Mi vár a biztosítókra 2013-ban? - Megszólalt a hat vezér
1. Hogy értékeli 2012-t saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak?
3. Mely termékek és szolgáltatások területén hozhat növekedést 2013 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?

1. Nagyon büszke vagyok az idei évben kapott díjainkra. Emellett az Allianz-csoport minden évben elvégez egy belső dolgozói elégedettségkutatást, és ebben 98%-ra emelkedett a válaszadási arány. Minden ponton javult a dolgozói elégedettségi indexünk. Ez azért fontos, mert a miénk egy szolgáltató cég, és a dolgozók elégedettsége erőteljesen érződik a szolgáltatás minőségében. Büszke vagyok a cég nyereségességére is, valószínűleg ezt az évet is nagyon jó eredménnyel zárjuk. Amit pedig a digitális arénában sikerült elérnünk az új lakásbiztosítási termékkel és a mobilinternet alapú fejlesztéseink előretörésével, azt mind-mind komoly eredménynek tartom.
2. Az a tény, hogy nem az ügyfél, hanem a biztosító a biztosítási adó alanya, a vállalati szegmensben komoly változásokat indíthat el. Előnybe kerülhetnek a ma Magyarországon minimális jelenléttel rendelkező külföldi biztosítók és azok fióktelepei vagy határon átnyúló szolgáltatásai. Egy vállalati biztosítás árszabásában, ahol több 10 vagy 100 millió forintos biztosítási díjakról beszélünk, 10 százalék óriási összeg. A nagyvállalati piac jelentős része elhagyhatja a magyar biztosítási piacot, márpedig ez a nem-életbiztosítási piac 10-15%-a. A cascónál is hasonló lehet a helyzet. A flották cascójánál 15 százalékos terhelés kigazdálkodhatatlan. Az Allianz mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy szolgáltatási minőséggel és termékinnovációval tartsa e területeken a pozícióit. Ha egy biztosító tulajdonosa számba veszi, hogyan fejlődött a magyar biztosítási piac az elmúlt tíz évben, szomorú képet lát. Hogy mikor jön el a trendforduló, és mikor látunk ismét növekedést, nagyon nehéz megmondani. Az biztos, hogy ehhez határozott és egyértelmű kormányzati lépések valamint kiszámítható szabályozási környezet szükségesek.
3. Az Allianznál a költségeket tekintve egy hosszú folyamat végéhez értünk, minek eredményeképp a legjobb költséghatékonyságú cég vagyunk ma a piacon. Továbbra is nagy hangsúlyt helyezünk azonban az innovációkra, a modern eszközök használatára, a termékek átalakítására, a folyamatok további fejlesztésére annak érdekében, hogy haladjunk a korral, és ügyfeleink elégedettek legyenek. Kiemelt célunk az is, hogy a MABISZ-szal együtt próbáljunk olyan megoldásokat találni, amelyek az életbiztosítási piacnak az újbóli megnyitását, fellendülését eredményezhetik.
Kisbenedek Péter részletesebb "évértékelése" (különösen a biztosítási szektorról) a Portfolio.hu-nak a közelmúltban adott interjújában olvasható.

