Rolls-Royce Cullinan: Varázsszőnyeg 150 millió forintért


Az elmúlt években nagyjából 3400 és 4100 közötti darabszám volt a jellemző a Rollsnál, utóbbi adat tavaly született, ami történelmi rekord volt a márkánál, és nagyon úgy tűnik, hogy idén is eladási rekordot ér el a BMW Csoport luxusmárkája. Az idei első negyedévben a nagy sztár már egyértelműen a Cullinan volt, az eladások közel 50 százalékos növekedésében nagy szerepe volt az 545 eladott SUV-nak, Phantomból 140 (+12%), Ghostból 177 (-24%), Wraith/Dawnból 344 (-23,4%) talált gazdára.


A Rolls-Royce-nál sokat gondolkodtak azon, milyen kategóriába sorolják be (vagy hogy milyen kategórianevet találjanak ki a besorolhatatlan autónak) a Cullinan-t, mert hogy se nem Sport, se nem Utility, ezért szeretik magas építésű terepjárónak (all-terrain high-bodied) hívni, de a hívószó most az SUV, amire ráakasztják ezt a három betűt, az rögtön legalább kétszer olyan vonzó, ezért a Rolls-Royce hivatalosan is így nevezi. A cég egyik képviselője szerint természetes, hogy ők alkalmazkodnak az ügyfelekhez, ha úgy keresi meg őket a potenciális vevő, hogy hol van a Rolls új dzsipje, akkor a Cullinan egy dzsip, ha SUV-t keresnek a vevők, akkor a Cullinan egy SUV. A vevő a király. Sokszor szó szerint.











A Cullinan-en is látszik, hogy a Rolls-Royce nem akar a tech fejlesztések élharcosa lenni, csak azokat a kütyüket teszi bele az autókba, amiknek a hiánya fájna az ügyfeleknek. Vannak már digitális kijelzők a műszerfalon, panoráma nézetet nyújtó kamerarendszer, fáradtságérzékelő, éjellátó, gyalogosfelismerő, sávelhagyás jelző is bekerült a Cullinan-be, amiben wifi-hotspot is működik, a hátul ülők kényelmét pedig többek között az első ülések támlájába beépített monitorok szolgálják. Már elérhető az Apple CarPlay és az Android Auto is.









Három dolog van: 1. a Rolls-Royce-ot nemtől, életkortól függetlenül valahogy szinte mindenki felismeri, 2. egyáltalán nem része az utcaképnek, főleg a Cullinan nem, mert új, ezért meglepő, ha valahol feltűnik 3. hatalmas. Ez a három dolog egészen elképesztő módon vonzza a tekintetet az autóra, a fotózáson fürtökben lógtak körülötte az érdeklődők, a teszt alatt csípőből kitekeredett építőmunkások, autóból kihajoló fotózók szegélyezték az utunkat, és többen odajöttek gratulálni az autóhoz. A Rolls-tulajokhoz nem irigyen viszonyulnak az emberek, hogy ennek meg honnan van erre, inkább elismerően, hogy a szerencsés Rollsos megtehette, és megvette.

Magyarországon hivatalosan nem forgalmaznak Rolls-Royce-t, ezért a magyar érdeklődőket a legközelebbi RR-kereskedésbe, Prágába irányítják. Az autók árát euróban, áfa nélkül adják meg, ebből számoltunk az aktuális euróárfolyammal és a 27 százalékos áfával vételárat, ami csak egyfajta indikációként szolgál.
A Cullinan induló ára 270 ezer euró + áfa, vagyis több mint 110 millió forint, ehhez jön még hozzá az extrák ára, ezen felül a Cullinanhez is elérhető a Bespoke Program, aminek keretében maximálisan személyre szabhatók az autók, hozzáigazítva a tulajdonos ízléséhez. Ezzel a lehetőséggel egyébként élnek is az ügyfelek, a tavaly Európában eladott Rollsok több mint 90 százaléka a Bespoke Programban kiválasztott individualizációval került új gazdájához. Az általunk tesztelt autó is ilyen volt, ennek az ára 377 ezer euró + áfa, vagyis közel 156 millió forint, ebben már benne van 12 ezer euróért a Viewing Suite, vagy a hátsó ülések 16 ezer eurós konfigurációja is. És hogy sok pénz a 156 millió forint egy autóért? Nyilvánvalóan sok, de akik ilyen autót vásárolnak, azoknál ez a kérdés nem merül fel. Egyrészt nem azok választják a Cullinan-t, akiknek éppen összegyűlt a 156 millió, hanem azok, akiknek az valószínűleg a sokadik luxusautó lesz a garázsban, másrészt a Rolls-Royce klubba csak Rolls-Royce-szal lehet bekerülni, annak pedig ára van. Éppen ezért teljesen értelmetlen az a felvetés, hogy ebből a pénzből hány hétköznapi autót lehetne venni, vagy hogy inkább kellene egy Bentley/Maybach/Maserati stb. és a különbözetből inkább házat venne az ember, a klubbelépő (függetlenül attól, hogy mit gondolunk arról a klubról) drága.

