Zsinórban három éve rekordeladást ér el itthon a BMW Csoport, a BMW márka 15 év után újra a legtöbb autót adta el a prémium szegmensben, derült ki a mai sajtóeseményen.
A BMW 650 millió eurót fektet be a müncheni gyár átalakításába, hogy 2027-re kizárólag elektromos járműveket gyártson - írta meg a Bloomberg.
A BMW kedden arról számolt be, hogy rekordszámú autót értékesítettek a tavalyi évben, emellett év/év alapon is jelentős növekedést tudtak elérni. Kiemelkedő volt a negyedik negyedév, amely során átlagot meghaladó, több mint 10 százalékkal több járművet értékesítettek az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.
A Mercedes-Benz megállapodást kötött a BMW-vel egy nagy teljesítményű töltőhálózat kínai üzemeltetésére irányuló közös vállalat létrehozásáról, írja a Reuters.
Elképesztő kontroll alatt tartja az Apple a teljes ökoszisztémáját, részben emiatt landol nála a mobiliparág profitjának szinte egésze, a többi mobilgyártónak pedig szinte semmi sem jut. Intő jel lehet ez a történet az autógyártóknak, akik egyre több kompetenciájukat szervezik ki. Ez veszélyes!
A BMW harmadik negyedéves autóipari marzsa a magasabb árú és elektromos autók értékesítésének köszönhetően nőtt, így a vállalat megerősítette éves előrejelzését.
Megütötték a német autógyártók részvényeit a csütörtöki kereskedésben, miután a Mercedes a harmadik negyedéves értékesítési számai elmaradtak a várttól Harald Wilhelm, a vállalat vezetője pedig a friss számok ismertetését követően elmondta, hogy a „brutális” EV-piac miatt a vállalat éves eredményeire is komoly hatással lehet, miután a piacon az árháborúk, az ellátási lánccal kapcsolatos problémák, illetve az is fejfájást okoz a gyártónak, hogy néhány más gyártó a magasabb gyártási költségek ellenére az akkumulátoros elektromos járműveket a belső égésű motoros autók szintje alatt értékesíti.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist csütörtöki adása. A mai műsor fő témája az volt, hogy milyen szerepe lehet a hidrogénhajtásnak a jövő mobilitási mixében. A témával kapcsolatban Zöldy Máté, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem professzora, az Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központ vezetője, valamint Nagy Viktor, a Portfolio vezető részvényelemzője volt a vendégünk. Ezt megelőzően viszont szó volt még az igencsak elszálló amerikai kötvényhozamokról, azok potenciális nemzetközi, valamint magyar implikációiról. Erről Zsoldos Ákost, a Portfolio makrogazdasági elemzőjét kérdeztük.
Csökken az érdeklődés hazánkban a dízelek iránt, az eladási listákat pedig továbbra is a hibrid kategóriába tartozó személyautók vezetik hazánkban, olyannyira, hogy az év első felében a forgalomba helyezett új autóknak már a 44 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral - közölte csütörtökön az MTI-vel a Jóautók.hu portál.
Képzeljünk el egy olyan elektromos autót, aminek van egy jó 500 kilométeres hatótávja, ami ráadásul nagy hidegben és melegben is rendelkezésre áll, és az autó 3-4 perc alatt feltölthető. Utópisztikusan hangzik? Nem az, a BMW-nek például van ilyenje, hidrogénnel működik, tud mindent, mint amit a mai akksis elektromos autók, csendes, nyomatékos, megy, mint a barom, és a kipufogójából csak vízgőz jön ki. Túl szép, hogy igaz legyen? Az is. Mert az egész még gyerekcipőben jár, kezdve onnan, hogy nincs még hozzá használható kúthálózat, vagy egyáltalán versenyképes árú autók, ráadásul a hidrogént most még drágán, rengeteg energiával és nem túl zölden állítják elő. Fantázia pedig van benne, mert alternatívaként akár az energiatárolásban és az európai energiafüggetlenség növelésében is segíthet. Végülis már csak négy dolog hiányzik hozzá: politikai és iparági akarat, pénz, pénz és még több pénz. És még az autógyártók között sincs konszenzus abban, hogy ez lesz a jövő. A BMW közel száz prototípust már elkészített a hidrogénes X5-ösből, ilyeneket próbálhattunk ki Bécsben.
Lassú élénkülést mutat a hazai használtautó-piac, augusztusban 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet, míg 2023 első fél évében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az előző év hasonló időszakának adataitól, az utóbbi két hónapban a piac már felülteljesítő volt az előző évhez képest - hívta fel a figyelmet a JóAutok.hu portál a DataHouse előzetes adatai alapján hétfőn, az MTI-nek küldött közleményben.
Lázár János építési és közlekedési miniszter utasítást adott ki Debrecen gazdaságfejlesztési beruházásainak jobb koordinációjára, így egy munkacsoportot hoznak létre, amely a városban tervezett és megvalósuló beruházásokat felügyeli és segíti - derül ki a Hivatalos Értesítőből. A hajdúsági megyeszékhelyen épül többek között a CATL akkumulátorgyára is.
Új délkelet-európai központot és digitálisan hálózatba kapcsolt bemutatóüzemet nyitott a TRUMPF Hungary Kft., amely a hálózatba kapcsolt gyártáshoz szükséges lemezmegmunkáló munkagépeket, valamint az akkumulátor-technológiához és az autóipar számára készült lézerek értékesítését kívánja növelni a lépéssel. A cégcsoport tervei szerint az évtized közepére forgalmuk a régióban eléri a 100 millió eurót.
A kínai autógyártóknak még nem sikerült áttörniük Európában, ráadásul most még azzal is szembe kell nézniük, Európai Unió célkeresztjébe került az olcsó kínai elektromos járművek behozatala. A legnagyobb kihívást mégis a fogyasztók bizalmának elnyerése jelenti, amelyhez egy új módszerhez folyamodnak – írja a Bloomberg.
A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse a müncheni IAA autókiállításon bejelentette, hogy a vállalat készülő Neue Klasse EV-családja ugyanolyan nyereséges lesz, ha nem nyereségesebb, mint a jelenlegi elektromos járművei - írja a Reuterst. A 2025-ben induló új termékcsalád központi szerepet játszik a BMW stratégiájában, amelynek célja, hogy felvegye a versenyt az EV iparág vezető Teslával, és megismételje a múltbeli sikereket.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Ráadásul Oroszország területén történt a rajtaütés.
Marad az elektromos járművekre vonatkozó stratégia.
Több százmillió forintos szabálytalansággal vádolták őket.
620 ezer játékos között sorsoltak, folytatják a programot.
Elkészült a Portfolio éves felmérése.
A választás implikációiról Takácsy Dorka Oroszország-szakértőt kérdeztük.
Újra jön az Edison program.
A befektetési szakember a Portfolio Checklist vendége volt.