
Mint arról a Portfolio is beszámolt, az AutoWallis Csoport nemrég elindította saját carsharing márkáját, a wigo-t, melyet a korábbi Share Now felhasználók saját profiljukkal használhatnak tovább. Az átállás zökkenőmentesen, a tervek szerint zajlott – mondta el a Portfolio-nak Koralewsky Márk, a vállalat vezérigazgatója. A Magyarországon árbevételt tekintve piacvezető autómegosztó márka célja a váltással, hogy még hatékonyabban tudja kiszolgálni a felhasználói igényeket, és növelje az ügyfélélményt.
Több nyugat-európai nagyvároshoz hasonlóan Budapesten is elindult néhány éve a carsharing szolgáltatások integrálódása a közösségi közlekedésbe. Ez a városlakók érdeke is, hiszen ezáltal kevesebb dugó alakul ki az utakon, parkolóhelyek szabadulnak fel, és a felhasználók is rugalmasan, saját igényeikhez igazítva tudják váltogatni a különböző közlekedési formákat. A carsharing különösen praktikus mindazoknak, akik több különböző élethelyzetben vezetnek, akár egy hét leforgása alatt is: egy kisebb autóval könnyebb egy nagyvárosban parkolni, viszont a családlátogatáshoz a hétvégén alkalmasabb egy nagyobb csomagterű autó.
Jellemzően a 25-35 éves korosztály használja legaktívabban az autómegosztó szolgáltatásokat, ebben szerepe lehet annak is, hogy a fiatalabb generációk sokkal aktívabban keresik a fenntartható megoldásokat,
illetve digitális bennszülöttként teljesen természetes ennek a korosztálynak egy applikáción keresztül intézni az autóhasználatot. Ebben az életkorban sokaknak már van jogosítványa, saját kocsija viszont nincs, ezért számukra kézenfekvő a carsharing lehetőségével élni. A felhasználók között nagyobb számban találhatók férfiak, a női sofőrök óvatosabbak, kisebb számban mernek ismeretlen volán mögé beülni. A javarészt automata váltós, könnyen használható, modern és megbízható autóflottával megismerkedés után azonban ez tartózkodás viszont gyakran feloldódik.
Az ünnepek jelentik a csúcsidőszakot
Az ügyfelek átvezetése az új szolgáltatóhoz az eredeti tervek szerint, még karácsony előtt zajlott le, így az ünnepi időszakban megugró igénybevétel során már ismerni fogják a felhasználók az új applikációt, az elérhető lehetőségek közül kényelmesen tudják kiválasztani a számukra aktuálisan megfelelő opciót. Bár elsősorban rövidebb fővárosi utakra veszik igénybe a szolgáltatást, egyre több nyári balatoni kirándulást és ünnepi vidéki látogatást is közösségi autóval oldanak meg.

Az alkalmazás mostantól, időalapon automatikusan a legkedvezőbb csomagajánlatot számítja az útra, illetve az applikációban és a weboldalon is ellenőrizhető egy utazás várható költsége, így váratlan meglepetések nélkül lehetséges akár egy hosszabb, több napos utazást is carsharing szolgáltatással megoldani. A vállalat adatai alapján az év végi időszak leginkább az utazások hosszában különbözik a tavaszi és őszi felhasználási trendektől, ugyanis
sokan már a nagyobb bevásárlásokat és a családi látogatásokat közösségi autóval intézik az év többi időszakában is.
A reptéri utazások egész évben népszerűek az ügyfelek körében, de a nyári hétvégéken és az ünnepi időszakban különösen sokan választják ezt a lehetőséget, mivel a Holiday Parkolóban kijelölt wigo carsharing parkoló néhány perc sétára található a termináloktól, és itt ugyanúgy lehetséges elindítani és lezárni is az utazást, mint a zóna bármely más területén. A megújult alkalmazás egyik újdonsága szinte garantáltan hasznos lesz a reptérre utazóknak, ugyanis mostantól már perces utakra is elő lehet rendelni az autókat. Ehhez mindössze csak 48 órával az utazás előtt meg kell rendelni a kiválasztott autót a zónán belüli címre, ami a kért időpontban szinte a ház előtt fogja várni az utast.
Tavaly a felhasználók kétszer annyi kilométert utaztak a közösségi autókkal, mint egy évvel korábban, ennek a dinamikus növekedésnek köszönhetően a vállalat folyamatosan mérlegeli a lehetőségeket a külső zónákat illetően is. Ezekből, már most is szép számban érhetők el a szolgáltatáson belül, mint például Budakalász, Budaörs, Dunakeszi vagy Érd.
Címlapkép és fotó: wigo
A cikk megjelenését a wigo carsharing támogatta.
Magyar Péter: a Tisza-kormány bevezeti a 120 ezer forintos minimálnyugdíjat
Magyar Péter bőkezű ajánlatot tett a nyugdíjasoknak
Új trend van kibontakozóban? Csehországban nyitották meg Európa egyik legnagyobb hőszivattyúgyárát
Európába költözik a zöld forradalom.
Trump nagy bejelentést tett az autizmusról: kiakadtak a szakértők
Egy szert tiltott, egy másikat ajánlott.
Harmadával rövidült a lakások értékesítési ideje, nem csak az Otthon Start miatt
Mérséklődtek a területi különbségek.
Újabb ázsiai piacott szerzett magának az Brüsszel
Az új megállapodással mintegy 600 millio euróval több marad az európai exportőrök zsebében.
Pusztító koktél villámaszályok és hőhullámok
A villámaszályok a klímaváltozás egyik legaggasztóbb jelenségei közé tartoznak, amelyek hatását a szélsőséges hőség drámaian felerősíti.
Közel fél millió Ft jóváírást is kaphatsz az Otthon Start mellé
Az Otthon Start hitel egy kedvező kamatozású támogatott kölcsön, amit az első lakásszerzők használhatnak ki. Már az első hetekben kiderült, hogy egy ilyen támogatott hitelnél is komoly verse
Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..



Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod