
A cikk megjelenését a Lidl támogatta.
A KSH adatai szerint tavaly átlagosan 31,5%-kal emelkedtek az élelmiszerárak, idén szeptemberben 15,2%-kal voltak magasabbak az egy évvel korábbihoz képest. 2022. szeptemberéhez képest a legnagyobb áremelkedést a cukor, a csokoládé és az üdítőitalok esetében tapasztalhattuk. Augusztus és szeptember között enyhén csökkent az élelmiszerek ára, átlagosan 0,2%-kal. Többek között a liszt, az idényáras élelmiszerek (zöldség-gyümölcs), a tej, a száraztészta és a tojás is olcsóbb lett az elmúlt hónapban. A leginkább árérzékeny vásárlók számára azonban még mindig problémát jelenthet a bevásárlás, főleg hónap végén.
Fontos szereplő a magyar gazdaságban
A piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc elsők között döntött úgy év elején, hogy folyamatos és tartós árcsökkentésbe kezd – tájékoztatta az üzletlánc a Portfolio-t. A beszállítói fejlesztéseknek és a folyamatos kínálatbővítésnek köszönhetően egyre több magyar termék található a boltokban, illetve az áruházlánc külpiacokon való megjelenéshez is hozzásegíti partnereit, hogy stabil megrendeléseket biztosítson számukra.
A vállalat közreműködésével tavaly több mint 100 milliárd forint értékben exportáltak magyar termékeket 28 országba, amellyel megközelítőleg 200 magyar vállalkozás kiegyensúlyozott, tervezhető működéséhez járulnak hozzá. Ebből is kiemelkedik a vállalat hazai a bor- és tejipari exportban játszott szerepe.
Még mindig az ár a legfontosabb
A vásárlói magatartásból kiolvasható, hogy a válság előtti időszakhoz képest az élelmiszerek ár-érték aránya felértékelődött,
míg korábban fontos szelekciós szempontok – a fenntarthatóság, a kalóriatartalom, az állatbarát származási hely, a hazai termelők támogatása – háttérbe szorultak az infláció hatására. Ezt mutatja többek között a saját márkás és nagy kiszerelésű termékek népszerűség-növekedése is.
Számításai szerint a Lidl a tavalyi gazdasági év során az árstop révén több mint 19 milliárd forint költséget vállalt át a fogyasztóktól, ez a tendencia idén is folytatódik, a beszállítói ár mérséklődéséből fakadó árelőnyüket továbbadják a fogyasztóknak. Júliusig több mint 500 termék árát csökkentették, emellett több, nagyobb mértékű akciót is hirdetnek. A „Többet adunk” akció keretén belül a kormányrendeletben előírt akciók esetében a kezdetektől fogva 20-50% kedvezményt biztosítanak a kötelező, beszerzési árhoz viszonyított 15%-os árengedmény helyett. Emellett népszerűek még az ún. „multibuy” akciók, az XXL tematikus hetek során kapható nagyobb kiszerelésű, kedvezőbb árú élelmiszerek, illetve a hetente 10-12 kedvezményre jogosító kuponokat tartalmazó digitális hűségprogram.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kérdésünkre elmondta, hogy a fogyasztók érezhetően többet vásárolnak a leszállított árú termékekből, különösen a tartós élelmiszerekből, igyekeznek ilyenkor hosszabb időre előre tartalékolni.
A Kormány a 162/2023. (V. 5.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében meghatározott 20 termékkategória esetében előírja, hogy a kereskedő hetente legalább két termék vonatkozásában, forgó rendszerben 15%-os árcsökkentést köteles bevezetni, amelynek bázisértéke az elmúlt 30 nap legalacsonyabb ára. A korábban árstopos termékeket a kereskedő nem árulhatja a beszerzési árnál magasabb összegért, illetve ezen termékcsoport esetében is köteles hetente két árucikkre 15% kedvezményt biztosítani.
Kevesebb pénzért fenntarthatóbban vásárolni
Nem csak anyagi, hanem élelmiszergazdálkodási, környezetvédelmi és egészségmegőrzési szempontokból is kiemelkedő kezdeményezés a Lidl „Mentsük meg” programja. Az akció keretében szépséghibás, de még fogyasztható állapotú zöldségeket és gyümölcsöket helyeznek ki reggelente 3,5 kg-os egységcsomagokban, így olyan vásárlók is hozzájuthatnak ezekhez a teljes értékű étkezés szempontjából hangsúlyozottan fontos termékcsoporthoz, akik ajánlott fogyasztói áron nem engedhetnék meg maguknak.
Augusztusban az előző napi értékesítésből megmaradt pékárukkal bővült az élelmiszermentő program, ezek 2 és 5 darabos kiszerelésben kaphatóak. Több mint 450 ezer csomagnyi jelentős mértékben árcsökkentett élelmiszer jutott el a Mentsük meg program keretében a vásárlókhoz.
Bár nem ez az áruházlánc fő profilja, a Lidl non-food árucikkeket is értékesít. Kérdésünkre elmondták, hogy a jellemző minta az érdeklődés időszakos megnövekedése, a legnépszerűbbek a nyáron, iskolakezdés és karácsony környékén kapható áruk, a játékok, ruházati cikkek, dekorációs elemek, illetve saját márkás barkácseszközeik. Az áruházlánc ebben a kategóriában is igyekszik támogatni vásárlóit méghozzá úgy, hogy egyes termékeket tavalyi áron értékesít.
Címlapkép forrása: Shutterstock
A cikk megjelenését a Lidl támogatta.
Címlapkép forrása: Getty Images
A 27%-os áfa versenyhátrány – hogyan élhet túl a hazai koncertipar?
Élményturizmus, megfelelő árazás: a siker kulcsszavai.
A szemünk láttára alakul át a páncélos hadviselés, és ehhez csak néhány filléres drón kellett
Nézzük, hogyan jutottunk el az első világháború acélmonstrumaitól az orosz frankentankokig.
Hátsókapu-botrány: a kínai állami média kérdőre vonta az Nvidiát
Biztonsági aggályok merültek fel.
EESZT-leállás: végre jó hír érkezett
Zavartalanul működnek az elektronikus közigazgatási felületek.
Lakásstratégia: a kereslet-kínálat egyensúly elbillentését mindenképp megérzi a piac
A kereslet mellett a kínálatot is erősítő beavatkozásokra lenne szükség a KPMG elemzése szerint.
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

