Az utolsó negyedév 1,2 százalékos csökkenést hozott a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díjában a megelőző negyedévhez képest, a díjszint így a fél évvel ezelőtti 57 ezer forintos értéken áll. A kárráfordítások eközben egy negyedév alatt érdemben nem változtak– áll az MNB friss Kgfb-indexében.
A márciusi lakásbiztosítási kampány mellett még egy fontos határidőre érdemes figyelni a napokban. Annak a közel nyolcvanezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), legkésőbb március 1-jén éjfélig kell rendezniük esedékes díjrészletüket – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A szigorú határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik.
Visszafogottan emelkedtek a kgfb-átlagdíjak az idei kampány első két hetében, a személyautósok átlagosan több mint 18 ezret spórolhattak ahhoz képest, mintha nem léptek volna - állapította meg a legnagyobb online alkuszcég.
A kötelező felelősségbiztosítási átlagdíjak visszafogottan, 3 százalékkal nőttek az idén az első kilenc hónapban. A cascóbiztosításoknál viszont 20 százalékos drágulás látható - közölte saját adatai alapján a Netrisk. Kiderült az is, hogy a leggyakoribb autók, például a Suzukik, Opelek és Toyoták esetében hol tartanak az átlagdíjak.
2-2,5 millió autós teljesen passzív a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításával kapcsolatban. Kétharmaduk azért nem néz körbe az ajánlatok között, mert túl bonyolultnak tartja a folyamatot, elsősorban ezen kell változtatnia a piacnak - derült ki egy mai biztosítói sajtótájékoztatón, amelyen a közelgő, immár csak 400 ezer autóst érintő kgfb-kampányról is szó esett.
Éves összehasonlításban 10 százalékkal, 57 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja. Negyedéves összehasonlításban a díjnövekedés mérséklődött, a kárráfordítás kisebb ütemű emelkedése is várhatóan visszafogja majd a díjemelkedést - állapította meg az MNB.
Tíz év alatt a másfélszeresére nőtt a kötelező biztosítással közlekedő gépjárművek száma Magyarországon, csak személygépkocsiból 4,3 millió biztosított jármű fut az útjainkon. A károk gyakorisága egyre kedvezőbb: tavaly a gépjárművek 2,2 százalékát érte olyan kár, amit bejelentettek a biztosítónak, ez a Covid legkevésbé forgalmas időszakához hasonló alacsony szám. A kárinfláció viszont tombol: az átlagos kár nagysága csaknem megduplázódott tíz év alatt, miközben a biztosítási díjak a 23%-os adó megjelenésével együtt is „csak” másfélszeresükre, az utóbbi időben az infláció alatt emelkedtek. Nem a biztosítók szedték meg tehát magukat a kedvező baleseti statisztikákon: tavaly mindössze 4 milliárdot kerestek a kgfb-n, és 123 milliárd ment a károkra, miközben az állam több mint 50 milliárd forintot szedhetett be adóként a kötelező biztosításokból.
Holnaptól mintegy 50 ezer e-rollerrel már csak kötelező biztosítással lehet közlekedni a hazai utakon. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívta fel a figyelmet, hogy a jármű vezetőjének közúti ellenőrzés során be kell tudnia mutatni a biztosításról szóló igazolást, de bérlés esetén is a használónak kell meggyőződnie arról, hogy az adott járműre kötöttek-e kgfb-t.
Ahogy már írtunk róla (itt és itt), július 16-tól kötelező a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a különböző elektromobilitási eszközökre, például rollerekre és segway-ekre. A Grantis összegyűjtötte, mennyiért köthetünk most kgfb-t ezekre az eszközökre.
Ahogy már írtunk róla, július 16-tól új törvényi szabályozás pontosította és bővítette a gépjármű fogalmát, így kötelező lesz felelősségbiztosítást kötni a 25 km/h tervezési sebességet meghaladó, vagy a 25 kg feletti és 14 km/h tervezési sebességet meghaladó gépjárművekre, köztük egyes e-rollerekre is. A szabályozás fontos mérföldkő, azonban nem ad választ minden nyitott kérdésre, hiszen a jelenleg használt ilyen eszközök többsége nem esik bele ezekbe a kategóriákba – hívta fel a figyelmet a Groupama Biztosító.
Éves összehasonlításban 11 százalékkal, 56 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja, amely a 2023-as éves átlagos infláció utóhatása, de az alatt alakult. Az infláció csökkenésével, a biztosítói kárráfordítások mérsékelt 8 százalékos emelkedésével a díjak konszolidációja várható – közölte az MNB friss negyedéves Kgfb-indexében.
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az érintettekre 2024. július 16-tól vonatkozik majd - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb). A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívta fel a figyelmet, hogy fokozottan megéri kifizetni a kategóriától és lakhelytől függően havi 600-800 forintos kgfb-havidíjat, mivel azzal nem csupán a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírság küszöbölhető ki, hanem a közúti baleset során okozott, akár többmilliós kártérítési kötelezettség is.
Annak a közel nyolcvanezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), legkésőbb február 29-én éjfélig kell rendezniük esedékes díjrészletüket – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A szigorú határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik.
AI-alapú kgfb-kalkulátort indított el a Signal Iduna Biztosító az Ominimo hazai biztosítástechnikai startup céggel partnerségben - közölte a biztosító.
A MABISZ Információs Központjában várják a kedden az M1-en defektet szenvedők jelentkezését - közölte a biztosítói szervezet.
Az utolsó szerződés június végén járt le.
Szerinte nem lesz megállapodás Japánnal.
Két hét után sikerülhet először emelkednie a forinttal szemben.
Így termelj, tárolj és válj le a hálózatról egyszer és mindenkorra!
Nincs bizalom az amerikai gazdaság iránt.
Hogyan épít portfóliót a világ legnagyobb alapkezelője Magyarországon?