Bár a magyar kiskereskedelemnek komoly lökést adott a 2022-es választások előtt kiosztott helikopterpénz, 2023 volt a kijózanodás éve, amikor az emberek már nem tudtak annyi tartós fogyasztási- és szórakoztató-elektronikai cikket vásárolni, mint korábban. A reálbérek éves alapon mért emelkedése egyelőre csak egy statisztikai adat, hiszen az emberek jellemzően az év elején kialkudott bérükből költenek, tehát év közben a vásárlóerejük nemigen változik - hangzott el a MediaMarkt pénteki háttérbeszélgetésén.
Megkezdődött az ünnepi vásárlási szezon, amely az elmúlt két év hipernövekedéséhez képest visszaesést mutat – írja közleményében a Digitális Kereskedelmi Szövetség.
Rekordot döntött az idei karácsonyi vásárlási szezon első öt napja az Amazonnál, az e-kereskedelmi óriás arról számolt be, hogy a Hálaadás Napja és „Cyber Monday” között eltelt öt napon minden eddiginél erősebb értékesítési számokat ért el – írja a CNBC.
Rekorddal indult a karácsonyi vásárlási szezon az Egyesült Államokban, az online értékesítések új csúcsra emelkedtek Black Friday napján – derül ki az Adobe adataiból a CNBC cikke szerint.
Az ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsősorban üzletekben vásárol, további 20 százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik - derül ki az Oracle kereskedelmi felméréséből. A válaszok szerint az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás (52 százalék) a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel (20-20 százalék).
Új forgalmi csúcsot hozott az eMAG Black Friday, az idei kampány megmozgatta a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. A legnagyobb slágertermékek az öblítők és más fogyóeszközök voltak, de rendkívül sokan vették meg a karácsonyi ajándéknak szánt játékokat, vagy szereztek be új laptopot.
A kihagyhatatlannak hirdetett akciók hatására bárkiben beindulhat a veszteségelkerülő és versengő magatartás, aminek a tudatosság és az önfegyelem az ellenszere Németh Erzsébet szociológus szerint - írja az infostart.hu
A Klarna tovább építi vásárlási ökoszisztémáját azzal, hogy egy árösszehasonlító oldalt hoznak létre és vezetnek be több európai országban.
Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is - tudta meg a PwC. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.
Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i Black Fridayén a magyar vásárlók 10,13 milliárd forint értékben, több mint 420 ezer darab terméket rendeltek, ami jelentősen felülmúlja a tavalyi év eredményeit. A legjobban a háztartási eszközök, tisztítószerek, baba-mama termékek és a laptop/IT termékek fogytak, de belföldi szállást/utat is vásároltak közel kétszázan.
Az elmúlt években egyre erősebb volt az online értékesítés Fekete Pénteken az Egyesült Államokban, és a várakozások szerint idén új csúcsot dönthettek az eladások. Az Adobe Analytics becslése szerint meg is van az új rekord.
IPhone, OLED-tévé, laptop és hőszivattyús szárítógép: ezek voltak az Extreme Digital 2020-as Black Friday-ának első óráiban a legnagyobb forgalmat generáló termékek. Az első öt órában az idei fekete péntek forgalma a járványhelyzet ellenére 40 százalékkal haladta meg a tavalyit – áll az Extreme Digital közleményében.
A fogyasztók és vállalkozások egyaránt készülnek a fekete péntek ("Black Friday") típusú kampányok rejtette lehetőségekre. Az ünnepek előtti leárazások előnyös árakhoz segítik a fogyasztókat, de a vállalkozásoknak is lehetőséget teremtenek arra, hogy még inkább megnöveljék az ajándékozással teli időszak bevételeit. Magyarországon az ilyen kampányok csak a 2010-es évek második felében terjedtek el igazán, nagyszabású reklámhadjáratokkal és célirányos értékesítési stratégiákkal. Ezekre azonban nem csak a fogyasztók figyeltek fel. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már 2015-ben metodikusan vizsgálni kezdte a piacon megjelent Black Friday típusú stratégiákat és az utóbbi 5 évben több ehhez kapcsolódó döntést hozott. Az ellenőrzés idén is elkerülhetetlen. Az alábbiakban a GVH gyakorlatát hívjuk segítségül ahhoz, hogy megértsük pontosan mire is fog figyelni a hivatal az ünnepeket megelőző reklámkampányok és más kereskedelmi gyakorlatok ellenőrzése során. Nagy András, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ügyvédjének írását közöljük.
A Gazdasági Versenyhivatal 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozásával kapcsolatban. A versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakok során tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon.
Már indult fogyasztóvédelmi eljárás a novemberi ellenőrzések alapján a webáruházak megtévesztő hirdetései miatt, emellett az árképzésnél is előfordultak hiányosságok - mondta a Magyar Nemzetnek Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára az elmúlt hétvégén lezajlott black friday akciós kampány tapasztalatairól.
Hosszas csődeljárás után bíróság döntött az első román fapados légitársaság, a Blue Air felszámolásáról
Gigantikus eladási hullám jöhet a kötvénypiacon.
A vámbejelentésekre figyelnek a befektetők.
Több mint 60 százalékos hozamra lehetett szert tenni.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Hathatott Trump keményebb fellépése.
A Xiaomi autója árnyékot vethet a Porsche modelljeire is.
A szomszéd felvételét nagy viták övezik.
Ennyire erős a verseny?