
Az ügyfélélmény ma már az egyik legfontosabb versenyelőny a cégek számára, segíthet megkülönböztetni egy vállalatot a versenytársaktól. Ezt támasztja alá a PwC tanulmánya1 is, amely szerint a fogyasztók 73%-ánál az ügyfélélmény jelentős szerepet játszik a vásárlási döntéseikben, 42%-uk többet is fizetne egy barátságos, személyre szabott felhasználói élményért. Most, hogy a digitális platformok, a közösségi média és az online árösszehasonlító oldalak életünk szerves részévé váltak, a fogyasztóknak több választási lehetőségük van, mint valaha, ezért a jó tapasztalat még fontosabbá vált. Aleksandar Mlinart, az Allianz Hungária Zrt. market menedzsment igazgatóját kérdeztük, hogyan összpontosít az Allianz a proaktív ügyfélkapcsolatra és hogyan tudja kihasználni a technológiát az ügyfélutak javítására.
Mint egy olyan szakember, akinek több éves tapasztalata van a pozitív ügyfélélmény kialakításában, hogyan magyarázná el ezt az egész fogalomkört?
A legegyszerűbben úgy fogalmaznék, hogy a jó ügyfélélmény úgy csapódik le a fogyasztókban, hogy annál a szolgáltatónál vagy kereskedőnél meghallgatják, észreveszik és megbecsülik őt. Ennek kézzelfogható eredménye pedig a megnövekedett ügyfélmegtartásban érhető tetten. Az emberek azokhoz a kiskereskedőkhöz, termékekhez, márkákhoz hűségesek, amelyek folyamatosan kiváló hozzáadott értéket biztosítanak, a lehető legkevesebb bosszúság és stressz mellett. A szolgáltatóiparban, amelybe a biztosítási ágazat is beletartozik, a jó ügyfélélmény még fontosabb. Pozitív élményt szeretnénk nyújtani, hogy ügyfeleink úgy érezzék, azzal, hogy az Allianzot választják, a biztosítással együtt törődést, figyelmet és nyugalmat is kapnak.
A nyugalmat említi, de a gyakorlatban az ügyfelek ezt hogyan tapasztalhatják meg?
Például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításunk tartalmaz asszisztencia, azaz gyorssegély szolgáltatást, jogi segítségnyújtást és közlekedési balesetbiztosítást. Ezeket az Allianz a kgfb mellé ingyenesen adja minden ügyfélnek. Eltört vízvezeték esetén a lakásbiztosítással rendelkező ügyfeleinknek asszisztencia szolgáltatásunk nyújt gyors segítséget. Az utasbiztosításunk pedig olyan előnyökkel jár, mint az egészségügyi segítségnyújtás, vagy a nap 24 órájában elérhető magyar nyelvű ügyfélszolgálat.
Gyakran éri az a kritika a biztosítási ágazatot, hogy lemaradtak a digitalizációban. Hogyan kezeli ezt az Allianz Hungária?
Bár mindig van hová fejlődni, de szerintem digitalizációban az Allianz Magyarországon kifejezetten jól áll. A digitális kárbejelentő és az online kárstátuszkövető felületünkkel a kárrendezési folyamatunk egyszerűbb és átláthatóbb lett az ügyfeleink számára. Bevezettük a mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemlét, így a casco-szerződés megkötéséhez nem szükséges a személyes szakértői szemle. Továbbá Magyarországon elsőként alkalmaztuk a blokklánc-technológiát és az okosszerződéseket az utasbiztosításunkban, amelynek segítségével automatikus kifizetés történhet például járatkésés vagy járattörlés esetén.
Miközben az új technológiák automatizált ügyfélutakat nyitnak meg, hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a személyes érintkezés és az innovatív technológiák között? Mit gondol, melyik a dominánsabb jelenleg?
Még ha a technológia fejlődik és az automatizálás egyre elterjedtebbé is válik, tapasztalatom szerint a végén mindig a személyes, az ügyfél elvárásainak megfelelő közvetlen emberi interakció lesz a fontos. Az emberek különböző mobilos alkalmazásokat, önkiszolgáló pénztárakat használnak, ügyeiket online intézik, de ha valami gond van, akkor még mindig egy emberrel akarnak beszélni. Az új technológiai eszközökre szükség van, hiszen nagyban megkönnyítik az életünket, de az emberi kapcsolatok továbbra is fontosak maradnak. A kulcs az, hogy a teljes ügyfélút során a lehető legjobb szolgáltatási élményt nyújtsuk, amihez pedig az online és a személyes kapcsolattartást kell jól kombinálni.
Melyik mérőszámot tartja lényegesnek az ügyfelek megértéséhez?
