Prémium

Hozammenedzsment: a nehezebb út tanításai (x)

PR cikk
Az R2B2 hirdetési technológiai vállalat menedzseli a webhelyek hozamát és maximalizálja a hirdetési felületekből származó bevételek megbízhatóságát és egyensúlyát. A napokban megtartott Internet Hungary 2021 konferencián Kamil Foltin, az R2B2 társalapítója előadásában rámutatott az online hirdetési bevételek maximalizálásának néhány buktatójára.
Kamil Foltin_2_

Egyetlen mutató maximalizálása

Azokban az időkben, amikor a PPC mutató (pay per click, "fizetés kattintásonként") látszott az online hirdetések jövőjének, az R2B2 kis weboldalak hálózatát kezelte. A natív hirdetések megjelenésének tökéletesítésével az R2B2 optimalizálni tudta az átkattintási arányokat (CTR) és  ezáltal növelte a bevételeket. De vajon a CTR folyamatos növelése a helyes út? Természetesen nem. A hirdetők hamar panaszkodni kezdtek a magas visszafordulási arány miatt. Mára a PPC közel sem olyan népszerű, mint egykor, és ugyanez alkalmazható a CPM modellre is.

Soha nem szabad egyetlen mutatóra koncentrálni

Nem elég hatékony diverzifikáció

Az R2B2 együtt dolgozik Csehország egyik legnagyobb kiadójával, amely bevételeinek nagy részét egy multinacionális reklámcégtől kapta. Ez a jövedelem hirtelen, egyik napról a másikra és minden magyarázat nélkül megszűnt. Végül körülbelül egy hónap elteltével (amikor az ebből a forrásból származó bevétel még mindig nulla volt) kiderült, mi okozta a problémát. A kiadónak a vadászat rovatban volt egy szarvasok párzásáról szóló cikke a honlapon, amelyet az automatizált bot szexuális tartalomnak ítélt, ezért letiltotta az egész kiadót.

picture1_

Soha ne csak egyetlen lábon álljon: diverzifikálja a forrásokat!

A bizalom szilárdabb, ha ellenőrzöd

Néhány hónapja az R2B2 elemzői észrevették, hogy az egyik hirdetési forrásból származó bevételek folyamatosan csökkennek. Az ellenőrzések kezdetben nem tártak fel problémát, a hirdetés partner válasza az volt, hogy a csökkenés oka szezonális. A belső és külső statisztikák összehasonlítása után azonban az R2B2 szakemberei rájöttek, hogy éppen maga a partner volt az, amelyik a megjelenítések (Impressions) bizonyos százalékát visszadobja és nem fizet értük. Az R2B2 ezen felfedezését követően a partner beazonosította a hibát, kijavította, és az eladások újra emelkedtek. De tényleg csak egy véletlen hiba volt?

picture2-graph

Mérjen meg mindent alaposan, és hasonlítsa össze az adatokat a hirdetési partnerek adataival.

Kamil Foltin előadását saját tapasztalataira épülő ajánlásaival zárta. „Soha ne összpontosítson egyetlen mutatóra, kerek egésznnek tekintse a piacot, mert minden cselekedete hatással lehet a hirdetési piac többi szereplőjére. Ne támaszkodjon egyetlen partnerre vagy keresleti forrásra, mert az együttműködés számos okból bármikor megszűnhet. És a hozamkezelésre ne úgy tekintsen, amit csak „beállítunk“, aztán nem kell vele többet foglalkozni, sokkal inkább egy folyamatosan változó, bővülő feladatként".

Érdekli a hozamkezelés? Segítségre van szüksége a hirdetési nyereség hosszú távú fenntartható maximalizálásához? Várjuk megkeresését a partner@r2b2.io címen.

(x)

capitolium usa
tálib fegyveresek

Holdblog Fejlődő országok

Az amerikai részvénypiac meneteléséről naponta értesülhet az olvasó, ha máshogy nem is, de egyedi részvénysztorik...

Ingyenes online előadás
Könnyebb, mint gondolnád.
Online előadás
Hosszú távú befektetési módszerek, portfólióépítés.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Back-office munkatárs

Back-office munkatárs
2021. december 9.
Agrárszektor Konferencia 2021
2021. december 2.
Waberer's - Első kézből a jövő stratégiája
Koleszár Róbert_Mercarius_ügyvezető_igazgató