1. 2012-ben is rengeteg kihívás ért bennünket, és nem könnyítette meg a munkánkat a piaci helyzet alakulása illetve a gazdasági válság sem. Növekvő adóterhek kilátása mellett kellett felkészülnünk a jövő évre, ráadásul eközben számos olyan háttérfeladatot kellett elvégeznünk, amit a gender szabályozás vagy a biztosítási adó generált. Összességében azonban csoportszinten sikerült megőriznünk piaci pozíciónkat és eredményességünket 2012-ben. Noha a díjak csökkennek, nekünk az eredménytermelő képességünket továbbra is szinten kell tartanunk. Idén fontos lépéseket tettünk a hatékonyabb költséggazdálkodás és működés irányába, hogy rugalmasan tudjunk reagálni a piaci kihívásokra. A Generali 2012-ben a megváltozott piaci körülmények hatására új, a vállalatcsoport teljes működését érintő stratégiai változás mellett döntött. Ennek a stratégiának fontos eleme az ügyfél- és eredményközpontú működés középpontba állítása. Elsősorban tehát ügyfélben gondolkozunk, nem termékekben vagy üzletágakban, valamint a lakossági és vállalati ügyfél kiszolgálási folyamatok tudatosabb szétválasztása mellett döntöttünk. A vállalati ügyfelek szempontjából ez jelenti többek között a szegmensmenedzsment kiépítését és fejlesztését, az egyedi, értékalapú kockázatvállalást, és szegmens alapú ügyfélkiszolgálást. A Generali 2012-ben is elsősorban a magas szintű szolgáltatásokra koncentrált, igyekezve elkerülni a piacon évek óta tartó drasztikus árversenyt. Kár szempontból 2012 - 2011-hez hasonlóan - az év egy szakaszában bekövetkezett jelentős számú vihar- és villámcsapáskár ellenére - vagyonbiztosítási szempontból eredményes évnek tekinthető. Az év szélsőségektől mentesen telt el, ami igaz a díjbevételekre és a kárkifizetésekre is, a mezőgazdaságot azonban jelentősen sújtotta idén az aszály. A gépjármű biztosítások esetében a korábbi években a szolgáltatások minősége helyett a díjszabás kapott nagyobb hangsúlyt a piacon. Idén azonban a Generali számára pozitív tendenciaként ismét kezd erősödni az a szemlélet az ügyfelek részéről, ami az ár-érték arányt veszi figyelembe és nem csak az ár abszolút nagyságát. Az idei kampányban már nemcsak a díjak versenyeztek egymással, hanem a társaságok által az ügyfélnek nyújtott kiegészítő szolgáltatások is. A személybiztosítások területén is nehézségekkel teli 2012-es éven vagyunk túl: a 2012-re is áthúzódó végtörlesztés hatását egész évben érezte a piac, a lakosság megtakarítási kedve nehezen tért vissza. A gender direktíva fejlesztési oldalon vont el sok kapacitást, ám e mellett szerencsére arra is segített rámutatni, hogy milyen fontos az öngondoskodás, a kockázati védelem. Ezen nehézségek közepette is várhatóan sikerül piaci részesedésünket növelni. Egészségbiztosítási területen több biztosító is megjelent új megoldásokkal, ez a terület 2012-ben a korábbinál nagyobb hangsúlyt kapott. Szakértelmünkkel a jó időben bevezetett ügyféligényen alapuló szolgáltatásunkkal sikerült vezető szerepünket megtartani ezen a piacon.
2. A legnagyobb kihívás talán a biztosítási adó kezelése lesz 2013-ban, ami szükségessé teszi a portfóliók felülvizsgálatát és serkenteni fogja az innovációt a termékfejlesztés területén. A biztosítási adó mellett a tovább csökkenő díjszintek és vállalati ügyfeleink költségcsökkentő törekvései mind jelentős odafigyelést és elemzést igénylő szempontok. Ha kicsit távolabbról nézzük a kérdést, továbbra is fontos szempont a viszontbiztosítási és direkt biztosítási díjak közötti különbség várható növekedése. Személybiztosítási területen az EU-ból érkező közvetítői szabályozás, az értékesítési modellek változtatása mind kihívás elé állítanak minket. A szabályozási változásokhoz való alkalmazkodási képesség kiemelkedően fontos. E mellett továbbra is fontosnak tartjuk, hogy az öngondoskodás fontosságára felhívjuk a figyelmet, segítsük eligazodni ügyfeleinket a lehetőségek között, értékesítőinket megfelelően képezzük erre. A gépjármű biztosítások esetében a legnagyobb kihívás egy még magasabb szintű kárszolgáltatás megvalósítása lehet a kgfb esetében, ami különösen a piacon kialakult átlagdíjak mellett jelent igazi kihívást. A díjhirdetés liberalizációja az első lépés volt azon az úton, ami elvezethet a direkt kárrendezéshez, amikor is a kötelezős ügyfelek saját maguk számára választanak biztosítót, és a kárukat nem az okozó fél biztosítója, hanem a sajátja rendezi. A Generali készen áll erre, és úgy gondolom, ez egy egészségesebb működést teremthet a jelenlegi kfgb piacon, előtérbe helyezve a szolgáltatások minőségét. Ma már az ügyfelek egyre tudatosabban vásárolnak, és alaposan megnézik, miért fizetnek. Azt tudjuk a számukra eladni, amiben valós értéket látnak a maguk konkrét élethelyzetében, és ami találkozik tényleges szükségleteikkel. A verseny is élesedik értük a piacon, ezért arra törekedtünk, hogy elébe menjünk az igényeiknek. Ehhez igazítottuk a termékfejlesztéseinket is: ma már például a lakás és a casco biztosításunk is moduláris alapon épül, személyre szabható csomagokkal. Termékeink sikere ezt visszaigazolja.
3. Vagyonbiztosítások esetében a lakossági szegmensben infláció körüli növekedést várunk, a vállalati szegmensben pedig a felelősségbiztosítások és a mezőgazdasági biztosítások területén várunk bővülést. Elképzelhetőnek tartom, hogy a KKV szektor fejlődése is meghaladja a 2012-es szintet, és úgy látom, a jogvédelem-biztosítás is komoly perspektíva elé néz. Tapasztalataink és előrejelzéseink alapján a gépjármű biztosítások díjai, valamint a vállalati típusú személybiztosítások díjai továbbra is erősen csökkenő tendenciát mutatnak. Növekedési potenciált a felelősségbiztosítások, géptörés- és üzemszünet biztosítások, valamint szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás területén látunk. A lakossági gépjármű biztosítási piacon növekedésre számítunk a kötelező biztosítások szerződője számára szolgáltatásokat nyújtó kgfb kiegészítő biztosítások esetében. A kockázati személybiztosítások, köztük az egészségbiztosítások területén is további erősödést várunk. A következő hetekben hazai munkavállalók százezreinek kell meghatároznia a 2013-ra vonatkozó béren kívüli juttatási csomagját. Az előző évekhez képest újdonság, hogy 2012-től a munkáltató által kötött egészségbiztosítások díjai adó- és járulékmentessé váltak egy törvénymódosításnak köszönhetően. Ennek következményeként egyre szélesebb rétegek számára válhat elérhetővé a magas szintű magán-egészségügyi ellátás Magyarországon. Mi a Generalinál továbbra is a tanácsadóinkra építünk, a többcsatornás üzleti modellben és az értékalapú biztosítás-eladásban hiszünk. Miközben az adminisztrációt igyekszünk minél inkább automatizálni, az ügyfelek felé képviselt személyes tanácsadást a technika nem helyettesítheti, csak támogathatja azt. Ennek szellemében fejlesztjük a smart megoldásokat mind az értékesítés, mind a kárbejelentés és termék oldalon. Fontos irányt jelent még a jövőre nézve, hogy - kihasználva a csoportszintű szinergiákat - fejlesztjük a prémium ügyfélkör számára nyújtott privátbanki szolgáltatásokat a Generali Alapkezelő segítségével.

