
A változó autóipari környezet miatt újra kihívást jelent a megfelelő járműpark célszerű és költséghatékony üzemeltetése – erre világított rá az Országos Flottafelmérésünk, amelyből többek között kiderült, hogy a céges gépjárművek átlagéletkorában jelentős eltérés mutatható ki a beszerzés formája szerint. A másik nagy tanulság, hogy egyre nehezebb vállalaton belül foglalkoztatni autóhoz értő munkatársat, s talán ez az oka annak is, hogy a következő beszerzéseknél már a tulajdonlás helyett teljes körű, kiszámítható megoldást keresnek a vállalatok. Olvassa el a gyorsjelentést és igényelje a teljes riportot.
1. A céges flottapark is idősödik, de van megoldás
A felmérésben részt vevő állomány közel 60%-a már csereérett állapotban van, vagyis 4 évnél idősebb járművek alkotják a vállalkozások flottaparkját. A különböző konstrukciók azonban jelentős eltéréseket mutatnak.
A tulajdonolt járművek átlagos életkora meghaladja az 5 évet, míg az operatív lízinges flottákban fiatalabb 2-3 éves autók jellemzők.
A tulajdonlás érdekében tőkeigényes nagy beruházást kell végre hajtani, ezért hajlamosak vagyunk a frissítést elodázni, amiből elindulhat egy negatív spirál. Az új váltóval még egy kicsit tovább használjuk a járművünket, aztán beesik még egy váratlan milliós tételű alkatrészcsere, az üzembiztonság csökken, a költségek nőnek. Hiába cserélünk ki rajta egyre több mindent, az autó összességében tovább avul, sőt a garancia is már rég kifutott alóla. Ezzel szemben a tartósbérletnél a bérlési időtartam optimalizálva van az autó első életciklusához, így tervezhetőbbek a költségek, és jóval üzembiztosabb, modernebb flottával közlekedhetnek a munkavállalók, nem beszélve arról, hogy a vállalattól nem követel befektetést és a cash-flow-t is megkíméli.
– hívja fel a figyelmet Lakatos Gergely, az MHC Mobility üzletfejlesztési vezetője.
Ugyanakkor jó hír, hogy a válaszadók 64%-a tervezi új gépjárművek beszerzését a következő fél évben és csak elenyésző (14%) azon válaszadók száma, akik anyagi okok miatt halasztják a beszerzéseseket.

2. Térnyerő a teljes körű szolgáltatás
Világszerte növekvő tendenciát mutat a gépjárműlízing, ami Magyarországon is tetten érhető. Bár a futó autók nagy része még mindig a tulajdonban van, azonban a túlnyomó többség (75%) a következő beszerzéséhez új flottakezelési megoldást keres.
Ennek háttérben két fő tényező áll.
- Egyre kevesebb az olyan munkavállaló, aki vállalaton belül szakmailag képes kezelni a flottaparkot. A cégek kevesebb mint harmadánál van szakmai ismeretekkel rendelkező flottafelelős.
- A legnagyobb fekete lyuk a cégvezetők számára az üzemeltetési- és szerviz költségek tervezése, és visszaellenőrzése. A válaszadók közel 60%-a ezt jelölte meg a legfőbb nehézségnek flottájuk kapcsán.
Az MHC Mobility Országos Flottafelmérése alapján a szakmai flottamenedzserek jelentősége egyértelmű, hiszen tudásukkal és tapasztalatukkal hozzájárulnak a gépjárműflotta hatékony kezeléséhez.

3. Az ár a legmeghatározóbb, de van két kockázat, amivel nem számolunk
A vállalati gépjárművek beszerzési folyamatával kapcsolatban megkérdeztük, milyen szempontok alapján választják ki az új járművet.
Bár a beszerzési ár és a bérleti díj továbbra is legfontosabb szempontja a gépjármű-beszerzési folyamatnak, mostanra már számos új tényező is szerepet játszik a döntéshozatalban.
A felhasználói igények (célszerszám) és az üzemanyag-fogyasztás például a prioritás lista élmezőnyébe került, amely több szempontból is örömteli. Minél pontosabban választjuk ki az autót, annál hatékonyabban tudjuk használni azt, az üzemanyag-takarékosság pedig előre vetíti a környezettudatosabb közlekedést.
+1. A két mumus
Annak ellenére, hogy a beszerzési költség kiemelt figyelmet kap, két tényezőről megfeledkeznek. Ez a két tényező az autóipari gyors változások és a 2035-ös elektrifikációs átállás határideje miatt egyre nagyobb költséggel és időráfordítással terhelheti be a vállalatokat.
A két mumust az Országos Flottafelmérő teljes riportjából tudhatja meg, amelyet az MHC Mobility oldaláról tud letölteni.

