Jó üzemanyag kell a gondtalan téli autózáshoz (x)
A huszadik század eleje óta a 28. leghidegebb telet az úgynevezett küszöbnapok száma is jól írja le: fagyos napból 11, téliből pedig 12 nappal volt több, mint általában. A legdurvább periódust a viharos északi széllel és sarkvidéki eredetű hideg légtömeggel támadó január produkálta: az első hónapban az átlagosnál havi szinten 5°C-kal volt alacsonyabb a hőmérséklet, sok helyen több mint három évtizedes hidegrekordok dőltek meg, a Pest megyei Tésán pedig mínusz 28,1°C-ot mért az OMSZ január 8-án.
Persze nem kell ahhoz farkasordító hideg, hogy a nem megfelelő minőségű gázolajok bosszúságot okozzanak. Elég ehhez egy átlagos téli nap, egy fagyos reggel, amikor már elindulni sem tudunk. A MOL EVO DIESEL PLUS használatával a legfagyosabb reggeleken is zökkenőmentesen indul az autó, köszönhetően speciális összetételének és különleges adalékolásának. A MOL EVO DIESEL PLUS tartós használatával fellazulnak a lerakódások a szelepeken, csökken a meghibásodások valószínűsége és megnő a motor élettartama.
A megfelelő minőségű üzemanyag és motorolaj mellett az időben történő és alapos téli felkészüléssel is sokat tehetünk autónk állapotának megóvásáért:
- rendkívüli hideg éjszaka előtt célszerű az üzemanyagtartályt lehetőleg teletankolni,
- az üzemanyag-ellátó rendszerből a kondenzvizet rendszeresen le kell engedni,
- az üzembiztonságot nagymértékben befolyásoló tényező a gázolajszűrő, ezért a legjobb megoldás a fűthető szűrő, valamint a vízelválasztó szűrő alkalmazása, (lehetőség szerint)
- nem kellően karbantartott szűrők esetén a paraffin kiválása a szűrő eltömődését eredményezi, mely problémára megoldást jelent a szűrő tisztítása, cseréje, esetleg a felmelegítés,
- régebbi típusú autóknál az üzemanyagtartályt és az üzemanyag-ellátó rendszert rendszeresen ki kell tisztítani,
- ellenőriztetni kell a légszűrőt, a megfelelő kompressziót, az akkumulátor töltöttségét és állapotát, szükség esetén a karbantartást-cserét célszerű elvégeztetni,
- jó hidegtulajdonságú motorolajat kell használni és az olajcsere periódusra is ügyelni kell.
A MOL Magyarországról A MOL Magyarország a MOL-csoport tagja, hazánk és a régió gazdaságának meghatározó szereplője, tevékenysége az ellátási lánc összes elemére kiterjed. A vállalat és jogelődje közel 80 éve végez szénhidrogén-kutatást és -kitermelést Magyarországon. Százhalombattai finomítója évente 1,2 millió tonna benzint és 3,5 millió tonna gázolajat gyárt. Közel 500 MOL benzinkút üzemel az országban. A MOL Magyarország jelen van a műanyag-feldolgozó iparágban is. A tiszaújvárosi MOL Petrolkémia több mint négy évtizede állít elő versenyképes minőségű alapanyagokat és vezető helyet foglal el a régió petrolkémiai iparában. A MOL-csoporton belül a MOL Magyarország felelős a csoport romániai, szlovéniai és szerbiai működéséért is.
(x)Elmondta a NATO egyik legerősebb hatalma, meddig tarthat az ukrajnai háború – Új stratégia kellene a Nyugat számára?
Interjút adott a török elnök.
Legmagasabb készültségben a keleti nagyhatalom: hamarosan lecsap a Ragasa
Megemelkedik a tengerszint is.
Itt az idő iPhone-t venni! - De nem is az új telefon az igazán nagy dobás
Mutatjuk az újdonságokat.
Kongatja a vészharangot a NATO-tagállam: rések vannak az EU védelmében, móresre kell tanítani Moszkvát
A megoldás Ukrajna bevonása lehet az új megaprojektbe?
Legalább októberig állnak a Jaguar Land Rover gyárai egy súlyos kibertámadás miatt
A beszállítókra nézve is komoly következményei vannak a leállásnak.
Pusztító koktél villámaszályok és hőhullámok
A villámaszályok a klímaváltozás egyik legaggasztóbb jelenségei közé tartoznak, amelyek hatását a szélsőséges hőség drámaian felerősíti.
Közel fél millió Ft jóváírást is kaphatsz az Otthon Start mellé
Az Otthon Start hitel egy kedvező kamatozású támogatott kölcsön, amit az első lakásszerzők használhatnak ki. Már az első hetekben kiderült, hogy egy ilyen támogatott hitelnél is komoly verse
Jóváhagyta az Európai Parlament a karbonvám (CBAM) módosításokat
A CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism, karbonvám) kötelezettségek teljesítésének átmeneti időszaka 2025 végén lezárul. Az Európai Bizottság az eddigi tapasztalatok alapján szükségesnek

Az AI nyertesei és vesztesei: Magyarország hátulról az ötödik
A mesterséges intelligencia rohamos terjedése alapjaiban formálja át a gazdasági növekedésről szóló várakozásokat. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az AI milyen csatornákon keresztül járulhat ho

Végre egy komoly grafikon
Máris hiányoznak a habkönnyű témák. Nyáron a klímagyilkos Buksiról, a pisztáciáról, a metánt pöfögő marhákról szóltak a hírleveleink - kis cuki témákról, amik nem kavarják... The po

Közép-Európát az összevisszasága teszi alkalmazkodóképessé
Közép-Európa túlélését pont az a töredezettség, autonómiavágy és sokértelműség biztosítja, amit szeretünk benne és amit sokszor fejlődése korlátának tekintünk. Közép-Európa sajá
A társasági adó egy érdekes állatfaj
Az elmúlt héten élénk párbeszéd és találgatás indult az esetleges TAO-emelésről, ezért megkérdeztük Regős Gábort, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdászát - lentebb a válaszai. The po
És a tengeralattjárókat ki fogja szabályozni?
E heti adásunkban mi úszunk, a tengeralattjárók viszont elsüllyednek. Szabó Dávid meg szakért. Valamelyest. Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók..


Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!
A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Megjött az év egyik legjobban várt döntése – Mit várhatnak ettől a befektetők?
Jöhet a kamatcsökkentési ciklus?
