Prémium

Meggyőződésből használt informatikai rendszer a Food Expressz-nél (x)

Portfolio
´A kétkezi munkát végző, gyakorlatias világban élő vendéglősök is beismerik, ugyan hosszú távon láthatók csak a jól működő informatikai rendszerek használatának előnyei, a fáradtságot megérő befektetésről van szó. A miértekre választ ad a Food Expressz története.´
Zsidek László a Food Expressz alapító elnöke és szakmai vezetője
Az 1993-ban alapított Food Expressz az első számú hazai étkeztető vállalat. A világújdonságot jelentő ételkészítési és -kiszállítási módszert alkalmazó cég sikere töretlen: a tavaly megnyitott új központi üzemben már naponta 100 000 adag ételt tudnak megfőzni, készítményeik pedig Magyarországon kívül Szlovákiába és Romániába is eljutnak.



' title='
Zsidek László, a cég alapító elnöke és jelenlegi szakmai igazgatója szerint az informatika fontos szerepet játszik a cég életében: "Már a Food Expressz megalapításakor, a kezdeteknél is kiemelt jelentősége volt az informatika kiaknázásának, a nemzetközi terjeszkedés megalapozásakor pedig már tudjuk, nélkülözhetetlen a megfelelő IT háttér."

A hőskorban még egyetlen Commodore-64 számítógéppel végezték a gazdasági kalkulációkat, majd az új évezredet már egy Linux-alapú rendszerrel kezdte a társaság. Azután kiderült, hogy ez sem elég. A majd 20 fogást tartalmazó menüről naponta választó több mint 50 ezer ügyfél kiszolgálása hatalmas mennyiségű adat kezelését tette szükségessé, és ehhez járultak még az Európai Unió élelmiszer-biztonsági adminisztrációs előírásai.

Elkerülhetetlenné vált egy integrált rendszer bevezetése. "Fizikailag nincs más út" - fogalmazott Zsidek László.

A vendéglátóipar gyakorlatias szakma, ahol a befektetések eredménye általában gyorsan és kézzelfogható módon jelentkezik. Az informatikai fejlesztések megtérülése azonban többnyire csak hosszabb távon érzékelhető, és kevésbé látványos. Az ügyvezetésnek nem volt könnyű dolga a döntés elfogadtatásával, de végül sikerült megváltoztatni a szervezet gondolkodásmódját.

A vállalat igényeire a Microsoft termékei kínáltak optimális megoldást. A felhasználók a már ismert és alkalmazott Outlookban és egyéb Office-alkalmazásokban új funkciókat kezdtek el használni. A Sharepoint Portal Server révén lehetővé vált a központosított dokumentum-elérés. A teljes szervezet átállt Windows 98-as felületről Windows XP-re. Megvalósult a hatékony jogosultságkezelés és adminisztráció. Egységes és jogtiszta környezetben működő, rugalmasan méretezhető informatikai rendszer jött létre.

Az új integrált informatikai rendszer bevezetésével a Food Expressz nemcsak a növekedésből adódó kihívásokra talált megfelelő választ, hanem a jövőbeli hatékony működés alapjait is lefektette.

Bővebb információért keresse fel weboldalunkat: www.uzletIT.hu/esettanulmanyok

(X)
Díjmentes online előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet