volkswagen

Ez fájni fog, példátlan zuhanás a kínai autópiacon

Ez fájni fog, példátlan zuhanás a kínai autópiacon

Idén januárban és februárban olyan mértékben eshet az autóeladás Kínában, amire korábban nem volt példa, ráadásul idén már zsinórban harmadik éve eshetnek az eladások, ami szintén példa nélküli.

Amerikában terjeszkedne az európai kamiongyártó óriáscég

Amerikában terjeszkedne az európai kamiongyártó óriáscég

Óriást emelkedett az egyik amerikai tehergépjármű-gyártó részvényárfolyama a nyitás előtti kereskedésben, miután a Volkswagen leányvállalata, a Traton felvásárlási ajánlatot tett az amerikai cégnek.

Nem 2020, hanem a jövő év lesz kőkemény az autógyártóknak

Nem 2020, hanem a jövő év lesz kőkemény az autógyártóknak

Idén részben a szabályozás rugalmasságának köszönhetően a Volkswagen konszern valószínűleg meg tud felelni a szigorú európai CO2-kibocsátási szabályoknak, jövőre azonban már jóval nehezebb lesz a megfelelés, hangzott el egy mai sajtóeseményen, ahol a Volkswagen magyarországi vezetői beszéltek a márka tavalyi eladásairól, az idei tervekről, és a márka pozícionálásáról is.

Elérkezett a Tesla iPhone-pillanata

Elérkezett a Tesla iPhone-pillanata

Frank Thelen, Németország egyik legnevesebb üzletembere múlt héten a Handelsblattban írt a Tesla sikerének receptjéről és a német autóipar kapcsán komor jövőképet festett.

Már nagyobb a Tesla, mint a Volkswagen

Már nagyobb a Tesla, mint a Volkswagen

Egyelőre nem látni a Tesla-rali végét, amelynek köszönhetően a cég piaci kapitalizációja átlépte az 100 milliárd dollárt, amivel az amerikai autógyártó megelőzte az eddigi második Volkswagent, és elfoglalta a második helyet a Toyota mögött.

Rekordbírságot kapott a Volkswagen a dízelbotrány miatt

Rekordbírságot kapott a Volkswagen a dízelbotrány miatt

Újabb bírságot kapott a Volkswagen a dízelbotrány miatt, ezúttal Kanadában büntették meg a német autógyártót 196,5 millió kanadai dollárra, ami egyébként a környezetvédelmi témában kirótt bírságok között ottani rekordnak számít, miután a bíróság bűnösnek találta a céget számos dízelkibocsátással kapcsolatos ügyben.

Régen rúgtak ekkorát a Renault-ba

Régen rúgtak ekkorát a Renault-ba

Az elmúlt napokban sorra tették ki tavalyi értékesítési számaikat és 2020-ra vonatkozó előrejelzéseket az autógyártók, erre pedig reagáltak az elemzők is. A Barclays szektorelemzésében új célárakat és ajánlásokat adott ki, ez alapján vegyes a kép, hiszen a Daimler és a Renault célárát csökkentette a cég, ezzel szemben a BMW-ben és Volkswagenben nagyobb növekedési potenciált lát az elemzőház és a célárukat is megemelte. A legrosszabban a Renault járt, a francia autógyártó részvényeire vonatkozó célárat 24 százalékkal vágta vissza a Barclays, a Citi azonban még kegsetlenebb volt, olyan célárral jöttek ki, ami 23 százalékal alacsonyabb, mint a tegnapi záróár.

Brutális béremelést kérnek a győri Audi dolgozói

Brutális béremelést kérnek a győri Audi dolgozói

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) képviselői átadták a győri Audi vezetésének a bérkövetelésüket: kétszámjegyű béremelés idén és jövőre, megemelt lojalitási bónusz, a mozgóbér növelése, és egyszeri, 200 ezer forint minden dolgozónak, mindkét évben. A bértárgyalás első fordulójának időpontja 2020. január 30.

Kezdődnek a magyar Audi jövőjét meghatározó tárgyalások

Kezdődnek a magyar Audi jövőjét meghatározó tárgyalások

Január 30-án megkezdődnek az Audi Hungaria jövőjét meghatározó bértárgyalások – derült ki az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) hírleveléből. Az Audi-sztrájk után biztosan idén is érdekesek leszek a tárgyalások. Dr. Knáb Erzsébet, az Audi Hungaria személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja és Németh Sándor, az AHFSZ elnöke nyilatkozott a kezdődő tárgyasláokról.

