
Az Effie magyarországi szervezői – az IAA Hungary és a MAKSZ – 2025. november 24-én, immár 24. alkalommal rendezték meg a hazai hatékonysági verseny díjátadóját, amelynek ezúttal is a Budavári Lovarda adott otthont. A zsűri döntése alapján a döntőbe jutott 63 pályamű közül 1 Platina, 7 Arany, 7 Ezüst, 14 Bronz és 35 Finalist díj került kiosztásra. Mivel az Effie-re kizárólag bizonyítottan eredményes kampányokat lehet nevezni, már a döntőbe jutás is jelentős szakmai elismerést jelent.
Az Effie – amely világszerte a kimagasló teljesítmény egyik legmegbízhatóbb szimbóluma – magyarországi versenyének kétfordulós zsűrijében, valamint a Platina-díj zsűrijében idén is mintegy 120 elismert iparági szakember vett részt. A pályaművek értékelése az Effie nemzetközi standardjai alapján zajlott, a folyamatot és a végeredmény hitelességét pedig közjegyző felügyelte.
A McDonald’s „TheVR Mekis kedvence 3 Arany Effie díját Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok / Influencer marketing, Branded Content, és az idén debütáló Age-Inclusive Marketing / Youth engagement kategóriákban nyerte el, melyek a feat. munkái.
Szintén Arany Effie-t érdemelt az Euronics „Ez ennyi” kampánya Kereskedelem kategóriában, melyen a Positive Adamsky dolgozott, a Mindshare-rel, mint társügynökséggel.
Idén is Arany Effie-t kapott Magyar Telekom, „Mindenki a legjobb” kampánya az újként meghirdetett a Mesterséges intelligencia a hatékonyság szolgálatában, a Mito munkája, a WPP Mediaval együttműködésben.
Szezonális marketing kategóriában kapott 2025-ben Arany Effie-t a Vodafone / Final Breakthrough: A Vodafone utolsó, minden idők leghatékonyabb kampánya, melyet a BOLD jegyez.
Szintén Arany Effie született a frissen bevezetett Wellbeing kategóriában: az Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége nyerte Elfojtott férfikönnyek című nevezéséért, amit a Mediator készített.
A Platina Zsűri az Arany nyertesek közül a Progress Promotion Kft. - McDonald’s Magyarország, a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok / Influencer marketing kategóriában nyert „McDonald’s - TheVR Mekis kedvence” c. nevezésének ítélte oda a legjobbak közül is a legjobbnak járó elismerést.
A három kategóriában is Arany Effie díjas, végül a Platina zsűri egyhangú elismerését is kivívó kampány fejlesztése és megvalósítása minden ponton a célcsoport mély megértésén, a fogyasztói insight abszolút középpontba helyezésén alapult, a love brand így hitelesen, relevánsan és eredményesen tudott a fizikai térből kilépve digitális élményt is teremteni a fogyasztónak.
Újszerű stratégiai megközelítéssel az influenszerekre alapozva, ugyanakkor komplex, integrált kommunikációs rendszert end-to-end építettek fel, amely mérhetően bizonyította hatékonyságát – az üzleti tranzakciók, a márkaérték, a letöltések és a médiavisszhang tekintetében egyaránt.
Az idei versenyen elért helyezéseik alapján a legeredményesebb Megbízók:
Progress Promotion Kft. - McDonald’s Magyarország (Platina Effie, 3 Arany, 3 Bronz, 3 Finalist), egyező eredménnyel a Magyar Telekom (1 Arany, 1 Ezüst, 1 Shortlist), Vodafone (1 Arany, 1 Ezüst, 1 Shortlist) lettek. Az Effie2025 „Év Megbízója” címet a Progress Promotion Kft. - McDonald’s Magyarország nyerte el.
Az ügynökségi sorrend: feat. (Platina Effie, 3 Arany, 2 Bronz, 5 Finalist, 1 Finalist -társügynökség), Bold (1 Arany, 2 Ezüst, 2 Finalist), Mito (1 Arany, 1 Ezüst, 1 Bronz, 2 Finalist). Az idei Effie „Év Ügynöksége” címet a feat. érdemelte ki.
(A pontszámítás a mindenkori nemzetközi standard Effie Index pontrendszere alapján történik.)
Az Effie szervezői ezúton is gratulálnak minden további díjazottnak, köszönetüket fejezik ki a nevezőknek, zsűritagoknak és az Effie támogatóinak.
A DÍJ, AMI SZÁMÍT
Az 55 éve alapított, a világ több mint 50 országában megrendezésre kerülő reklámhatékonysági versenyt Magyarországon 2002 óta szervezi az IAA Hungary (Reklám Világszövetség Magyarországi Tagozata) és a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége). A nevezés és a pályaművek értékelése az Effie Worldwide standard szabályrendszere és iránymutatásai alapján zajlik. Az Effie megkérdőjelezhetetlen szakmai elismertsége többek között a széles iparági tudásra épülő alapos és minden részletre kiterjedő zsűrizésnek köszönhető.