Az MHC Mobility Országos Flottafelmérés teljes riportja
- segít megérteni, hogyan lehet sikeresen kezelni a flottaparkot, részletezi a beszerzési döntések fontos tényezőit, a gépjármű-üzemeltetés legfőbb kihívásait,
- bemutatja az aktuális magyarországi helyzetet a vállalatok gépjármű ügyintézési szokásaival kapcsolatban,
- elektromobilitás kapcsán feltárja, hogy mi a helyzet a magyar vállalatok körében, és hogyan érdemes 2035-re felkészülni.
Ha szeretné, megismerni a két mumust. Ha szeretne képbe kerülni miként tervezik a hazai vállalatok az elektromos átállást. Töltse le az MHC Mobility Országos Flottafelmérő teljes riportját.

(x)
EESZT-leállás: megszólalt az államtitkár az egészségügyet sújtó rendszerkrízisről
Takács Péter közölte, hogy mik a fejlemények.
Visszafelé sültek el Trump vámjai: 7500 munkahely már eltűnt
Michigan kormányzója prezentációval próbálta meggyőzni Trumpot.
A Közel-Kelet középhatalma szervezkedik már Izrael ellen
Az egész arab világgal hoznának létre egységfrontot Gáza miatt.
Kigyulladt mozdony miatt bénult le a balatoni fővonal
Pótlóbusz szállítja majd tovább az utasokat.
Lakáskatasztrófa érik a piramisok árnyékában: a bérleti díjak hétszeresére nőhetnek, tömegek maradhatnak fedél nélkül
Lakhatási válság és igazságszolgáltatás között billeg a mérleg.
Máris látszik a devizakötvények hatása, megugrott Magyarország külföldi adóssága
Megbolygatta a számokat a hatalmas kötvénykibocsátás.
50 százalékos vámok miatt fordul szembe Amerika két legnagyobb szövetségesével a BRICS
India és Kína közeledik egymáshoz Trump kereskedelmi háborúja miatt.
Olyan járvány tört ki Kínában, hogy már a Covid-19-helyzetet idézi
Hatalmas erőket vetnek be a betegség megfékezésére.
Jönnek a karbonvám (CBAM) felszólítások - közeleg a szankciók ideje
Bár a karbonvámról (CBAM - Carbon Border Adjustment Mechanism) szóló rendelet több mint másfél éve hatályban van, a tapasztalatok szerint a magyarországi importőrök jelentős része még mindi

Amikor a vágy titokzatos tárgya már nem a Mona Lisa...(Egyáltalán: ki az a Mona Lisa?)
Igazolt tény, hogy a műtárgypiac rezisztens a válságokra, az aukciók tendenciája a folyamatos erősödés. A millenniumi generáció viszont nem befektetésként tekint a műtárgyakra. Zentai Péte

Robert Half - elemzés
Az augusztusi Top10 első helyezettje, de mielőtt vásárolnék, megnézem alaposabban.'24 áprilisában elemeztem már, akkor nagyon tetszettek a számai, jókat emelt, volt pénze az osztalékra, szép
Aki fejben nyugdíjba megy, az leépül - Megnyílik az egyik legkülönlegesebb alapunk
A HOLD-as üzletpolitika szerinti hároméves türelmi idő után megnyílt a nagyközönségnek a Palomar Alap, az egyik legkülönlegesebb alapunk. A Palomarban olyan eszközök, árupiaci- és kamatterm

Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Otthon Start Program: nem mindegy, melyik bankhoz fordulunk Bár a 3%-os kamattal elérhető Otthon Start hitel kondíciója fix, a hitelbírálati szabályok
Robbanásszerű növekedés a hazai energiatárolásban
A MAVIR adatai szerint a magyar villamosenergia-rendszer akkumulátoros energiatárolási kapacitása 2025. május 1-jén elérte a 73,2 MW-ot. Ez óriási előrelépés ahhoz képest
Milyen devizában vegyem meg az ETF-et?
Ez a kérdés nagyon gyakran hangzik el befektetői körökben, a válasz pedig az, hogy abban, amiben a legegyszerűbb/legkevesebb tranzakciós költséggel jár.* Hiszen végeredményben teljesen mindegy
Mesterséges intelligencia - tovább növelheti a Nyugat dominanciáját -
Felerősítheti-e a Globális Észak kulturális dominanciáját az, ha a nagy nyelvi modellek legtöbbje angol nyelvű, a nyugati értékrendet tükröző anyagokra épül.

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Kereskedés külföldi részvényekkel
Kezdő vagy, de külföldi részvényekkel kereskednél? Megmutatjuk, mire figyelj a kiválasztásnál, melyik platformunk a legjobb ehhez, és hogyan segít tanácsadó szolgáltatásunk, hogy magabiztosan lépj a nemzetközi piacokra.
Így befolyásolják a profik az élelmiszerárakat: kiderült, mi zajlik a háttérben
Az árupiac a nagy játékosok terepe.
344 milliárd dolláron ülnek – Mire készülnek Buffették?
Nem vették meg az április esést, nagy dobásra készülhetnek a Berkshire-nél.
Példa nélküli félév a régió tőzsdéin – hol van még jó beszálló?
A lengyel, a cseh, a román és a magyar piac is felértékelődésen ment keresztül.
