Ez lenne az ideális családi autó 2022-ben?

Ez lenne az ideális családi autó 2022-ben?

Friss dizájnnal, jó összeszerelési minőséggel, a korábbiaknál nagyobb utastérrel, minőségi anyagokkal, alap áron is komoly biztonsági arzenállal veszi fel a versenyt az aktuális Nissan Qashqai a közepes méretű városi terepjárók között a versenytársakkal, amikből van bőven, ugyanis a Qashqai sűrű mezőnybe érkezett, gyakorlatilag alig van már olyan autógyártó, amelyiknek ne lenne ebben a méretben SUV-ja. Leteszteltük a Nissan városi terepjáróját, ami igazi családi autó, sok hellyel, kényelemmel, biztonsággal. Azt is eláruljuk, mi miért nem a tesztelt modellt választanánk, és hogy hogyan lehet okosan elkölteni a pénzünket, ha Qashqait vennénk.

Bármikor elfogadnánk a karácsonyfa alá ajándékba - Megérkezett a legújabb Tesla-kihívó villanyautó

Bármikor elfogadnánk a karácsonyfa alá ajándékba - Megérkezett a legújabb Tesla-kihívó villanyautó

Ahány autós, annyi vezetési szokás – mondhatnánk akár. A Hyundai a vadonatúj elektromos autójával, a nemrég piacra dobott IONIQ 5-tel nem akármilyen vezetői szokással bíró közönségre lő: a kényelemre vágyó, prémium hatást is kedvelő, technológiai újításokat kereső, a rendkívül gyors töltést nagyra értékelő, de hatótávban kompromisszumra is képes autósokat, családokat célozza. Egyértelműnek tűnik ezek alapján, hogy a már most is villanyautózók táborában nagy sikert fog aratni, a legfontosabb kérdés azonban mégis inkább az, hogy a hagyományos autót hajtók számára mennyire lesz vonzó. Egy héten át teszteltük a Tesla-kihívónak is nevezett dél-koreai modellt és annak minden újítását, így például azt is, hogy képes-e valóban feltölteni egy másik villanyautót.

Az autó azoknak, akik nem kérnek a kompromisszumokból

Az autó azoknak, akik nem kérnek a kompromisszumokból

Az élet csupa megalkuvás, akkor legalább az autónál ne legyen az. Ez is lehetne a Bentley mottója, amely olyan autókat kínál, ahol kis túlzással nem számít a gyártási költség, itt a legjobb hozzávalókból készítik a degusztációs menüt, a legkülönlegesebb fa, bőr, fém kerül sok esetben kézzel megmunkálva az autókba. Ki ne szeretne jó illatú fa és bőr belsőben, tökéletes csendben, akár 300 felett kvázi siklani az út felett? Itt a végeredmény egy olyan autó, amit nagyon sokan szeretnének, de csak nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak. Sok szempontból ez a végállomás, innen szinte minden visszalépés lesz. A Bentley Flying Spur járt nálunk teszten.

Mennyire kell utálni vagy unni a BMW-t, a Mercedest, az Audit, hogy ilyen autót vegyél?

Mennyire kell utálni vagy unni a BMW-t, a Mercedest, az Audit, hogy ilyen autót vegyél?

Maserati Ghibli Hybrid. Nem volt még nálam tesztautó, amit annyira megnéztek volna a járókelők és az autósok, mint ezt, vagy aminek a gyönyörű hűtőrácsát meglátva annyira vigyorogtam volna, minden beszállásnál, mint ennél, de olyan sem, amitől ennyire ambivalens érzéseim lettek volna, mint a hibrid Ghiblitől, és olyan sem, aminek néhány tulajdonsága annyira idegesített volna, mint ezé, vagy aminél ennyire zsigeri szinten éreztem volna rendszeresen, hogy ennyi pénzért átverés. Szinte óráról-órára ingadozott a véleményem, és kellett két hét, hogy leülepedjenek bennem az élmények. El lehetne intézni annyival, hogy a német prémiumokhoz képest több pénzért kapsz különlegesebb, de kevesebb autót, de azért ez nem ilyen egyszerű.

Apa tudja, mi a magasélet, anya sem akad ki, boldog az egész család

Apa tudja, mi a magasélet, anya sem akad ki, boldog az egész család

Nem egy olyan sztorit ismerek, ahol apa azért nem vehetett olyan autót, mint amilyet szeretett volna, mert nem a maga ura volt. Ez persze a macsó megközelítés, politikailag korrekten ezt úgy kell mondani, hogy apa odafigyelt a családjára és figyelembe vette anya és a gyerekek igényeit is. Mit tehet az, akinek az autó nem csak egy helyváltoztató eszköz, hanem kikapcsolódás, szenvedély, örömforrás is? Ha megteheti, vesz egy családi sportautót, mint a Porsche Panamera Sport Turismo.

