Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősség-biztosítási átlagdíja az idei első félévben, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest - derül ki a Netrisk.hu adataiból. A népszerű márkák közül a Daciákra, Suzukikra és az Opelekre lehet olcsóbban kgfb-t kötni. A kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a cascobiztosítások átlagdíja az első félévben, amely így megközelítette a 139 ezer forintot.
Sokat kellett várni, mire 2021-ben megnyílt a Tesla első hivatalos márkaképviselete Magyarországon, azonban a jelek szerint annyira népszerű az amerikai autómárka, hogy már a terjeszkedésen gondolkodnak, Debrecenben nyílhat újabb szalon – szúrta ki a Villanyautosok.hu
2023 első negyedévében 13,5 százalékkal több zöld rendszámot adtak ki Magyarországon, mint 2022 ugyanezen időszakában. Március végén több mint 69 ezer gépjárművön volt már zöld rendszám - írja a Pénzcentrum.
Kevesebb, mint egy éve vezették be az új rendszámokat, máris változás lépett életbe, és ez éves szinten előforduló jelenség lesz - írja a Vezess.hu.
Két év alatt 70 százalékkal emelkedett a használt autók átlagára Magyarországon, 17,5 százalékkal tavaly, míg 43 százalékkal egy évvel korábban – derül ki a Vezess.hu kérésére a legfontosabb piaci szereplők által összeállított statisztikákból.
Csaknem egymillió gépjárműnek, köztük több mint félmillió személygépkocsinak esik még mindig január elsejére a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) évfordulója, esetükben a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) közel 100 ezer szerződésváltásra számít az év végi váltási időszakban, és mintegy 10 százalékos átlagdíj-emelkedésre.
Majdnem százezer új rendszám fogyott szeptember végéig – közölte Facebook-oldalán a Technológiai és Innovációs Minisztérium (TIM).
Hamarosan meghallgatható lesz a Portfolio Checklist, lapunk munkanapokon megjelenő podcastjének szerdai adása. A műsor első részében azzal foglalkozunk majd, hogy szerda hajnalban megszületett a megállapodás, mely alapján hamarosan betilthatják a diesel- és benzinüzemű új autók értékesítését az Európia Unióban. Ahogy az a közösségi döntéshozatalban szokásos, kompromisszumos megoldás lett a vége, a témával kapcsolatban Szandányi Levente, lapunk autóipari elemzője lesz a Checklist vendége. Mai másik témánk a keddi kamatemelés, mely bár megállította a forint lejtmenetét, de sok az arra utaló jel, hogy önmagában nem fogja tartósan stabillá tenni a magyar fizetőeszközt.
Az Európai Unióban 20,6 százalékkal esett az új autók eladása áprilisban 2021 azonos időszakához képest. Ezzel tizedik hónapja tart a csökkenés elsősorban a beszállítói láncok fennakadása miatt - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szerve, az ACEA szerdán.
Délután 5-kor jön a Checklist, lapunk napi podcastje amiben szó lesz a KSH 2021-es lakáshitelpiaci adatairól, a legkeresettebb hiteltípusokról és a kamatemelés várható hatásairól 2022-ben. Ezután pedig a magyar autópiacon megfigyelhető jelentős visszaeséssel foglalkozunk és kiderül az is melyik autómárkák a magyarok kedvencei.
A szűkülő kínálat miatt nő a magánszemélyek és a kereskedések által kínált használt gépkocsik ára, bizonyos modellekért akár 15 százalékkal kell többet fizetni októberben, mint év elején - ismerteti a Das WeltAuto közleményében.
A Muscle Car City, amely a világ egyik legnagyobb nagy teljesítményű amerikai autógyűjteményével rendelkezik becsukta kapuit, és néhány nap múlva elárverezi több mint 200 autóból álló ritka gyűjteményét. Ebben többnyire a GM által korábban gyártott járművek találhatóak még az amerikai autógyártás aranykorából.
Évtizedes tendencia törhet meg idén, ha a forgalomba helyezett autók átlagéletkora nem haladja meg a tavalyi 14,2 évet, amire nemcsak a kiugró újautó-eladási adatok adhatnak reményt, hanem az olyan új bérleti konstrukciók terjedése is, amelyeket a saját autó alternatívájának szántak.
Szokatlanul alacsony kilengéseket látunk a devizapiacon.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Szerinte Magyarország az egyik fény az egész világon.
Lehet, hogy erről beszélt az amerikai elnök a napokban.
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.