Ezeket az autókat keresik a magyarok

Ezeket az autókat keresik a magyarok

Növekedett az új és a használt autók piaca is a tavalyi évben, a Használtauto.hu közleménye szerint a piacvezető hazai online használtautó-piac 458 millió keresése és az importált autók összetétele is azt mutatja, hogy a vásárlók egyre inkább józan, megfizethető és fenntartható autókra vágynak: a használtan behozott autók javát immár a kompakt, alsó-középkategóriás modellek adják. Azonban míg az adásvételek száma nőtt, az importált autók száma – 2009 óta először – csökkent, a Volkswagen, Opel és Ford egyeduralma viszont még így sem változott.

Kipróbált fegyveréhez nyúlna Németország, hogy megmentse az autóipari dolgozók munkahelyeit

Kipróbált fegyveréhez nyúlna Németország, hogy megmentse az autóipari dolgozók munkahelyeit

Az elmúlt hónapokban sokat lehetett hallani arról, hogy a globális autópiac lassulása, az elektromos autók előretörése és az új technológiákra történő átállás miatt rengeteg munkahely szűnhet meg a német autóiparban. A probléma nagyságát jól mutatja, hogy a héten sor került egy találkozóra a német kormány, valamint az ország vezető autóipari vállalatai és a szakszervezetek részvételével annak érdekében, hogy megvitassák, miként lehetne mégis minél több munkahelyet megőrizni az iparágban. Az eseményen részt vett Hubertus Heil munkaügyi miniszter is, aki érdekes elképzeléseket osztott meg azzal kapcsolatban, hogyan kerülnék el a tömeges elbocsátásokat Németországban.

12 éve nem láttunk hasonlót - Ezek voltak a legnépszerűbb európai autómárkák

12 éve nem láttunk hasonlót - Ezek voltak a legnépszerűbb európai autómárkák

Bár az Európai Unió autópiaca évek óta kitartóan erősödik, a tavalyi bővülés szabad szemmel már alig volt látható és több torzító tényező is szerepet játszhatott abban, hogy a pesszimista várakozásokkal ellentétben több autó talált gazdára, mint 2018-ban. A legtöbb autógyártónak ugyanakkor aligha lehet oka a panaszra, hiszen a tavaly értékesített több mint 15,3 millió autó hatalmas szám és nem sokkal marad el a 2007-es csúcstól. Az viszont már most borítékolható, hogy nem lesz egyszerű dolga a piaci szereplőknek, ha 2020-ban is növelni akarják eladásaikat.

Szinte minden régióban nőtt a Volkswagen

Szinte minden régióban nőtt a Volkswagen

Az elmúlt napokban több vezető autógyártó is közzétette a tavalyi eladási adatait, a múlt héten például a BMW és a Daimler jelentett, és most a Volkswagen is közzétette a márkaszintű értékesítési számait, amikből kiderült, hogy a cég szinte az összes piacán növeleni tudta eladásait.

Fontos járműipari sztori bukott ki: hatalmas akkumulátorgyár épülhet fel Komáromban

Fontos járműipari sztori bukott ki: hatalmas akkumulátorgyár épülhet fel Komáromban

Az európai autógyártóknak egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási követelményeknek kell megfelelniük, amelynek hatására nagyobb szerepet szánnak az elektromos autóknak az értékesítési flottájukon belül. A gond csak az, hogy a termeléshez nélkülözhetetlen akkumulátorokat kénytelenek ázsiai beszállítóktól megvásárolni. A látványosan megugró keresletre reagálva ezek a szereplők sorra kezdték építeni európai üzemeiket, köztük volt az SK Innovation is, amelynek Komáromban már második akkumulátorgyára épül. A legfrissebb híradások viszont most arról szólnak, hogy a dél-koreai vállalat még több akkumulátort akar előállítani európai partnerének, a Volkswagennek, ezért fontolóra vette a második komáromi üzem bővítését.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a kormánydöntés az üzemanyagárak szabályozásáról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.