Egy héttel az ukrajnai háború kezdete után kevés francia nagyvállalat jelentette be, hogy kivonulna Oroszországból, a francia kormány pedig óvatosan adagolja az üzleti közösségnek szánt üzeneteit.
Nem csak a Louis Vuitton és a Chanel, hanem a Gucci is megemelte a luxustáskái árát, derül ki a Jefferies riportjából.
A francia luxusmárkák gyártója, a Kering közzétette legfrissebb számait, bár a cég számára erősen indult az idei év, a negyedév végére a helyzet azonban nagyot romlott, miután a koronavírus járvány miatt a társaság az európai és amerikai üzleteinek fokozatos bezárására kényszerült.
Hétfőn jelentették be, hogy az Egyesült Államok hozzávetőleg 2,4 milliárd dollár értékű francia termékre kíván adót kivetni, köztük például pezsgőkre, sajtokra, kézitáskákra, válaszul az amerikai technológiai vállalatokra kivetett francia digitális adók miatt. A bejelentés után a francia luxuscikk gyártó cégek részvényei nagyot estek ma, a Louis Vuitton tulajdonosa, az LVMH mellett a Kering és a Hermes árfolyama is lejjebb került.
Kedden tette közzé gyorsjelentését a Kering, a francia luxusmárkák gyártója a várakozásokat meghaladó árbevételről számolt be, a csoport beszámolója után az elemzőházak célárat emeltek, a Kering részvényei pedig új történelmi csúcsukra emelkedtek ma délelőtt.
Tovább folytatódik a gyorsjelentési szezon. A világ legnagyobb szemüveggyártójának, a Luxotticának az árbevétele és adózott eredménye is emelkedett a legutóbbi negyedévben és a Gucci márkáról ismert Kering árbevétele is magasabb lett a várakozásnál, amire a befektetők zsákolni kezdték a részvényeket. De jelentett a Ford és a Pfizer is.
Ugyan vannak fordulós jelek, de továbbra is nagyon erős a papír.
Kormányinfót tartottak ma.
Washington egyelőre nem tart tőle.
A KSH a korábbinál 15 nappal gyorsabb adatközlési rendszerre áll át.
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.