A BMW bejelentette, hogy világszerte visszahívja az elektromos Mini Cooper SE modelljeit akkumulátor-problémák miatt. A német autógyártó hétfői közleményében részletezte a visszahívás okát és körülményeit.
A Toyota és a BMW 2012 óta működik együtt az üzemanyagcellás járművek terén, most új szintre emelik a partnerséget, tudta meg a Nikkei.
A BMW először vette át a vezetést az európai akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán, megelőzve az amerikai Teslát is. Friss autóipari elemzésünk itt olvasható.
Jönnek fel az ázsiai, azon belül is a kínai autógyártók, emiatt is szenvednek a nyugati gyártók, erős az árverseny, közben magasak a fejlesztési költségek, mert folyamatos az átállás az elektromos autókra, csakhogy ott meg nem egészen úgy alakul a kereslet, mint amire sok gyártó számított. Nagyjából ez a helyzet idén az autóiparban, a cégek nehéz helyzete pedig a tőzsdei árfolyamokon is jól látszik. Megnéztük, hogy alakul a nyugati autógyártók értékesítése, azon belül is az elektromos autóké, mi történik a bevétellel, profittal, és hogy milyenek a kilátások.
A Volkswagen és a BMW arról számolt be, hogy a kínai eladások visszaesése jelentős hatással volt a második negyedévi nyereségükre, és mindkét német autógyártó figyelmeztetett az EU és Kína közötti kereskedelmi háború lehetséges következményeire, főként ha Peking válaszlépésekről dönt – írja a Financial Times.
Nagyot csökkent a BMW profitja és a kiszállítások terén is visszaesés volt tapasztalható a második negyedévben, ennek hatására pedig adni kezdték a befektetők csütörtökön a BMW részvényeit.
A BMW járművek egyedüli hongkongi importőre csütörtökön bejelentette, hogy mintegy 14 000 ügyfél személyes adatai szivárogtak ki. Az esetet hét nappal azután hozták nyilvánosságra, hogy tájékoztatták a város adatvédelmi felügyelőségét a jogsértésről. Ez több autótulajdonost is felháborított, amiért nem kaptak időben értesítést - írta meg a South China Morning Post.
A BMW kérvényezte, hogy Brüsszel a Kínában gyártott elektromos Minik Európába történő behozatalára alacsonyabb vámokat vessen ki, mivel az ideiglenes uniós szabályozás értelmében jelenleg a legmagasabb vámok vonatkoznak rájuk - mondta egy, az ügyet jól ismerő forrás a Reutersnek.
A BMW német prémium autógyártó közölte: lemondott egy 2 milliárd eurós megrendelést a Northvolt elektromos járművekhez szükséges akkumulátorcelláira.
Kijöttek a friss európai autóeladási statisztikák, ezekből sok minden kiderül, például az, hogy a Toyota nagyot nőtt, és az európai versenytársak kárára szerez részesedést, nyilvánvalóan nem függetlenül a sikeres hibrid modelljeitől, a hajtáslánc iránt ugyanis egyre nagyobb a kereslet, már közel minden harmadik eladott új autó hibrid Európában. Közben az elektromos autók tavalyhoz képest részesedést veszítenek, eladásuk alig nő, még az elátkozott dízeles autókból is többet adnak el az unióban, mint tisztán elektromosból. Az EV-k problémáit ismerjük, magas ár, hatótávpara, hiányos töltési infrastruktúra, ezek mellett egyelőre az elektromos csak egy a hajtásláncok közül.
Újabb régiós ország kiskereskedelmi piacára léphet be az AutoWallis, miután a cseh versenyhivatal jóváhagyta a Stratos Auto BMW üzletágának megvásárlását.
Az AutoWallis vezérigazgatója, Ormosy Gábor előadást tart május 16-án a Portfolio Investment Day 2024 konferencián. A rendezvény regisztráció után ingyenes. Az eseményre regisztráció és jelentkezés itt.
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon - jelentették be az első gép megérkezése után pénteken sajtótájékoztatón Hajdú-Bihar vármegye székhelyén.
Állami vezetők mellett Nagy Márton a német autóipar vezetőivel is egyeztetett Berlinben, ahol kiemelték, hogy a protekcionizmus nem megoldás az európai gazdaság bajaira, így például nem támogatják a kínai autókkal szembeni büntetővámok bevezetését.
A BMW Group Gyár Debrecen és az E.ON Hungária Csoport együttműködésében 50 hektárnyi napelempark létesítéséről írtak alá szerződést a két cég vezetői szerdán, a gyár kommunikációs központjában.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
Az előzetesen vártnak megfelelően alakult a BMW számára a negyedik negyedév, az erős számok ellenére azonban csalódottak a befektetők, miután a cég igazgatósága a tavalyinál jóval alacsonyabb osztalék kifizetését javasolta.
Az Európai Unió visszatarthatja a Szlovákiának szánt forrásokat.
Idegenforgalmi adót kell fizetnie a látogatóknak.
A múlt példái szerint jól járhat, aki most száll be.
Termittel támadják az orosz állásokat.
Dénes Ferenc sportközgazdász és Karakas Ádám, a BCG partnere a Checklist hétvégi különkiadásának vendége volt.
Óriási tüntetések zajlanak az országban, a tűzszünet pedig csak nem akar összejönni.
Mit mutatnak a számok az elnökválasztáshoz közeledve?