Szedi az áldozatokat a koronavírus-válság - Ekkora bedőlést máshol még nem láttunk

Szedi az áldozatokat a koronavírus-válság - Ekkora bedőlést máshol még nem láttunk

A vállalat, amelyik túlélte az 1930-as évek nagy gazdasági válságát, a második világháborút, több olajársokkot és a 2008-as pénzügyi válságot is, most történetének legnehezebb időszakát éli. A Hertz, a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző cége hatalmas adósságállománnyal és hajszálvékony marzsokkal érkezett meg a mostani válságba, most pedig csődvédelembe menekült, miután nem tudta kifizetni hitelezőit. Bár a General Motors példájából kiindulva meg van az esély arra, hogy a vállalat az adósságának az átstrukturálása és a működésének az újragondolása után megerősödve kerüljön ki a mostani krízisből, ez korántsem egyértelmű. Kicsit távolabbról nézve az autókölcsönzők szenvedése másokat is magával ránthat, az autógyártók is megszenvedhetik a flottavásárlók működési zavarait. Sok vállalat menekült csődvédelembe a mostani válságban, de nem volt még példa arra, hogy egy iparág annyira fontos szereplője kerülne nehéz helyzetbe, mint most a Hertz.

Egy BMW, ami pont elég

Egy BMW, ami pont elég

Van egy elméletem, tudom nem leszek vele népszerű, mert a világ nem így működik. Szóval az elmélet: mindenkinek a lehető legkisebb autót kellene megvennie, ami még pont kielégíti az igényeit. Ezért is érdekel mindig az, hogy elég-e megvenni a kisebbet, 5-ös helyett a 3-as BMW-t, Cayenne helyett a Macant, Golf helyett a Polót. És most itt a BMW X1, ami mostanra komoly autó lett, ráadásul belül olyan tágas, hogy simán kiszolgál családokat is. Teszteltük a BMW legkisebb, ráncfelvarráson átesett városi terepjáróját.

A szépségnek ára van - Meghajtottuk a Peugeot 508 GT változatát

Különleges forma, megint. Nem SUV, végre. 225 lóerő, sportos hangulat, rendkívül hasznos vezetéstámogató technológiai megoldások - röviden így foglalható össze a Peugeot legújabb modellje, az 508-as, és annak is GT változata. Összességében érdekes, izgalmas és sokak által szerethető autó, kérdés, hogy egy ilyen piaci környezetben képes-e áttörni a kettős falat, a SUV-ok és a prémium limuzinok ellenében.

A csúcs vétel: Mercedes-Benz E 300 de - Maga az arany középút

Nincsen könnyű dolga annak az autógyártónak ma, amelyik érdemi profitot akar zsebre tenni. Az új technológiákra történő átállás, a szigorú környezetvédelmi előírások és a vásárlói igények kielégítése a világ összes pénzét felemészti. Ilyen nehéz időkben születnek az olyan rendkívüli modellek, mint a Mercedes-Benz E 300 de, amely ha jobban belegondolunk, minden szereplő szempontjából maga az arany középút. A plug-in hibrid hajtásláncában ott dolgozik még a dízel erőforrás, hogy a németek több évtizedes versenyelőnyük megtartása mellett pénzt is tudjanak keresni az eladott autóikon. A saját összeszerelésű akkumulátornak köszönhetően pedig hosszú kilométereket lehet autózni tisztán elektromos módban, látványosan csökkentve ezzel a káros-anyag-kibocsátást. A vásárlók a pénzükért cserébe egy extrákkal telezsúfolt, kívül-belül prémium minőségű autóval közlekedhetnek anélkül, hogy kompromisszumokra kényszerülnének útjaik során. Mindezért ráadásul olyan összeget kérnek csak el a szalonban, amely alapján bátran mondhatjuk, ez az autó csúcs vétel lehet cégek és magánszemélyek számára egyaránt.

Rolls-Royce Cullinan: Varázsszőnyeg 150 millió forintért

Nincs is annál kellemesebb, mint egy stresszes, fárasztó, munkával töltött nap után beülni egy Rollsba, hagyni, hogy gombnyomásra magától bezáródjon az ajtó, és élvezni, ahogy végtelen csendben siklik a lakásszerű jármű, tökéletes szigetelésével kizárva a külvilágot, magyarázta nekem néhány éve a prágai Rolls-Royce-képviselet márkaigazgatója. Teljesen igaza van, alanyi jogon járnia kellene ennek az élménynek mindenkinek. Csak 156 millió dolog választja el ettől a Föld lakosságának 99,99 százalékát. Ennyi forintba kerül az a Rolls-Royce Cullinan, amit kipróbáltunk.

