Ez a bejegyzés egy percről percre cikk része. Vissza a cikkre
Megosztás

Hogyan segíti az AI a digitális szervezetek működését?

„AI-alapú obszervabilitás - Hogyan segíti a mesterséges intelligencia a digitális szervezetek működését?” címmel zajlott konferenciánk egyik délutáni panelbeszélgetése. Mint kiderült, az egyes cégek és szervezetek nagyon eltérő intenzitással alkalmazzák az üzemeltetésben az AI-t és a rá alapozott obszervabilitást, a NAV-nál például a biztonsági területen megvan az AI szerepe, az üzemeltetésben kevésbé, míg például a Yettelnél ez utóbbi is elképzelhetetlen ma már nélküle. Érdekes tapasztalatokat osztottak meg a résztvevők a munkájukban előfordult leállásokról, üzemszünetekről, ezek egyike volt például nemrég a magyar egészségügyi rendszert érintő több napos kiesés. Ha egy vállalati rendszer leáll, lelassul, az azonnali üzleti veszteséget jelent az ügyfelek, és így a cég számára is.

VAL_09276
A beszélgetés résztvevői: Lakos Lambert István, informatikai igazgató, Nemzeti Adó- és Vámhivatal; Hegedűs Ferenc, Head of Customer, Integration & Devops Factory, Yettel; Gótzy Gyula, igazgató, OTP Bank; Gaál Barna, nemzetközi igazgató, Digitális Magyarország Ügynökség. Moderátor: Turzó Ádám, elemző, Portfolio Csoport
Ez is érdekelhet