FONTOS Egyetlen kis gáton múlhat fél Nyugat-Európa áramellátása, de Svájc nem hajlandó engedni
Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Nem nagyon kapnak rá a vevők az elektromos autókra

Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.

Hatalmas IT-központot hoz létre a BMW a szomszédban

Hatalmas IT-központot hoz létre a BMW a szomszédban

Kolozsváron nyit informatikai központot a BMW Group, ebből a célból a német autógyártó vegyesvállalatot hoz létre az NTT Data Románia informatikai céggel - írta a Ziarul Financiar a cég közleménye alapján. 2027-re több ezer fő dolgozik majd a tervek szerint a központban.

Sokan temetik Németországot, de van itt egy nagy meglepetés

Sokan temetik Németországot, de van itt egy nagy meglepetés

Németország Európa beteg embere, olvashatjuk most már úton-útfélen, és nem csak a magyar, de a svájci, a brit vagy akár a német sajtóban is. Nem is alaptalanul lett divat belerúgni a németekbe, a stagnáló gazdaság, a több szempontból elhibázott és rendkívül költséges energiafordulat, a sok helyen elavult infrastruktúra, a félrekezelt migráció, az erősödő társadalmi feszültségek mind kritikára adnak okot. De miközben nem éppen pozitív a német newsflow, a német részvénypiac meredeken emelkedik, a vezető német részvényindex történelmi csúcson áll. Hogy lehetséges ez?

Hasonló témákkal foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon is.

Lenyomta itthon a BMW a Mercedest és az Audit

Lenyomta itthon a BMW a Mercedest és az Audit

Zsinórban három éve rekordeladást ér el itthon a BMW Csoport, a BMW márka 15 év után újra a legtöbb autót adta el a prémium szegmensben, derült ki a mai sajtóeseményen.

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint 2023-ban

Soha nem adtak még el annyi BMW-t, mint 2023-ban

A BMW kedden arról számolt be, hogy rekordszámú autót értékesítettek a tavalyi évben, emellett év/év alapon is jelentős növekedést tudtak elérni. Kiemelkedő volt a negyedik negyedév, amely során átlagot meghaladó, több mint 10 százalékkal több járművet értékesítettek az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Itt vannak azok az autók, amiket az igazán gazdagok vesznek Magyarországon

Itt vannak azok az autók, amiket az igazán gazdagok vesznek Magyarországon

Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.

Újra összefog a BMW és a Mercedes

Újra összefog a BMW és a Mercedes

A Mercedes-Benz megállapodást kötött a BMW-vel egy nagy teljesítményű töltőhálózat kínai üzemeltetésére irányuló közös vállalat létrehozásáról, írja a Reuters.

Épp most nyírják ki magukat az autógyártók?

Épp most nyírják ki magukat az autógyártók?

Elképesztő kontroll alatt tartja az Apple a teljes ökoszisztémáját, részben emiatt landol nála a mobiliparág profitjának szinte egésze, a többi mobilgyártónak pedig szinte semmi sem jut. Intő jel lehet ez a történet az autógyártóknak, akik egyre több kompetenciájukat szervezik ki. Ez veszélyes!

Meglepetés a BMW-től, ugrik az árfolyam

Meglepetés a BMW-től, ugrik az árfolyam

A BMW harmadik negyedéves autóipari marzsa a magasabb árú és elektromos autók értékesítésének köszönhetően nőtt, így a vállalat megerősítette éves előrejelzését.

Brutális, ami az elektromos autóknál megy - Kifakadt a Mercedes vezetője

Brutális, ami az elektromos autóknál megy - Kifakadt a Mercedes vezetője

Megütötték a német autógyártók részvényeit a csütörtöki kereskedésben, miután a Mercedes a harmadik negyedéves értékesítési számai elmaradtak a várttól Harald Wilhelm, a vállalat vezetője pedig a friss számok ismertetését követően elmondta, hogy a „brutális” EV-piac miatt a vállalat éves eredményeire is komoly hatással lehet, miután a piacon az árháborúk, az ellátási lánccal kapcsolatos problémák, illetve az is fejfájást okoz a gyártónak, hogy néhány más gyártó a magasabb gyártási költségek ellenére az akkumulátoros elektromos járműveket a belső égésű motoros autók szintje alatt értékesíti. 

A 700 baros dilemma: mikor vezethetünk már hidrogénautót?

A 700 baros dilemma: mikor vezethetünk már hidrogénautót?

Már meghallgatható a Portfolio Checklist csütörtöki adása. A mai műsor fő témája az volt, hogy milyen szerepe lehet a hidrogénhajtásnak a jövő mobilitási mixében. A témával kapcsolatban Zöldy Máté, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem professzora, az Innovatív Járműtechnológiák Kompetencia Központ vezetője, valamint Nagy Viktor, a Portfolio vezető részvényelemzője volt a vendégünk. Ezt megelőzően viszont szó volt még az igencsak elszálló amerikai kötvényhozamokról, azok potenciális nemzetközi, valamint magyar implikációiról. Erről Zsoldos Ákost, a Portfolio makrogazdasági elemzőjét kérdeztük.

Egyre kevesebb benzines autót vesznek a magyarok

Egyre kevesebb benzines autót vesznek a magyarok

Csökken az érdeklődés hazánkban a dízelek iránt, az eladási listákat pedig továbbra is a hibrid kategóriába tartozó személyautók vezetik hazánkban, olyannyira, hogy az év első felében a forgalomba helyezett új autóknak már a 44 százaléka rendelkezett kiegészítő elektromos motorral  - közölte csütörtökön az MTI-vel a Jóautók.hu portál.

Vezettük a BMW hidrogénes autóját – Kezdődik a forradalom, amivel lenyomhatjuk Kínát?

Vezettük a BMW hidrogénes autóját – Kezdődik a forradalom, amivel lenyomhatjuk Kínát?

Képzeljünk el egy olyan elektromos autót, aminek van egy jó 500 kilométeres hatótávja, ami ráadásul nagy hidegben és melegben is rendelkezésre áll, és az autó 3-4 perc alatt feltölthető. Utópisztikusan hangzik? Nem az, a BMW-nek például van ilyenje, hidrogénnel működik, tud mindent, mint amit a mai akksis elektromos autók, csendes, nyomatékos, megy, mint a barom, és a kipufogójából csak vízgőz jön ki. Túl szép, hogy igaz legyen? Az is. Mert az egész még gyerekcipőben jár, kezdve onnan, hogy nincs még hozzá használható kúthálózat, vagy egyáltalán versenyképes árú autók, ráadásul a hidrogént most még drágán, rengeteg energiával és nem túl zölden állítják elő. Fantázia pedig van benne, mert alternatívaként akár az energiatárolásban és az európai energiafüggetlenség növelésében is segíthet. Végülis már csak négy dolog hiányzik hozzá: politikai és iparági akarat, pénz, pénz és még több pénz. És még az autógyártók között sincs konszenzus abban, hogy ez lesz a jövő. A BMW közel száz prototípust már elkészített a hidrogénes X5-ösből, ilyeneket próbálhattunk ki Bécsben.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nesze neked, ötéves szuperállampapír: tízmilliárdokat buktak a magyarok az értelmetlenné vált befektetésen
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.