1. A biztosítási piac számára a 2012-es év is nehéz volt, hiszen folytatódott a gazdaság visszaesése, amely egyébként még mélyebbnek bizonyult, mint amit a kormányzati szervek 2011 végén jeleztek. Ezért valószínű, hogy a díjbevételünk 2011-hez képest csökkenni fog az egyszeri díjas életbiztosítások miatt. Ennek oka egyrészt a devizahitelek végtörlesztése, amelyhez a háztartásoknak fel kellett szabadítaniuk megtakarításaik egy részét, másrészt a magas nominális kamatszintű államkötvények kibocsátása, amelyek közvetlen konkurenciát teremtettek hosszú távú megtakarítási konstrukcióink számára. A folyamatos díjas termékeknél viszont az idén bevezetett Életívnek köszönhetően a piacnál nagyobb növekedésre számítunk. A nem életbiztosítás területén idén is erőteljes verseny volt a gépjármű piacon, amely mind a szerződésszám, mind az állománydíj tekintetében szűkülő piac. Mi nem akartunk dömpinghez folyamodni csak azért, hogy bármi áron megőrizzük piaci részesedésünket, és inkább a potenciálisan jövedelmező szegmensek felé igyekeztünk fordulni. Ami az egyéb ágazatokat, azaz a lakásbiztosítást, a vállalati és mezőgazdasági biztosítást, illetve az öngondoskodást illeti, valószínűleg a piacnál jobb teljesítményt fogunk elérni, köszönhetően ajánlataink 3 éve tartó folyamatos megújításának, illetve erőteljes üzleti tevékenységünknek. A gazdasági helyzet romlását két exogén, azaz tőlünk független tényező ellensúlyozta. Az egyik természetesen a 2012-es évben tapasztalt kedvező időjárás és ennek folytán a jobb kárhányad a lakás- és mezőgazdasági ágazatainkban, amely területeken a piac meghatározó szereplői vagyunk. A másik pedig az európai pénzpiaci környezet javulása és ennek a magyar piacot is érintő kedvező hatása, amely egyrészt a fix kamatozású termékeink hozamában, másrészt pedig részvényportfóliónk értékében jelentkezett. Valószínűleg itt is jobbak lesznek a pénzügyi eredményeink, mint tavaly, bár hozzá kell tenni, hogy 2011 egy különösen nehéz év volt.
2. Számunkra a legnagyobb kihívás továbbra is az, hogy szervezetünknek egy olyan gazdasági és pénzügyi helyzethez kell alkalmazkodnia, amely még több éven át nehéznek és bizonytalannak ígérkezik. Az alkalmazkodás pedig megköveteli a nagyobb rugalmasságot, hogy reagálni tudjunk a gyakori változásokra, a fokozottabb innovációt és azt, hogy még közelebb kerüljünk ügyfeleinkhez, akik hozzánk hasonlóan szenvednek, illetve csökkentsük a felesleges kiadásokat, hogy ügyfeleink számára versenyképesek maradhassunk. Ebben az alkalmazkodási folyamatban két tényezőre kell hatnunk: egyrészt változásra van szükség a fejekben, hogy az emberek máshogyan tekintsenek a szakmánkra és annak gyakorlatára (amely 15 év alatt teljesen átalakult), másrészt szükséges az új technológiák széles körű bevezetése, mint amilyen az 1700 üzletkötőre kiterjedő CRM rendszer - ezek segítségével új módon és még jobban végezhetjük munkánkat.
3. A bizonytalanság 2013-ban is folytatódni fog, és a gazdaság helyzetében nemigen számíthatunk javulásra. A kormány által 2012 utolsó negyedévében megszavazott (és ezúttal végleges) új, a nem életbiztosítást érintő adó várhatóan tovább rontja a háztartások anyagi helyzetét, illetve közvetlenül kihat a mi eredményeinkre is, hiszen az adónak csak egy részét tudjuk áthárítani az ügyfelekre. Ezt az új adóterhet nagyobb költséghatékonysággal kell majd kompenzálnunk, ami megint csak nagy kihívás lesz minden szervezeti egységünk számára. A megtakarítási piacon javulás várható, hiszen a háztartások a nagy bizonytalanság idején újra takarékoskodni kezdenek, ami az életbiztosítások terén fejlődési lehetőséget kínál számunkra. Viszont a nem életbiztosításban tovább fog folytatódni a verseny, mivel a háztartások egyszerűbb és kevésbé költséges biztosítási megoldásokat keresnek, ezért tovább nő majd az internetes gépjármű-, casco, lakás és utasbiztosítások népszerűsége. Ami minket illet, a célunk a következő: még közelebb kerülni ügyfeleinkhez, és elfogadható áron minőségi szolgáltatást nyújtani számukra.
