Az olasz Iveco haszongépjármű gyártó vállalat vezérigazgatója "ostobaságnak" nevezte a járművek károsanyag-kibocsátásának korlátozására tervezett Euro 7-es normát, amelyet 2025-től vezetnének be az Európai Unióban.
Egy regionális német bíróság úgy döntött, hogy elutasítja egy német gazdálkodó keresetét, amit a Volkswagennel szemben indított, írja a Reuters.
Az Európai Unió elfogadta azt a jogszabályt, amely 2035-től gyakorlatilag betiltja az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését, és amelynek célja az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása és az éghajlatváltozás elleni küzdelem – számol be a hírről a Reuters.
A kormány hiába enyhíti a fakitermeléssel kapcsolatos követelményeket, az idei fának már nem lesz megfelelő a víztartalma ahhoz, hogy tűzifának használjuk – figyelmeztettek szakértők a Portfolio Checklist hétfői adásában. A nedves fa használata pedig végső soron kéménytüzekhez is vezethet, ha pedig valaki műanyagot vagy egyéb hulladékot éget el, akkor 300 ezer forintos bírságot kockáztat, ezzel ugyanakkor van egy bökkenő: a tapasztalatok szerint nincs, aki bírságoljon.
A globális bankok tavaly 742 milliárd dollárnyi finanszírozást nyújtottak szén-, olaj- és gázipari vállalatoknak annak ellenére, hogy tele voltak a hírek a bankok éghajlatváltozással kapcsolatos ígéreteivel.
Huszonötödik alkalommal ellenőrzik közúti mérésekkel a gépkocsik környezetvédelmi állapotát hétfőtől péntekig Budapesten és három vidéki nagyvárosban - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap az MTI-vel.
Helló, Budapest! – ez a felirat volt olvasható annak a Mercedes Benz eCitaro elektromos busznak a kijelzőjén, amelyet ma délután mutattak be az ArrivaBus Kft. Andor utcai telephelyén – írja a BKK a Facebook-oldalán.
A klímaváltozással szemben cselekvéssel lehet fellépni, Magyarország az elmúlt években uniós szinten is példaértékű intézkedéseket tett, és a kitűzött célok felé eredményesen, következetesen halad - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken.
A Tesla egy számlálót vezet a honlapján, amiből kiderül, mennyi CO2-t spóroltak meg a teslások azzal, hogy elektromos, és nem hagyományos belsőégésű motoros autót hajtanak.
Arról, hogy mennyire népszerűek a városi terepjárók, és hogy ezek az autók a méretüknél, súlyuknál és nagyobb légellenállásuknál fogva többet fogyasztanak, mint a hagyományos középkategóriás autók, már többször írtunk, a Nemzetközi Energia Ügynökség azonban konkrét számokkal szemlélteti, hogy mit is jelentenek károsanyag-kibocsátás szempontjából az SUV-ok, és hogy milyen árat kell fizetnünk a kényelmesebb ki- és beszállásért, a magasabb üléspozícióért.
A világ nagy olajcégei az általuk értékesített termékek felhasználásán keresztül hozhatók összefüggésbe a klímaváltozással.
Különösen nagy értékű vesztegetés elfogadásával vádolják.
Informatikai berendezéseket, telefonokat foglaltak le.
Hamarosan szavaz a Szenátus a segélycsomagról.
Óriási lehet az adatközpontok energiaigénye.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.
Az OXO-vezér a Checklist hétvégi különkiadásának vendége volt.