önkéntes mentorok és a segítségre szoruló diákok egymásra találhatnak és a #school erre kifejlesztett platformjára irányítva megfelelő környezetben folytathatják a közös tanulást. Az intelligens párosító platformot közgazdász kutatók tervezték meg a Magyar Református Szeretetszolgálat és a #school munkatársaival közösen, és együtt is üzemeltetik. Az online mentorálás azon érettségihez közelítő diákoknak is kiváló lehetőséget nyújt, akik a jelenlegi helyzetben nehezen találnak önkéntes munkát, amit a Közösségi Szolgálat keretében teljesíthetnének.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Lecserélnék a magyarok a gázfűtést, de ennek van egy nagy akadálya
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.