Több változtatásról is döntött a szlovák parlament a napokban: az egyik legfontosabb ezek közül, hogy a megengedett maximális sebességet 130 km/h-ra emelték a Pozsonyon áthaladó autópályán - írja az Új Szó.
A német parlamenti választások végeredménye érdemi hatással lesz Európa legmeghatározóbb autóiparának jövőjére is egy olyan kiemelten fontos időszakban, amikor az egyes szereplők élet-halál harcot vívnak annak érdekében, hogy képesek legyenek megfelelni az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak. A vezető német pártok kivétel nélkül támogatják az elektromos autózásra történő átállást, abban azonban lényeges különbségek vannak közöttük, hogy ezt a folyamatot hogyan képzelik el. Ahogy a benzines és dízel autók betiltásának, vagy éppen az autópályákon alkalmazandó sebességkorlátozások ügyében sem értenek egyet.
Augusztus első napjaiban indul az Országos Balesetmegelőzési Bizottság OBBPoint elnevezésű applikációja, amely a világon az első sebességalapon működő hűségpontrendszer - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kedden a police.hu oldalon.
Ötévente minden közútkezelőnek jogszabályban előírt kötelezettsége felülvizsgálni az útjain a forgalmi rendet - írja az Infostart.
Szerdán fogadhatja el Karácsony Gergely azt az előterjesztést, amely többek között 50 km/órás maximum sebességet engedne meg Budapesten.
Tovább bővülnek a Google Maps szolgáltatásai, újabb funkciók kerülnek be a Waze-ből - írja az Android Police. A Google korábban már elérhetővé tette a sebességhatár-jelzőket és a traffipax-figyelmeztetéseket, mostantól pedig azt is láthatják a felhasználók, hogy milyen sebességgel mennek.
A szakszervezetek és környezetvédő szervezetek ajánlata alapján 130 kilométer/órás sebességkorlátozást vetetnének be a német autópályákon - derül ki egy kiszivárgott kormányzati dokumentumból, amiről a Bild Zeitung és a Frankfurter Allgemeine Zeitung is beszámolt.
Jövő hónaptól jobban odaléphetnek a gázpedálra az ausztriai A1-es autópálya egyes szakaszain közlekedők annak köszönhetően, hogy az Osztrák Szabadságpárt végigvitte javaslatát és egy pilotprogram keretében 140 km/h-ra emelik a megengedett sebességhatárt.
Franciaországban július 1-től óránként 90-ről 80 kilométerre csökken a megengedett legnagyobb sebesség a lakott területen kívüli országutakon. Az intézkedés mintegy 400 ezer kilométernyi útszakaszt érint.
A vártnál jóval gyengébb lett a GDP-adat.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A javaslataikat már megküldték a minisztériumnak.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.