Top 10 osztalék részvény - 2025. augusztus
Augusztus negyedikén kijött Justin Law listája az osztalékfizető részvényekről, sorba is rendeztem őket gyorsan, itt az eredmény.Fontosabb infók a lista összeállításával kapcsolatbanElőző
Amikor a vágy titokzatos tárgya már nem a Mona Lisa...(Egyáltalán: ki az a Mona Lisa?)
Igazolt tény, hogy a műtárgypiac rezisztens a válságokra, az aukciók tendenciája a folyamatos erősödés. A millenniumi generáció viszont nem befektetésként tekint a műtárgyakra. Zentai Péte

Robert Half - elemzés
Az augusztusi Top10 első helyezettje, de mielőtt vásárolnék, megnézem alaposabban.'24 áprilisában elemeztem már, akkor nagyon tetszettek a számai, jókat emelt, volt pénze az osztalékra, szép
Aki fejben nyugdíjba megy, az leépül - Megnyílik az egyik legkülönlegesebb alapunk
A HOLD-as üzletpolitika szerinti hároméves türelmi idő után megnyílt a nagyközönségnek a Palomar Alap, az egyik legkülönlegesebb alapunk. A Palomarban olyan eszközök, árupiaci- és kamatterm

Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk Bár a 3%-os kamattal elérhető Otthon Start hitel kondíciója fix, a hitelbírálati szabályok
Robbanásszerű növekedés a hazai energiatárolásban
A MAVIR adatai szerint a magyar villamosenergia-rendszer akkumulátoros energiatárolási kapacitása 2025. május 1-jén elérte a 73,2 MW-ot. Ez óriási előrelépés ahhoz képest
Milyen devizában vegyem meg az ETF-et?
Ez a kérdés nagyon gyakran hangzik el befektetői körökben, a válasz pedig az, hogy abban, amiben a legegyszerűbb/legkevesebb tranzakciós költséggel jár.* Hiszen végeredményben teljesen mindegy


Így befolyásolják a profik az élelmiszerárakat: kiderült, mi zajlik a háttérben
Az árupiac a nagy játékosok terepe.
344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.