Jól fogytak az alkoholos italok a koronavírus-járvány első hullámaiban, a statisztikák szerint 2020-ban 10 százalékkal többet adtak el, mint 2019-ben. A kereslet azóta is töretlen, ráadásul a szezonális hatás most még nagyobbat lökhet a piacon, mint korábban. A fogyasztói igények viszont folyamatosan változnak, a gyártók újabb és újabb termékekkel igyekeznek meghódítani a szomjas magyarokat, mert a sör már nem trendi. De hova tart ez a piac, és mi lehet az idei nyár slágere?
A műszerfal csupa piros lámpát mutat, elsőként a koronavírus járvánnyal kellett megküzdeni, most a háború miatt többek között az alapanyaghiány és -emelkedés, az energia drágulás nehezíti a szektort. Döbbenetes, hogy mennyi probléma van - mondta Pierre-Olivier Bergeron, az Európai Sörgyártók Szövetségének főtitkára a Magyar Sörgyártók Szövetségének 30. évfordulója alkalmából tartott beszélgetésen, ahol a hazai gyártók egyetértettek abban, hogy a költségek nagyon megnőttek, ezt pedig nem tudják teljes egészében átvállalni, így a fogyasztók áremelkedésre számíthatnak.
Legyen szó Amerikáról, Európáról, Afrikáról, vagy Ázsiáról a sört mindenhol szeretik, így a sörgyártás meglehetősen jól jövedelmező iparággá nőtte ki magát, amit ki is használnak a szakma nagyágyúi. Na, de melyek a világ legnagyobb sörgyártó vállalatai?
Az osztrák sör- és ásványvízgyártó Ottakringer megvált veszteséges leányvállalatától, a Pécsi Sörfőzde Zrt.-től, az erről szóló adásvételi szerződést pénteken írta alá a magyar MAVA Befektetési Kft.-vel és a BanKonzult Commerce Kft.-vel (ez utóbbi két cég Matolcsy György unokatestvéreihez tartozik).
Közösen fordultak Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterhez a nagy sörgyártók és a kisüzemi főzdék, hogy terjesszék ki a csapolt sörre is az étkezőhelyi kedvezményes áfát - értesült a Világgazdaság.
Ma megjelent "az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú hasznosításának tilalmáról, valamint az ezzel összefüggő egyes törvények módosításáról" szóló törvényjavaslat, amelyet Lázár János és Semjén Zsolt jegyez. Meglehet, hogy a törvény miatt befellegzett a Heineken logójának nálunk.
Öt európai sörmárkát vesz meg a japán Asahi Group - írja a Reuters japán lapértesülésekre hivatkozva. A közel 8 milliárd dollár értékű bevásárlást ma jelentheti be a társaság.
Csak Magyarországon nem volt pénteken kereskedés.
Nem hozták nyilvánosságra, de az amerikai import negyedét mentesítették a vámok alól.
Nagyon kemény utasításokat mondott az amerikai külügyminiszter.
Óvatosságból továbbra sem állítják helyre az áramkereskedelmet, amíg ki nem derül az igazság.
Ilyet is ritkán látunk, amikor egy szövetségeshez, egy EU- és NATO-taghoz jönnek amerikai megfigyelők.
A jelenlegi adatok szerint sereghajtók vagyunk az EU-ban.
Nagy Márton elégedett az intézkedés hatásaival, a kereskedők kevésbé
Az OXO Technologies vezére a Business podcast vendége volt.