Effie Awards Hungary 2025 támogatói és együttműködő partnerei: ATMEDIA, RTL CSOPORT, AUDI, PUBLIMONT, ADDIG, ADS INTERACTIVE, HANGMÁNIA
Kráss Kontent, Portfolio.hu, onBRANDS, mmonline, Digital Hungary, Oázis, Visual Creative, Apple PS, Copy General
További információ: www.effie.hu
Hatékony Megbízók és Hatékony Ügynökségek Ranglistája

(x)
Címlapkép forrása: MARK TURCSIK
Olyan csapást szenvedett el Oroszország, hogy kénytelen volt megszólalni
Egészen elképesztő magyarázattal szolgáltak.
Készül a mentőöv? Szijjártó soron kívül Szerbiába utazott
Ellátásbiztonsági veszélyhelyzet.
Ursula von der Leyen: a következő napok veszélyekkel teliek, háborús fordulat jöhet
Az Európai Bizottság elnöke vallott az ukrajnai helyzetről és uniós tervekről.
Dupla terrorista merénylőt fogott az SZBU: rendkívül egyszerű okból állt orosz ügynöknek a tinédzser
Csak 15 évet kaphat, mert kiskorú.
Nincs megállás, több mint 20 százalékot ugrott a magyar tőzsde új sztárpapírja
Nagy forgalom mellett tépik.
Újabb kínai autógyár jöhet Magyarországra: 300 ezres éves termelési kapacitással terveznek
Hatalmas autóipari beruházási tervről vallott az egyik legnagyobb kínai gyártó.
Akkora a baj az egyik legnagyobb gazdaságban, hogy anime- és háziállat-termékekkel mentenék a növekedést
Kiderült, milyen furcsa módszerrel próbálja felturbózni gazdaságát a távol-keleti nagyhatalom.
"Kell egy pofon Európának, hogy észhez térjen"
"Az állam és a privát szféra összefonódása akkora versenyhátrány Magyarországnak, ami sehol máshol nincs, ez szuper extrém az Európai Unió más országaihoz hasonlítva." Szabó Balázs,...
"Vízvezeték-szegénység": új krízis az Egyesült Államokban
A vezetékes vízhez való hozzáférés hiánya már nemcsak a vidéket, hanem a nagyvárosokat is érinti és különösen a kisebbségi közösségeket sújtja.
Kihívások éve a könyvvizsgálatban - tapasztalatok trendek
A könyvvizsgálat kívülről gyakran statikus szakmának tűnik: szigorú standardok, jól körülhatárolt eljárások, kiszámítható munkarend. Az előző év azonban ismét bebizonyította, hogy a s
Energiatároló cégeknek: itt a rég várt pályázat
A 2025. júniusában meghirdetett pályázat célja nem más, mint felpörgetni a vállalkozások saját energiatároló és megújulóenergia-termelő kapacitásainak kiépítését.
Devizában még az osztalék sem egyszerű
A HOLD privátbankárai ugyan nem tanácsadók, ügyfeleink mégis ezernyi problémával fordulnak hozzánk. Ezekből szemezgetünk, egyfajta edukációs jelleggel: melyek azok a tipikus kérdések és pro
Energetikából finanszírozott oktatás: a texasi egyetemi rendszer
A texasi egyetemi rendszert ma már a fosszilis bevételek mellett a zöldenergia-értékesítésből és az adatközpontok telepítéséből származó források is finanszírozzák.
A politika első számú fegyvere: a gazdasági fantazmagória
Egyik napról a másikra 7 millió gyermek tűnt el az Egyesült Államokban. Franciaországban sokan próbálnak "karriernyugdíjasok" lenni. New Yorkban volt idő, amikor inkább felgyújtották a... T
Franklin Resources Inc. - kereskedés
Júniusban néztem rá legutóbb, akkor 18%-os pluszban voltam, ez mostanra 7%-ra olvadt. De szerintem nincsen semmi baj, ez csak egy korrekció, és nemsokára megint emelkedni fog.Hetes:Pont ugyanúgy l
Most kiderült, mitől tartanak a legjobban a szupergazdag magyarok
Szépen nőtt a vagyonuk.
Tényleg soha nem álltunk ilyen közel a háború lezárásához?
Vajon sikerül kompromisszumot kötni?
Kiderült, mire készülnek a magyarok a pénzükkel – Megszólalt az Erste vezérigazgató-helyettese
Cselovszki Róberttel beszélgettünk.
Milyen részvényeket hoz a Mikulás a puttonyában?
Mikulás-rali és egyéb karácsonyi álmok. Milyen részvényeket hoz a Mikulás? December eleji részvénymustra, aktualitások, grafikonok, értékeltségek.
Tőzsdei adrenalin vs. nyugodt hozam – te melyiket választod?
Tőzsdéznél, de nem tudod, merre indulj? Ismerd meg egy aktív trader és egy alapkezelő gondolkodását a Portfolio Investment Services online előadásán Vidovszky Áronnal!