Milyen egy 100 millió forintos luxuskabrió? Már messziről vágyat ébreszt

Milyen egy 100 millió forintos luxuskabrió? Pont olyan, mint amilyennek lennie kell. Veszettül gyors, ha kell, hörög, ha kell halkan siklik, benne minden felhasznált anyag extra minőségű, ami fának néz ki, az fa, ami fémnek, az fém, ami bőrnek, az bőr. Százméterekről vágyat ébreszt, és minden részletével vigyorgásra késztet. Vezettük a Bentley kabrióját, a Continental GT Convertible-t.

BMW X5: Fölényes autópályakirály

Három napig hajtottuk az új X5-ös BMW-t, az 1200 kilométeres teszt után, ha csak egy szóval kellene jellemezni az autót, azt mondanám: fölényes. A releváns kérdésekre a válaszok: Igen, onnan fentről szinte minden személyautóra lefelé kell nézni. Igen, túl sok neki az útakadály (értsd: más közlekedési eszközök). Igen, nagyon fáj, ha lassan kell vele menni. Igen, kisimítja az úthibákat. Igen, fölényes. És igen, lesznek vele irigyeid.

A családos negyvenesek álomautója

Negyven-x-évesen az emberek egy része kiég, férfiak és nők vegyesen, olyankor jön az, hogy a családi autó mellé az autómániás hölgyek például egy MINI-t választanak, a férfiak pedig MX-5-ös Mazdával, Subaru Imprezával vagy akár egy Z4-es BMW-vel lepik meg magukat. De mi van akkor, ha egy autóba kell összesűríteni mindent? Legyen használható családi autó a gyerekek miatt, de a formája legyen vagány, ne úgy, mint egy egyterűé, amiről kilométerekről látszik, hogy a tulajdonosa feladta az életet, legyen élmény vele az autózás, és lehetőleg legyen magas építésű, SUV nélkül egyre kevésbé ember az ember, ugye. Na, itt jön a képbe a SUV kupé.

Az új Ford Focus mindenkire lő és nagyon jól céloz

Nem könnyű az autógyártók helyzete akkor, ha egy évek óta meglévő modellt szeretnének továbbfejleszteni ráadásul úgy, hogy az külső-belső kinézetében és vezetési élményében is fejlődni tudjon a korábbi változathoz képest. Mindezt a globálisan eltérő vásárlói igények sem könnyítik meg, így a Ford mérnökei is komoly feladat elé néztek az új Focus megtervezésekor. Hogy mindezt hogyan sikerült megoldaniuk és milyen újítások kerültek az autóba a korábbi változathoz képest, azt egy nizzai túra során volt lehetőségünk kipróbálni.

Passat, Insignia, Mondeo, Superb - A céges autók királyai, amikért egymást tapossák a törtetők

Passat, Insignia, Mondeo, Superb. Az autópályák királyai, a közép- és felsővezetők autói, amikhez az átlagember csak használtan jut hozzá, sokszor csak egy-két generációval később. Megnéztük, mit tudnak a 10+ milliós autók, kap-e az ember ennyi pénzért hibátlan középkategóriás járművet, mik azok az extrák, amiket mindenképpen kérjünk, és mi az, ami csak parasztvakítás, és az egy hetes teszt alatt azt is megfejtettük, hogy a mindennapokban, városban, országúton és autópályán, bevásárlásra vagy családi kirándulásra mennyire alkalmasak ezek az autók. Ha egy jó tanácsot kellene adnunk, akkor azt mondanánk, vásárlás előtt mindenképpen érdemes kipróbálni ebből a kategóriából több autót is, minőségben, helykínálatban és praktikumban nagy különbségek vannak közöttük.

Milyen az élet egy elektromos autóval, ha otthon és a munkahelyen sem tudod tölteni?

Egy elektromos városi kisautót alap esetben úgy kell tölteni, mint egy mobiltelefont, naponta töltőre kell tenni. De mi van, ha sem otthon, sem bent a cégnél nem tudjuk tölteni? Egy hét tesztelés után úgy tűnik, van élet fix otthoni vagy céges töltőpont nélkül is, néhány megkötéssel így is egész kényelmes az együttlét egy elektromos autóval.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a kormánydöntés az üzemanyagárak szabályozásáról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.