A flottaértékesítés mozgatja a gépjármű piacot
"A flottabérlet figyelembe veszi a kis- és középvállalatok saját erejét, és ehhez mérten reális költségterhet jelent. Ennek köszönhető, hogy a kkv-szektorban is terjed ez a finanszírozási konstrukció" - hangsúlyozta Anderle Ádám, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgató-helyettese.
Amíg Nyugat-Európában akár a 70 %-ot is meghaladja a vállalati gépjárművek penetrációja, ez az arány Magyarországon nem éri el a 10 %-ot. A vevők az elmúlt 15 évben elsősorban nemzetközi cégek magyarországi leányvállalatai voltak, ám 15 év elteltével a hazai piacon is bekövetkezett a fordulat: a kis- és középvállalkozások is nyitottak a lízingfinanszírozás és a flottakezelés szolgáltatások felé. A hazai piacon a tipikus flotta ügyfél 50-60 autóval, a kisebb cégek 15-20, a nagyok viszont 150-200 autóval rendelkeznek.
"A finanszírozóknál elérhető konstrukciók 30 és 150 autó esetén is hasonlóak, így a vállalkozások a csökkenő adminisztratív terhek, a tervezhető költségek, illetve az üzemeltetési kockázatoktól való szabadulás miatt választják a flotta bérletet" - hangsúlyozta Horváth Péter, a Lombard Lízing Csoport flotta-finanszírozási üzletágvezetője.
Ezen szempontokon kívül a flotta-finanszírozás számos adminisztratív előnnyel jár: nincs szükség tárgyieszköz-nyilvántartásra, valamint a szerviz számlák ellenőrzésére, feldolgozására sem, és a szállítók tendereztetése sem a vállalkozás feladata. A flotta cég a jelenlegi piaci helyzetben már 10-15 autó esetén is árelőnyt tud elérni. A flotta lízing esetén a lakossági ügyfelekre érvényes 20 %-os kötelező önerővel szemben a jellemző mérték 10 %, de akár 0 % is elérhető. Az átlagos futamidő a nagyobb cégek esetén 3-4 év, a Lombard portfóliójának 80-85 %-a ebbe a körbe tartozik. A hazai kkv-k esetén a jellemző futamidő 4-5 év.
A nagyvállalati kör számára a flotta-finanszírozás a hitelezési kockázat minimalizálása, a kis- és középvállalatok számára pedig a kedvező finanszírozási konstrukció miatt éri meg elsősorban. A finanszírozók az árat jellemzően a vállalkozások bevételeihez szabják, ha az ügyfelet kockázatosnak ítélik, inkább a fedezet arányát emelik meg. A flottaszerződést kötő vállalatok - mérettől függetlenül - tudatosak a márkaválasztáskor, és elsősorban a megbízható európai személy- és kishaszon járműveket választják. A döntést az is befolyásolja, hogy melyik importőr mekkora figyelmet tulajdonít ennek a szegmensnek. A tipikus flottaautók Magyarországon elsősorban az alsó középkategóriába tartoznak - Németországban például eggyel magasabb ez a kategória -, ilyenek a Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Megane, vagy a Skoda Octavia.
Irán legfőbb vezére is célponttá válhat, Amerika bármelyik pillanatban támadhat – Percről percre az Irán-Izrael háborúról csütörtökön
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk a közel-keleti háborúról.
Putyin kész tárgyalni Zelenszkijjel, Oroszország nyeregben érzi magát – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön
Cikkünk folyamatosan frissül.
Teherán beváltja az fenyegetést? Tömeges támadás indult Izrael ellen
Bejelentést tett az IRGC.
Beszorították a forintot, illikvid piacon jöhetnek az izgalmak
Az illikvid piacokon akár komoly kilengésekre számíthatunk.
Idén minden tizedik lakásvásárláshoz Munkáshitelt igényelhettek
Az év első 4 hónapjában nagyságrendileg 20 ezren vették fel a Munkáshitelt mintegy 77 milliárd forint összegben....
Zöld energiával meleg otthonokat: Megjelent a távhőtermelők új fejlesztési felhívása!
Elstartolt a pályázat, amely a távfűtés zöld átállását ösztönzi: megújuló energián alapuló rendszerek kiépítésére...
Életet lehelni egy megfáradt sportágba
Mivel az atlétika kicsit ellaposodott, kevésbé felel meg a modern tartalomfogyasztási elvárásoknak, egy csapat új...
SPB: Komoly változások jöhetnek az amerikai munkaerőpiacon
Enyhe javulást mutat a kínai CPI-adat, azonban az ország továbbra is deflációs nyomás alatt áll. A kereslet mértéke...
Gondolkodik-e az AI, vagy csak úgy tesz?
A nagy nyelvi modellek jól el tudják játszani, hogy értik, amit mondanak. De ha tényleg értenék, az lenne az igazi...
Zöldenergia cégeknek: építs saját naperőművet és energiatárolót pályázati pénzből
A 2025. júniusában meghirdetett új pályázat célja nem más, mint felpörgetni a vállalkozások saját energiatároló...
Módosított kiberbiztonsági határidők!
A 2024. évi LXIX. törvény 2025. május 31-én hatályba lépett módosításai fontos változásokat hoztak, NIS2...
"Fotózza le és küldje be!" - Ne, inkább ne tegye!
Nagy felháborodást váltott ki a Metropol c. ingyenes lap felhívása, amely arra buzdította olvasóit, hogy a "Fotózza...
Euróbevezetés: A nemzeti intézményrendszer arbitrázsa
A saját, biztos deviza és a pénzkínálat feletti függetlenség elvétele kordában tudja tartani a demagóg politikát...

Egyre többen intézik befektetéseiket a mobiljukon (x)
Digitális ugrás a csomagolástechnikában: új dimenziót nyit a Dunapack (x)

- Irán jelzést adott – máris eldőlt a háború?
- Olyan történhet a forinttal, amire ebben az évtizedben még nem volt példa
- Furcsaság az izraeli támadás kapcsán: mégis hova tűntek az iráni vadászgépek?
- Özönlenek a külföldiek Magyarországra, kiderült, honnan jönnek
- Veszélyes időjárási jelenség csap le Magyarországra: hőkupola alakul ki hazánk felett
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Iráni-izraeli konfliktus – 200 forintos drágulás is jöhet a benzinkutakon
A brent ára a 100 dollárt is elérheti.
Sorozatos mélyütések az agráriumban – Mikor jöhet a várva várt fordulat?
92 milliárd forinttal csökkent a magyar agrárium hitelállománya, ami 10 éve nem látott mértékű csökkenést jelent.
Vészjelzés érkezett: nincs jövőképe a magyar cégeknek
Baj van a hitelezéssel.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.