A Voice of the Customer rendszer az egyik legfontosabb. Az egyes érintkezési pontokon, legyen az értékesítés vagy kárigény-bejelentés, megkérjük az ügyfeleket, értékeljék a szolgáltatásainkat egy 1-től 5 csillagig terjedő skálán. Ez segít megérteni az ügyfelek velünk szemben támasztott elvárásait, és hogy hol kell javítanunk. Azokat, akik alacsonyabb értékelést (3 csillagot vagy annál kevesebbet) adtak, telefonon kérdezzük meg, hogy megértsük, mivel voltak elégedetlenek, és hol javíthatnánk a színvonalon. Az utóbbi hónapokban az átlagos értékelésünk az elérhető 5 csillagból 4,6 felett van.
Az Allianz Hungária év végi kampánya azt emeli ki, milyen előnyökkel jár, ha valaki Allianz ügyfél. Miért indult ez a kampány?
Szerettük volna bemutatni az Allianz termékeivel és szolgáltatásaival járó előnyök széles körét. Hisszük, hogy az Allianznál „alap, hogy többet adunk”. Az ügyfelek élvezhetik a mesterséges intelligencián alapuló innovációval, a széles körű segítségnyújtási szolgáltatásokkal, vagy a hűségkedvezményekkel járó előnyöket – már egy alap biztosításunk esetében is. Végső soron azért dolgozunk, hogy az Allianz az emberek életének részévé váljon, hogy teljesíthessük azt az ígéretünket: „biztosítjuk a jövőjüket”.
1 Experience is everything: Here’s how to get it right
(x)
A kínai elnök bejelentette az MI-forradalom következő fázisát
Többet fektetnek a technológiába.
Magas szinten tárgyalt Amerika és Oroszország – Háborús híreink szombaton
Megy az adok-kapok.
Épp most írják újra a világ játékszabályait, mi vár így a magyarokra?
Trump húzásai és azok hatásai.
Unicredit ingyenes számlacsomag
Mint mindenki másnak, nekünk is megszüntették a Raiffeisen Gold2 számlacsomagunkat, helyette választhattuk volna az új Prémium számlákat, aminek a legnagyobb hátulütője az, hogy havi egymilli
Lassan, de zöldül a globális villamosenergia-termelés
Kedvező folyamatok látszanak a villamos energia terén is, hiszen a tavalyi termelésnövekedés nyolcvan százalékát már a megújuló energiaforrások és a nukleáris energ
Háromszor annyiból enni tízmilliókba kerül!
Amikor online feljön a kérdés, hogy mennyit költenek az emberek ételre, legtöbbször már nem is válaszolok. Ennek fő oka, hogy a mi családunk költései annyival le vannak maradva a tipikustól (
Zöld hidrogén és ipari kereslet: segíti-e a tagállamok kibocsátáscsökkentését az EU hidrogénstratégiája?
A zöld hidrogén uniós bevezetését a tagállami eltérések, a növekvő költségek és a szabályozási bizonytalanságok lassítják.
Sokszínűség és befogadás: ESG fókuszban a vállalati kultúra
A fenntarthatósági szempontok (ESG - Environmental, Social, Governance) ma már nem csupán a környezetvédelemről és a szabályozási megfelelésről szólnak. A \"Social\" (társadalmi) pillér ugya
Az AI hatása a gazdasági fejlettség egyenlőtlenségeire: előnyt növel vagy lemaradást csökkent?
A kutatások és történelem alapján mely országok lehetnek az AI nyertesei és ez mitől függ? Az egyes országokban eltérő mértékben érvényesülhet az AI potenciális növekedési hatása, amit
A nearshoring jelenség átrendezi a világkereskedelmet - Délkelet-Ázsia lehet az egyik nyertes
A nearshoring trendje révén Vietnám, Malajzia, Indonézia, Thaiföld és India kulcsszereplővé válnak a globális ellátási láncokban, miközben erősödnek a regionális gazdasági és ipari együ
Jobban drágult a hütte, mint a kisbolt
A síelés mindig is a jómódúak sportja volt, de ha az európai síparadicsomok áremelkedése folytatódik, akkor lassan igazi luxuscikk lesz belőle. A végéhez közeledő idei...
The post Jobban dr


- Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
- Karnyújtásnyira volt az ukrajnai háború lezárása – Tényleg egyetlen dolog miatt borul most minden?
- Mától kaphatók az új lakossági állampapírok – melyikbe érdemes most befektetni?
- Brüsszel bekeményít: az EU komolyan nekimegy a belső fenyegetéseknek
- Elhunyt Ferenc pápa - Egy korszak ért véget a katolikus egyházban
Évtizedek óta nem látott változás az OTP-nél – Mi jöhet most?
Csányi Péter veszi át édesapjától a vezérigazgatói pozíciót.
Megállíthatatlan a földek drágulása, de nem mindenki profitálhat belőle
Drámai áremelkedés tapasztalható: 2010 óta közel négyszeresére emelkedtek a termőföldárak Magyarországon.
Miért járt kétszer Magyarországon Ferenc pápa? És mi lesz az egyházfő öröksége?
A Checklistben Hortobágyi T. Cirill főapátot, a Pannonhalmi Főapátság vezetőjét kérdeztük.
Ügyvédek
A legjobb ügyvédek egy helyen
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.