Kiderült: súlyos százezreket bukhatsz így a lakásfelújításon
3.4% az úgynevezett kontárinfláció.
Valóságos légicsata alakult ki Ukrajnában: leszedték az oroszok sztárfegyverét
Nem gyakran látni ilyet.
Vámháború: lépett a Hyundai
2030-ra az Egyesült Államokban értékesített járműveinek több mint 80%-át Amerikában fogják gyártani.
Keszthelyi Erik: nagy ugrást hozhat a mesterséges intelligencia a biztosítási szektorban
A Future of Finance 2025 konferencián beszélt a legnagyobb alkuszcég első embere.
Hegedüs Éva: olyan forradalom dübörög a bankszektorban, amely a könyvnyomtatást is lepipálja
Mindent a feje tetejére állít a mesterséges intelligencia.
Reptereken, málnaföldeken, banki irodákban láthatjuk már, mivé változtatja világunkat a technológia
A Citi Insitute vezetője tartott erről nagyívű előadást konferenciánkon.
Elrajtolt a Mastercard fenntartható közlekedési kihívása, idén is zöld kilométerek gyűjtésére hívják a résztvevőket
A tavalyi akcióban több mint 36 tonna szén-dioxid megtakarítást értek el.
Szegeden folytatódik az őszi kkv-rendezvénysorozat - Fókuszban a finanszírozás
Országjárásra indult a Portfolio és a Kavosz. Még lehet jelentkezni!
Nem Magyar Péterre erősödik a forint!
Csak egy kicsit.* Idén (kis túlzással) a világ összes fejlődő piaci devizája erősödött, mert a dollár gyengülésnek ilyesmi hatása szokott lenni. Áramlik ki a pénz... The post Nem Magyar P

Árfolyamcsapda a pályázatokban - mi történik a devizás számlákkal?
A pályázatok világában nem ritka, hogy a forint mellett euróban vagy dollárban kiállított számlákkal találkozunk. Elsőre talán csak egy adminisztratív részletnek tűnik, de valójában sorsf

Otthon Start: 10 új brutális kérdés a 3%-os csodahitelről (videó)
Első hallásra verhetetlen ajánlatnak tűnik: maximum 3%-os kamattal felvehető lakáshitel, ráadásul akár 25 évre. De vajon tényleg ilyen egyszerű? A videóban Argyelán József és Molnár Péter
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Javításhoz való jog a tervezett elavulás ellen
Hogy lehet az, hogy míg dédanyáink ifjúkorában egy nejlonharisnya élethosszig kitartott, ma már néhány használat után elszakad? A válasz nem hibás mérnöki vagy üzleti döntésekben... The p

Why prices hike, but inflation stays the same
Popular opinion says that inflation is much higher than official figures. Some say the numbers are fixed, but there could be other explanations. The post Why prices hike, but inflation stays the same appea
Követett részvények - 2025. szeptember
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a hetes chartokat nézem, 4-5 gyertya születik egy hónap alatt, ennyit már érdemes újra kiért
A projektzárás négy arca, és miért fájhat nagyon, ha összekevered
Mikor tekinthető befejezettnek egy támogatott projekt? Amikor az utolsó gépet beüzemelték? Amikor az utolsó számlát kiegyenlítették? Vagy amikor az Irányító Hatóság végre rábólinthat a z


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Mégis mi történik most a magyar tejiparban?
Milyen problémákkal néz szembe az ágazat?
Újabb kínai gyár jöhet Magyarországra - Szemfényvesztés vagy óriási biznisz?
Mit hoz a Wisdom Motor?
Mire elég régiós viszonylatban a hazai bérrobbanás? – A továbbiakhoz a AI-nak is lesz egy-két szava
A termelékenység növelés.