Valljuk be őszintén, egy Rolls-Royce-ra igazából senkinek nincs szüksége. Mármint ahhoz nem, hogy eljusson A-ból B-be. A Rolls-tulajoknak egy tucat másik autó áll már a garázsában. A Rolls-Royce a különleges vágyak kielégítésére szolgál azoknak, akik megengedhetik maguknak.
Kattintásra képgaléria nyílik:Megszólalt a Kreml képviselője: Ukrajna fennmaradása elfogadhatatlan
Az egész országot akarják.
Egyre nagyobb bajban Oroszország: már a katonák sem kapják meg a kifizetéseiket
Több helyen felfüggesztették az utalásokat.
Újabb tárgyalási forduló következik Ukrajnával, nyilatkozott az amerikai külügyminiszter
Még ma este kiderülhet, mit tudott kiharcolni magának Kijev.
Friss felvételeken az európai háborús készülődés: már épülnek az első erődítmények Kalinyingrádnál
Sok mindent nem állítanának meg.
Jelentett a hírszerzés: Ukrajna egyik legnagyobb katasztrófájáért felelős tábornokot küldtek Donald Trump csapatai ellenében
Ő készítheti fel a védelmet az Amerika által fenyegetett országban.
Állítja Oroszország: megsemmisítettek egy egész ukrán dandárt
Szinte semmi nem maradt a 4000 főt számláló egységből
A végsőkig folytatná a háborút Oroszország – Egyetlen friss felvétel megmutatja, ez mennyire nehéz lesz
Újabb katonai lerakat vált szellemjárta hellyé.
Kiderült az igazság: miért vándorolnak el a milliárdos beruházások Magyarországról és a világból
Az OECD bemutatta, hogy miért kifejezetten az, amit a kormányzás művel a fejlesztéseknél.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
Franklin Resources Inc. - kereskedés
Júniusban néztem rá legutóbb, akkor 18%-os pluszban voltam, ez mostanra 7%-ra olvadt. De szerintem nincsen semmi baj, ez csak egy korrekció, és nemsokára megint emelkedni fog.Hetes:Pont ugyanúgy l
Az EU Bíróság ítélete a minimálbér irányelvről: korrekció vagy megerősítés?
Az Európai Unió Bírósága 2025. november 11-én hozott ítéletével pont került a Dán Királyság által megtámadott, a megfelelő minimálbérek biztosításáról szóló (EU) 2022/2041 irányelv
Megjelent a tervezet: meghosszabbítják a kamatstopot a diákhiteleknél
A tervezet alapján a szabad felhasználású Diákhitel1 esetében a kormány meghosszabbítja félévvel a kamatstopot, az érintett kölcsönök kamata 2026. január 1-től 2026. június 30-ig érvényb
Olcsó energiát akarunk? Tekintetünk a Napra vessük!
A nyári napokon a napenergia annyira olcsó, hogy egy egységnyi energia előállítása kevesebbe kerül, mint bármilyen más forrásból - derül ki egy most publikált tanulmány
Nem is drága a digitális nomád élet?
Valamivel több, mint egy éve két ismerősöm, Tóni és Jucus úgy döntöttek, hogy másfél évig digitális nomádkodnak. Digitális nomádság alatt azt értjük, ha valaki ugyanazt a pénzkereső t
Bordeaux, a "napelemváros"
2026-ra a város áramigényének 41%-át szeretné megújuló energiából fedezni, napelemekkel borítva középületeit, köztereit és még a kerékpárutakat is.
GINOP Plusz a ciklus végén: lesz még mire pályázni a választások után?
Sok pályázó fejében ott motoszkál a kérdés: "Ha most lemaradok, majd a választások után úgyis nyílik egy újabb nagy GINOP-csomag... igaz?"
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Példátlan beruházási hullám indult: ezermilliárdokat tolnak a magyar agráriumba
Most van itt a fejlesztések ideje.
Kiderült, mennyivel nőhetne valójában a rezsi, ha leválnánk az orosz gázról
A szerdai Checklistben a láthatatlan árrobbanás titkai.
Bikák és Medvék: Kivel jobb haverkodni a tőzsdén?
Hogyan ismerd fel, hogy épp emelkedő (bull) vagy csökkenő (bear) piacon jársz? Megtanulhatod, mikor érdemes növelni a kockázatvállalást, és mikor jobb óvatosan hátrálni.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!


