A Nagybor nyomában: a minőség és élmény a magyar bor jövője a világpiacon (x)
Prémium

A Nagybor nyomában: a minőség és élmény a magyar bor jövője a világpiacon (x)

PR cikk
A magyar bor nemzetközi megítélését ma döntően az első benyomás és a következetes minőség formálja, a tömegtermelésre építő, középszerű bor nem ad fenntartható választ a globális versenyre. A „kevesebb, de jobb”, élményre épített, szigorúan válogatott termék ma az egyetlen érvényes válasz a magyar bor hosszú távú versenyképességének kérdésére. A Nagybor fogalma – az élmény abszolút mércéje – egyszerre termelési iránytű és piaci stratégia. Nem ár-, fajta- vagy termőhely-kötött definíció, hanem élményígéret: az a tétel számít nagynak, amely feltétel nélkül megszépíti a pillanatot. A Nagybor megismertetésére és megszerettetésére a Jammertal Borbirtok – utalva a vörösboros szortimentre - Red Friday akciója keretében november 30-ig a Jammertal premium sorozatának tételei 50% kedvezménnyel érhetők el a webshopban.

Stratégia két évtized távlatában

A Jammertal Borbirtok húsz éve ugyanazzal a céllal dolgozik: Villány potenciálját a világelit mércéjén, ugyanakkor gazdaságilag értelmezhető mennyiségben bemutatni. Ennek logikus következménye a prémium vörösborokra épített portfólió és az a piacválasztás, ahol a „magyar bor” márka nem indul behozhatatlan hátrányból. A kelet-ázsiai nyitás éppen ezért már korábban megindult, de idén csúcsosodott ki: az Oszakai Expo 2025 keretében tartott szakmai bemutatón a birtok 2019-es Koh‑I‑Noor 105.6 tétele különösen nagy figyelmet kapott. A bort Japán egyik vezető sommelier-je, Hidekazu Hashimoto mutatta be, és a szakmai értékelése tömör volt:

ilyen jó vörösborral sokáig nem fognak találkozni.”

Efféle visszajelzés nem puszta dicséretként jelenik meg, hanem a Nagybor logikájának nemzetközi validációjaként: az élmény nyelve globálisan is érthető. A következtetés nem változott: a pozicionálásnak ott van értelme, ahol az élmény és a minőség valóban érvényesül.

A borfogyasztás nem magányos tevékenység, hanem közösségi szervezőerő, ritkán bont fel valaki egyedül egy palackot. Társasági cselekvés, amely időt, nyugalmat, figyelmet kíván, a környezet, a tempó és a kontextus együtt emeli a bort élménnyé. A közösségi dimenzió visszaerősítése, a „lassítás” a fogyasztói edukáció része is egyben.

A Nagybor, mint mérce

A Nagybor fogalma nem ár-, fajta- vagy termőhely-kötött definíció, hanem élményígéret: az a tétel számít nagynak, amely feltétel nélkül megszépíti a pillanatot. „A bor bináris: vagy jó, vagy nem jó.” — mondta Szűcs Róbert, a Jammertal Borbirtok társtulajdonosa korábban a Pénzcentrumnak. Ez a kijelentés sűríti a stratégia lényegét: nincs „kicsit jó” kompromisszum, mert a vásárlói döntésnél a megbízható élmény győz.

A piac 5–6 éves csúszással mond ítéletet egy évjáratról; a készletkezelés, az érlelési görbe és a márkaépítés ezért egymásra vannak utalva. Ezt az időtávot a minőségbe vetett bizalom tartja össze: a meggyőződés, hogy a magas színvonal nem megy ki a divatból.

A Nagybor megismertetésére és megszerettetésére a Jammertal Borbirtok Red Friday akciója keretében november 30-ig a Jammertal premium sorozatának tételei 50% kedvezménnyel kaphatók a webshopban.

Címlapkép: Jammertal

Ricardo

A dolgok adminisztrációjáról

Friedrich Engels 1878-ban megjelent Anti-Dühring című könyvében azt írja, amikor a kapitalizmus által kifejlesztett roppant termelőerők szétfeszítik a polgári termelés kereteit, a proletariát

Ez is érdekelhet